Capitol Reef NP: Scenic Drive in 2024 gesloten.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
dionnu
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 aug 2018, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Capitol Reef NP: Scenic Drive in 2024 gesloten.

Bericht door dionnu »

Eén van de meest bereden wegen in Capitol Reef National Park zal komende maanden gesloten zijn vanwege werkzaamheden. De Scenic Drive is in 2024 gesloten van april t/m oktober. De 13 kilometer lange weg begint bij het bezoekerscentrum van Capitol Reef en is een one-way weg, je zult aan het einde dus moeten omkeren en dezelfde route terugrijden.

Het grootste deel van het park zal nog steeds open zijn. De SR-24, de weg die dwars door het National Park loopt is en blijft open. Wandelwegen en parkeerterreinen langs SR-24 zullen open en toegankelijk zijn, afgezien van de korte sluiting van de Chimney Rock wandelroute. Het Fruita-gedeelte van het park zal open zijn, inclusief het bezoekerscentrum, de boomgaarden, het Gifford House, de picknickplaats en de Fruita Campground. De noordelijke Cathedral Valley- en zuidelijke Waterpocket-districten van het park zijn gewoon open.

Persoonlijk vind ik het heel jammer dat juist de gedeeltes die wij gepland hebben te bezoeken niet te bereiken zijn dit jaar. Aan de andere kant zullen we vindingrijk moeten zijn en kunnen in plaats van Capitol Reef, Goblin Valley State Park en/of Little Wild Horse Canyon (slot canyons) bezoeken (alhoewel het toch anderhalf uur rijden is vanuit Torrey) :cry: . Ach, het is maar één onderdeel van drie weken USA vakantie :thumbup: hahaha.

Meer info op de website van Capitol Reef National Park.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9255
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Capitol Reef NP: Scenic Drive in 2024 gesloten.

Bericht door markro »

Langs de Highway-24 zijn ook diverse mooie wandelingen te maken en bijzondere objecten te bezoeken.
Zo kan er o.a. de wandeling door de Grand Wash gemaakt worden, daarvoor zijn er niet alleen parkeerplaatsen langs de Scenic Drive, maar ook aan de andere zijde van de rotsen langs de Hw-24. Ook kan de wandeling naar de Hickman Bridge (een grote rotsboog) gemaakt worden.

In mijn reisverslag van 2018 kan je over de wandeling door de Grand Wash lezen:
https://www.pindat.com/pindata/user/men ... 2018-09-30
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Capitol Reef NP: Scenic Drive in 2024 gesloten.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, jammer, maar er blijft echt meer dan genoeg over. De laatste keren dat wij in Capitol Reef waren hebben we de scenic drive niet gereden en toch hadden we voor de overige zaken niet eens voldoende tijd. De Grand Wash is inderdaad een aanrader, net als de Hickman Bridge Trail. Kijk ook eens naar Cohab Canyon. Misschien heb je iets aan ons 2019-verslag en ons 2015-verslag.

Is het jullie eerste bezoek aan Capitol Reef? En hebben jullie er twee nachten? Ik zou het jammer vinden om Little Wild Horse Canyon vanuit Torrey te doen. Jullie rijden daar niet langs?

Marianne
dionnu
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 aug 2018, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Capitol Reef NP: Scenic Drive in 2024 gesloten.

Bericht door dionnu »

Dank voor de tips @markro, die wandelroutes had ik nog niet aan gedacht! Fijn dat ik even heb kunnen lezen hoe jullie het daar beleefd hebben, dat geeft toch weer meer inspiratie dan dat ik tot nu toe heb kunnen voorstellen en/of zelf plannen. Had gisteren het idee om ons verblijf in Torrey in te korten maar dat helemaal niet nodig besef ik mij nu. Dank je wel!!!
dionnu
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 aug 2018, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Capitol Reef NP: Scenic Drive in 2024 gesloten.

Bericht door dionnu »

Martin & Marianne schreef:
07 feb 2024, 09:36
Is het jullie eerste bezoek aan Capitol Reef? En hebben jullie er twee nachten? Ik zou het jammer vinden om Little Wild Horse Canyon vanuit Torrey te doen. Jullie rijden daar niet langs?
Dank je voor de tips, @Martin & Marianne. Dit is zeker ons eerste bezoek aan Capitol Reef. We verblijven twee nachten in Torrey, wat naar onze mening prima is. We hebben onze reservering aangepast door er nog een nacht aan toe te voegen, van één naar twee nachten. Ik vond het ook al overdreven om vanuit Torrey terug te rijden naar Goblin Valley, aangezien we er op de heenreis toch langs komen als we van Moab naar Torrey rijden. Het is een vrij korte route, dus we hebben genoeg tijd om een tussenstop te maken bij het State Park en zelfs nog een slot canyon te bezoeken.

Jullie reis in 2019 is een geweldig mooie reis. Wij doen hem andersom en reizen van Denver naar LA. We kijken er erg naar uit. Het is fijn om leuke reisverslagen te lezen en zo weer inspiratie op te doen.
Gebruikersavatar
Fiesta68
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 23 aug 2010, 12:31
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Gent

Re: Capitol Reef NP: Scenic Drive in 2024 gesloten.

Bericht door Fiesta68 »

Wij verblijven ook in mei 2024 ook in Torrey (2 nachten), we komen van de andere kant
2de keer Capitol Reef en hebben onderstaande ingepland:
  • Goosenecks Trail
  • Sunset Point Trail
Reserve
Chimney Rock Trail
Hickman Bridge Trail hebben we al gedaan, is wel een mooie

Zoals Marianne aangeeft Little Wild Horse Canyon is wel de moeite.
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Trom
Amerikakenner
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Capitol Reef NP: Scenic Drive in 2024 gesloten.

Bericht door Trom »

Het ligt zo'n 45 minuten van Torrey af maar het lijkt ons mooi om het Anasazi State park museum te gaan bezoeken. Je vindt er pre historische resten en voorbeelden van ondergrondse woningen. Het ligt vlakbij Boulder. Om de site van het museum te bezoeken moet je vpn wel op een usa lokatie zijn ingesteld.
De route van Torrey naar Boulder loopt via Highway 12 dus dat is ook mooi.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer