Glacier Point/Sentinel Dome of Taft Point? (Yosemite National Park)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Glacier Point/Sentinel Dome of Taft Point? (Yosemite National Park)

Bericht door Liesbethds11 »

Ik wil graag eens weten als je 2-3 uur hierboven de tijd hebt, naar welke wandeling jullie voorkeur uitgaat.
Is the view van sentinel dome hetzelfde dan glacier? Taft point lijkt me wel spectaculair, maar gevaarlijk met die spleten?
Waar kan je El Capitan het best zien?
Gewoon graag jullie ervaringen hier…
We zijn met 2 tieners van 12 en 14.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42175
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Glacier Point/Sentinel Dome of Taft Point? (Yosemite National Park)

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Glacier Point heb je niet veel tijd nodig dus dat kun je combineren met een van beide wandelingen. Het uitzicht vanaf Sentinel Dome is bijna hetzelfde als dat van Glacier Point maar omdat je boven op de dome staat heb je een 360 graden panorama.
Voor El Capitan moet je naar Sentinel Dome of Taft Point. Maar El Capitan is veel indrukwekkender vanuit de vallei. Een mooi uitzicht heb je bij Valley View.
Bij Taft Point moet je inderdaad goed uitkijken. Zie hier voor onze ervaring.
En hier voor Sentinel Dome.

Marianne
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Glacier Point/Sentinel Dome of Taft Point? (Yosemite National Park)

Bericht door redeye »

Is een Sentinel Dome en Taft Point combinatie een idee? Op deze link zie je een voorbeeld van de loop die je dan kunt lopen, ipv beide wandelingen apart te doen. https://www.alltrails.com/trail/us/cali ... point-loop

Wij hebben deze loop afgelopen zomer gedaan en we vonden hem prachtig. Sentinel dome omdat je een 360 graden overview hebt. Was mooi. Daarna een mooie route vanaf daar naar Taft Point. Wij vonden het wel meevallen hoe gevaarlijk de spleten waren. Je moet er niet te dicht langs lopen, maar dat is natuurlijk vrij logisch. Deze loop was (afgelezen uit de Apple Watch, want onze mening is dat online soms verkeerde afstanden/hoogtemeters staan vermeld) 9,1 kilometer met 371 hoogtemeters. We hebben er 2,5 uur over gedaan, inclusief stops.

Als je de mogelijkheid hebt, zou ik je zeker die loop aanraden!


Edit: Ik lees nu dat je Sentinel Dome, Taft Point of Glacier Point bedoelde. Je zou het uitzicht op Glacier point kunnen bekijken en daarna nog bovengenoemde loop hiken. Als je dat echt teveel is, zou ik Glacier Point en Taft Point doen.
Mocht je een hele dag de tijd hebben, zou ik de Panorama Trail aanraden!! (Van Glacier point afdalen naar de vallei) Dit was by far de mooiste hike die we hebben gedaan.
Ondanks wat online staat, gaf onze Apple Watch aan dat de hike 17 kilometer was, waarvan bijna alles afdalen is op 300 meter na. Voor tieners is dit ook te doen, want de hike is prachtig. Met prachtige uitzichten, langs meerdere watervallen etc. Als ik één hike kon kiezen in Yosemite zou ik deze doen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42175
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Glacier Point/Sentinel Dome of Taft Point? (Yosemite National Park)

Bericht door Martin & Marianne »

De Panorama Trail is inderdaad een aanrader! Ik heb even gekeken of dat past in de planning van @Liesbethds11 en dat zou zeker een mogelijkheid zijn. Met de Panorama Trail combineer je Glacier Point en de Mist Trail. Ik heb hier nog even gereageerd want die laatste vraag in dat topic had ik gemist.
(Het is eigenlijk handiger om al je vragen over dezelfde reis in één topic te stellen want dan is het makkelijker om mee te denken).

Met niet veel tijd is de combinatie van Taft Point en Sentinel Dome wat veel, maar het is ook mogelijk om weer via de trailhead te lopen, dat is korter als je beide trails wilt doen. En dan kun je ter plekke beslissen wat je doet.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer