Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
6 dagen Las Vegas
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
6 dagen Las Vegas
In 2025 willen wij(groep van 6 vrienden), een aantal dagen naar Las Vegas. Hier hebben we het er al jaren over en in 2025 moet het er nu echt een keer van komen.
We willen in deze dagen natuurlijk Vegas ervaren, maar ook iets van de omgeving zien.
Zelf denken we aan 2 dagen Vegas en de andere dagen iets anders. Wel graag vanuit Vegas te bereizen.
Wat adviseren jullie om te doen in deze 6 dagen? Zowel in Vegas als daarbuiten. Wat zou een goede periode zijn om te reizen? (financieel en qua temperatuur)
We willen in deze dagen natuurlijk Vegas ervaren, maar ook iets van de omgeving zien.
Zelf denken we aan 2 dagen Vegas en de andere dagen iets anders. Wel graag vanuit Vegas te bereizen.
Wat adviseren jullie om te doen in deze 6 dagen? Zowel in Vegas als daarbuiten. Wat zou een goede periode zijn om te reizen? (financieel en qua temperatuur)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: 6 dagen Las Vegas
Wil je alles vanuit Las Vegas bezoeken? Dat beperkt je wel wat in de mogelijkheden. Een bezoek aan Death Valley is bijvoorbeeld erg mooi, maar het is wel een paar uur rijden, en de uren rond zonsopkomt en zonsondergang zijn daar juist het mooiste. Idem voor de Grand Canyon.
Hoever wil je rijden op een dag? En waar gaat jullie belangstelling naar uit?
Dichtbij Las Vegas heb je Valley of Fire. In de zomermaanden is het daar zo heet dat veel wandelingen verboden zijn (van mei t/m september). Het mooiste is dus om daar buiten die maanden naar toe te gaan. Ook voor een park als Red Rock Canyon is het het beste om de zomermaanden te vermijden. Dat geldt ook voor Las Vegas zelf hoewel je daar wel veel binnen zult zitten.
Wil je wat verder rijden dan is Zion NP een aanrader. Ook hier is het in de zomermaanden warm. En druk.
Met maar 4 dagen is het wel keuzes maken. Ik zou dan zoiets wel mooi vinden:
Dag 1 Las Vegas - Valley of Fire
Dag 2 Valley of Fire - Zion
Dag 3 Zion - Death Valley
Dag 4 Death Valley - Las Vegas
Valley of FIre zou je ook kunnen doen op weg van LV naar Zion. En dan een extra nacht Zion (Springdale).
Je kunt ook naar de Grand Canyon. Daar is een overnachting dan zeker aan te raden gezien de afstand. Onderweg kun je naar de Hooverdam en een stuk Route 66 meenemen.
Marianne
Hoever wil je rijden op een dag? En waar gaat jullie belangstelling naar uit?
Dichtbij Las Vegas heb je Valley of Fire. In de zomermaanden is het daar zo heet dat veel wandelingen verboden zijn (van mei t/m september). Het mooiste is dus om daar buiten die maanden naar toe te gaan. Ook voor een park als Red Rock Canyon is het het beste om de zomermaanden te vermijden. Dat geldt ook voor Las Vegas zelf hoewel je daar wel veel binnen zult zitten.
Wil je wat verder rijden dan is Zion NP een aanrader. Ook hier is het in de zomermaanden warm. En druk.
Met maar 4 dagen is het wel keuzes maken. Ik zou dan zoiets wel mooi vinden:
Dag 1 Las Vegas - Valley of Fire
Dag 2 Valley of Fire - Zion
Dag 3 Zion - Death Valley
Dag 4 Death Valley - Las Vegas
Valley of FIre zou je ook kunnen doen op weg van LV naar Zion. En dan een extra nacht Zion (Springdale).
Je kunt ook naar de Grand Canyon. Daar is een overnachting dan zeker aan te raden gezien de afstand. Onderweg kun je naar de Hooverdam en een stuk Route 66 meenemen.
Marianne
Als je echt alles vanuit Las Vegas wilt bezichtigen zou ik het houden bij:
1 dag naar Valley of Fire State Park en dan langs Lake Mead rijden (ten oosten van Las Vegas)
1 dag bijvoorbeeld Hooverdam en combineren met een mall bijvoorbeeld South Mall en een Walmart bijvoorbeeld gewoon om je te verbazen over de grote van zo'n winkel.
1 dag naar Red Rock Canyon State Park ten westen van Las Vegas
De twee dagen in Las Vegas krijg je wel vol als je er nog niet eerder geweest bent, een avond Fremont Street is een aanrader. We zijn zelf niet zo'n fan van de Strip, maar dat is erg persoonlijk en daar zullen de meningen over uiteenlopen. Tips voor Las Vegas kun je wel in het draadje over Las Vegas vinden en omdat je toch nog genoeg tijd hebt met je vrienden kun je je ook eens verdiepen in MyVegas spel voor gratis overnachtingen, buffetten etc. Want alles is aan de prijs in Las Vegas..
Death Valley is ook mooi maar net als Grand Canyon, dan is een overnachting daar wel nodig als je niet teveel heen en weer wilt rijden. Kost echt veel tijd en die parken zijn zo groot dat je dan maar een paar uurtjes hebt.
En ten Noorden van Las Vegas is ook nog een gebergte waar het lekker toeven is qua temperatuur mocht je in de zomermaanden gaan. In de zomermaanden is het overal echt warm, dus 's middags erop uit om lekker een stukje te wandelen zit er niet echt in.
1 dag naar Valley of Fire State Park en dan langs Lake Mead rijden (ten oosten van Las Vegas)
1 dag bijvoorbeeld Hooverdam en combineren met een mall bijvoorbeeld South Mall en een Walmart bijvoorbeeld gewoon om je te verbazen over de grote van zo'n winkel.
1 dag naar Red Rock Canyon State Park ten westen van Las Vegas
De twee dagen in Las Vegas krijg je wel vol als je er nog niet eerder geweest bent, een avond Fremont Street is een aanrader. We zijn zelf niet zo'n fan van de Strip, maar dat is erg persoonlijk en daar zullen de meningen over uiteenlopen. Tips voor Las Vegas kun je wel in het draadje over Las Vegas vinden en omdat je toch nog genoeg tijd hebt met je vrienden kun je je ook eens verdiepen in MyVegas spel voor gratis overnachtingen, buffetten etc. Want alles is aan de prijs in Las Vegas..
Death Valley is ook mooi maar net als Grand Canyon, dan is een overnachting daar wel nodig als je niet teveel heen en weer wilt rijden. Kost echt veel tijd en die parken zijn zo groot dat je dan maar een paar uurtjes hebt.
En ten Noorden van Las Vegas is ook nog een gebergte waar het lekker toeven is qua temperatuur mocht je in de zomermaanden gaan. In de zomermaanden is het overal echt warm, dus 's middags erop uit om lekker een stukje te wandelen zit er niet echt in.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
- Bushmaster
- Amerika-expert
Ga je hartje zomer of midden in de winter, dat scheelt nogal een winterjas namelijk.Arebei schreef: ↑30 jan 2024, 12:39In 2025 willen wij(groep van 6 vrienden), een aantal dagen naar Las Vegas. Hier hebben we het er al jaren over en in 2025 moet het er nu echt een keer van komen.
Zonder meer info over waar jullie van houden is het beetje moeilijk om advies te geven. Hierboven zeggen sommigen een extra nacht death valley of zion maar als je niet van het uren wandelen bent op een dag maar het gewoon eens gezien wil hebben dan heb je dat echt niet nodig. Je hebt namelijk ook scenic routes die je met de auto kan rijden en af en toe een stop om iets te zien en foto's te maken.
Dichtbij Vegas zitten Red rock canyon, Valley of fire en de Hooverdam
Wat verder weg zitten Death Valley NP, Grand Canyon west rim en Zion.
Als jullie echte feestbeesten zijn die tot diep in de nacht in een club zitten of tot diep in de nacht zitten te gokken dan denk ik niet dat je het op kan brengen om om 8 uur al onderweg te zijn naar Zion ofzo dus dan zou die al afvallen lijkt mij, die is namelijk zonder stoppen al 2,5 uur rijden dus reken maar op minimaal 3 uur enkele reis.
Als ik 4 dagen zou hebben zal ik het zo doen denk ik:
Dag 1: Hooverdam en door naar Grand Canyon West rim
Dag 2: Red Rock Canyon
Dag 3: Death Valley NP
Dag 4: Valley of fire
En dan op dag 2 en 4, die niet heel de dag kosten, wat shopping doen in Walmart of Premium outlet stores
Dichtbij Vegas zitten Red rock canyon, Valley of fire en de Hooverdam
Wat verder weg zitten Death Valley NP, Grand Canyon west rim en Zion.
Als jullie echte feestbeesten zijn die tot diep in de nacht in een club zitten of tot diep in de nacht zitten te gokken dan denk ik niet dat je het op kan brengen om om 8 uur al onderweg te zijn naar Zion ofzo dus dan zou die al afvallen lijkt mij, die is namelijk zonder stoppen al 2,5 uur rijden dus reken maar op minimaal 3 uur enkele reis.
Als ik 4 dagen zou hebben zal ik het zo doen denk ik:
Dag 1: Hooverdam en door naar Grand Canyon West rim
Dag 2: Red Rock Canyon
Dag 3: Death Valley NP
Dag 4: Valley of fire
En dan op dag 2 en 4, die niet heel de dag kosten, wat shopping doen in Walmart of Premium outlet stores
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Probeer dan wel om niet in het weekend in Red Rock Canyon te zijn, want dan is het er superdruk en kun je nergens parkeren. Dat is tenminste onze ervaring in het hoogseizoen. De mooiste dingen liggen van de weg af en vragen dus een wandeling(etje) en daarvoor moet je nu eenmaal parkeren.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Bedankt voor de reacties. We zijn echt nog aan het bedenken wat we willen, maar de ideeën voor buiten Vegas zijn alvast mooi meegenomen! Zion ben ik eerder geweest, maar zou ik graag nog eens heen gaan.
Wat is een mooie periode om te reizen naar Vegas en om deze natuurgebieden te bekijken?
Wat is een mooie periode om te reizen naar Vegas en om deze natuurgebieden te bekijken?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Afhankelijk van waar je naar toe wilt zou ik ergens tussen maart en mei niet gek vinden. Of misschien nog wat eerder, in de winter zal het rustiger en goedkoper zijn. En voor Death Valley en Valley of Fire is dat de beste tijd. Voor Zion is de winter misschien net iets te vroeg, maar dat is ook afhankelijk van wat je er wilt doen.
Misschien heb je iets aan dit verslag van forumlid Michelly.
Marianne
Misschien heb je iets aan dit verslag van forumlid Michelly.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3316 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-