Big Bend NP: wandelingen buiten de Chisos Mountains

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Big Bend NP: wandelingen buiten de Chisos Mountains

Bericht door swissdutchie »

Best mensen,
Zoals jullie misschien elders op dit forum al gelezen hebben gaan wij eind oktober voor 3 1/2 week naar Texas. Uiteraard mag dan ook een bezoek aan Big Bend NP niet ontbreken. Omdat Big Bend enorm groot is en wij ook graag willen wandelen, hebben we voor dit park 3 volle dagen uitgetrokken. We overnachten eerst een nacht in Terlingua, dan twee in de Chisos Moutains Lodge en vervolgens nog een nacht in Marathon.
Helaas is het echter heel goed mogelijk, dat de twee nachten in de Chisos Mountains Lodge niet door zullen gaan. Het hoofdgebouw van de lodge wordt namelijk binnenkort gesloopt en vervolgens herbouwd en ook de waterleidingen in de Chisos Basin staan op de nominatie om vervangen te worden. Volgens park officials is het daarom mogelijk, dat tijdens de werkzaamheden die zo'n twee jaar zullen duren niet alleen de lodge, maar het hele Chisos Basin en de weg ernaartoe gesloten zullen zijn voor bezoekers.
De definitieve startdatum van de werkzaamheden is weliswaar nog niet bekend, maar de ranger met wie ik contact had dacht, dat dit vermoedelijk begin oktober 2024 zou zijn. Als dat daadwerkelijk zo is, betekent dit hoogstwaarschijnlijk dat we niet in de Chisos Mountains Lodge kunnen logeren. Ik heb daarom alvast een backup-boeking in Terlingua gemaakt voor onze data. Helaas zou dit ook kunnen betekenen, dat we de Chisos Mountains / Basin helemaal uit onze planning moeten halen, omdat de toegangsweg gestremd is. Dat zou uiteraard erg jammer zijn, want de meeste van de must-do-wandelingen op mijn lijstje liggen juist in dit gedeelte van het park.
Vandaar dus mijn vraag: Weten jullie nog mooie wandelingen in het Big Bend NP die niet in de Chisos Mountains / Basin of aan de weg ernaartoe beginnen? Ook tips voor andere activiteiten zoals wildlife spotten, bootje varen en dergelijke zijn van harte welkom! Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4970
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Big Bend NP: wandelingen buiten de Chisos Mountains

Bericht door hemmie »

Ik zie dat wij sowieso de Boquillas Canyon en Lower Burro Mesa Pouroff Trails liepen, en natuurlijk Santa Elena Canyon. De Nature Trail bij Rio Grande Village is ook erg leuk met zonsondergang, maar niet handig vanuit Terlingua.
Terug in Texas!
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Big Bend NP: wandelingen buiten de Chisos Mountains

Bericht door swissdutchie »

Hartelijk dank hemmie! Ik ga ze allemaal bekijken en eventueel toevoegen aan mijn lijstje.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42065
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Big Bend NP: wandelingen buiten de Chisos Mountains

Bericht door Martin & Marianne »

Wat jammer als het niet zo lukken om in de lodge te overnachten!
Onze planning is nog niet zo ver gevorderd dat wij weten wat we allemaal in Big Bend gaan doen, maar tot nu toe staan de volgende wandelingen genoteerd:
Window View Trail
Window Trail
Burro Mesa Pouroff
Lost Mine Trail
Santa Elena Canyon
Balanced Rock
Boquillas Canyon Trail
Basin Loop Trail

Daarbij is al geselecteerd op afstand en moeilijkheidsgraad :wink: .

Heb je op de NS-site al gekeken naar de verschillende soorten wandelingen? Zie daarvoor https://nps.gov/bibe/planyourvisit/day_hikes.htm. Ik heb nog niet alles bekeken maar ik neem aan dat alles onder Desert Hikes en River Hikes tot de mogelijkheden zal behoren.

Marianne
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Big Bend NP: wandelingen buiten de Chisos Mountains

Bericht door swissdutchie »

Bedankt voor de reactie Marianne!
Het zou inderdaad wel jammer zijn, als we niet in de lodge kunnen overnachten. Ik vind het ook een beetje vreemd, dat er op de site van de lodge geen enkele waarschuwing staat, dat ze mogelijk in het najaar dicht gaan. Sterker nog, ze laten je rustig een reservering maken voor een bepaalde periode, terwijl ze al weten, dat ze dan waarschijnlijk helemaal niet meer open zijn.
Ik heb de wandelpagina van de NPS inderdaad al weleens bestudeerd. Daarnaast heb ik ook diverse andere wandelsites bekeken en reisverslagen gelezen. Helaas hebben verreweg de meeste wandelingen die mij daar leuk leken hun trailhead in de Chisos Mountains of aan de weg daarnaartoe. Ook van jouw lijstje hierboven liggen diverse trails in deze regio.
Vandaar dat ik het ontzettend jammer zou vinden, als we daar niet naartoe kunnen. Toch hoop ik, dat we onze dagen in Big Bend ook kunnen vullen, als we niet naar de Chisos Mountains kunnen. Ik hou me dus aanbevolen voor tips over hikes en andere activiteiten buiten deze regio.
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Big Bend NP: wandelingen buiten de Chisos Mountains

Bericht door Marco en Cindy »

Ook wij gaan eind oktober ook naar Texas. Ik heb even gezocht en kwam dit tegen op Tripadvisor: https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g ... Texas.html

Wij hebben ook al een kamer gereserveerd in Chisos Mountain Lodge maar net voor de zekerheid toch ook maar een back-up boeking gemaakt.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Big Bend NP: wandelingen buiten de Chisos Mountains

Bericht door swissdutchie »

Die backup-reservering is zeker een slimme zet, want als de lodge straks inderdaad dichtgaat, zal het heel moeilijk worden om nog iets op redelijke afstand van het park te vinden. Mag ik vragen waar jullie de backup-reservering hebben gemaakt Marco en Cindy?
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Big Bend NP: wandelingen buiten de Chisos Mountains

Bericht door Marco en Cindy »

De backup boeking is bij Lajitas Golf Resort en Spa. Wel iets duurder dan Chisos Mountain Lodge en ook iets ongunstiger qua reistijden naar Big Bend. Maar beter dan niets zullen we maar zeggen.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Big Bend NP: wandelingen buiten de Chisos Mountains

Bericht door swissdutchie »

Inderdaad beter dan niets. Heel veel keuze is er immers ook buiten het park niet. Tenminste niet op redelijke afstand van het park. Helaas is de Lajitas Golf Resort voor ons een brug te ver: ver boven ons budget. Ik vond de lodge al behoorlijk prijzig, zeker in vergelijking met vergelijkbare accommodaties op minder gewilde locaties.
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Big Bend NP: wandelingen buiten de Chisos Mountains

Bericht door Marco en Cindy »

Ik snap je redenering volledig. Ik vond in 1e instantie Lajitas Golf Resort ook prijzig en te ver buiten het park liggen. Maar aangezien we de hele reis en overnachtingen al vast hebben liggen toch nu maar de keuze gemaakt voor deze backup boeking. Alle hotels zijn wel te annuleren maar het omgooien van je hele schema brengt ook weer het nodige werk met zich mee en de prijzen zijn er niet goedkoper op geworden. Dus het was voor ons de afweging om 30 euro per nacht meer te betalen of alles om te gooien en dan waarschijnlijk meer dan 90 euro kwijt zijn. We blijven 3 nachten in Big Bend.

Ik had zelf ook nog een mailtje gestuurd naar de NPS van Big Bend. Dit is de reactie die ik heb ontvangen:

Good afternoon:

The Chisos Mountains Lodge is not closing, as of now. Only the restaurant/gift shop will be torn down and rebuilt. See the press release at this link:

Big Bend National Park (U.S. National Park Service) (nps.gov)

Meetings will begin in the next few weeks to decide on plans for the construction work. We want to allow access to areas in the Chisos Basin while keeping visitors safe from the construction work.

We will be posting information on our website once plans are in place. The Lodge will also be determining what can be open as well.

Thank you for checking on the situation.


Als die informatie klopt dan zouden de hotelkamers dus beschikbaar blijven. Alleen wordt ontbijten en dineren dan wel een uitdaging. Maar daar is met een beetje fantasie wel weer een mouw aan te passen.

Op de link die ze trouwens stuurt kan ik niets actueels terugvinden.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Big Bend NP: wandelingen buiten de Chisos Mountains

Bericht door swissdutchie »

Bedankt voor het delen van het mailtje wat jullie van het park gekregen hebben Marco en Cindy! Ik krijg een beetje de indruk, dat er nog steeds niemand echt weet wat er gaat gebeuren en wanneer. Iedereen die het park contacteert lijkt weer een ander antwoord te krijgen. Iemand die op mijn post op Tripadvisor reageerde kreeg aan de telefoon het dringend advies om niet te gaan boeken, omdat waarschijnlijk het hele Chisos Basin zou worden afgesloten voor bezoekers. Ik kreeg per e-mail te horen, dat het nog volledig onduidelijk was wat tijdens de werkzaamheden wel of niet open is en in jullie mailtje staat, dat het Chisos Basin waarschijnlijk open blijft en misschien zelfs de lodge (op het hoofdgebouw na dan). Het kan dus nog steeds alle kanten op.
Op zich zou ik het niet zo erg vinden, om daar te verblijven terwijl het hoofdgebouw dicht is. Met het eten redden we ons wel twee avonden en ontbijten doen we waarschijnlijk toch op de kamer met spul uit eigen voorraad. Als de lodge toch volledig gesloten wordt, is dat natuurlijk jammer, maar ook nog geen ramp. Veel erger zou ik het vinden, als ook de toegangsweg naar de Chisos Basin gestremd wordt, want dan lopen we een hele hoop mooie wandelingen mis die op onze planning stonden. Dus hopelijk komt er snel duidelijkheid over wat er precies gaat gebeuren. Tot die tijd maak ik alvast wat plannen voor het worst case scenario, want dan kan het uiteindelijk alleen maar meevallen!
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1178
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Big Bend NP: wandelingen buiten de Chisos Mountains

Bericht door chippie777 »

Wat leuk dat jullie naar Big Bend gaan. Ons bezoek aan Big Bend is al weer een tijdje geleden maar behoort wel tot een van de mooiste bezoekjes aan de USA. Wat betreft overnachtingen weet ik nog wel dat ik ook heb lopen aanhikken tegen de hoge prijs van Lajitas Golf Resort maar het was een prachtige plek en de dag er voor hadden we een beroerde overnachting dus het was er heerlijk.
Wie weet heb je nog wat aan ons reisblok van onze reis naar Texas in 2014 (jemig alweer 10 jaar geleden!)
https://chippie777.wordpress.com/2014/0 ... r-lajitas/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Big Bend NP: wandelingen buiten de Chisos Mountains

Bericht door swissdutchie »

Bedankt chippie777! Jullie blog had ik al gelezen en staat zelfs al bij de favorieten. Voor één nacht zouden wij Lajitas misschien nog kunnen betalen, maar twee of zelfs drie nachten is echt een te grote aanslag op ons budget. Van dat geld gaan we liever andere leuke dingen doen. Ik ben me ervan bewust, dat we het nu met heel wat minder comfort moeten doen, maar dat vinden wij eigenlijk nooit zo erg. Als het enigszins schoon is, zijn wij al lang tevreden. We zijn meestal toch nicht veel in het hotel, eigenlijk alleen om te slapen. Toch bedankt voor het delen van jouw ervaring!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42065
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Big Bend NP: wandelingen buiten de Chisos Mountains

Bericht door Martin & Marianne »

Had je ook al de wandelingen op www.ontdek-amerika.nl bekeken? Zie hier voor Big Bend, daar staan de wegen en wandelingen per gebied beschreven.

Is kamperen geen optie voor de parken?

Marianne
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Big Bend NP: wandelingen buiten de Chisos Mountains

Bericht door Marco en Cindy »

@chippie777 Ik had jullie verslag al gelezen. Net zoals veel andere reisverslagen van velen hier op die forum staan die in ons lijstje wat we iedere keer doornemen als we zelf een nieuwe reis plannen. 👍.

@Martin & Marianne Jullie ook bedankt voor de tip en het meedenken. Maar die site staat ook al op het lijstje met favorieten. 😉

Qua overnachten gaat onze voorkeur toch uit naar een hotel. We hebben vroeger meer dan genoeg gekampeerd. Maar we hebben er ook vrede mee dat we dan iets meer betalen voor het overnachten. En als inderdaad Chisos Lodge straks gesloten blijkt te zijn dan is het geen straf om in Lajitas Golf Resort te moeten overnachten. Zeker omdat we er 3 nachten blijven is een beetje comfort geen straf! 🤗
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Big Bend NP: wandelingen buiten de Chisos Mountains

Bericht door swissdutchie »

Ook bij ons staat ontdek-amerika al jaren bij de favorieten. Vooral voor onze laatste Amerikareis hebben we er veelvuldig gebruik van gemaakt en dan met name voor de iets minder bekende natuurgebieden.
Ik had inderdaad weleens aan kamperen gedacht voor de parken, maar dan zouden we een hele hoop spullen moeten kopen in de VS, want onze eigen kampeerspullen zijn veel te zwaar om mee te nemen. Bovendien is mijn echtgenoot tegenwoordig erg gesteld op een eigen badkamer en die heb je niet op de camping. Vandaar dat we toch liever voor een hotel gaan.
Maar in elk geval wederom bedankt voor het meedenken Marianne!
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1178
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Big Bend NP: wandelingen buiten de Chisos Mountains

Bericht door chippie777 »

swissdutchie schreef:
02 feb 2024, 18:00
Bedankt chippie777! Jullie blog had ik al gelezen en staat zelfs al bij de favorieten. Voor één nacht zouden wij Lajitas misschien nog kunnen betalen, maar twee of zelfs drie nachten is echt een te grote aanslag op ons budget. Van dat geld gaan we liever andere leuke dingen doen. Ik ben me ervan bewust, dat we het nu met heel wat minder comfort moeten doen, maar dat vinden wij eigenlijk nooit zo erg. Als het enigszins schoon is, zijn wij al lang tevreden. We zijn meestal toch nicht veel in het hotel, eigenlijk alleen om te slapen. Toch bedankt voor het delen van jouw ervaring!
Helemaal eens hoor, afgelopen jaar hadden wij een korte usa vakantie en ik let dan ook op prijzen van hotels. Uiteindelijk moet het schoon zijn zodat je met een goed gevoel gaat slapen. Ik weet nog wel van die reis naar Texas dat ik haast geen betaalbare hotels kon vinden in de omgeving van Carlsbad. Het enige betaalbare hotel was toen een Rodeway Inn, maar zelfs die koste toen over de 100$ en het was echt een beetje troosteloze bedoening. Sinds die tijd heb ik voor mijzelf de regel dat wanneer hotels een bepaalde prijs hebben in een bepaalde regio en één hotel is aanzienlijk goedkoper dan de meeste, dan sla ik zo'n hotel over. Er is dan gewoon een reden dat het zo goedkoop is.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
Locatie: Houston/Spring

Re: Big Bend NP: wandelingen buiten de Chisos Mountains

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ooooh chips :(
Na 19 jaar in Texas wonen was het me eindelijk gelukt om een tripje naar Big Bend NP te plannen. Meteen na Thanksgiving gereserveerd voor Thanksgiving van dit jaar in the Lodge en met geluk had ik de laatste kamer die beschikbaar was voor de dagen dat we willen gaan.
En nu lees ik dat het misschien helemaal niet mogelijk is om in de Lodge te verblijven.
Ik wacht wel af of ze dan de boeking annuleren dan. Aangezien dit niet een onderdeel van onze vakantie is en we in Texas wonen, ga ik geen reserve hotel boeken in die omgeving. We gaan of we gaan niet :D
Maar het zou wel heel zuur zijn als blijkt dat ze net nu in het najaar starten met de verbouwingen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Big Bend NP: wandelingen buiten de Chisos Mountains

Bericht door swissdutchie »

Dat zou inderdaad heel sneu zijn houstonwehaveaproblem!
Voor ons is dit inmiddels ook de derde poging om in de lodge te overnachten. De eerste keer hadden we geboekt en ging de reis vanwege corona niet door, de tweede keer was in 2022 en toen bleken de vluchten en de autohuur te duur en hebben we de boeking bij de lodge uiteindelijk ook weer moeten annuleren. Deze keer dachten we drie keer is scheepsrecht, maar helaas: de kans is dus groot, dat we weer niet in de lodge kunnen overnachten. Omdat de vlucht en de auto al geboekt zijn en Big Bend een van de hoofdbestemmingen is van onze reis, hebben wij dus wel een back-up boeking gemaakt. Het zou sneu zijn, als we niet in het park kunnen overnachten, maar een ramp is het niet. We vermaken ons ook zo wel. We zien wel waar het schip strandt.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Big Bend NP: wandelingen buiten de Chisos Mountains

Bericht door swissdutchie »

Waarschijnlijk ontspringen we de dans en kunnen we in november gewoon zoals gepland in de Chisos Mountains Lodge overnachten. Op de site van de NPS staat nu namelijk, dat de werkzaamheden aan de lodge pas in het voorjaar 2025 beginnen:
https://www.nps.gov/bibe/planyourvisit/ ... access.htm
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer