Tips gezocht hiken januari in VS

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Tips gezocht hiken januari in VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

In januari ben ik een weekje voor werk in Las Vegas. Ik zou dan graag nog een weekje in de VS blijven voor mooie hikes. Ik heb rondom Vegas alles wel gezien, wat qua seizoen dan te doen is tenminste. Zoals Grand Canyon, Zion, Death Valley, Snow Canyon, Valley of Fire, Red Rocks etc. Natuurlijk wil ik graag nog naar Yosemite en Bryce bv maar dat is helaas niet te doen die tijd van het jaar. Ook Utah wil ik nog veel van zien zoals Canyonlands en Arches. Ik lees dat die parken eventueel te doen zijn in de winter omdat ze lager liggen?

Kortom heeft emand tips waar ik mooi kan hiken? Het is geen probleem om vanaf Vegas een binnenlandse vlucht ergens heen te nemen. Zo lang het er maar goed wandelweer is ;) Kortom wie inspireert me? Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door TradeMarkNL83 op 23 okt 2023, 21:09, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Hiken in januari

Bericht door Felicitas »

Omgeving van Tucson? Geen ervaring in januari, maar afgelopen maart vonden we het erg leuk om te wandelen in Organ Pipe Cactus NM en Saguaro NP. Ook Chiricahua NM is heel mooi om te wandelen. Dat ligt wel wat hoger, dus misschien in januari nog kans op sneeuw.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Hiken in januari

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ga ik kijken, dank! White Sands NP lijkt me sowieso wel tof en een dagje Phoenix lijkt me ook geen straf. Misschien zijn parken in (de buurt van) LA ook nog wel een idee? Of de kustlijn van California?
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Hiken in januari

Bericht door goldenhills »

Langs de kust van Californië is het prima hiken in de winter, maar het kan wel erg modderig zijn, en kans op trail closures vanwege regen. Waterdichte schoenen dus. Maar als het weer meezit loop je in een groen wonderland van sequoia's en varens.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Tips gezocht hiken januari in VS

Bericht door Dutchess »

TradeMarkNL83 schreef:
23 okt 2023, 13:20
Bryce bv maar dat is helaas niet te doen die tijd van het jaar
Oh, maar Bryce in de winter is magisch! Afhankelijk van het weer kan je soms (met spikes of soms snow shoes) ook naar beneden hiken. Dat hebben wij ook een aantal keren gedaan.
Hiking in Winter

Afbeelding
Hoodoos by DutchRosie, on Flickr
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tips gezocht hiken januari in VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Hmm ja zeker waar hoor maar ook wel een gokje. Ook niet zo’n zin om met sneeuwkettingen etc te moeten rijden. En als ik het me goed herinner was er vorig jaar in januari zoveel sneeuw dat je echt weinig kon.
Laatst gewijzigd door markro op 24 okt 2023, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tips gezocht hiken januari in VS

Bericht door mikekiwi »

Is een weekje Hawaii een optie? Genoeg hikes o.a. op Kauai (Kalalau trail, kijk ook hier: https://www.hawaii-guide.com/kauai/hiking-trails) of langs de Road to Hana op Maui
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tips gezocht hiken januari in VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ja daar heb ik ook aan zitten denken @mikekiwi. Als ik er ooit heen zou willen is dit wel de uitgelezen kans, want normaal is het natuurlijk zo lang vliegen. Nu nog 'maar' uur of 6 vanaf LA als ik het goed heb? Lijkt me inderdaad erg mooi, zou ik eens moeten kijken wat dat me zou gaan kosten want heb me nooit eerder verdiept in Hawaï.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gezocht hiken januari in VS

Bericht door Martin & Marianne »

Rond Moab kan het ook winters zijn. Zie bijvoorbeeld hier voor Canyonlands.
Je bent te laat om mee te loten maar anders was de Wave ook een optie. Misschien kun je nog ter plekke voor een permit gaan?

Afdalen in de Grand Canyon is ook een optie.

De omgeving van Tucson lijkt mij niet gek. Zoek eens op Tucson en forumlid Trails; dan vind je bijvoorbeeld dit topic. En hier voor hun planning en verslag.

Wij zijn eens eind december in Joshua Tree geweest; dat was prachtig toen. Death Valley is dan ook heel anders dan in de zomermaanden, met veel meer mogelijkheden voor wandelingen.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tips gezocht hiken januari in VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Dank Marianne ga ik doen wat betreft Tucson! Death Valley heb ik vorig jaar toevallig in januari een paar dagen bezocht vanuit Beatty, was te gek ja. Ik wilde toen ook nog naar Alabama Hills e.o maar uiteindelijk niet gedaan vanwege het slechte weer. Joshua trekt me niet zo. GC ook een keer 1/2 nachten geweest en een beetje afgedaald, dat zou ik idd ook nog een keer verder kunnen doen. Eventueel in combinatie met Lake Mead, zag dat je daar ook wel aardige trails hebt. Zoveel keuzes haha.

Ik zou ook nog wat resterende trails van DV kunnen doen en dan iets tussen DV en LA. Dus dan wordt het ruwweg Las Vegas - Death Valley - LA - Amsterdam.

Maar Arizona trekt me ook wel als ik de omgeving van Sedona etc zie.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Tips gezocht hiken januari in VS

Bericht door Dutchess »

TradeMarkNL83 schreef:
24 okt 2023, 10:29
Hmm ja zeker waar hoor maar ook wel een gokje. Ook niet zo’n zin om met sneeuwkettingen etc te moeten rijden. En als ik het me goed herinner was er vorig jaar in januari zoveel sneeuw dat je echt weinig kon.
Ja, het is inderdaad een gokje als je maar weinig tijd hebt. Wij hebben natuurlijk de luxe om het weerbericht in de gaten te houden en dan te gaan als het er redelijk uitziet (we hebben ook nooit sneeuwkettingen hoeven gebruiken). Maar ik snap dat het moeilijker als je vanuit het buitenland op reis bent en minder spontaan je schema kan regelen.

En vorige winter is geen goede barometer, toen viel er in de hele staat echt abnormaal veel sneeuw.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tips gezocht hiken januari in VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ja, allebei terechte punten @Dutchess :)
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Tips gezocht hiken Californië januari 2024.

Bericht door TradeMarkNL83 »

Hallo!
De eerste helft van januari ben ik voor werk in Vegas. Ik wil dan iets langer blijven en dacht dan misschien een weekje te hiken langs de kust van Californië en omgeving. Bijvoorbeeld door Big Sur State Park. Weet er iemand toevallig een betaalbare plek waar ik kan verblijven en die een beetje centraal gelegen is? En is dat dan eerder rond LA of eerder rond SF? Zou top zijn als ik op 1 locatie kan overnachten en vanuit daar met de auto naar de trail heads kan. LA zelf heb ik al helemaal gezien dus daar hoef ik niet te verblijven. :)

Oh en tips voor mooie hikes zijn natuurlijk ook altijd mooi meegenomen! Daarnaast zie ik hele wisselende prijzen voor een enkeltje vliegen van Vegas naar LA. Iemand daar ervaringen mee? Ik zou dat het liefste doen namelijk, scheelt toch weer wat tijd op de terugweg, want dan laat ik m'n werk een ticket boeken van LA - Amsterdam ipv Vegas - Amsterdam. Anders gewoon retourtje Vegas - LA boeken en enkel de heenreis doen? :D
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Hiken in januari

Bericht door TradeMarkNL83 »

goldenhills schreef:
23 okt 2023, 16:56
Langs de kust van Californië is het prima hiken in de winter, maar het kan wel erg modderig zijn, en kans op trail closures vanwege regen. Waterdichte schoenen dus. Maar als het weer meezit loop je in een groen wonderland van sequoia's en varens.
Heb jij toevallig tips uit een eerder topic van je, of een reisverslag? Dit lijkt me wel wat namelijk, dus nu opzoek naar parken/trails en waar te verblijven. Zag zelf bijvoorbeeld al Damnation Creek Trail maar dat ligt een stuk noordelijker boven San Francisco. Kan ook natuurlijk :) Zie https://www.tripsavvy.com/best-hikes-al ... ne-5113081
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tips gezocht hiken januari in VS

Bericht door Pete.Z »

Joshua tree heeft wel erg mooie hikes hoor, en Death Valley is ook niet verkeerd als je wat dieper er in kan duiken, wel een goeie maand voor die twee parken qua temperatuur.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tips gezocht hiken januari in VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Pete.Z schreef:
27 okt 2023, 18:11
Joshua tree heeft wel erg mooie hikes hoor, en Death Valley is ook niet verkeerd als je wat dieper er in kan duiken, wel een goeie maand voor die twee parken qua temperatuur.
Ja death valley vorige jaar paar dagen geweest, vond ik echt geweldig. Joshua Tree…ik ben meer van de bossen en wat hoogteverschillen. Beide heb ik niet echt kunnen vinden nog qua trails daar.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Reis TradeMarkNL83: tips gezocht hiken kust Californie januari 2024

Bericht door TradeMarkNL83 »

In januari ben ik een weekje in Vegas voor werk. Ik zou daarna graag nog een weekje (6-7 nachten)blijven voor wat mooie hikes. Aangezien ik in de buurt van Vegas het meeste wel heb gezien, heb ik het idee om (rond) de kust van California de natuur op te zoeken. Dit is echter nogal een groot gebied als ik het zo zie: van boven San Francisco helemaal tot aan San Diego zijn mooie gebieden met trails. Natuurlijk heb ik al wat rondgekeken en Big Sur enzo lijkt me bijvoorbeeld erg mooi en gevarieerd.

Maar ik hoopte dat er iemand hier ervaring heeft zodat ik mijn zoekgebied iets kan verkleinen ;) Idealiter verblijf ik op 1 locatie en maak ik vanuit daar mooie daghikes door State Parks etc, al dan niet door eerst een stukje te rijden met een huurauto. Grote steden hoef ik niet te zien, ja San Diego zou kunnen dat lijkt me nog wel mooi maar heeft geen prioriteit. LA en San Francisco heb ik wel gezien al. Zou Big Sur zelf bijvoorbeeld een goeie uitvalsbasis zijn?

Opmerking moderator

Alle topics betreffende dezelfde reis samengevoegd.
Houd de vragen a.u.b. bij elkaar in 1 topic.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gezocht hiken januari in VS

Bericht door Martin & Marianne »

Big Sur is een mooie locatie maar ik ken het alleen van in de zomer. Het is dan verschrikkelijk duur, maar misschien valt dat in januari wel mee.
Ik vraag me wel af of het prettig is daar in januari; je zit er veel in de bossen denk ik. Ik zou het toch liever wat zuidelijker zoeken, waar het in de zomer te heet is. De kust kun je ook in andere delen van het jaar doen.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tips gezocht hiken januari in VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Bedoel je dat het dan te fris is in de bossen @Martin &amp; Marianne Het gaat er mij vooral om dat ik ergens heen ga wat ik een mooi gebied vind en het logistiek een beetje te doen is :)

Met zuidelijker bedoel je dan Arizona bijvoorbeeld?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gezocht hiken januari in VS

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien is mijn beeld verkeerd hoor, maar ik stel me natte, donkere en druipende bossen voor. :wink: Het zal ook wel fris zijn, maar dat is op zich niet erg natuurlijk.
Maar het leek mij juist mooi mo dan ergens te gaan wandelen waar je de andere maanden van het jaar niet veel kan doen omdat het dan te warm is. En j, ik had het al genoemd, kijk eens naar Arizona, omgeving Tucson bijvoorbeeld.
Misschien heeft @Dude wat tips?

Wat wij voor april hebben genoteerd is Saguaro NP, Chiricahua NM, Lost Dutchman SP, Petrified Forest, Tonto NM. Misschien liggen sommige parken hoog waardoor je toch kou of sneeuw kunt hebben, dat zou je even per park moeten bekijken.
Had je ook de links bekeken die ik eerder had geplaatst?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer