Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reserveren Devils Garden in Arches NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reserveren Devils Garden in Arches NP.

Bericht door covri »

Klopt het dat het reserveren van de campground in Arches net zo lastig is als reserveren in Yosemite?
Voor eind april- begin mei wil ik één of 2 nachten in Arches reserveren op de campground. Ik hou het nu in de gaten (half jaar van tevoren, nu 18 april) maar als ik in de middag om 16.00 kijk is eigenlijk alles al weg🤔.
Iemand ook deze ervaring? Want dan ga ik wel iets in de omgeving zoeken en boek een entry ticket 😁
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reserveren Devils Garden in Arches

Bericht door ONYX666 »

ja is net zo moeilijk exact om 16.00 klaarztiten. Ook in de dagen erna blijven kijken. Zijn ook veel mensen die een langere periode reserveren (dan heb je meerdere kansen om de gewenste dagen te hebben) en dan later de eerste dagen annuleren
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

covri schreef:
18 okt 2023, 11:55
Want dan ga ik wel iets in de omgeving zoeken en boek een entry ticket 😁
Ik zou het wel proberen, het is niet alleen mooi om daar te staan, maar je bent ook flexibeler dan met een tijdslot.

Marianne
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

Heb vandaag even proefgedraait, ik moet ook volgende week boeken. Maar exact om 1600 had ik maar 1 plek. Niet de mooiste maar ik had er wel 1
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

1 nacht geeft wellicht meer kans dan 2 nachten… bovendien heb je aan 1 nacht voldoende. daarmee mag je 2 dagen het park in en dat is ruim voldoende tijd om veel te zien. Wij gaan altijd eind van de middag die kant op. Dan kun je onderweg naar de camping wat plekken bezoeken. Begin van de avond kun je dan de wandeling naar Delicate Arch maken (minder heet). De volgende ochtend kun je de andere Arches bekijken of evt de excursie met een ranger naar Fiery Furnace doen (erg leuk). In de middag naar Moab voor wat relaxen en een camping midden in het dorp (ook eens leuk om niet de camper te hoeven gebruiken….
covri
Amerikakenner

Bericht door covri »

@Martin & Marianne Ik ga het zeker proberen!

@ONYX666 Heb vandaag ook geprobeerd maar had niks. Nu ben ik op t moment in Tsjechië en heb op 4G geprobeerd. Misschien dat het thuis op de WiFi beter lukt. Maar proberen tzt.

@paulr Je had al eerder aangeraden om 1 nacht te nemen en dat is dan ook onze bedoeling. Jouw tip om in Moab te verblijven nemen we zeker mee.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Ahh, ok. Ik zag nu dat je ook een routetopic had. Wellicht handig om extra vragen daar te stellen, want dat ga ik dus niet terugzoeken als er een nieuw topic wordt gestart :-).
Voor sommige campings zitten wij met 2 of 3 laptops (en verschillende accounts) klaar. Het is erger dan kaartjes voor een concert bemachtigen, hahaha
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Blijf het proberen bij Arches, ook als je al op reis bent, er wordt echt ook wel geannuleerd dus je kan boffen. Ik ging voor de lol eens kijken en zag toevallig 1 plek beschikbaar voor 4 dagen later, en gelijk geboekt. Anderhalf uur later keek ik weer, en toen kwam er nog een plek vrij for de nacht daarop, en een paar minuten later nog eens een extra nacht. Wij konden uiteindelijke 3 nachten blijven (met 1 keer van plek verwisselen). En het weerbericht was prachtig, dus daar lag het niet aan (die annuleringen bedoel ik).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
covri
Amerikakenner

Bericht door covri »

@Dutchess
Dank voor de tip. Als ik nu vandaag kijk voor de 19e, zijn er maar 8 of 9 NR plaatsen beschikbaar voor straks om 16.00 uur. De rest staat allemaal op R. Mensen reserveren meerdere nachten dus. Maar ik heb nog een paar weken. We zullen zien en anders in de gaten houden of er iets wordt geannuleerd. Kan altijd schuiven in onze route.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

@covri dat klopt, je kan voor meerdere nachten reserveren. 2 jaar geleden had ik 2 plekken voor 2 campers nodig en waren er maar 12 of 13 plekken beschikbaar (voor 1 nacht in juni). Toch is het gelukt die te reserveren. Kortom, klaarzetten en snel klikken !! :)
covri
Amerikakenner

Bericht door covri »

Bedankt iedereen voor z'n reacties👍.

Nog wel een vraag: hoe werkt het als een maand 31 dagen heeft zoals nu oktober. Een half jaar verder is april, en die maand heeft maar 30 dagen..... Wordt er dan op 31 oktober niks vrijgegeven?
Alvast weer m'n dank voor de reacties.😁
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

Als je nu naar recreation.gov gaat naar de campground die je wilt reserveren en op de dag klikt die je wilt reserveren zie je de datum dat hij gereserveerd kan worden
covri
Amerikakenner

Bericht door covri »

@ONYX666
Bedankt.
Dan slaat het systeem inderdaad 31-10 over.
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door mirjamenjasper »

Gister om 16.00 klaar gezeten voor devils garden en een plekje kunnen bemachtigen:) er waren er maar 6 beschikbaar voor die dag. Mijn telefoon sprong zeker 3 sec eerder naar 16.00 dan mijn laptop, mijn telefoontje aangehouden om te klikken. Misschien nog een tip;).
Wel een klein dilemma.... ik heb een trailer plek gereserveerd,(zag ik later pas) er staat nergens dat rv's (daar reizen we mee) verboden zijn, alleen dat grote rv's niet passen ivm de bocht in de plek. (Gecheckt op de foto's wij gaan met ons 'kleintje' 25ft makkelijk passen. Er mag een trailer van 36ft staan. Zouden ze erg streng zijn en ons weigeren omdat we niet met n trailer komen.....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat staat er bij Allowable Equipment? Welk nummer heb je?

Marianne
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker

We hebben/hadden nr 12. het staat er niet duidelijk bij, of ik kan het niet vinden. maar het maakt niet meer uit, wel bedankt voor het mee denken:)
we hebben vandaag nogmaals klaar gezeten met 2 telefoons en een laptop en wederom was de laptop de gene waar we geluk mee hadden, nu dan een plek voor 2 nachten, maar das niet niet erg want dan doen we eerst een nachtje Moab, dat was ook een tip van 1 van jullie:) wij zijn blij! wat n geluk, 2x raak!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Fijn dat dat gelukt is! Die plaats 12 is blijkbaar alleen voor trailers en tenten:
image.png
image.png (13.18 KiB) 1831 keer bekeken
Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik kan me niet voorstellen dat ze moeilijk doen als je met een RV komt. Wij zouden er ook niet op gelet hebben als we het zouden boeken. Het betekent waarschijnlijk eigenlijk gewoon dat je de bocht kunt nemen met een langere combinatie, dus met een 25 ft zal het geen probleem zijn.
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker

Tja, denk ook dat t meer is om gezeur te voorkomen met rv's die te lang zijn om de draai te kunnen maken. Maar goed, als we aankomen op een dag at er iemand werkt die erg op de regeltjes is hadden we toch n kansje dat we niet zouden mogen blijven. Dus dan toch maar zo zo voor de zekerheid en geen stress vooraf:) kost ons 10 dollar om de reservering te annuleren, dat is het me wel waard.
Nu al zin in:)
covri
Amerikakenner

Re: Reserveren Devils Garden in Arches NP.

Bericht door covri »

Zo, vanmiddag om exact 3 uur (ivm wintertijd) geklikt en ja hoor, ook een plaats kunnen bemachtigen!
Wij zijn blij :clap:
Nu op 15 november 3 nachten in Yosemite proberen te boeken. Of we daar echt terecht komen ivm vroeg tijdstip, half april, zien we dan wel weer :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer