Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door paulr »

@JVBNL hoi, heb je bron waar de datum 1 december vermeld staat ? Dank !
JVBNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mei 2023, 09:55
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door JVBNL »

paulr schreef:
06 sep 2023, 10:03
@JVBNL Hoi, heb je een bron waarin die datum 1 december vermeld staat… dank !
https://archive.ph/xwtDE
Andriessen, of Caltrans, said crews are aiming to reopen State Route 190 in about three months. Other roads, including the one that runs from Furnace Creek to Badwater Basin, the park’s lowest point, are federally managed and also in need of repairs. There is no current estimate for its reopening.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door josea »

JVBNL schreef:
06 sep 2023, 09:23
Ook wij hadden DV op de planning staan vanuit Lone Pine richting Las Vegas voor 17 september a.s.
Helaas kan het niet doorgaan, lees dat DV waarschijnlijk tot 1 december a.s. dicht blijft.

Wij willen nu vanuit Lone Pine via Big Pine en I-95 via de noordelijke kant richting Las Vegas gaan gedurende de dag (aankomst daar einde middag bijvoorbeeld) met de volgende highlights om eventueel aan te doen:

o Alabama Hills (nabij Lone Pine) / Mobius Arch
o Ancient Bristlecone Pine Forest (noordelijk via route 395 en route 168)
o Gold Point en Rhyolite (spooksteden) langs I-95.
o Red Rock Canyon (west van LV).

Iemand nog tips wat ook de moeite waard is?
Denk dat je dag daar al behoorlijk mee gevuld is!
Is alleen al een uurtje of zes rijden, en dan moet je ook nog tijd hebben voor de bezienswaardigheden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door Martin & Marianne »

Dat lijkt mij ook al erg veel. Of heb je voor dit deel nog een extra dag? Je rijdt niet via de Tioga Road?

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door paulr »

@JVBNL Dank, plan B is in de maak... :) Jammer, had graag de westkant van DV dit jaar bezocht, maar we houden er rekening mee dat dat eind oktober nog niet gaat lukken. Hadden graag voordat we naar het concert gaan even langs de Joshua Tree Plague gereden, maar ja...die zal wellicht nu ook wel onvindbaar zijn na de flash floods....
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door redeye »

Waar we al bang voor waren is gebeurd. De annulering is binnen voor ons verblijf in Death Valley op 23 september.


“Park Closure Notice
Dear Valued Guest,

We regret to inform you that Death Valley National Park and access roads have been closed due to flash floods caused by heavy rainfall from Tropical Storm Hilary. We are informing you as you have an upcoming reservation at The Oasis at Death Valley that will be canceled due to this closure. For the latest park information, please consult the National Park Service's website.

Your reservation will be cancelled and refund issued, no further action from you is required. Please allow 7 to 10 business days for the refund to be processed. We apologize for the inconvenience and thank you for your understanding.

This True American Oasis is a site to behold and while we are disappointed that we will not be able to host you at this time, we encourage you to rebook an adventure to this diamond in the desert. The lower-48's largest national park will be back up and running in no time; we hope to see you soon!

Sincerely,
Rick During
General Manager
The Oasis at Death Valley”


Ik heb gekeken of we een dag eerder in Las Vegas kunnen aankomen, maar dan wordt de rit erg lang die dag én omdat het een zaterdag is, is de overnachting in LV bizar duur.
Welke plaats zouden jullie de overnachting doen in ons geval? We komen dus vanaf Lee Vining via Alabama Hills.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door Martin & Marianne »

@redeye Je zou in Lone Pine kunnen overnachten. Wij vinden de Dow Villa Hotel heel charmant. En niet duur. Wat je dan weer mooi kunt compenseren met een ontbijt in de Alabama Cafe.
Tussen Lee Vining en Lone Pine kun je makkelijk een dag (of meer) vullen.
Denk aan:
- Bodie
- Mono Lake
- Devils Postpile en Rainbow Falls
- Little Lakes Valley Loop
- Ancient Bristlecone Pines Forest
- Manzanar
- Alabama Hills.

Dan de volgende dag een stukje terugrijden en via de 168 richting Las Vegas.
Je hebt dan weer een kans om naar het Ancient Bristlecone Pines Forest te gaan. Beter eigenlijk, om het deze dag te doen.
En dan nog bijvoorbeeld Gold Point. Of lekker op tijd in Las Vegas aankomen.
Misschien heb je iets aan ons 2019-verslag voor ene aantal van de genoemde zaken. Wij waren er toen ook in september.

Marianne
JVBNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mei 2023, 09:55
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door JVBNL »

Martin & Marianne schreef:
06 sep 2023, 19:18
Dat lijkt mij ook al erg veel. Of heb je voor dit deel nog een extra dag? Je rijdt niet via de Tioga Road?

Marianne
Wij overnachten in Lone Pine en vertrekken de 17e vanuit daar in noordelijke richting naar Las Vegas met een aantal tussenstops/bezienswaardigheden.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door Old Faithful »

In Lone Pine is ook het filmmuseum, leuk als je overdag enkele uurtjes over hebt. Helaas sluiten ze al om 17.00u (zondag 16.00u).
Groet,

Old Faithful
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door jeppiepruts »

redeye schreef:
06 sep 2023, 22:27
.... ().... maar dan wordt de rit erg lang die dag én omdat het een zaterdag is, is de overnachting in LV bizar duur.
Lang is het. Maar overnachten in LV in het weekend is prima betaalbaar als je buiten de strip zit. En zelfs in downtown (Fremont) sliep ik nog voor een acceptabele 120 euro 2 weken geleden. Dus dat kun je meenemen in je overwegingen. Ik vond het wel grappig om ook daar een nachtje te slapen en nog iets anders dan alleen de strip te zien.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door Corv »

Motel 6 aan de boulder hwy doet rond de €70 in het weekend.
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door redeye »

Bedankt allemaal voor alle tips en aanbevelingen. Hier zijn we blij mee.

En @Martin & Marianne ik heb direct jullie verslag erbij gepakt uit 2019 en gelezen. Het kwam me bekend voor, dus denk dat ik hem al eens eerder gelezen had. Hier staan bruikbare tips in. Hoe zwaar is de hike naar Rainbow Falls (via Devils Postpile)? Is het veel klimmen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door Martin & Marianne »

De wandeling naar Rainbow Falls is goed te doen, zeker als je hem in tegengestelde richting doet als wij deden. Zie ook dit topic voor een beschrijving.
Wij moesten nog een eindje omhoog lopen en het was toen erg warm waardoor het redelijk zwaar was. Maar als wij iets kunnen kan iedereen het. :wink:
En dat omhoog lopen kun je dus grotendeels vermijden.

Marianne
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door redeye »

Dankjewel Marianne. Dat was de aanmoediging die ik nodig had. :thumbup: Wederom bedankt voor de bruikbare info.
Ello
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2023, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door Ello »

Ik vraag me af of er zo in de nazomer/najaar nog wel watervallen zijn?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door Martin & Marianne »

Wij waren er in september, dus ja, dat kan dus wel.

Marianne
Ello
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2023, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door Ello »

Ik zou dan wel op voorhand willen weten zodat we niet omrijden of een wandeling maken naar iets wat er niet is. (net als in Yosemite het geval kan zijn in het najaar.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door Martin & Marianne »

Wanneer zijn jullie er? Ik denk dat met de enorme hoeveelheden sneeuw van dit jaar de Rainbow Fall nog wel mooi zal zijn. Je kunt voor de zekerheid informeren bij het visitor center in Mammoth Lakes; dan kun je ook tips krijgen voor andere wandelingen.
En het is natuurlijk niet zo dat een wandeling niet meer interessant is als een waterval opgedroogd is; ik had in je voorsteltopic ook al aangegeven dat er in bijvoorbeeld Yosemite dan nog meer dan genoeg te zien en te doen is.
Zie hier voor onze wandeling naar Devils Postpile en de Rainbow Falls.

Marianne
Ello
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2023, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door Ello »

Marianne, ik hoop het. Wij gaan van 18 september tot 16 oktober. In Yosemite heb ik 30 jaar geleden diverse wandelingen gedaan en de watervallen waren op zijn mooist, dat was in juni. Nu ga ik met mijn huidige man en zoon en zij zijn daar voor het eerst. Het liefst zou ik natuurlijk die enorme watervallen laten zien, zoals ik het me herinner toen ik er met mijn ex was. Ik heb al jullie blogs gelezen (ik wil zeker ook de kolibri's zien, mijn man en zoon blijven er dan ver van vandaan want zij hebben een vogelfobie), ik heb er veel uit gehaald en ik vind het een erg leuke en aansprekende schrijfstijl. Ik zal nog wat rond speuren en anders inderdaad naar het visitor centre gaan voor de Rainbow Fall. We zijn vooral van de highlights en met al dat wandelen is onze ervaring dat we het op een gegeven moment niet meer spannend genoeg vinden als het spectaculairste van een wandeling blijkt tegen te vallen.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Death Valley flash flooding warning 18 aug - 22 aug

Bericht door Allard »

Ello schreef:
08 sep 2023, 21:37
ik wil zeker ook de kolibri's zien, mijn man en zoon blijven er dan ver van vandaan want zij hebben een vogelfobie
Ze zijn heel klein hoor :) Bovendien zijn ze er niet echt in geïnteresseerd mensen aan te gaan vallen.

Wat je in je laatste regel zegt is maar al te waar. Tenminste, dat is ook onze ervaring. Mooie dingen beleven laat zich maar lastig plannen. Als het je bij toeval "overkomt" is het vaak veel intenser. Daarom herken ik ook zoveel van jouw reactie mooiste ervaring. Onze eerste keer was september 1992. Een permanente aaneenschakeling van "wow" ervaringen.

Indien ik daar in de buurt was zou ik die devils postpile zeker doen. Dat komt omdat ik, mede n.a.v. de USA reizen, een zodanige interesse in de geologie heb gekregen dat ik na pensionering een hobby studie geologie ben gaan doen. In principe zijn basalt vloeiingen oersaai. Het meest opvallende is dat het diepzwart is. Soms geeft dat mooie contrasten op rood zandsteen (Snow Canyon bij St George in Utah). Maar meestal is er niet al te veel aan te beleven. (El Malpais in NM, uitgezonderd wat erosieve vormen). Devils Postpile kenmerkt zich echter door de ontsluiting van de typische basaltzuilen die kunnen ontstaan bij afkoeling onder bepaalde condities. Deze plekken zijn relatief zeldzaam. In Europa moet je naar Ierland of Tsjechië. Maar als je toch vlakbij bent bent.... :) Een ander heel spectaculaire ligt in een moeilijk bereikbaar deel van de Grand Canyon. Whitmore Canyon . Die hadden we ooit eens in de planning maar we zijn inmiddels te oud voor dit soort avontuurtjes.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer