Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite NP - Upper Pines campground.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MaartjeNolte
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Yosemite NP - Upper Pines campground.

Bericht door MaartjeNolte »

Hi all,

Vandaag stond de reservering voor de campgrounds in Yosemite open voor o.a. begin juli.
Met zweet op m'n rug is het me gelukt om een plekje te bemachtigen, MAAR ondanks de ingestelde filter is het een plekje van maximaal 24ft en we huren een familiecamper van 30ft. Een behoorlijk verschil dus.

Heeft iemand er ervaring mee of er enige marge zit in deze plekken? 1.8m verschil is fors en ik vind het nogal een risico om het erop te gokken. Anderzijds zijn de alternatieven bij Yosemite ook niet heel aantrekkelijk.

Ik hoor graag welke ervaringen er zijn!

Alvast onwijs bedankt.

Groet, Maartje.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yosemite - Upper pines campground

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt op recreation.gov zien hoe de plaats er uit ziet. Of kijk eens op https://www.campsitephotos.com/campgrou ... per-pines/. Welke site heb je nu? Maar ook al is de site ruim, het verschil is wel heel erg groot, dus ik denk niet dat het gaat lukken om daar te staan

Het is nu te laat waarschijnlijk maar kijk eens of er niets op Wawona of Hodgdon Meadows nog vrij is. Die zijn sowieso altijd handig om achter de hand te hebben mocht het in de vallei niet lukken. Je kunt ook nog naar Crane Flat kijken, die is pas later te reserveren. Mooie camping, maar ook daarvoor geldt dat je wel met de camper naar de vallei moet rijden.
Er zijn ook plaatsen in de vallei die pas worden vrijgegeven als zeker is dat de Merced River niet meer overstroomt. Daar zou je ook nog naar kunnen kijken. Zie daarvoor de FAQ: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campingfaq.htm. Maar ik weet niet of dat ook voor juli geldt.

Iets schuiven met de route zodat je er na de 15e bent is waarschijnlijk geen optie?

Je had niet opgezocht welke plekken geschikt waren? Wij maakten een lijst van sites die we konden boeken.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 15 feb 2024, 23:46, 2 keer totaal gewijzigd.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Het ligt heel erg aan de plek, er is bijna altijd marge. Anders zou je nl met de genoemde lengte precies met neus en kont vaststaan. Ook weer afhankelijk of het een pull through site is of back in. Wat Marianne zegt, even de foto bekijken van de campsite, geeft een redelijke indicatie. Wat stuurmanskunsten kunnen ook nog een verschil maken😏
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
MaartjeNolte
Amerika-newbie

Onwijs bedankt voor jullie reacties. Ik heb de plattegrond en de foto’s bekeken, maar het is heel lastig te beoordelen en het verschil is inderdaad groot.
We hebben plekje 73, zo op het oog gunstig insteken achteruit. Maar 1,8m marge is wel heel veel, dat ben ik met je eens.

Heb blijkbaar onvoldoende onderzoek gedaan terwijl ik dacht goed voorbereid te zijn.

Ik heb als filter 30ft ingesteld en erop vertrouwd dat ik dan hits zou krijgen voor onze afmetingen.

Alternatieve campings heb ik maanden geleden al gecontroleerd op beschikbaarheid als back-up, maar destijds geen succes. En we reizen met 2 jonge kinderen dus hoe meer van de spanningsboog nog over voor ín het park, hoe beter (zo min mogelijk reistijd dus).
MaartjeNolte
Amerika-newbie

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien eens contact opnemen met recreation.gov? Als je het goed hebt gedaan gaat er dus iets fout daar? Het lijkt best wel een ruime plaats.
Ik kan me niet voorstellen dat alles buiten het park al vol is. Heb je gekeken bij campings als Indian Flat? Het kan ook zijn dat daar weer iets vrijkomt als men dat als back up had gereserveerd. En Crane Flat vind je niets? Je zit daar een half uur van de vallei.
Mocht je iets buiten het park doen dan moet je zorgen dat je een toegangsreservering hebt.

Het is verder lastig meedenken zonder je route te kennen. Is Sequoia en Kings Canyon eventueel een alternatief?

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Het ligt niet altijd aan de plek zelf. Vaak is die wel groot genoeg, maar moet je, om er te komen, een bocht nemen die met een grotere camper niet te doen is bv. Wij reizen dit keer met een 25 ft. en als er 24 ft. staat, dan maken we ons niet druk, maar 6 ft. verschil zou inderdaad een probleem op kunnen leveren.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Hoi,de lengte van de plek (zie ook foto’s op recreation.gov) is het probleem niet. Het is een back-in, je rijdt dus iets voorbij je plek en achteruit erin, daar kun je met de wielen tot het blok, dus lengte zat. Probleem zit in de draai. Het paaltje met het nummer 73 staat bij de draai wellicht in de weg, maar ook die boom het midden. Omdat de ingang van de plek de bocht ligt, zal je waarschijnlijk met de voorkant wegdraaien richting een boom die achter plek 77 staat. Kijk maar eens op recreation.gov bij foto plek 77….
Je hebt nog even de tijd, dus wellicht een e-mail sturen. Wie weet zijn ze zo aardig om te kijken of er wat te ruilen valt. Je ziet voldoende keren dat er op een 30ft plek alleen maar een tentje staat, want groter reserveren mag (helaas!!) altijd, waardoor grote campers soms met boeken in de problemen komen. Raar eigenlijk dat dit mag….
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

als ik op streetview kijk lijkt het me dat je die draai moet kunnen maken wellicht even een steen verschuiven aan andere zijde weg
MaartjeNolte
Amerika-newbie

ONYX666 schreef:
16 feb 2024, 15:38
als ik op streetview kijk lijkt het me dat je die draai moet kunnen maken wellicht even een steen verschuiven aan andere zijde weg
Ik had ook die gedachte. De draai maken is de uitdaging. Daar waar er drie stenen liggen, lijk je ruimschoots de draai te kunnen maken.
Met 2 volwassenen krijgen we die stenen vast in beweging. Maar wellicht denk ik te optimistisch.

Zou inderdaad mooi zijn als er specifieke plekken zijn die kampeerders met Tenten kunnen bemachtigen, al wensen sommige wellicht meerdere tentjes op 1 site te plaatsen.

Onwijs bedankt voor jullie input, heel welkom.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

paulr schreef:
16 feb 2024, 15:00
Je ziet voldoende keren dat er op een 30ft plek alleen maar een tentje staat, want groter reserveren mag (helaas!!) altijd, waardoor grote campers soms met boeken in de problemen komen. Raar eigenlijk dat dit mag….
Even ter verdediging van de tentkampeerders, ik kijk alleen naar de grootte van de tent pad. Wij hebben een vrij grote gezinstent, dus we zijn op sommige campings erg beperkt in welke sites we kunnen boeken. Ik boek bij voorkeur een echte tent site, maar als dat niet kan let ik totaal niet op de toegestane RV lengte, ik ga alleen op de grootte van die tent pad af. Dus misschien staat dat tentje daar wel omdat die site nu eenmaal ook een geschikte tent pad had voor die mensen. Of het was domweg de enige overgebleven site, dat kan natuurlijk ook.
Terug in Texas!
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Dat is natuurlijk ook helemaal goed Hemmie. Je ziet inderdaad dat er wel eens een relatie is tussen tent en camper afmetingen, maar zeker niet altijd…. Die tent pad afmetingen verschillen ook allemaal flink. Dan een beter idee: “kleine campers mogen niet een (te) grote camperplek reserveren “. Dat lost veel op :)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Nou ja, niet als dat de enige plek is die vrij is. Of als de plek voor de grote RV domweg veel mooier is.
Terug in Texas!
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Yosemite NP - Upper Pines campground.

Bericht door jojostravelusa »

Wij boeken met de camper ook wel tentplekken, gewoon omdat die goedkoper zijn en we geen behoefte hebben aan vormen van hookups.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer