Page tips

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Page tips

Bericht door Rjkd »

Helaas gaat door regen onze antelope canyon your morgen niet door. Dat is hier behoorlijk van baal is zacht uitgedrukt…… helaas is het wat het is. we hebben wel direct ons geld terug gehad. Dat is dan weer een voordeel…We verblijven nu in page waar we verder geen plannen hebben. Morgen rijden we naar de grand caynon en verder hebben we geen stops op de planning. Iemand om een tip wat we nog in page kunnen doen of op weg naar de south rim?
The horseshoe bend hebben we vandaag gezien evenals de Glen canyon overlook.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Page tips

Bericht door Martin & Marianne »

Beetje lastig beantwoorden zo, hoeveel tijd heb je en wat heb je al gedaan en hoe is het weer daar? Voor Antelope Canyon heb je niet veel tijd nodig dus als dat vervalt heb je natuurlijk niet heel veel extra tijd te spenderen. Je zou via Monument Valley kunnen rijden. Bij goed weer is zwemmen in Lake Powell een mogelijkheid. Een tour bij de Glen Canyon Dam is ook een aanrader. Wij vonden het Powell Museum ook leuk (zie hier ons verslag), zeker als je wat bekend bent met of geïnteresseerd bent in de geschiedenis.
Je kunt natuurlijk ook op tijd naar de Grand Canyon rijden, zeker als je daar maar 1 overnachting zou hebben. Je kunt dan de viewpoints aan de oostkant doen, kijk voor tips hiervoor eens in ons 2013-verslag (hier, hier en hier). En een bezoek aan het visitor center is altijd interessant of kijk eens naar ranger activiteiten.

Ik heb inmiddels even naar je routetopic gekeken en waarschijnlijk spreken al mijn suggesties jullie niet aan als ik dat zo lees. :wink: Misschien is een helikoptervlucht over de GC meer iets voor jullie?
Of breng een bezoek aan de Walmart, daar kunnen wij ons ook altijd goed vermaken.
En ik hoop dat jullie voor Yosemite toch iets hebben gekozen wat dichter bij of in de vallei ligt gezien de drukte daar.

Marianne
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Page tips

Bericht door Rjkd »

Nee we hebben idd niet heel veel tijd extra maar was benieuwd over er iets was wat nog leuk was om in de ochtend te doen. Moment Valley en lake power gaan we idd denk ik te weinig tijd voor hebben. Tour en museum zijn we hier wat minder van idd 😃. We gaan waarschijnlijk toch gewoon in 1x naar de grand caynon en nemen daar lekker de tijd voor alles.

Walmart hebben wij vandaag in de middag met then idd al o veilig gemaakt 😃

We hebben in 3 nachten in Oakhurst geboekt dus niet heel dichtbij. We komen donderdag aan en willen vrijdag naar Yosemite gaan en hopen op iets minder drukte. Zaterdag kunnen we dan naar naar Mariposa en mijn zoon wil graag vissen bij base lake. Hopelijk valt het allemaal een beetje mee over 2 weken 😬

Dank voor het meedenken in iedergeval!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Page tips

Bericht door Martin & Marianne »

Lake Powell hoeft niet veel tijd te kosten natuurlijk. Even zwemmen en aan het strand liggen. En de dam vinden jullie ook niet interessant? Er blijft maar weinig over zo. :wink:

Willen jullie in Yosemite niet naar Glacier Point? Dat zou je kunnen combineren met de Mariposa Grove.

Bass Lake in het weekend zal heel druk zijn, hou daar rekening mee. En check eens hoe het zit met een visvergunning.
Op zondag vanuit Oakhurst naar Bishop zal de nodige (wacht)tijd kosten.

Marianne
Goedele Deconinck
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 dec 2019, 11:09
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Page tips

Bericht door Goedele Deconinck »

Naar de gunfighter canyon om te schieten?
1984: LA
1993: Boston
2005: Utah-Arizona-Californië
2017: eclipsreis: Colorado-Wyoming-Idaho-Oregon
2019: Florida
2022: Colorado-Utah-Arizona
2023: Florida
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7940
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Page tips

Bericht door Pete.Z »

Een tour in de dam is erg interessant, zeker de moeite om te doen, zijn toch dingen die je anders niet ziet.
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Page tips

Bericht door Rjkd »

We zijn ondertussen op weg naar grand caynon. Bedankt voor de tips maar toch besloten in de GC rustig rond te lopen en te kijken.
Glacier point combineren met mariposa is idd een goede tip! We gaan het zien met de drukte we moeten toch echt weg op zondag 😂. Ook in Yosemite. Ik denk dat we de auto in de valley zetten en er voor kiezen om vanuit daar dingen te doen en pas als we naar huis gaan weer de auto te pakken. Het is wat het is en anders hebben we een goede reden om nog een keer terug te komen!
De Highway one kunnen we ook een deel niet rijden dus we maken er gewoon het beste van met wat wel kan/open is!

Voor het vissen gaan we daar idd kijken of we een vergunning kunnen krijgen. Dat schijnt volgens mij te kunnen.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 652
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Page tips

Bericht door Elendan »

Lees Ferry onderweg naar de grand canyon bezoeken? Even op de brug en langs het water een kijkje nemen.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer