Overnachtingen rond Grand Teton en Yellowstone NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Chevyke
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2023, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Overnachtingen rond Grand Teton en Yellowstone NP.

Bericht door Chevyke »

Hoi,

We doen een rondreis van 35 dagen en komen via Vernal naar Grand Teton (2x overnachten) van 31 mei tot 2 juni en daarna van 2 juni tot 7 juni in Yellowstone. Is er iemand die mij de gouden tip kan geven voor betaalbare overnachtingen in of rond beide parken, want ik had al is gekeken in Jackson, maar die prijzen zijn torenhoog. Dit is wel met memorial day dus al veel vol geboekt. We dachten eventueel een deel van de reis met de tent te doen, maar ik vroeg me af of dit eind mei/begin juni te doen is qua temperatuur.

Mvg.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overnachtingen rond grand teton en Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had je in je routetopic al wat tips gegeven voor Yellowstone. Jammer dat je nu pas gaat kijken want hoe langer je wacht hoe minder kans dat er nog iets betaalbaars is.
Reserveren gaat via www.yellowstonenationalparklodges.com. Kijk per nacht, misschien lukt het nog en anders zullen er nog wel eens annuleringen komen. Ik vind vooral iets bij Old Faithful voor 1 of 2 nachten een aanrader. Voor het noorden kun je ook naar Gardiner en Silvergate/Cooke City kijken.
West Yellowstone is ook een optie. Maar als kamperen een optie is zou ik dat doen. Ook dat kun je voor een aantal campings nu al reserveren. Er zijn ook campings die 6 maanden voor aankomst zijn te reserveren, via www.recreation.gov. Kijk eens op de NPS site om te zien welke er open zijn.
Grand Teton is heel erg duur. Heb je al gekeken bij bijvoorbeeld Colter Bay? Daar zijn cabins en tenten.

Het zal in die tijd van het jaar best koud zijn maar met een goede slaapzak kan kamperen prima.

Memorial Day is in 2024 op 27 mei dus je bent dan niet in Grand Teton.
Het is met name het weekend vóór Memorial Day, dus vanaf 24 mei, dat het druk is. Heb je voor dat weekend al wel iets geboekt?

Marianne
Chevyke
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2023, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Overnachtingen rond grand teton en Yellowstone

Bericht door Chevyke »

Bedankt voor de tips. Ik kon nog niets vastleggen want ik moest wachten op de goedkeuring van mijn werk om langere tijd te kunnen gaan en nog maar net tickets geboekt en kunnen uitpluizen wanneer we ergens zijn tijdens de rondleiding. Maar ik ga met deze tips aan de slag. Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overnachtingen rond grand teton en Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Maar je kunt toch wel iets vastleggen als dat geannuleerd kan worden?
En waar zit je nu in het Memorial Day weekend?

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Overnachtingen rond grand teton en Yellowstone

Bericht door paulr »

Ik zou zeker adviseren een tent te kopen inderdaad als je niet tegen kamperen op ziet. Vooral in YS zal je wellicht een frisse nacht hebben, maar de campings in GT liggen alweer minder hoog, dus iets warmer. Ik keek ook even naar je route en dan zou direct bij aankomst een tent kopen hele leuke mogelijkheden geven. Zo kan de dan ook nachtje Zion, Arches (Devils Garden), Yosemite etc kunnen afwisselen met hotels. Die afwisseling tijdens je hele trip gaat je honderden euro’s besparen, maar vooral: je gaat dan echt in de parken overnachten en dat is prachtig ! Wat wordt trouwens de route definitief ?
Chevyke
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2023, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Overnachtingen rond grand teton en Yellowstone

Bericht door Chevyke »

Het weekend van memorialday zit ik op 25/5 in page, 26/5 staat monument valley op de planning en op 27/5 vertrek naar Moab.
Chevyke
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2023, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Overnachtingen rond grand teton en Yellowstone

Bericht door Chevyke »

@paulr
Dag 1 op 21 mei aankomst las vegas
2.lv
3. lv-grand canyon south via route 66
4. gc south - page
5.page
6.page-monument valley
7.MV-moab
8.moab
9.Moab
10.moab-vernal
11.vernal-grand teton
12.grand teton
13.grand teton-yellowstone
14.ys
15.ys
16.ys
17.ys
18.ys-salt lake city
19.slc
20.slc-capitol reef
21.cr
22.cr-bryce
23.bryce
24.bryce-zion
25.zion
26.zion-death valley
27.dv-lee vining
28.lee vining-yosemite
29.ym
30.ym-sequoia en kings canyon
31.seq.en kings canyon
32.seq-?
33.?-san francisco
34.sf
35.sf
36.op 25 juni naar huis
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overnachtingen rond grand teton en Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Goed dat je niet dat hele weekend in Moab zit. Dan is het namelijk heel erg druk daar. Leg voor het Memorial Day weekend zo snel mogelijk iets vast. Als je later besluit ergens te kamperen kun je die accommodatie weer annuleren. Dat kan vrijwel altijd gratis, maar let wel op de voorwaarden bij boeking.
Wij vonden kamperen bij The View in Monument Valley een van onze mooiste ervaringen. Zie daarvoor ons 2019-verslag. Ik weet niet of de camping weer open is, hou dat in de gaten.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overnachtingen rond grand teton en Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je voor Yosemite al iets vastgelegd? Ook dat kan al sinds een aantal maanden.
Ook hier kun je heel veel geld besparen door in het park te kamperen maar het reserveren is moeilijk dus ik zou zeker eerst iets anders gaan boeken. Zie daarvoor www.travelyosemite.com.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Overnachtingen rond Grand Teton en Yellowstone NP.

Bericht door paulr »

Veel parken dus, maar ook veel mogelijkheden waar je hotels en kamperen leuk kan afwisselen.
Ik denk aan Fruita in CR, maar dan wel weer daarna een lodge in Bryce bijvoorbeeld. Of een tipi in GT (https://buffalovalleyranch.com/) en dan weer kamperen in YS (met uiteraard wel weer een nacht in de OF Inn). Of een nacht kaperen in Yosemite afgewisseld met Curry Village.
Leuke puzzel, veel plezier ermee :-)
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Overnachtingen rond Grand Teton en Yellowstone NP.

Bericht door Elendan »

@paulr ik weet al waar jij gaat overnachten als je naar GT gaat :lol:
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Overnachtingen rond Grand Teton en Yellowstone NP.

Bericht door paulr »

@Elendan hahaha, nog niet komend jaar, dan hebben we weer dit campertje:
image.png
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer