Overnachten nabij Yosemite NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Zarphil
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2023, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 5

Overnachten nabij Yosemite NP.

Bericht door Zarphil »

Hi!
Al enige tijd ben ik dit fijne forum aan het volgen en heb er al veel informatie uit gehaald.
Ik hoop dat ik dit op de juiste plek heb gepost, anders excuses!😅

Hetgeen waar ik niet uitkom is het volgende:

Van 13 tot en met 15 of 16 mei 2024 gaan wij naar Yosemite NP(2 volwassenen en 2 kids).
In de valley is er 1 accomodatie beschikbaar voor 4 personen, namelijk de unheated tenten (kan even de naam niet meer vinden).
Met 2 kleine kids lijkt ons dit niet ideaal en daarom vragen wij ons af wat de beste mogelijkheid is om zo dicht mogelijk bij de Valley te verblijven.
Wij komen van bovenlangs, hopelijk via de Sonora Pass, Yosemite binnen en willen vooral de Vallei zien. Wellicht de laatste dag, voordat wij naar San Francisco rijden, via de Sequoia’s (Mariposa Grove?), maar is geen must.

Alvast bedankt!

Groetjes, Phil.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1239
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Overnachten nabij Yosemite

Bericht door paulr »

In de vallei overnachten scheelt echt veel heen en weer rijden. Wellicht kun je overwegen om dan 1 nacht in de vallei te doen ? En dan bijvoorbeeld 2 nachten ''in de buurt'', dat scheelt je in ieder geval iets aan heen en weer rijden.
Wij sliepen 2 weken geleden in een cabin in Oakhurst, dat was prima voor Mariposa Grove (sequoia's), maar wel een ritje de vallei in. We namen dat op de koop toe omdat we graag zelf wilden komen én de gezelligheid van een leuke cabin wilden hebben. Bovendien was het niet onze eerste keer Yosemite, dus hoefden we ook niet álles te zien....
Deze organisatie verhuurt cabins op diverse plekken rondom Yosemite: https://www.scenicwonders.com/PropertiesListing
Paul
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overnachten nabij Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Er is net een zelfde topic geweest, misschien heb je daar iets aan. Zie daarvoor hier.
Waarom zouden de tenten in Curry Village niet ideaal zijn voor kinderen? Hoe oud zijn de kinderen?
Mocht je niet alle nachten in een tent willen verblijven dan is de suggestie van Paul niet gek. Doe 1 of twee nachten in de vallei en dan de andere nacht(en( erbuiten.
Met 1 of twee nachten heb je ook meer keuze. Ik zie bijvoorbeeld dat op 13 mei nog een heated tent vrij is. Ik zou die (nu!) alvast boeken; annuleren kan altijd nog

Buiten het park ligt El Portal het beste als uitgangspunt voor de vallei, maar als je naar de Mariposa Grove wilt is Oakhurst of Fishcamp niet gek.

Marianne
Zarphil
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2023, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Overnachten nabij Yosemite

Bericht door Zarphil »

Heel erg bedenkt voor jullie snelle reacties!
Dan is zo een heated tent zeker een optie. Kreeg de unheated tenten tevoorschijn.

Zo klein zijn ze ook weer niet(in mijn oven wel) 6 en 7, dus dat is dan wel prima te doen denk ik.
Wij boeken inderdaad 1 nacht. Dan hebben we het in ieder geval staan.

Nogmaals dank! Ik zal ook even naar het andere topic kijken.

Fijne dag!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overnachten nabij Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Nog even voor de zekerheid: de enige juiste site voor de reservering is www.travelyosemite.com.
Er is niet vaak iets vrij dus ik zou niet wachten met boeken.

En omdat ze 's nachts de site bijwerken is het hier overdag niet mogelijk te reserveren.

Marianne
Zarphil
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2023, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Overnachten nabij Yosemite

Bericht door Zarphil »

Ja! Super Marianne, dankjewel.
Dit had ik al in eerdere berichten van jou gezien(gelukkig).

We gaan ermee aan de slag! Helemaal blij:)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer