Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Chiricahua NM de moeite waard?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Akke c
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Chiricahua NM de moeite waard?

Bericht door Akke c »

Hi Amerika kenners,

In april 2024 ga ik samen met mijn man en zoontje een rondreis maken door Californië, Arizona en New Mexico.
Chiricahua NM ligt hierin (enigzins) op onze route en lijkt me echt prachtig. Echter reizen wij met een 28ft camper en mogen we voor zover ik kan zien niet verder dan de campground. Als ik het inschat liggen alle mooie plekken aan de Bonita Canyon scenic drive en daar mogen we dus niet rijden.
Er rijdt wel een hikers shuttle, maar het is mij niet duidelijk of die ook weer mensen mee terug neemt en hoe frequent deze rijdt. Ons zoontje is 4 jaar en kan dus zeker nog niet terug wandelen vanaf Massai Point ;)

Kan iemand meer vertellen over deze hikers shuttle? En naar jullie mening, is het park alsnog de moeite waard als we de Bonita Canyon niet inkunnen?

Dank alvast voor jullie input!
Groetjes Akke
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Chiricahua NM de moeite waard?

Bericht door covri »

Wij gaan in dezelfde periode, doen oa dezelfde Staten aan en reizen ook met een 28 ft. Chiricahua NM staat ook op ons lijstje. Wat ik begrijp van de site, is dat er genoeg hikes zijn,ook niet te lange wandelingen. Beginnend oa bij de campground en bij het visitor center. Ik veronderstel dat je ook met de bus kunt, wandelen, en dan met de bus terug kunt.
Hopelijk kan iemand op het forum uitsluitsel geven.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Hier een verslag van reizigers die met een camper het Chiricahua NM hebben bezocht en daar ook hebben gewandeld. Dat was in april 2022. Ik lees dat de hiker shuttle toen niet reed vanwege personeelsgebrek.

Wij hebben zelf afgelopen maart dit mooie park ook bezocht. Wij waren met de auto en konden dus wel de trailheads bereiken. Wij vonden het wel echt een park dat het best tot zijn recht komt als je een wandeling maakt. Vanaf de weg is het uitzicht beperkt.

Op de website van het park wordt de shuttlebus wel genoemd:
“A complimentary hiker shuttle leaves the Faraway Ranch parking lot at 9:00 am and the Bonita Canyon Campground at 9:10 am and takes hikers to the Echo Canyon or Massai Point trailheads in the winter and spring months. Please sign-up for the shuttle in person at the visitor center the day before or morning of your hike. Shuttle is subject to weather and staff availability.”

Dus als de shuttlebus rijdt is dat 1 keer per dag om je af te zetten bij een van de trailheads. Zo lees ik het.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

@Felicitas dat waren wij in 2022 :lol:

We zijn de dag van aankomst vanaf de campground een stukje over de weg gelopen naar een kortere wandeling Natural Bridge. De tweede dag zijn we naar boven gelopen vanaf de camping (Heart of Rocks). Dat was een supermooie maar intensievere wandeling. Ik weet niet hoe oud jullie zoon is en of dat te ver is.

De shuttlebus reed toen wij er waren niet vanwege personeelsgebrek. Ik weet niet of de bus inmiddels weer rijdt. Dat zou je kunnen navragen in het park. Als de bus wel rijdt of jullie willen vanaf de camping gaan wandelen dan zou ik zeker twee nachten van te voren reserveren. Het is een geliefde campground en snel volgeboekt.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

@Elendan Haha, ik wist dat het reisverslag van iemand op dit forum was, maar niet meer van wie.
Akke c
Amerika-newbie

Bericht door Akke c »

@Elendan Leuk reisverslag! Zitten veel dingen tussen die wij ook willen gaan doen. Ik schrok wel even van de temperaturen, ik dacht dat april nog goed te doen was in de woestijn, maar bij jullie was het al 37 graden :shock:

We gaan Chiricahua dan denk ik toch gewoon 1 nacht doen. Dan kijken we wel of we vanaf de campground wat kunnen wandelen en anders hebben we gewoon een nacht op een mooie plek gestaan (voor ons belangrijk). En voor zoonlief is het weer een junior ranger programma (en badge) extra :D
covri
Amerikakenner

Bericht door covri »

Ik heb het reisverslag gelezen en wij gaan 2 nachten. Zijn geen echte hikers, maar kijken wel wat haalbaar is. Begreep dat de hikersbus al vanaf covid niet meer rijdt. Heb een mail gestuurd met de vraag of de bus ook in de middag de hikers komt ophalen. Ben benieuwd. Als ik antwoord heb/ krijg, post ik dat uiteraard hier.
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

We hadden het park niet willen missen. Het is echt mooi en mocht de bus niet rijden, misschien een lift naar boven scoren. Veel Amerikanen hebben hun auto bij als ze met de camper zijn. De camphost wilde ons niet meenemen omdat ze dan de hele dag aan het heen en weer rijden is😉.

De temperatuur was uitzonderlijk hoog voor de tijd van het jaar. Dit jaar weer uitzonderlijk laag. Je kunt dus van alles verwachten
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
covri
Amerikakenner

Bericht door covri »

Hieronder het antwoord op mijn vraag of ze de hikers weer oppikken in de middag. Nee dus :wink:

Hi Anna,

The hiker van picks up hikers at the Faraway Ranch parking lot at 9:05 am and then picks up hikers at the campground at 9:10 am. All hikers over the age of 16 must read and sign a waiver before boarding the shuttle so it's best if all hikers who plan on riding the hiker van come to the Visitor's center when it opens at 8:30 am, read and sign the waiver and then drive back to your respective pick-up points.

The van does not pick up hikers in the afternoon. All hikers are responsible for finding their own way back to their vehicles.

April is a wonderful time to visit! Safe travels and please let us know if you have any further questions.

Regards,
Micah Hill
Park Guide
Chiricahua National Monument
Office: 520-824-3560 Ext 9306
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

Als je naar boven gereden wordt is de terugweg de hele tijd geleidelijk naar beneden lopen, dus niet zwaar. Het zwaarste is de heenweg naar boven lopen en die skip je met de shuttle. Een shuttle terug zou dus niet hoeven.
covri
Amerikakenner

Bericht door covri »

@Elendan
Dank voor de aanvulling. We zullen es kijken hoever het totaal teruglopen is. Zijn 70+es, wel fit, maar toch😁
Hangt natuurlijk ook af hoe warm het is. We zien wel even. Ik plan gewoon 2 nachten, dan hebben we mogelijkheden
Sandrah
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandrah »

De hikersbus is in oktober 2022 weer gaan rijden na covid. Toen zijn wij bij Masai Point afgezet.
Dit jaar wilden we nog een keer, maar dan vanaf Echo Canyon. Op de website stond dat ie vanaf 1 september jl. weer zou gaan rijden, na in juli en augustus stil te hebben gestaan vanwege de hitte.

Bij aankomst 's ochtends vroeg bleek de bus helaas niet te rijden, omdat ie kapot was. Ik dacht op te vangen dat dat al een poosje zo was. Jammer genoeg werd dit ook niet gemeld via Social media of de website.

Reserveren kan alleen ter plekke, maar vooral als je niet in het park wil overnachten, is het aan te raden van te voren even te bellen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben benieuwd of de shuttle in het voorjaar rijdt; dat maakt alles wel een stuk eenvoudiger.
Op de NPS-site staat onder Current Conditions dat de shuttle niet alle dagen rijdt:
Hiker Shuttle Suspended Mondays-Wednesdays
Due to staffing, our hiker shuttle will not run on Mondays, Tuesdays, and Wednesdays. It will continue to be in service Thursday-Sunday.
Bron: https://www.nps.gov/chir/planyourvisit/conditions.htm

Wij hebben er twee nachten geboekt; gelukkig in het weekend, dus wat dat betreft zitten we goed. En anders met de auto heen en terug of kijken of we iets kunnen regelen met andere bezoekers. En als iemand met ons mee wil rijden: wij zitten er van 18 tot 20 april.

Marianne
Akke c
Amerika-newbie

Bericht door Akke c »

@Martin & Marianne
Ah nee! Wij hebben geboekt voor 15/16 april (dus een maandag/dinsdag). We lopen elkaar dus net mis en geen hikers shuttle voor ons. Ach, doen we het met een wandelingetje vanaf de camping, ook mooi waarschijnlijk.
covri
Amerikakenner

Bericht door covri »

Grappig! zo als nu in onze planning, komen wij aan op 20 april en vertrekken 22 april.
Hoop dat de shuttlebus daadwerkelijk rijdt dan :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer