Kortom heeft emand tips waar ik mooi kan hiken? Het is geen probleem om vanaf Vegas een binnenlandse vlucht ergens heen te nemen. Zo lang het er maar goed wandelweer is

Oh, maar Bryce in de winter is magisch! Afhankelijk van het weer kan je soms (met spikes of soms snow shoes) ook naar beneden hiken. Dat hebben wij ook een aantal keren gedaan.TradeMarkNL83 schreef: ↑23 okt 2023, 13:20Bryce bv maar dat is helaas niet te doen die tijd van het jaar
Ja, het is inderdaad een gokje als je maar weinig tijd hebt. Wij hebben natuurlijk de luxe om het weerbericht in de gaten te houden en dan te gaan als het er redelijk uitziet (we hebben ook nooit sneeuwkettingen hoeven gebruiken). Maar ik snap dat het moeilijker als je vanuit het buitenland op reis bent en minder spontaan je schema kan regelen.TradeMarkNL83 schreef: ↑24 okt 2023, 10:29Hmm ja zeker waar hoor maar ook wel een gokje. Ook niet zo’n zin om met sneeuwkettingen etc te moeten rijden. En als ik het me goed herinner was er vorig jaar in januari zoveel sneeuw dat je echt weinig kon.
Heb jij toevallig tips uit een eerder topic van je, of een reisverslag? Dit lijkt me wel wat namelijk, dus nu opzoek naar parken/trails en waar te verblijven. Zag zelf bijvoorbeeld al Damnation Creek Trail maar dat ligt een stuk noordelijker boven San Francisco. Kan ook natuurlijkgoldenhills schreef: ↑23 okt 2023, 16:56Langs de kust van Californië is het prima hiken in de winter, maar het kan wel erg modderig zijn, en kans op trail closures vanwege regen. Waterdichte schoenen dus. Maar als het weer meezit loop je in een groen wonderland van sequoia's en varens.
Ja death valley vorige jaar paar dagen geweest, vond ik echt geweldig. Joshua Tree…ik ben meer van de bossen en wat hoogteverschillen. Beide heb ik niet echt kunnen vinden nog qua trails daar.
Opmerking moderator