Reis NP Utah zomer 2024, maar zorgen over hitte

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Wilbert
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2023, 14:23
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis NP Utah zomer 2024, maar zorgen over hitte

Bericht door Wilbert »

Hallo allemaal,

In de zomer van 2024 willen we een aantal nationale parken in en rondom Utah bezoeken. We zijn met 2 personen en willen met een camperbusje of met een tent Zion, Bryce, Capitol Reef, Arches, Lake Powel en Grand Canyon bezoeken en in de parken zelf kamperen.

Ik maak mij alleen zorgen om de hitte. Uiteraard willen we in de ochtend heel vroeg op pad, maar ik ben bang dat we in de middag en s nachts op de campsites geen tot weinig verkoeling vinden.

Mijn vraag: Hoe hebben jullie de warmte in de zomer ervaren en is het verstandiger om andere parken te bezoeken, waar het koeler is? (Yellowstone, Grand Teton, Rocky Mountains?)

Alvast bedankt voor de reacties!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1257
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis NP Utah zomer 2024, maar zorgen over hitte

Bericht door IngridUSA »

Heb je de zoekfunctie (hitte :lol:) al gebruikt? Dan kom je o.a. dit topic tegen:
viewtopic.php?t=79536&start=20
Wilbert
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2023, 14:23
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis NP Utah zomer 2024, maar zorgen over hitte

Bericht door Wilbert »

Dat topic heb ik inderdaad gelezen. Het is me niet duidelijk of hier gekampeerd wordt zonder airconditioning en of er verkoeling wordt gezocht. Het feit dat je veel moet drinken als het warm is, is me niet ontgaan. ;)
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis NP Utah zomer 2024, maar zorgen over hitte

Bericht door michelly »

Wij zijn geregeld naar die plekken geweest met een tent in de zomer.
In Moab (hadden we in eerste instantie ook een tentplek maar hebben we toen ingeruild voor een cabin met airco vanwege de hitte) en Page hebben we gekozen voor hotels/cabins en de rest was goed te doen met een tent. Is natuurlijk ook afhankelijk van de temperatuur dan.
Je kunt er sowieso voor kiezen om af en toe een hotel/cabin te nemen met airco. Voor mijn gevoel kun je de hitte dan beter handelen dan altijd maar in een tent.
Wilbert
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2023, 14:23
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis NP Utah zomer 2024, maar zorgen over hitte

Bericht door Wilbert »

Dank voor de reactie Elly. Zoiets zal het voor ons ook gaan worden denk ik.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis NP Utah zomer 2024, maar zorgen over hitte

Bericht door hemmie »

Wij hebben dat gebied in 2020 gedaan met een combi van hotels en twnt. Kamperen bij Grand Canyon en Capitol Reef was prima, bij Zion troffen we een hittegolf (42-43 graden overdag, hele warme nachten), dat was wel afzien, maar ok doordat we de middagen in de schaduw met de voeten in de rivier konden doorbrengen. De rest van de reis in hotels geslapen, deels vanwege gemak als we er maar 1 nacht waren, maar met name in Moab puur vanwege de hitte. Ik zou daar persoonlijk in de zomer niet graag tentkamperen.
Terug in Texas!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis NP Utah zomer 2024, maar zorgen over hitte

Bericht door IngridZw »

Zion, Moab, Page en Monument Valley hebben wij ook ervaren als de meest warme gebieden. Wil je het wat koeler dan zijn parken als Yellowstone, Grand Teton, RMNP (eventueel in combinatie met South Dakota) inderdaad aangenamer. Ik weet niet hoe lang jullie gaan, maar je zou een aantal parken in Utah kunnen combineren met de iets koelere gebieden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Wilbert
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2023, 14:23
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis NP Utah zomer 2024, maar zorgen over hitte

Bericht door Wilbert »

Dankjewel voor de input.

We hebben 14 dagen uitgetrokken om een NP-reis te maken. Ik denk dat het toch een combinatie tent-motel zal worden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NP Utah zomer 2024, maar zorgen over hitte

Bericht door Martin & Marianne »

Voor dat deel zou ik zeker zo nu en dan een hotel nemen. Wij hebben wel eens in Zion gekampeerd, maar dat was in september. Dat was trouwens goed te doen; we stonden toen in Springdale, naast de Virgin River en hadden aardig wat schaduw. Voor Arches zou een overnachting in het park wel mooi zijn omdat je dan geen timed entry permit nodig hebt, maar ik kan me voorstellen dat het daar wel erg warm is. Monument Valley is normaal gesproken wel warm, maar onze ervaring in september was qua temperatuur prima, en de camping daar ligt geweldig (zie hier).

Wil je het liefst alleen maar kamperen dan is een rondje met Yellowstone natuurlijk een goede keus.

Marianne
zonzoeker
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 jul 2013, 14:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis NP Utah zomer 2024, maar zorgen over hitte

Bericht door zonzoeker »

Tent en kamperen in USA heb ik geen ervaring mee, maar wat wel opvallend was toen we in MOAB waren (4 weken geleden); dat een gezin dat met de tent in oa. Yellowstone kampeerde, daar vluchten en een Airbnb in MOAB hadden geboekt omdat ze de kou zat waren (paar graden boven nul in de nacht). In Moab was het toen ergens tussen 30 en 38c.
En ja soms hadden we het bloedheet, Vegas 40c en Mesquite zelfs 48c, maar in Boulder- Utah BW12 na een onweer en hoosbui maar 9c ! In Flagstaff 22c, kust california 25-30c en dat allemaal in een paar weken tijd. Mijn boodschap: het is dus moeilijk te voorspellen, dus enige flexibiliteit is wel handig.
1970: Can+VS / 1982: Cal / 1982: Can+VSmidden+FL+VSOost+Can / 1996: LA+Haw+Fiji+NZ+Bali+HK / 1998: Thai+Aus+Bali / 2009: FL / 2010: VAE+Thai / 2011: Curac / 2013: Cal+Ari+Utah+Nev / 2014: Thai / 2016: Bali / 2023: Cal+Ari+Utah+Nev
Corv
Amerikakenner
Berichten: 668
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis NP Utah zomer 2024, maar zorgen over hitte

Bericht door Corv »

De class b campervan van Roadbear heeft een generator en airco. Maar daar heb je natuurlijk alleen iets aan als het 's-nachts op de camping is toegestaan om een generator te laten draaien. Hij heeft wel een stroom hookup.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer