Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Canyon X bij Page.
Canyon X bij Page.
Ik kon niet meteen iets terugvinden op het forum over ervaringen met Canyon X in Page. Moest ik het over het hoofd gezien hebben mag er een slotje op.
Iemand hier in de zomer Canyon X gedaan? Ik twijfel tussen Lower Antelope Canyon en Canyon X. We doen deze tour vooral voor onze 2 tieners want de volwassenen deden de Upper Antelope tour al vele jaren geleden. Dus voor ons hoeft het niet meer.
Upper antelope zien we niet zitten wegens prijs en drukte.
Lower lijkt de voorkeur naar kleuren enz maar ook daar in de zomer vooral heel veel volk krijg ik de indruk. Vandaar dus mogelijks de keuze voor Canyon X. Maar vraag me af hoe anderen dit bevallen is?
Iemand hier in de zomer Canyon X gedaan? Ik twijfel tussen Lower Antelope Canyon en Canyon X. We doen deze tour vooral voor onze 2 tieners want de volwassenen deden de Upper Antelope tour al vele jaren geleden. Dus voor ons hoeft het niet meer.
Upper antelope zien we niet zitten wegens prijs en drukte.
Lower lijkt de voorkeur naar kleuren enz maar ook daar in de zomer vooral heel veel volk krijg ik de indruk. Vandaar dus mogelijks de keuze voor Canyon X. Maar vraag me af hoe anderen dit bevallen is?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Canyon X
Misschien heb je hier nog wat aan
viewtopic.php?t=78401
Wij hebben hem gedaan in 2018. Ik vond het zeer de moeite waard en ook erg interessant. We hadden een goede gids die alles heel beeldend uitlegde. Het zijn er eigenlijk 2 achter elkaar dus je hebt ook geen tegenliggers.
viewtopic.php?t=78401
Wij hebben hem gedaan in 2018. Ik vond het zeer de moeite waard en ook erg interessant. We hadden een goede gids die alles heel beeldend uitlegde. Het zijn er eigenlijk 2 achter elkaar dus je hebt ook geen tegenliggers.
Bedankt @IngridUSA Deden jullie 'm in de zomer? Was het niet te donker? En hoe ging het met de drukte?
-
- Amerikakenner
Ja, begin augustus. Ik vond het heel gevarieerd. Er zijn donkere en lichtere delen en er zijn smalle en wat bredere stukken. Ook een soort ‘kamers’ waar de lichtinval erg mooi is. De gids maakte ook foto’s van je gezelschap (indien gewenst) in zulke extra mooie delen van de canyon. Ze zorgen er ook voor dat je instellingen op fototoestel en/of mobiele telefoon zo optimaal mogelijk staat. Ik dacht eigenlijk dat ze dat trouwens in al die canyons wel doen?
Drukte was prima. Het was wel vol in de zin van uitverkocht, maar daarom moet je reserveren. Met jeeps naar de start van de canyon ging prima. Je mag geen rugzakken meenemen als ik het goed heb. Je krijgt onderweg nog water, dat ligt in grote koelboxen.
Drukte was prima. Het was wel vol in de zin van uitverkocht, maar daarom moet je reserveren. Met jeeps naar de start van de canyon ging prima. Je mag geen rugzakken meenemen als ik het goed heb. Je krijgt onderweg nog water, dat ligt in grote koelboxen.
Was het stuk dat je moest wandelen van de jeep naar de ingang van de canyon te doen in die hitte? En moet je langs dezelfde helling terug omhoog? (lijkt me een uitdaging bij 40°). Weet je nog rond hoe laat jullie de tour deden?
Wij zijn er begin mei 2019 geweest en het was echt een hele fijne ervaring. We hadden alle tijd om rond te kijken, kleine groepen (je deelt op, ene groep gaat eerst links en andere groep gaat eerst rechts) en relaxte sfeer. Tip: beetje treuzelen dat je achteraan in de groep komt, dan ben je soms zelfs alleen.
De helling is niet heel lang en viel in mei wel mee. Denk dat het wachten tot de jeep vertrekt intenser is.
De helling is niet heel lang en viel in mei wel mee. Denk dat het wachten tot de jeep vertrekt intenser is.
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
Klinkt toch wel goed allemaal. Toch nog een beetje bezorgd of je er ook wel van die heldere kleuren krijgt zoals in Lower antelope
-
- Amerikakenner
Kan me daar niet speciaal iets van herinneren, dus dat heeft geen indruk gemaakt. Het was gewoon een zomerse warme vakantie
Kan het van harte aanbevelen, onze tieners waren erg onder de indruk. Leuke gids, met ook uitleg en demonstratie met het Navajo zand over het ontstaan van de canyon. Je bezoekt eigenlijk twee canyons, met daar tussenin een mooi wandelingetje.
- josea
- Amerikakenner
Wij waren er in 2019 begin juni. Zie hieronder ons verslag met wat foto’s:
https://threeladiesontour.blogspot.com/ ... -page.html
En ja, de helling terug omhoog is even afzien (paar minuten). Maar als dat niet lukt, dan zul je op nog wel meer plekken problemen krijgen…
https://threeladiesontour.blogspot.com/ ... -page.html
En ja, de helling terug omhoog is even afzien (paar minuten). Maar als dat niet lukt, dan zul je op nog wel meer plekken problemen krijgen…

Vorig jaar gedaan, eind juli in de hitte, om ca 10:30 . We gingen met eigen auto in karavaan naar start van de Canyon, daarvandaan ca 100 meter naar beneden lopen naar de ingang van de Canyon. Terug naar boven dezelfde route en dat was inderdaad prima te doen.
Verder zoals hierboven aangegeven; wij waren erg te spreken over groepsgrootte en het feit dat het niet superdruk was. Was echt goed te doen en erg mooi, geen gehaast en prima gids met uitleg en tips om goede foto's te maken.
Heb niet de andere canyons gedaan, dus heb geen vergelijk.
Heb even wat eigen foto's toegevoegdd ter illustratie, als dat niet gewenst is dan haal ik ze weer weg

Verder zoals hierboven aangegeven; wij waren erg te spreken over groepsgrootte en het feit dat het niet superdruk was. Was echt goed te doen en erg mooi, geen gehaast en prima gids met uitleg en tips om goede foto's te maken.
Heb niet de andere canyons gedaan, dus heb geen vergelijk.
Heb even wat eigen foto's toegevoegdd ter illustratie, als dat niet gewenst is dan haal ik ze weer weg

Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
>> Kiwi's on tour<<
Dank allen voor de input. @mikekiwi @josea Helemaal overtuigd nu van de kleuren! Bedankt voor de foto's. Canyon X wordt 'm dan.
Wat betreft helling: 1 volwassene moet wegens MS wat opletten met inspanningen in hitte. Maar Orlando ging dit jaar ook wel in 40+ graden. Ik hoop alleen dat ze je genoeg tijd gunnen om de trappen terug omhoog te wandelen zodat er mss even kan gerust worden? (minuut of 2 moet al wel volstaan)
Wat betreft helling: 1 volwassene moet wegens MS wat opletten met inspanningen in hitte. Maar Orlando ging dit jaar ook wel in 40+ graden. Ik hoop alleen dat ze je genoeg tijd gunnen om de trappen terug omhoog te wandelen zodat er mss even kan gerust worden? (minuut of 2 moet al wel volstaan)
Wij hebben toen geen enkele vorm van druk ervaren bij het weer naar boven gaan. Het ging er vooral om dat je wel naar boven gaat (zodat je de andere groep die dan beneden staat niet in de weg staat), maar dat ging gewoon in eigen tempo. Het ging er gewoon allemaal relaxed aan toe, ook boven was er nog tijd voordat we weer in de auto stapten om weer naar de uitgang te rijden.
Het stuk dat je moet rijden was een minuut of 10 over onverharde weg, maar was prima te doen
Het stuk dat je moet rijden was een minuut of 10 over onverharde weg, maar was prima te doen
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii
>> Kiwi's on tour<<
>> Kiwi's on tour<<
Komt helemaal goed!
De kleuren zie je eigenlijk alleen midden in de zomer. Wij zijn er vorige week geweest. Eerlijk gezegd vond ik het wat tegenvallen, zeker voor het bedrag. Een onverstaanbare en ongeinteresseerde gids maar wel een kleine groep van 9 personen.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Omdat we Upper en Lower al meerdere keren bezocht hadden, gingen we in april 2018 naar Canyon-X (toen organiseerde ik een groepsreis door het ZW). Dat was helemaal de beginperiode en we waren er dan ook, naast een Duits koppel, helemaal alleen. We werden trouwens gewoon met ATV's de helling opgereden naar de parking, maar blijkbaar ik dat nu niet meer zo.
Zie hier voor een verslag van ons bezoek: https://kalaman0032april2018.blogspot.c ... -mine.html
Zie hier voor een verslag van ons bezoek: https://kalaman0032april2018.blogspot.c ... -mine.html
Bezochten jullie al eerder upper of lower? Wel spijtig dat het zo tegenviel. Uiteindelijk kost het toch nog wel wat geld en dan wil je een fijne ervaring.
Prachtige foto's!kalaman schreef: ↑11 okt 2023, 12:41Omdat we Upper en Lower al meerdere keren bezocht hadden, gingen we in april 2018 naar Canyon-X (toen organiseerde ik een groepsreis door het ZW). Dat was helemaal de beginperiode en we waren er dan ook, naast een Duits koppel, helemaal alleen. We werden trouwens gewoon met ATV's de helling opgereden naar de parking, maar blijkbaar ik dat nu niet meer zo.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:

En nu weet je ook van waar de naam van deze canyon komt

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat mij opvalt is dat ervaringen heel wisselend zijn. Zowel bij de Antelope Canyons als bij Canyon X kun je pech of geluk hebben met de gids.
En de ervaring zal ook afhangen van het tijdstip, het weer, de drukte, en wellicht nog veel meer factoren.
Hou er ook rekening mee dat de kleuren op de foto's vaak mooier zijn dan wat je in werkelijkheid ziet; wat dat betreft zal een bezoek kunnen tegenvallen (totdat je je eigen foto's terugziet).
Marianne
En de ervaring zal ook afhangen van het tijdstip, het weer, de drukte, en wellicht nog veel meer factoren.
Hou er ook rekening mee dat de kleuren op de foto's vaak mooier zijn dan wat je in werkelijkheid ziet; wat dat betreft zal een bezoek kunnen tegenvallen (totdat je je eigen foto's terugziet).
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht