Tips op route Monument Valley - Salt Lake City

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Vosmos
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 okt 2022, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Tips op route Monument Valley - Salt Lake City

Bericht door Vosmos »

Hallo!

Voor onze trip naar de USA deze zomer, ben ik op zoek naar leuke dingen om te doen op de route van Monument Valley - via Moab - naar Salt Lake City. Nationale parken daar hebben we al gezien. We zijn nu met onze 2 kids (12 en 9) en we willen geen hele grote afstanden rijden. Daarom zouden we dit stukje route graag op willen knippen, maar ik kan niet echt wat vinden in die hoek van Utah (behalve NP’s). Heeft iemand leuke tips? Te denken aan leuke dorpjes, mooie overnachting, pretpark, dino’s, water/riviertje om te zwemmen etc. Vooral dingen die leuk zijn voor kinderen.

Alvast dank!
Laatst gewijzigd door Vosmos op 05 mar 2024, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips op route Monument Valley - Salt Lake City

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien kun je iets meer toelichting geven? Hoeveel tijd heb je hiervoor? En waarom via Moab als je de parken daar al hebt gezien? Ben je ook al in Capitol Reef geweest? De route van Monument Valley via de Ut95 naar Capitol Reef is een prachtige route met ookveel bezienswaardigheden onderweg.
Tussen MV en Moab kun je bijvoorbeeld naar Gooseneck SP, Valley of the Gods, House on Fire, Natural Bridges.
Bij Moab heb je naast de parken ook Corona Arch, met een leuke wandeling ernaartoe. En je kunt wandelen door Mill Creek naar een waterval.
Op weg naar SLC kun je via Dinosaur en Flaming Gorge rijden. Of rij via de 128 en neem bij voldoende tijd ook het Colorado NM mee.
Kijk voor Flaming Gorge eens naar de cabins bij Dutch John: https://redcanyonlodge.com.

Op www.ontdek-amerika.nl kun je ook veel bezienswaardigheden vinden.

Marianne
Vosmos
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 okt 2022, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Tips op route Monument Valley - Salt Lake City

Bericht door Vosmos »

Dank voor je reactie. We hebben hier 2 of 3 dagen voor. Via de grand canyon en daarna monument valley, gaan we via salt lake city naar Yellowstone. Het stuk tussen monument valley en salt lake city is het stuk waar het om gaat, ik schreef via Moab omdat dat de kortste route is, maar mocht er een andere route zijn die mooier/leuker is kunnen we dat nog aanpassen. Grafton ghosttown leek ons leuk, maar ligt erg uit de richting denk ik.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips op route Monument Valley - Salt Lake City

Bericht door Martin & Marianne »

Grafton is niet echt de moeite waard, zeker niet om voor om te rijden. Maar zonder de rest van de route te kennen is het lastig om daar iets over te zeggen. Je gaat niet naar Zion?

Ik zou de route via Torrey niet gek vinden. Dan kun je onderweg naar Little Egypt, Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon. Dan bij Capitol Reef een stuk van de Sulphur Creek lopen. Het laatste stuk naar SLC is minder interessant.

Marianne
Vosmos
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 okt 2022, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Tips op route Monument Valley - Salt Lake City

Bericht door Vosmos »

Ik ga eens aan de slag met je tips, dank! Nee, Zion hebben we al ooit gezien, echt prachtig, maar omdat we nu met onze kids zijn willen we ook wat andere dingen bekijken en niet alleen natuur. Heel globaal gaat dit onze route zijn:
Las vegas - via route 66 naar de Grand Canyon - Monument Valley - Salt Lake City - Grand Teton - Yellowstone.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer