Boeken Watchman via deze manier? (Watchman Campground, Zion National Park)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Boppe
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2022, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Boeken Watchman via deze manier? (Watchman Campground, Zion National Park)

Bericht door Boppe »

Je wilt daar bijvoorbeeld overnachten op 12 april.
Op dit moment kan er tot en met 10 april geboekt worden.
Je kan natuurlijk nog twee dagen wachten en dan stresserig om 16uur proberen op tijd te boeken, maar kan het volgende ook?

Ik boek nu van 10 april t/m 12 april. (dat window is dan wel geopend).
Dan heb ik een site. yeahh
Vervolgens pas ik de boeking aan en wil opeens maar 1 dag (de 12e) in Watchman overnachten en laat de overige dagen vervallen.

Het is wat sneaky, maar ik heb geen idee of zoiets kan, de refund lastig wordt of andere zaken waar ik niet aan denk.

Wie heeft dit eerder geprobeerd of weet hoe het in elkaar steekt?

Groet Robert
Laatst gewijzigd door markro op 21 okt 2023, 05:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ter verduidelijking topictitel aangepast.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Boeken watchman via deze manier?

Bericht door mtl »

Hoe het zit met annuleren kun je opzoeken in de voorwaarden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42132
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Boeken watchman via deze manier?

Bericht door Martin & Marianne »

In principe kan dat, het wordt hier ook wel eens aangeraden. Maar ik dacht dat het tegenwoordig wat lastiger is om te annuleren. Heb je naar de voorwaarden daarvoor gekeken?

Overigens: mocht het niet lukken dan kun je ook altijd nog South proberen; die is vanaf 14 dagen voor aankomst te reserveren.

Marianne
Boppe
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2022, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Boeken watchman via deze manier?

Bericht door Boppe »

Ik lees:
Changes
If your new stay dates are completely different from your original stay dates, there is a $10 change fee (per reserved site). There are no additional fees for:
  • Adding or removing nights to your stay.
  • Changing to a different campsite.
Balances will adjust based on your new stay's nightly rate.

Ik denk dat het onder changes valt (removing nights to your site) en dat het kosteloos aangepast kan worden...
Iseut
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jul 2017, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Boeken watchman via deze manier?

Bericht door Iseut »

Ik heb het toevallig net zo gedaan, ook voor Watchman. Je kunt inderdaad meer nachten boeken dan je eigenlijk nodig hebt en vervolgens kosteloos dagen annuleren. Zo lang er maar een deel van de boeking in tact blijft. Je hebt wel een wachttijd van - ik dacht - 18 dagen voordat je kunt wijzigen. Je krijgt gewoon netjes het volledige bedrag terug van de nachten die je annuleert.

Denk er wel aan dat je met creditcard koersopslag en mogelijk wisselkoersverlies kunt hebben bij (terug)betalingen in dollars. Ik heb met Revolut betaald en kreeg het bedrag gewoon weer in dollars op mijn dollarrekening.

Ik doe het ook liever niet zo, maar wij zaten in een populair weekeind aan het begin van spring break en ik zag de plekken in rap tempo verdwijnen. Daarna zo snel mogelijk geannuleerd wat niet nodig was en die plekken waren ook binnen no time weer weg.

Gr. Iseut
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Boeken watchman via deze manier?

Bericht door ONYX666 »

ik wil het hier noooit openbaar aanraden om discussies te vermijden. maar ik doe het al jaren zo, heb het van een amnrikaans camperforum.
Je hebt dan ook meerdere kansen. Als het je bijvoorbeeld 4 dagen van te voren niet lukt kun je het 3,2 en 1 dag van te voren nogmaals proberen.

Het is ook nog een een optie om 15 minuten na start nog te kijken. Als er mensen met meerdere computers een poging gedaan hebben komt het mandje weer beschikbaar na 15 minuten. En mensen die meerdere nachten geboekt hebben en gaan annuleren kun je de periode na de wachtperiode ook nog kiojken of er iets vrij komt
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Boeken watchman via deze manier?

Bericht door covri »

Iseut schreef:
20 okt 2023, 20:49
Ik heb het toevallig net zo gedaan, ook voor Watchman. Je kunt inderdaad meer nachten boeken dan je eigenlijk nodig hebt en vervolgens kosteloos dagen annuleren. Zo lang er maar een deel van de boeking in tact blijft. Je hebt wel een wachttijd van - ik dacht - 18 dagen voordat je kunt wijzigen. Je krijgt gewoon netjes het volledige bedrag terug van de nachten die je annuleert.

Gr. Iseut
Ik ga op deze manier proberen om Devils Garden in Arches te boeken over een poosje.
Maar ik kan nergens vinden dat er een wachttijd is voordat je kunt wijzigen. 🤔
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Boeken watchman via deze manier?

Bericht door Dutchess »

@covri - de uitleg over die wachttijd kan je op deze link vinden:

Waiting Period for Modifications and Cancellations Explained

Het hangt dus af van hoeveel dagen je reserveert voor data die nog niet apart beschikbaar zijn.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Iseut
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jul 2017, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Boeken Watchman via deze manier? (Watchman Campground, Zion National Park)

Bericht door Iseut »

Klopt inderdaad. Als je dagen buiten de booking window reserveert, dan moet je tot de vierde dag nadat je check-out datum is vrijgegeven wachten totdat je kunt wijzigen. Die 18 dagen die ik in mijn hoofd had, is dus de maximum wachttijd, in het geval je 14 dagen buiten de booking window + 4 dagen hebt gereserveerd:

Q. If my reservation includes dates outside of the booking window, why can't I modify my reservation?

A. If your reservation includes dates outside of the booking window, you may not modify or cancel your reservation until the fourth date after your check out date has been released to the public for booking. This is due to the Waiting Period for Modifications and Cancellations. This rule ensures that customers are not booking reservations early and then continuously changing their dates (sliding) to obtain the actual dates they want for their reservation. To learn more about this, refer to the Waiting Period for Modifications and Cancellations Explained Help Center article.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Boeken Watchman via deze manier? (Watchman Campground, Zion National Park)

Bericht door jojostravelusa »

Lees het nog even goed na, want in de Texas state parks is het in elk geval zo dat als je er de eerste nacht niet bent, je hele reservering vervalt.
Iseut
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jul 2017, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Boeken Watchman via deze manier? (Watchman Campground, Zion National Park)

Bericht door Iseut »

Maar dat is niet relevant hier, want het gaat om een reservering in een nationaal park die je voor aankomst wijzigt.
Boppe
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2022, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Boeken Watchman via deze manier? (Watchman Campground, Zion National Park)

Bericht door Boppe »

Bedankt voor deze nuttige info. Dat scheelt weer wat stress.
Rond 16 uur mij niet bellen hè...
:lol:
@Marianne: Bedankt voor je alternatieve tip voor het geval het toch niet lukt.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Boeken Watchman via deze manier? (Watchman Campground, Zion National Park)

Bericht door deebee7 »

Begrijp ik het dan goed dat je eigenlijk je boeking kan maken voor de datum die jij wil maar dan 2 weken eerder? (bv voor watchmen mag je max 14 dagen blijven. Dus als je dan maar 1 nacht nodig hebt, boek je eigenlijk 14 dagen eerder dat hele window?). Ik ben dat niet van plan zo ver op voorhand maar ik probeer het wel te begrijpen. Mogelijks probeer ik het een 2 tal dagen eerder. We reizen ook in het zomerseizoen dus wellicht druk.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Boeken Watchman via deze manier? (Watchman Campground, Zion National Park)

Bericht door ONYX666 »

Ja dat kan, je betaald dan initieel voor 14 dagen, na change krijg je restant terug
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Boeken Watchman via deze manier? (Watchman Campground, Zion National Park)

Bericht door ONYX666 »

Boppe schreef:
26 okt 2023, 08:21
Bedankt voor deze nuttige info. Dat scheelt weer wat stress.
Rond 16 uur mij niet bellen hè...
gelukt ?
Jedinja
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 aug 2008, 18:04

Re: Boeken Watchman via deze manier? (Watchman Campground, Zion National Park)

Bericht door Jedinja »

Binnenkort ga ik Watchman boeken en we willen er graag 3 of 4 nachten blijven. Begrijp ik goed dat ik dan twee opties heb:
-nacht voor nacht reserveren zodra het tijdslot open gaat,
of
- wachten tot de laatste dag is vrijgegeven en dan kijken welke plaats er nog voor meerdere nachten te krijgen is?

Ik vind het wel onhandig hoor dat er per dag een dag beschikbaar komt.
Jedinja
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 aug 2008, 18:04

Re: Boeken Watchman via deze manier? (Watchman Campground, Zion National Park)

Bericht door Jedinja »

Ik zie dat er in april veel beschikbaar is. Wij zijn er begin mei, dus vermoedelijk kunnen we zodra alle data zijn vrijgegeven een plekje reserveren.

Edit: er zijn vooral campsites beschikbaar, dus wachten tot de laatste datum is vrijgegeven lijkt me toch niet zo handig.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Boeken Watchman via deze manier? (Watchman Campground, Zion National Park)

Bericht door paulr »

Het is precies andersom: je moet juist reserveren voor de eerste nacht en dan zie welke plekken voor de door jou gewenste 3 of 4 nachten beschikbaar zijn. Oefen even door net te doen of je morgen voor precies over 6 maanden wil reserveren…
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42132
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Boeken Watchman via deze manier? (Watchman Campground, Zion National Park)

Bericht door Martin & Marianne »

Als je er meerdere nachten wilt staan kun je voor al die nachten reserveren zodra dat voor de eerste nacht mogelijk is. Dus ook voor nacht twee en verder, ook al zijn die op dat moment nog niet vrijgegeven.
Dat kun je ook lezen in het eerste bericht van dit topic.
Jedinja schreef:
30 okt 2023, 22:53
Edit: er zijn vooral campsites beschikbaar, dus wachten tot de laatste datum is vrijgegeven lijkt me toch niet zo handig.
Ik begrijp niet wat je hier bedoelt. Maar het is dus niet nodig om te wachten tot de laatste datum is vrijgegeven.

Marianne
Jedinja
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 aug 2008, 18:04

Re: Boeken Watchman via deze manier? (Watchman Campground, Zion National Park)

Bericht door Jedinja »

Bij Devils Garden lukte me het niet om twee nachten te boeken. Heb ik vast iets niet goed gedaan. Goed idee om te oefenen met andere data.

@Martin & Marianne ik schreef campsites maar bedoelde tentsites.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer