Grand Canyon west

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 715
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 6

Grand Canyon west

Bericht door Désirée »

Wij verblijven eind april in Las Vegas en willen daar de grand canyon west inclusief skywalk bezoeken. De south rim kennen we al, vandaar nu de keuze voor de west rim.
Heeft iemand ervaring mee?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1932
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Grand Canyon west

Bericht door Frasi »

Geen eigen ervaring.
Maar als je al op de South rim bent geweest, wat is dan de meerwaarde van Grand Canyon West?
Het is vooral een tourist trap voor dagjesmensen uit Las Vegas.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 715
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Grand Canyon west

Bericht door Désirée »

We willen het onze dochter laten zien, die kent het nog niet. Op en neer naar South rim is erm stuk verder
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6642
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Grand Canyon west

Bericht door Mrvanilla »

Als de South Rim te ver is en je wilt het je dochter laten zien, dan lekker gaan toch? Ik ben er zelf ook nooit geweest en de mensen die ik ken die er wel zijn geweest vonden het inderdaad een enorme tourist trap. Dat wil alleen niet zeggen dat het niet nog steeds interessant kan zijn om te bezoeken. Ik meen te weten dat je ook flink in de buidel moet tasten om naar de uitzichtpunten te mogen (geloof 60 euro pp, en dat is exclusief de SkyWalk). Grand Canyon West wordt niet door de NPS beheert maar door de Hualapai Native American Reservation.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Grand Canyon west

Bericht door Pete.Z »

Het is wel verder rijden, maar dan zou ik liever de North-Rim bezoeken. West is echt een dure tourist trap.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6642
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Grand Canyon west

Bericht door Mrvanilla »

Die zal eind april nog niet geopend zijn denk ik. Maar zou wel een stuk beter zijn!
Groetjes,
Daniel
Ikverzinnogweliets
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jun 2023, 10:59

Re: Grand Canyon west

Bericht door Ikverzinnogweliets »

North Rim is idd prachtig. Even mooi als South, maar vele malen rustiger. Waarschijnlijk omdat het idd een flink eind rijden is. Route, de 67, daarnaar toe is ook echt prachtig. Kans op bisons. Persoonlijk helaas niet gezien.

Wil je helemaal alleen wanen moet je naar Cape Royal rijden. Wederom weer wel een stuk rijden, maar ik was daar helemaal alleen. Ongekende schoonheid gezien. Route is wel gesloten van okt-mei.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1252
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Grand Canyon west

Bericht door IngridUSA »

Voor dat geld zou ik een mooie helicoptervlucht maken. Gegarandeerd succes!
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 715
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Grand Canyon west

Bericht door Désirée »

Helikoptervlucht zat ik ook al aan te denken.
Is op en neer rijden naar south rim ook een optie?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7779
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Grand Canyon west

Bericht door mtl »

Dan zit je de hele dag in de auto. Het is volgens google maps 4u20m rijden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42154
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Grand Canyon west

Bericht door Martin & Marianne »

Als je naar de South Rim gaat zou ik daar overnachten; prachtig als je aan de rim zit; je hebt dan de mooiste uren in het park.

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1252
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Grand Canyon west

Bericht door IngridUSA »

Volgens mij kun je ook alleen maar vluchten maken vanuit Tusayan/South Rim (of eventueel vanuit Las Vegas, maar dat is minder). Dus misschien toch een overnachting daar en dan de volgende ochtend vliegen?
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 715
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Grand Canyon west

Bericht door Désirée »

Bedankt voor de reacties. Ik ga het nog eens bekijken
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42154
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Grand Canyon west

Bericht door Martin & Marianne »

In verband met een mogelijke government shutdown heb ik dit topic nog eens bekeken Misschien heb je iets aan het alternatief dat onder Grand Canyon genoemd staat.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2186
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Grand Canyon west

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben het een keer met een dagtocht met vliegtuigje vanuit Las Vegas gedaan. Was aardig, maar niet zo mooi als de zuidrim. De Skywalk zelf hebben we niet gedaan. Dat is duur en je mag geen fototoestel meenemen en dan zijn ze mij meteen al kwijt. Je komt toch voor een groot deel voor het uitzicht en dat willen de meeste mensen dan ook vastleggen om thuis na te genieten.
Uit ons verslag:
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... tpwww.html
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6642
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Grand Canyon west

Bericht door Mrvanilla »

Haha dat snap ik! Geen fototoestel is bizar. Pakken ze dan ook alle iPhones etc af? :o
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Grand Canyon west

Bericht door Allard »

jojostravelusa schreef:
30 sep 2023, 12:33
Wij hebben het een keer met een dagtocht met vliegtuigje vanuit Las Vegas gedaan. Was aardig, maar niet zo mooi als de zuidrim.
Wij deden dat in 1992. Maar dan zonder landingen. Vanaf Boulder tot aan Diamond Creek en terug. Wel aardig? We vonden het geweldig.

Bijna altijd als de west rim hier ter sprake wordt die besproken als het veel mindere zusje van de grote Grand Canyon. Ik vind dat beide fenomenen een zodanig eigen karakter hebben dat je ze niet goed kunt vergelijken. Grand Canyon west is, is mijn beleving, nog een echte canyon die je kunt ervaren als een canyon. Je hebt zowel met de bodem als de overzijde nog een proportioneel visueel contact.

Wat ik bedoel komt heel mooi tot uiting in deze foto van jojostravel. Om soortgelijk te ervaren in de echte grandcanyon zal je toch echt een flink stuk moeten afdalen. Dat kan, maar de meeste bezoekers beperken zich tot het gemak van de Rim.

De Hualapai willen ook graag wat aan het toerisme verdienen. Ik vind dat hun goed recht. Die skywalk, daar zou ik ook nooit gebruik van maken. Maar voor het overige zou ik de west rim nog graag een keer willen bezoeken.

OT: Ik denk niet dat dat er ooit nog een keer van komt. Daar voor is het karakter van het toerisme in het zuidwesten te veel veranderd. Dat is dan weer een nadeel van de enorme vrijheden die we vroeger mochten proeven. Maar de geologie daar, aan de westelijke rand van het Colorado Plateau, is fascinerend. Mede omdat de overgang naar de Basin and Range Province zo "tastbaar" is. Wat dat betreft brandt het me ook wel weer in.
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 715
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Grand Canyon west

Bericht door Désirée »

We hebben besloten om toch naar de south rim te gaan. We willen dan 1 overnachting boeken en dan weer terug naar las Vegas gaan. We twijfelen nu over Tusayan of Williams. Iemand suggesties?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1932
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Grand Canyon west

Bericht door Frasi »

@Désirée : Grand Canyon village.
Niet in Tusayan of (nog verder) in Williams, maar IN het NP in een van de lodges aan de rim.
Zelf 2x in de Bright Angel lodge verbleven op 25m van de rand. Erg basic en een slag duurder dan de standaard hotels verder weg, maar de beleving is echt een stuk authentieker.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42154
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Grand Canyon west

Bericht door Martin & Marianne »

De Bright Angel Lodge ligt prachtig; en het is de goedkoopste optie in het park. Zie www.grandcanyonlodges.com. Wel maximaal 3 personen per kamer, maar jullie zijn met 3?
Het zal wel vol zijn, maar check regelmatig, er zijn altijd veel annuleringen. (Mochten wij inloten voor de Wave dan gaan we daar ook een nacht annuleren.)

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer