Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met Cruise America-camper door Death Valley NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Met Cruise America-camper door Death Valley NP.

Bericht door jill1234 »

Ik open even een nieuw topic hierover; heb van Michelly een ervaring gelezen, maar die dateert van een aantal jaren geleden.
Wij willen volgend jaar zomer weer naar het Zuidwesten met de camper en dit keer ook naar Death Valley. Met Cruise America mag je op eigen risico door Death Valley heen; ik kan de risico's moeilijk inschatten, heb wel al begrepen dat van West naar Oost het beste is in verband met minder steil omhoog via die kant? Maar waar moeten we aan denken? Rijd je constant omhoog/omlaag, of maar kleine stukjes? We kunnen ook een dag een auto huren natuurlijk, maar praktischer is om gewoon met de camper te kunnen. In de hitte hebben we al vaak gereden met de camper; ik bedoel, rondom Las Vegas is het ook heet, maar misschien verkijk ik me op iets?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Cobert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: met Cruise America camper door Death Valley

Bericht door Cobert »

Hallo Jill,
Wij zijn er met een camper doorheen gereden, inderdaad van west naar oost. Ik had ook gelezen dat dat het beste zou zijn, maar toevallig was onze route zo. Wij reden vanaf Lone Pine de 190 op dwars door het park. Schitterend! Dat was ergens begin juni. Wij hadden destijds een Road Bear camper en dat was toen toegestaan. (De periode dat het niet mocht was van 15 juni t/m 15 september. Ik weet niet hoe het nu is). Over de 190 rijdt ook meer verkeer, waardoor je je niet helemaal “alleen op de wereld” voelt.
We hebben zelfs nog overnacht op de camping bij Furnace Creek. Vanwege de ervaring :-). Was bloedje heet hoor! Maar had het niet willen missen.
We hebben totaal geen problemen gehad met onze camper. We zijn ook nog naar Badwater Basin en Zabriskie Point gereden. Het blijft natuurlijk een riskant gebied. Het is voor ons al even geleden (2014), ik vond het toen ook best spannend kan ik me nog herinneren. Maar had het voor geen goud willen missen. Overigens hebben we het park in 2022 opnieuw bezocht, maar dan met een personenauto (we waren een paar dagen in Las Vegas).
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

Wij zijn in juni 2017 ook door Death Valley gereden zonder problemen met Cruise America camper. Maar misschien moet je voor jezelf een afweging maken tegen de tijd dat je er bent. Is het extreem warm dan rij je om Death Valley heen en als het 'normaal' warm is dan rij je door Death Valley.

We hadden temperaturen rond de 46 graden en reden net als @Cobert van West naar Oost. Het is mij niet opgevallen dat het heel veel dalen was, maar als anderen dat zeggen zal het zo zijn.

We hadden meer een spannend moment omdat mijn man door wilde rijden naar een goedkoper tankstation toen we Death Valley verlieten :lol:
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je moet het park zien als een lang dal (van noord naar zuid) met aan weerszijden een bergketen. De keten aan de westkant is hoger dan die aan de oostkant. Ik denk dat het Father Crowey punt het hoogste punt is, en dat ligt op ongeveer 1500 meter. Het dal ligt op zeeniveau of zelfs daaronder (Badwater), dus je hebt aardig wat hoogteverschil. Dit doe je niet in 1 keer, je hebt twee ketens waar je aan de westkant overheen gaat, maar je hebt dus toch we een aardig hoogteverschil bij het meest westelijke stuk.
Je kunt eens op googlemaps (en dan terrein) en google streetview kijken om een indruk te krijgen.

Zou je dan ook in het park willen overnachten? Ik vraag me af of dat plezierig is. En als je er niet overnacht mis je de mooiste uren in het park. Maar het voordeel is wel dat je ook de 395 kunt rijden.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dank voor de reacties. We willen wel echt Death Valley meenemen dit keer en er ook overnachten, maar dan niet op een camping maar in The Ranch at Death Valley. Neem aan dat op de parking de camper kan staan daar, maar dat moet ik nog uitzoeken.
Handigste is als we gewoon met de camper er door gaan, dat is zoveel makkelijker dan de auto, want dan moet je weer terug naar waar de camper staat...
Ik denk er nog maar even over, gelukkig hebben we nog even ;-)
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Ik zou het eens omdraaien. Waarom zou je het níet doen op voorwaarde dat het mag van je verhuurder?
Want als dat zo is, dan ben je gedekt door hun pechhulp in het onverhoopte geval dat er wat gebeurt. En bovendien ben je daar in de zomer echt niet alleen op de reguliere wegen. En dus is er altijd binnen afzienbare tijd wel iemand die hulp kan bieden. Meenemen. Of bij doorrijden voor je kan bellen. Et cetera.

Van west naar oost heeft dan wel de hele grote voorkeur. Ik herinner mij die helling als heel erg pittig toen ik hem van oost naar west reed (met al die radiator-water-tap-punten elke mile ofzo).

Slapen in een accommodatie is misschien wel zo prettig ja.

edit: ik had je post niet helemaal goed gelezen geloof ik; wat houdt 'op eigen risico' in bij Cruise Amerika? Ze verbieden het je niet, dus je bent wel verzekerd? Maar geen pechhulp ofzo?
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

op eigen risico, dus kosten van wegslepen e.d. zijn voor eigen rekening. Ze verbieden het dus niet, maar ze betalen niet bij pech onderweg.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

jeppiepruts schreef:
30 jan 2024, 11:06
Van west naar oost heeft dan wel de hele grote voorkeur. Ik herinner mij die helling als heel erg pittig toen ik hem van oost naar west reed (met al die radiator-water-tap-punten elke mile ofzo).
Ha,ha, dat is wel even geleden die watertappunten. :wink:
Wij hebben dat tijdens onze eerste reis door DV nog meegemaakt maar tijdens de latere reizen niet meer. En de airco die eerst nog uitgezet werd als we het park aan de westkant uitreden, bleef in latere jaren gewoon aan. Wel de temperatuurmeter in de gaten houden natuurlijk.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Re: Met Cruise America-camper door Death Valley NP.

Bericht door jill1234 »

Kan wel een serieuze optie zijn; met cruise camper door Death Valley. Is het dan logisch, startende in LA (of San Diego) om eerst Sequioa, dan Yosemite te doen en dan via June Lake (en Bodie) naar Lone Pine? En dan een overnachting in Death Valley en dan via Beatty (Rhyolite/Goldfield) naar Las Vegas?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, dat is de gebruikelijke route. En de mooiste route. Tussen Yosemite en Lone Pine heb je de nodige bezienswaardigheden. Van noord naar zuid:
- Bodie
- Mono Lake
- Rainbow Falls en Devils Postpile
- Little Lakes Valley Loop
- Ancient Bristlecone Pines Forest
- Manzanar
- Alabama Hills
- Whitney Portal
- Filmmuseum

Via onze indexpagina kun je de verslagen vinden van onze bezoeken.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dank je Marianne! Ik ga even verder in mijn route topic,dan houden we het overzicht.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou me nul zorgen maken, moderne auto’s zijn prima bestand tegen hoge temperaturen, echt niks aan de hand.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Pete.Z schreef:
31 jan 2024, 11:48
moderne auto’s zijn prima bestand tegen hoge temperaturen,
En dat geldt ook voor een camper? En zou je dan aanraden om van west naar oost of van oost naar west te gaan?

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Op onze eerste Amerikareis (1995) zijn we, toen illegaal, ook met de camper door Death Valley gereden. Het was vroeg in het seizoen, begin juni, en we hadden een gloednieuwe camper. We hebben het wel bij een klein stukje gehouden, nl. Artists Drive, Devil's Golfcourse en Zabriskie Point. De weg naar Dantes View was gesloten, dus dat was ook geen optie. Geen enkel probleem gehad.
In 2018 hebben we aan het eind van onze reis nog een auto gehuurd voor een paar dagen en zijn toen daarmee door Death Valley gereden. Daarmee toen ook naar Badwater gegaan en weer geen Dantes View, want die weg was weer dicht.
De auto's en campers zijn tegenwoordig vast beter dan vroeger, dus waarschijnlijk zullen er geen grote problemen zijn. Bovendien is het tegenwoordig een stuk drukker van vroeger, dus de kans dat iemand je ziet als je pech hebt, is ook groter.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

wij hebben DV van west naar oost gedaan, maar ook van oost naar west ! En ja, een wereld van verschil, de helling vanaf Panamint richting Lone Pine is niet zozeer steil, maar wel erg lang. Ik kan mij voorstellen dat dit in volle hitte voor de camper zwaar is. Vanaf Lone Pine en dan richting LV zou ik er veel geruster op zijn.
Volgens mij kun je de camper gewoon kwijt bij The Ranch, parkeerplaats volop, ook voor grote bussen. Ik slaap er over 2 weken en zal even kijken of je je camper op de busparking mag parkeren (als ik het niet vergeet...)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Martin & Marianne schreef:
31 jan 2024, 12:15
Pete.Z schreef:
31 jan 2024, 11:48
moderne auto’s zijn prima bestand tegen hoge temperaturen,
En dat geldt ook voor een camper? En zou je dan aanraden om van west naar oost of van oost naar west te gaan?

Marianne
Dat geldt misschien nog wel meer voor een camper, die zijn gebouwd op zwaardere chassis die commercieel worden ingezet, en hebben dus ook zwaarder uitgevoerde koelsystemen.
De richting maakt volgens mij weinig uit, je zal toch altijd dalen en klimmen, hoe dan ook.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

paulr schreef:
31 jan 2024, 21:03
wij hebben DV van west naar oost gedaan, maar ook van oost naar west ! En ja, een wereld van verschil, de helling vanaf Panamint richting Lone Pine is niet zozeer steil, maar wel erg lang. Ik kan mij voorstellen dat dit in volle hitte voor de camper zwaar is. Vanaf Lone Pine en dan richting LV zou ik er veel geruster op zijn.
Volgens mij kun je de camper gewoon kwijt bij The Ranch, parkeerplaats volop, ook voor grote bussen. Ik slaap er over 2 weken en zal even kijken of je je camper op de busparking mag parkeren (als ik het niet vergeet...)
Super, dank je wel!
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Klinkt goed allemaal! We gaan het met de camper doen, scheelt zoveel tijd! En dan parkeren bij de Ranch en daar een nacht slapen.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Was wat aan het opzoeken en nu zie ik dat ik nog zou reageren :) ik zie echter zoveel ideeen bij je route, dat ik niet meer weet op het nog van toepassing is. Parkeren bij The Ranch kan, je staat echter wel op hun parking. Weet niet of ze dat waarderen. Er liggen daar in de buurt ook nog wat “openbare” parkeerplekken, wellicht daar gaan staan? Kamperen op de “gewone” camping, kan natuurlijk ook nog …. (wellicht wel lekker, dan heb je stroom, dus de airco kan aan)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, gewoon op de camping gaan staan; buiten de campings mag je niet overnachten.
Ik weet niet hoe die bij Furnace Creek is, maar de camping bij Stovepipe Wells ziet er bijzonder onaantrekkelijk uit.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer