Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Basketbalwedstrijd bijwonen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Fleecedeken
Amerika-ontdekker

Basketbalwedstrijd bijwonen

Bericht door Fleecedeken »

Mijn vriend en ik gaan op 1 september voor 23 dagen naar de VS. We gaan het 'standaard' rondje maken zoals de voorbeeldroute is. Ik zou mijn vriend graag willen meenemen naar een basketbalwedstrij daar, ergens op de route. Hebben jullie ervaring met het kopen van tickets en aanraders? Het hoeft niet persé de hoogste league te zijn. Een goede studentencompetitie is ook een optie.
mtl
Amerika-expert

Re: Basketbalwedstrijd bijwonen

Bericht door mtl »

Ik ben bang dat jullie te vroeg zijn. Basketbal begint over het algemeen pas in oktober/november.
marceld
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door marceld »

NBA start inderdaad pas eind oktober. College basketball pas begin november.
Weet niet of american football een optie is? Dat seizoen start begin september. zowel NFL als college football.
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

De dames basketballers spelen al wel competitie in september
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

Het basketbalseizoen is dan inderdaad nog niet begonnen. In september begint het American Football seizoen wel. Wij zijn afgelopen jaar naar een wedstrijd van de LA Chargers geweest in het grootste sportstadion ter wereld: het nieuwe So-Fi stadium. Wat een beleving!! Een echt Amerikaans sportspektakel. Ik zou direct weer tickets boeken als ik er zou zijn. Een wedstrijd in de NFL is dus misschien een leuk alternatief voor jullie.
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

D'r is niks mis met SoFi stadium in LA maar het is zeker niet het grootste sport stadiun ter wereld. Sport is zo ongeveer 70.000 en zelfs als je de 100,240 voor 'general events' neemt op wikipedia, is dit dichtbij maar de gtootsten zijn Michigan, Penn State en Ohio state met repectievelijk 107.601, 106.572 en 102.780 groter.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_U ... y_capacity

Als je de sport rekent, 70.000, is bijvoorbeeld Wembley, Bernabeu (Real Madrid), Borussia Dortmund groter.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_E ... y_capacity
tanteto
Amerikafan

Bericht door tanteto »

Je kunt ook kijken of er een honkbalwedstrijd in de buurt is, alhoewel het al wel bijna het einde van het seizoen is.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

@GoBucks Je hebt gelijk. Ik bedoelde duurste sportstadion ter wereld. $5,5 miljard heeft de bouw van het So-Fi stadium gekost.
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

:thumbup: Het duurste zeker!
Fleecedeken
Amerika-ontdekker

Bericht door Fleecedeken »

Daar ben ik weer. Het is inderdaad helaas niet mogelijk om een basketbalwedstrijd bij te wonen in de periode dat wij er zijn (preseason ook niet). Heel erg jammer, maar ook American Football lukt niet. Steeds als wij in de weekenden in de steden zijn waar clubs zitten, spelen zij uit.
Ik lijk mijn man helaas niet te kunnen verrassen met tickets voor een sportwedstrijd (honkbal wil hij niet heen). Tenzij jullie nog een goed idee hebben?
(ter info we zijn 1 en 2 september in San Francisco, 8 en 9 september in Las Vegas, 17 en 18 september in Los Angeles en 21 en 22 september weer in San Francisco).

Ik ben nu aan het nadenken over een alternatief. In Nederland kan je stadions bezoeken voor een rondleiding. Dat leek me wel leuk voor de stadions waar de NBA wedstrijden zijn. Ik kan op de website echter niet vinden of ze ook rondleidingen geven. Weten jullie dat?
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

jeppiepruts schreef:
17 jan 2024, 08:34
De dames basketballers spelen al wel competitie in september

@Fleecedeken de dames (LA Sparks) spelen op de 18e basketbal in Los Angeles. Je schrijft dat het niet per se de hoogste league hoeft te zijn, maar of je mijn opmerking in januari over de dames had gezien weet ik niet.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Fleecedeken schreef:
11 jul 2024, 16:36
Ik ben nu aan het nadenken over een alternatief. In Nederland kan je stadions bezoeken voor een rondleiding. Dat leek me wel leuk voor de stadions waar de NBA wedstrijden zijn. Ik kan op de website echter niet vinden of ze ook rondleidingen geven. Weten jullie dat?
Met alle respect, 99 van de 100 hallen in Amerika waar basketball wordt gespeeld lijken op elkaar. Waarom? Omdat het een beproefd systeem is. Eerste ring met courtside seats. Dan een laag of een paar lagen met boxen. En vervolgens een tweede ring. Waar je met basketball eindelijk niet wilt zitten. En buitenom een hele ring met allerlei mogelijkheden om de innerlijke mens te voorzien. Niet echt heel veel bijzonders.

Voor de rest heeft het denk ik alleen meerwaarde als je een enorme basketball liefhebber bent. Dan wil je misschien een keer het United Center of het Forum gezien hebben. Of een keer door de gangen van MSG geslenterd hebben. Ik ben een enorme sportgek. Werkzaam in de grootste sport in Amerika. Maar mij doe je geen plezier met een lege basketballhal...

Nu ben je in LA. En dat is wat mij betreft een uitzondering op de regel. Of op basketball gebied komt daar, zijn ze daar de uitzondering op de regel aan het bouwen. Daar zijn ze namelijk de Intuit Dome aan het bouwen. Die moet zo goed als klaar zijn. Tenminste dat mag ik hopen. Want mijn vrouw en jongste dochter zijn daar uitgenodigd op 15 augustus om naar een concert van Bruno Mars te gaan. Is het eerste evenement ooit daar.
Daar heb ik begin van dit jaar een, zoals ze dat noemen, een "hard hat tour" gekregen. Daar zijn ze echt iets anders aan het doen. Maarja, voor 2 miljard dollar moet dat ook wel kunnen zou je denken...

Als je echt iets anders wilt zien. Dan moet je naar het SoFi Stadium. Daar hebben ze echt een krankzinnig stadion neergezet waar werkelijk overal aan gedacht is. Voornamelijk voor de twee NFL teams die in LA spelen. Maar nog meer voor allerlei andere zaken die je in een stadion kunt laten plaatsvinden. Super multi functioneel. Voor Nederlandse begrippen een enorm stadion waar 70.000 toeschouwers in kunnen. Maar voor (college) football begrippen valt dat wel mee. Er zijn meerdere college stadions waar tussen 30 en 40.000 toeschouwers meer in gaan.
Maar SoFi is echt one of a kind. Voor "slechts" 5,5 miljard dollar zou ook wel mogen zou je denken...

Genoemde sporten rond die tijd kan ik je niet aan helpen. Nou ben ik ook geen liefhebber van honkbal. Maar, als je nog nooit in een Amerikaans stadion hebt gezeten. Bij een typisch Amerikaanse sport. Je wel in bent voor een tour. Of je wilt het gewoon is een keer meemaken. Dan is honkbal bij uitstek geschikt om naartoe te gaan. Je kunt gaan en komen wanneer je wilt. Eten en drinken in allerlei soorten en maten. Het spelletje is doodsimpel. En in september ga je een heel eind richting de playoffs waarin je ook best nog een paar leuke/spannende wedstrijden hebt. En met de Dodgers in LA en de Giants in SF ook succesvolle teams.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer