Zitverhoger verplicht of niet

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Thea77
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2023, 15:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Zitverhoger verplicht of niet

Bericht door Thea77 »

Hallo,

Wij gaan voor het eerst naar Amerika. We gaan een rondreis maken met een huurauto door zuidwest Amerika. We nemen onze 2 dochters mee. Hier in Nederland hoeven ze niet meer in een autostoel of zitverhoger. Maar hoe zit dat in Amerika?
Mijn dochters zijn 11 jaar, 40kg, en 9 jaar, 33kg.
Wie kan mij meervertellen waar ik de regels kan vinden? Of wellicht gewoon het antwoord op mijn vraag heeft.
Alvast bedankt voor hetmeedenken.
Gr
Thea
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42127
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zitverhoger verplicht of niet

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
De regels verschillen per staat volgens mij, dus google eens op booster seat en de naam van de staten waar je naar toe gaat.
Als ik google op booster seat Califonia vind ik onder andere deze site.

In het vervoer-forum kun je ook veel topics vinden hierover (probeer de zoekfunctie via het tandwieltje rechtsboven maar eens en zoek op zitverhoger).

Marianne
Trom
Amerikakenner
Berichten: 905
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Zitverhoger verplicht of niet

Bericht door Trom »

Hier vind je alle verplichtingen per staat:

Belangrijker dan de minimale wettelijke verplichtingen lijkt me welke eisen jezelf stelt aan veiligheid voor je kinderen. In het artikel vindt je ook dat 90% van de kinderen onder 13 in 2021 op één of andere verhoging/stoel zaten. Bij de verhuurders zijn verhogers te krijgen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Zitverhoger verplicht of niet

Bericht door hemmie »

De regels verschillen per staat, maar over het algemeen is er vanaf 8 jaar niets meer verplicht (behalve de gordel natuurlijk).

Als je toch nog een verhoger wil gebruiken en iets compacters zoekt, dan kun je een Bubblebum overwegen.
Terug in Texas!
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Zitverhoger verplicht of niet

Bericht door NaMiSe »

Hier ook goede ervaringen met de Bubblebum! Compact mee te nemen, lekker je eigen spullen bij je
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer