Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door Pete.Z »

Ik zou de 395 blijven volgen, richting Baker (grootste thermometer ter wereld!) en dan de 15 nemen naar Vegas in dat geval.
Alabama Hills zijn bereikbaar.

Wij zijn er 5/7 oktober, hopelijk de 190 weer open dan.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door josea »

Miesss schreef:
24 aug 2023, 01:05
Wij reizen morgen (24 augustus) van Las Vegas naar Bishop. Aangezien ik in mijn voorbereiding geen rekening heb gehouden met storm Hilary heb ik even wat hulp nodig voor de daginvulling.

Hebben jullie nog last minute tips voor interessante tussenstops op weg naar Bishop? Welke route is interessanter? Bovenlangs via de 95 of onderlangs via Barstow en de 395?
Ik zou denk ik bovenlangs rijden en dan een bezoek brengen aan Ancient Bristlecone pine forest. Als je daar wel kunt komen tenminste….
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42160
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door Martin & Marianne »

@Miesss Ik denk dat ik ook voor de route bovenlangs zou gaan. Het is nu te laat waarschijnlijk maar het was niet gek geweest om je overnachting aan te passen aan Mammoth Lakes of Lee Vining. Dan heb je tijd voor Bodie en Mono Lake. Het Ancient Bristlecone Pines Firest is ook een aanrader. Zie ons 2013-verslag voor genoemde bezienswaardigheden.

Marianne
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door jeppiepruts »

Wij konden helaas ook vanuit Las Vegas niet via Death Valley richting Yosemite.
Onze alternatieve weg vandaag was.
- red rock canyon incl scenic drive
- 95 Noordwaards (ik was Mt Charleston van plan, maar ook dat is allemaal flooded). Langs Area51 en heeeeeel veel Joshua trees (kun je dat park ook overslaan :wink: )
- de 266 op richting Gold Point. Dat was een leuke tussenstop. Bizar dorp is dat.
- 168 richting Big Pine. Leuke weg door de bergen
Al met al een leuke route. Veel waterschade overal te zien. Ook nog complete meren in dalen die er volgens google maps normaal niet liggen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42160
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door Martin & Marianne »

Klinkt goed! Maar geen Bristlecone Pines Forest? Daar zat je vlakbij.
Is deze route ook met een camper te doen? Is denk ik leuker dan de route via Tonopah.

Marianne
Trom
Amerikakenner
Berichten: 906
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door Trom »

Via Google maps heb je steeds de meest recente informatie. Op dit moment zou je bovenlangs via de 95 en onderlangs via 395/15 kunnen rijden. Maar hoe dat 23 september is, kun je beter tzt bekijken. Om een snel overzicht te krijgen wat er onderweg op elke route te beleven is, gebruik ik graag de Wanderlog site. Voor jouw route b.v.
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door jeppiepruts »

Martin & Marianne schreef:
27 aug 2023, 08:27
Klinkt goed! Maar geen Bristlecone Pines Forest? Daar zat je vlakbij.
Is deze route ook met een camper te doen? Is denk ik leuker dan de route via Tonopah.

Marianne
Geen tijd meer voor. Incl ontbijtstop in Vegas en wat stops onderweg waren we nu al van 10h tot 19h30 onderweg. Ik had het wel gewild. Of nog even doorrijden naar Alabama hills in het zuiden. Maar helaas.
Met een kleine camper gaat het misschien. We zagen pickup campers, geen andere (maar het was sowieso erg verlaten gebied). Maar de 168 is erg smal en kronkelig. Soms zelfs versmald waarbij je geen 2 rijbanen meer hebt. Ik zou het niet aanraden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42160
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door Martin & Marianne »

Dank voor je reactie. Goed om te weten, want de vraag over de route voor campers die DV moeten vermijden komt regelmatig voorbij.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 04 sep 2023, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door redeye »

Bedankt allemaal voor de suggesties. We blijven hopen dat de weg door DV tegen die tijd hersteld is.
@Trom Bedankt voor de tip Wanderlog. Deze website kende ik nog niet.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 980
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door stegeman »

Houden het ook angstvallig in de gaten. Zijn er volgende week (vanaf 11/9) 2 nachten. Juist Death Valley wilden we de kinderen laten zien omdat we er zo enthousiast over waren in 2019. Flink balen. Maar annuleert zo’n geboekt hotel de overnachting dan automatisch dat je geld terug krijgt of moet je daar iets voor doen zoals telefoonkaart Amerika aanschaffen en het hotel bellen? Weet op onze route ook niet zo goed een alternatief eigenlijk. Maar goed de natuur houdt geen rekening met onze planningen. Hw1 ook niet kunnen zien zoals gewenst, maar de eerste dagen waren er niet minder om. Zie nergens zicht op dat de 190 op z’n minst weer open zou zijn.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42160
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door Martin & Marianne »

Als ze niet open zijn hoef je niets te doen. Mocht je al willen annuleren zonder dat duidelijk is of het weer open is dan kan dat ook. Dat kan gewoon via de site waar je geboekt hebt (Oasis neem ik aan?).
Bij andere parken hebben we gezien dat het soms wel even kan duren voor de aanbetaling teruggestort is.

Het zal nog wel een tijd duren voor de wegen weer open zijn. Van Facebook (een half uur geleden gepost):
Given the scope of the impacts from Tropical Storm Hilary, and the widespread debris on roads and areas of pavement damage, we don't yet have a timeline for when the roads will reopen. But in the meantime, we are continuing to do work, including over the holiday weekend, with help from our friends and colleagues!
Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42160
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door Martin & Marianne »

stegeman schreef:
04 sep 2023, 19:22
Weet op onze route ook niet zo goed een alternatief eigenlijk.
Je komt van Three Rivers zie ik. Dan zou je via Prescott en Sedona kunnen rijden. Misschien een overnachting bij Lake Havasu en dan bij Sedona of Flagstaff. Of al iets eerder, je hoeft niet vroeg bij de Grand Canyon aan te komen denk ik.
De omgeving van Sedona is mooi. In de buurt heb je ook Jerome, Watson Lake, Montezuma's Castle.

Marianne
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door bigoak »

Ik hou de berichten ook goed in de gaten, maar ik heb iets meer speling. Mijn bezoek staat gepland voor 5 en 6 november, maar als ik de foto's van de schade aan de wegen zie op de webpage, heb ik er een hard hoofd in. Ik ben tot nu toe alleen op doorreis in Death Valley geweest en had nu eindelijk meer tijd kunnen inplannen om het park beter te kunnen bekijken.
Ben wel op zoek naar alternatieven, maar iets anders dan Las Vegas zie ik niet in mijn schema. Ik kom vanuit de Los Angeles omgeving en reis door naar Bryce Canyon en wil niet te veel mijlen per dag rijden. De reis in november is juist om de parken in het zuid-westen in een rustiger tempo te bekijken. Als iemand iets anders dan Las Vegas weet, verneem ik het graag :thumbup:
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42160
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door Martin & Marianne »

Het is nog geen november, maar ja, wel goed om een alternatief achter de hand te houden. Joshua Tree is in die periode natuurlijk ook aangenaam. en dan via de Mojave Desert en Red rock Canyon richting Las Vegas (daar ontkom je sowieso niet aan). En dan een overnachting bij Valley of Fire?
Rondom St George is ook genoeg te zien, zoals Snow Canyon.

Marianne
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door bigoak »

@Martin & Marianne bedankt, Joshua Tree stond al in het lijstje alternatieven. Dat zou dan een overnachting in bijvoorbeeld Twentynine Palms worden op 5-11, dan op 6-11 door naar Las Vegas (of iets verder) om vervolgens 7-11 door te rijden naar Bryce. Een tweede optie is om de 5e in Las Vegas te overnachten en dan op de 6e vroeg naar Zion of Kanab te rijden. De dag erna kan ik dan door naar Bryce. Het levert wel gemiddeld wat meer rijden per dag op. Ik had mijn planning gebaseerd op 1 dag rijden tussen 2 stops en dan 1 of 2 dagen de omgeving verkennen. Maar als ik in het begin iets meer zou moeten rijden, dan is dit beter dan veel rijden aan het einde van de trip. Ik neem de overige tips mee in de verkenning.

Het valt inderdaad niet mee om Las Vegas te mijden, de noordelijke routes zijn allemaal veel langer. Ik hoop echter dat de werkzaamheden voor november klaar zijn. Het blijft afwachten. Maar.... We gaan eerst over 1,5 week voor 12 dagen naar Washington DC. Bij terugkomst kijk ik wel weer hoe het staat met de werkzaamheden.
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door Pete.Z »

Hm, wij hebben twee nachten een rv site gereserveerd bij Panamint Springs Resort voor 5 en 6 oktober, maar de berichten volgend ben ik niet optimistisch dat dat gaat lukken.
Vermoedelijk gaan we nu bij Tecopa hot springs twee nachten doorbrengen, voor we de 7de weer naar Vegas rijden voor U2 concert.

Zou mooi zijn als de 190 toch open is dan, maar Tecopa is ook de moeite waard, en misschien kunnen we dan twee weken later alsnog via Panamint naar Vegas als we vanuit San Diego komen, maar zelfs dat lijkt me niet waarschijnlijk.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door paulr »

@Pete.Z Ik ben benieuwd naar jouw updates straks als je onderweg bent, ook ik hou alles opties open voor ons tripje SF-LV 2 weken later. Hebben maar een weekje, dus weinig speling…
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door RCRD »

Ik kreeg dit bericht na de vraag of de boeking van 30 september door kan gaan bij Stovepipe Wells:

Thank You for reaching out, officially we are only closed through September 7th, but the National Park Service has not given us an official reopening date. When the date of your arrival gets closer, we will reach out and let you know if you will be able to stay with us or if you would need to cancel or rebook. During this time we are waiving our 48hr cancellation policy and issuing full refunds on any reservation that has to be cancelled due to our closure.

Thank You

Death Valley Lodging Company
Stovepipe Wells Village

Ga er vanuit dat het niks zal worden helaas.
Nu zijn we er al 5 keer geweest maar toch jammer.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
JVBNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mei 2023, 09:55
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door JVBNL »

Ook wij hadden DV op de planning staan vanuit Lone Pine richting Las Vegas voor 17 september a.s.
Helaas kan het niet doorgaan, lees dat DV waarschijnlijk tot 1 december a.s. dicht blijft.

Wij willen nu vanuit Lone Pine via Big Pine en I-95 via de noordelijke kant richting Las Vegas gaan gedurende de dag (aankomst daar einde middag bijvoorbeeld) met de volgende highlights om eventueel aan te doen:

o Alabama Hills (nabij Lone Pine) / Mobius Arch
o Ancient Bristlecone Pine Forest (noordelijk via route 395 en route 168)
o Gold Point en Rhyolite (spooksteden) langs I-95.
o Red Rock Canyon (west van LV).

Iemand nog tips wat ook de moeite waard is?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door paulr »

@JVBNL Hoi, heb je een bron waarin die datum 1 december vermeld staat… dank !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer