Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 152
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door 1N9R1D »

In april 2019 waren we al in Zion en hebben daar de volgende wandelingen gedaan:
- Emerald Pools
- Weeping Rock
- Riverside Walk
- Canyon Overlook
- nog een route langs de rivier tussen busstop 6 en 7 geloof ik.

Nu gaan we komende zomer in augustus weer.

We komen dan op dinsdag aan het eind van de ochtend aan. Ik wil kijken of ik een permit voor Angels Landing kan krijgen, maar die loop ik niet als het warmer is dan 30/35 graden (sowieso willen mijn man en jongste dochter deze route niet lopen). Wat is een leuk alternatief voor die dag? We komen uit Vegas, dus Kolob zou ook een optie zijn (Kanarra Falls met 4 permits voor $ 60,- valt af).
Vlak voor zonsondergang willen we dan nog graag Canyon Overlook lopen.

We overnachten in Zion Lodge omdat we de dag erna al heel erg vroeg The Narrows willen doen. Ook die dag hebben we dan in de canyon nog ruimte over voor nog een wandeling. Zijn daar nog tips? Aan het einde van de dag vertrekken we alvast naar Bryce.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik neem aan dat je de NPS site al bekeken hebt? Daar staan mooie overzichten met day hikes (hier en hier).
Deze gids is ook handig.

Ik weet niet precies wat je langs de rivier hebt gedaan. Was dat de Pa'rus Trail? Die is tussen stop 1 en 3. Heel plezierig en ook in de hitte goed te doen. Of misschien bedoelde je de Kayenta Trail? Als je die nog niet hebt gedaan en je hebt niet alle Emerald Pools gedaan dan is de combinatie Upper Emerald Pool en Kayenta een mooie wandeling.
Wij zitten voor onze komende vakantie ook nog te kijken wat we kunnen doen. Misschien wordt dat een deel van de West Rim trail. Daarnaast willen we aan de oostkant wat wandelen, zoals de Many Pools Trail of de Pine Creek Fall.
In het Kolob deel is de Taylor Creek Trail mooi, maar toen wij er in september 2019 waren hebben we vanwege de warmte maar een deel gedaan.

Wat betreft de Canyon Overlook Trail; is dit de moeite waard om het bij zonsondergang te doen? Het is wel extra rijden terwijl je er de volgende dag toch langsrijdt.

Wij hebben ooit eens een deel van de Watchman Trail gedaan maar omdat we toen ook al Observation Point hadden gelopen zijn we voortijdig teruggegaan. Ik kan daar dus niet over oordelen maar heb er wel positieve verhalen over gelezen. Mooi tegen zonsondergang denk ik.

In 2017 overnachtten we in de lodge en toen deden we in de avond nog een stukje van de Sand Bench Trail. Niet bijzonder maar wel even leuk om te doen. Zie hier ons verslag.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door paulr »

Watchman trail hebben wij een paar jaar geleden vanaf de camping gelopen aan het einde van de middag. Toen werd het na een dag vol regen eindelijk droog :) Was leuk, niet bijzonder. Omdat er nog wat hele donkere wolken waren, in combinatie met zonnestralen tussendoor, was het licht wél erg fraai. Ik zou op een stralende dag een andere wandeling kiezen...
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door Tantelotje »

De Many Pools Trail die Marianne noemt is zeker een wandeling die de moeite waard is.
Maar.... wij hebben deze afgelopen zomer in juli 'gedaan'. Dat was warm. Het is wel een prachtig gebied waar je helemaal alleen loopt. Maar letterlijk 0 schaduw en je loopt over/tegen het slickrock omhoog, dus op sommige plaatsen heel erg steil.
Plus het feit dat deze wandeling in de zomer eigenlijk de not so many pools moet heten, want die waren bij ons helemaal opgedroogd.

Ik vond het nog steeds meer dan de moeite waard (alleen al het feit dat we op een zondag in juli helemaal alleen liepen in Zion is bijzonder :D ) en superleuk om rond te dwalen in zo'n mooi gebied zonder dat je bang hoeft te zijn dat je de weg niet meer weet, maar als je zegt: ik wil een leuke wandeling die niet te warm is in juli zou ik deze zeker overslaan.
Cobert
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door Cobert »

Je kunt Angels Landing zonder permit lopen tot aan Scouts Lookout. En das al een pittige wandeling. Wij deden dit in september 2022. Als je ‘s morgens vroeg vertrekt loop je nog in de schaduw. Het permit systeem was er toen ook al. Wat ons opviel was dat er streng gecontroleerd werd voor mensen die het laatste stuk wilden doen. Al met al vonden wij het een fantastisch mooie wandeling.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door Martin & Marianne »

Coby, zijn jullie nog verder gegaan dan Scout Lookout? Ik vraag me af of wij dat nog zullen doen, wellicht tot aan Cabin Spring. Ik ben bang dat de hele West Rim Trail (top down) niet voor ons is weggelegd.

Marianne
Cobert
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door Cobert »

Marianne, wij zijn niet verder gelopen. Dat was ook niet onze bedoeling. We hebben de permit dus ook niet aangevraagd. De wandeling naar boven was pittig met al die switchbacks, maar te doen. Onderweg een paar keer uitpuffen. En als je vroeg vertrekt loop je in de schaduw omhoog, dat scheelt enorm.
Terug loop je dan wel in de zon. Wij hebben bij Scouts Lookout een poos gezeten en daar onze meegebrachte snacks opgegeten. Konden we onze ogen en oren meteen goed de kost geven. Zo hoorden we iemand zeggen dat het uitzicht bovenaan de kettingen nagenoeg gelijk is aan het punt bij Scouts Lookout. En er werd streng gecontroleerd. Er was iemand die toch niet durfde en zijn kaartje aan een ander gaf, maar die vlieger ging niet op! Permit en legitimatiebewijs. Het uitzicht bij Scouts Lookout is super!
In vond het gedeelte met de kettingen er ook maar griezelig uit zien. Dat had ik nooit gedurfd. Mijn man wel, die is wat stoerder ;-)
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door Martin & Marianne »

Het is zeker niet onze bedoeling om naar Angels Landing te gaan, ik vind het al eng om de foto's te zien :wink: Maar je kunt de West Rim Trail verder volgen vanaf Scout's Lookout (zie bijvoorbeeld hier). Ik vroeg me af of dat nog de moeite was.

Marianne
Cobert
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door Cobert »

Oh, zo bedoel je. Dat hebben wij dus niet gedaan. “Very Streneous” zie ik staan.
Ik ben tegenwoordig wat voorzichtiger, laatst in Bryce Canyon een gebroken enkel opgelopen. Helaas in de eerste week van de 4 weken vakantie.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, het zal zeker vermoeiend zijn. Wij gaan eind april, dus hopelijk valt het qua hitte dan nog mee.

Voor @1N9R1D misschien niet geschikt in de zomer.

Marianne
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door bedeve »

Ik gebruik Marianne ś https://www.wandelingen-usa.nl/ vaak
Aanbeveler !
Maar hoog zomer ....
Nee ; dan maar niet...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 152
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door 1N9R1D »

Bedankt allemaal voor jullie input! Alle genoemde sites had ik al bekeken, vandaar ook mijn vraag aan jullie :thumbup:

We gaan met name weer naar Zion voor The Narrows. Zonsondergang bij Canyon Overlook is volgens mijn Photopills-app op 13 augustus recht tegenover het plateau, dus lijkt me wel echt heel mooi om daar dan nog eens naar toe te gaan. En fijn om 's avonds als het wat minder heet is nog even een wandeling te doen.

De dag van aankomst laten we het maar van de hitte afhangen. Ik wil wel een permit voor AL proberen te krijgen voor die dag. In 2023 was het volgens accuweather begin augustus tussen de 28 en 43 graden. Bij 28 graden kun je prima in de middag naar boven. Bij 43 graden gaan we denk ik rondjes rijden met de airco aan :lol:
Ben sowieso nog steeds niet helemaal uit over Angels Landing. Mijn man heeft hoogtevrees op zulke randjes en mijn jongste dochter wil überhaupt niet eens naar boven. In 2019 vertelde de buschauffeur dat een paar dagen ervoor iemand naar beneden is gestort, sinds die tijd spreekt de route haar niet meer zo aan :shock: Maar mijn oudste dochter wil wel echt heel graag, dus twijfel, twijfel!
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door redeye »

Wij vonden Many Pools juist een enorme tegenvaller. Het was moeilijk het tunneltje te vinden, want het lag verscholen achter veel bosjes.Hierdoor zijn we veel te ver gelopen. We wilden niet opgeven, dus we zijn erg lang door gelopen en dat in flinke warmte. Toen we uiteindelijk toch opgaven en terug liepen, zagen we vrij aan het begin het tunneltje. Na al die moeite, kwamen we bij Many Pools, waar door de warmte amper water in stond en veel van de Pools droog lagen.
Nu is mijn mening wellicht gekleurd door de zware, lange tocht vooraf, maar ik vond deze wandeling de moeite niet waard.

In Orderville (vanaf Kanab gezien een klein uurtje voor Zion) vonden we de Red Hollow Slot Canyon veel leuker om te doen. En geen toeristen gezien!
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4378
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door Ruud2004 »

Cobert schreef:
31 jan 2024, 11:39
Marianne, wij zijn niet verder gelopen. Dat was ook niet onze bedoeling. We hebben de permit dus ook niet aangevraagd. De wandeling naar boven was pittig met al die switchbacks, maar te doen. Onderweg een paar keer uitpuffen. En als je vroeg vertrekt loop je in de schaduw omhoog, dat scheelt enorm.
Terug loop je dan wel in de zon. Wij hebben bij Scouts Lookout een poos gezeten en daar onze meegebrachte snacks opgegeten. Konden we onze ogen en oren meteen goed de kost geven. Zo hoorden we iemand zeggen dat het uitzicht bovenaan de kettingen nagenoeg gelijk is aan het punt bij Scouts Lookout. En er werd streng gecontroleerd. Er was iemand die toch niet durfde en zijn kaartje aan een ander gaf, maar die vlieger ging niet op! Permit en legitimatiebewijs. Het uitzicht bij Scouts Lookout is super!
In vond het gedeelte met de kettingen er ook maar griezelig uit zien. Dat had ik nooit gedurfd. Mijn man wel, die is wat stoerder ;-)
Op dat laatste stuk moet je ook echt je koppie er bij houden, de hoogte is daar indrukwekkend. Je hebt daar je handen vol aan jezelf, zeker bij het kruisen van tegenliggers wat het soms best gevaarlijk maakt. Niet iedereen gaat even soepel om met zo'n klim op hoogte en dan krijg je gevaarlijke situaties. Goed dat er nu op wordt toegezien dat het op die richel niet meer zo druk wordt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door Martin & Marianne »

1N9R1D schreef:
01 feb 2024, 22:17
Ben sowieso nog steeds niet helemaal uit over Angels Landing. Mijn man heeft hoogtevrees op zulke randjes en mijn jongste dochter wil überhaupt niet eens naar boven. In 2019 vertelde de buschauffeur dat een paar dagen ervoor iemand naar beneden is gestort, sinds die tijd spreekt de route haar niet meer zo aan :shock: Maar mijn oudste dochter wil wel echt heel graag, dus twijfel, twijfel!
Scout's Look out is voor de jongste ook geen optie? Je kunt proberen een permit te krijgen, de kans dat het lukt is klein, dus dan hoef je over het laatste stuk niet meer na te denken. :wink:

Voor andere wandelingen zou je ook nog naar de Kolob Terrace Road kunnen kijken, zoals bijvoorbeeld de North Peaks Trail. Daar zal het een stuk koeler zijn dan in de canyon.

Marianne
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1775
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door Lilo »

Het deel vd West Rim trail voorbij Scout’s Lookout is het mooiste deel. Wel erg zwaar en steil, maar absoluut de moeite waard. Als je geen geoefend hiker bent, zou ik er niet aan beginnen, zeker niet in de zomer. Wij vinden de West rim trail de mooiste hike in Zion.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
KatyHG
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 mar 2022, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door KatyHG »

Wij waren in de zomer van 2023 in Zion. In de periode dat wij er waren, was het overdag een graad of 40. Om 07:00 uur stonden we bij de shuttlebussen om naar The Narrows te gaan. Toen stond er al een rij, maar dat ging wel snel. De wandeltocht startte bij Riverside Walk, voordat je bij The Narrows aankomt. Omdat de rotsen hoog zijn, loop je zo vroeg nog lang in de schaduw. Bij het terugwandelen werd het al een stukje warmer, maar was het nog steeds goed te doen. Hopelijk heb je hier iets aan. Veel plezier!
Familie Van Vliet
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2024, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door Familie Van Vliet »

Wij willen komende zomer graag The Narrows lopen met onze zonen (12 en 14). Ik krijg niet goed scherp hoe je het qua schoenen het beste aan kunt pakken. Eigen bergschoenen aan (beetje jammer met al dat water),schoenen huren of zijn sportschoenen met een goed profiel ook in te zetten? Heeft iemand suggesties?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door paulr »

Bergschoenen zijn inderdaad zonde, eigen (oude) sportschoenen kan, maar denk dat je daar een dag of 2 lang daarna geen gebruik van kan maken (het zal wel heet zijn, dus wie weet drogen ze snel.). Maar het is natuurlijk niet best voor die schoenen. En dan kun je inderdaad, zoals velen doen, de schoenen bij de ingang van het park huren….
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 255
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door wouterjanS »

Ik heb een vraag over Canyon Overlook trail. Ik lees overal dat er weinig parkeerplaatsen zijn. Hebben jullie nog tops. Is het voor xx uur rustiger of is het vanaf zonsopgang gewoon druk? Wat als het vol is? Kun je ergens wachten? Kun je ergens keren en nog even terug naar springfield?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer