Intetnetdekking/kosten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Willem Focus
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 feb 2024, 10:08
Aantal x V.S. bezocht: 1

Intetnetdekking/kosten

Bericht door Willem Focus »

Hoi.

In mei zijn we aan een trip bezig rond de div. bekende nationale parken. Yosemity -Death Valley- Zion en div anderen in die regio.
Nu is me wel bekend dat de dekking van netwerken zeker overal niet goed of niet aanwezig is. En we gaan natuurlijk niet die kant op om met onze telefoon te spelen. Maar ik wil niet voor onverwacht hoge kosten komen te staan op het moment dat we toch iets willen opzoeken.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een aanbieder als Holafly met E-sim en onbeperkt internet? En hoe slecht moet ik de dekking inschatten? Gewoon nihil in de parken, of is er hier en daar toch nog dekking?

Dank alvast voor de info.

Groet …….Willem😉
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Intetnetdekking/kosten

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb zelf nog nooit de behoefte gehad om te internetten als ik in een nationaal park ben dus geen eigen ervaringen maar het zal inderdaad wat lastig zijn. Kijk wens op de verschillende NPS sites om te zien hoe de dekking in een park is. Zie voor bijvoorbeeld Yosemite hier: https://nps.gov/yose/planyourvisit/basicinfo.htm

Kijk voor de verschillende aanbieders eens in het betreffende topic in het reizen algemeen forum.

Maar vergeet het internet even en geniet van de parken. Voor informatie heb je visotor centers en rangers.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Intetnetdekking/kosten

Bericht door paulr »

kijk even bij ''algemeen''. Daar is een heel topic over telefonie en bereik. Wij nemen Airalo, alleen data... op sommige stukken geen bereik (vorige maand een uurtje dwars door Death Valley). Maar ja, dan heeft niets bereik. Wij hebben doorgaans aan ca 10gb genoeg voor 3-4 weken, omdat je natuurlijk ook regelmatig onderweg wifi hebt. Data gebruiken we dus voor maps en spotify onderweg. Heel soms zit je dus soms ff zonder breik onderweg, maar omdat google je route en kaart dan al heeft opgeslagen geen probleem. Enne: gebruik code Paul5907 als je gaat bestellen, hebben we allebei wat aan :D :D
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4968
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Intetnetdekking/kosten

Bericht door hemmie »

Wij wonen in de VS en hebben AT&T. De dekking wordt wel steeds beter. Paar jaar geleden was er bijvoorbeeld nog nauwelijks dekking in New Mexico buiten de grote steden, nu is dat heel anders. Maar echt in de parken, en ook wel net er buiten soms, zo gauw je wat verder van de bewoonde wereld komt, is er meestal geen dekking meer. Behalve af en toe op een hoger punt ofzo.
Terug in Texas!
Willem Focus
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 feb 2024, 10:08
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Intetnetdekking/kosten

Bericht door Willem Focus »

Martin & Marianne schreef:
04 mar 2024, 21:30
Ik heb zelf nog nooit de behoefte gehad om te internetten als ik in een nationaal park ben dus geen eigen ervaringen maar het zal inderdaad wat lastig zijn. Kijk wens op de verschillende NPS sites om te zien hoe de dekking in een park is. Zie voor bijvoorbeeld Yosemite hier: https://nps.gov/yose/planyourvisit/basicinfo.htm

Kijk voor de verschillende aanbieders eens in het betreffende topic in het reizen algemeen forum.

Maar vergeet het internet even en geniet van de parken. Voor informatie heb je visotor centers en rangers.

Marianne
Hi Marianne

We zijn ook echt niet van plan om veel te doen met internet, hooguit navigatie. En met kinderen en kleinkinderen thuis een whatsapp berichtje 's avonds als we aan het nagenieten van de dag.

Ik kijk even, thanks......Willem :wink:
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Intetnetdekking/kosten

Bericht door Old Faithful »

Voor navigatie heb je internet niet nodig. Ik gebruik Here We Go met vooraf geladen kaarten. Zonder internet heb je geen filemeldingen e.d., maar dat is voor mij geen bezwaar.
In de hotels heb je vrijwel overal gratis internet voor contact met het thuisfront. Alleen bij Motel 6 kost het een paar dollar extra, dacht ik.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2167
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Intetnetdekking/kosten

Bericht door jojostravelusa »

We maken altijd zoveel mogelijk gebruik van wifi waar het maar te vinden is. In de parken is dit meestal in de visitor centers en Walmart heeft ook goed internet. Ik heb een Odido (voorheen Tele2) abonnement en we kopen daar altijd een internetbundeltje van € 30,- en daar kunnen we eigenlijk de hele vakantie mee toe.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7763
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Intetnetdekking/kosten

Bericht door mtl »

Ik koop nooit data en ik betaal ook niet voor internet. Voor mij zijn er genoeg plekken met gratis wifi.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Intetnetdekking/kosten

Bericht door d_vdploeg »

Je moet er rekening mee houden dat je inderdaad in de Nationale Parken geen bereik hebt. Daar buiten wordt het steeds beter, maar verwacht geen wonderen en verwacht geen topsnelheid op een 5G netwerk.

De VS is naar mijn ervaring geen Nederland waar je van Groningen tot Maastricht en van Zeeland tot Enschede bij bijna elke aanbieder goed en snel internet hebt. Zeker niet als je een aanbieder zoals Airalo of de aanbieder die jij noemt gebruikt. Die roamen op het bestaande netwerk van bijvoorbeeld AT&T of Verizon. Dat betekent dat ze gast zijn op het netwerk. Vaak wordt dan snelheid en bereik afgeknepen, met andere woorden minder snel internet.

Met Holafly heb ik geen ervaring. De laatste jaren heb ik naar tevredenheid Airalo gebruikt. Onbeperkt internet heb je naar mijn mening totaal niet nodig. Met een bundel van 5 gb komen wij makkelijk toe voor een roadtrip van 3 weken. WIj gebruiken het voornamelijk voor navigeren via google maps (handig voor apple carplay/android auto), her en der wat opzoeken en bankzaken doen. Inderdaad altijd vooraf kaart downloaden via google maps voor gebieden waar geen bereik is.

Ik ben wel wat huiverig voor openbare wifi netwerken in Nationale Parken of hotels. Prima voor een netflix filmpje op je hotelkamer of de camping na een lange hikedag in een National Park. Of om even te kijken of die trail begaanbaar is. Niet geschikt om je bankzaken te doen. Een openbaar wifi netwerk kan onveilig zijn, gebruik altijd een VPN, zeker als je bankzaken doet en bij voorkeur via een mobiele internetverbinding.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 05 mar 2024, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Intetnetdekking/kosten

Bericht door ClaireVHaut »

in de parken idd zo goed al 0 of geheel 0 ;) Ik had afgelopen keren in vs/canada t - mobile kaartjes en komende keer heb ik airalo en dat werkt prima en is stuk goedkoper dan die van mijn provider (KPN).

WiFi gebruik ik zelden, maar ik kampeer normaliter en daar is geen wifi ;)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7940
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Intetnetdekking/kosten

Bericht door Pete.Z »

Het lijkt me slim om dit centraal te houden, hier dus:

viewtopic.php?f=10&t=68607
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer