Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zitverhoger in auto verplicht of niet?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Thea77
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Zitverhoger in auto verplicht of niet?

Bericht door Thea77 »

Hallo,

Wij gaan voor het eerst naar Amerika. We gaan een rondreis maken met een huurauto door zuidwest Amerika. We nemen onze 2 dochters mee. Hier in Nederland hoeven ze niet meer in een autostoel of zitverhoger. Maar hoe zit dat in Amerika?
Mijn dochters zijn 11 jaar, 40kg, en 9 jaar, 33kg.
Wie kan mij meer vertellen waar ik de regels kan vinden? Of wellicht gewoon het antwoord op mijn vraag heeft.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr, Thea.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Zitverhoger verplicht of niet

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
De regels verschillen per staat volgens mij, dus google eens op booster seat en de naam van de staten waar je naar toe gaat.
Als ik google op booster seat Califonia vind ik onder andere deze site.

In het vervoer-forum kun je ook veel topics vinden hierover (probeer de zoekfunctie via het tandwieltje rechtsboven maar eens en zoek op zitverhoger).

Marianne
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Hier vind je alle verplichtingen per staat:

Belangrijker dan de minimale wettelijke verplichtingen lijkt me welke eisen jezelf stelt aan veiligheid voor je kinderen. In het artikel vindt je ook dat 90% van de kinderen onder 13 in 2021 op één of andere verhoging/stoel zaten. Bij de verhuurders zijn verhogers te krijgen.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

De regels verschillen per staat, maar over het algemeen is er vanaf 8 jaar niets meer verplicht (behalve de gordel natuurlijk).

Als je toch nog een verhoger wil gebruiken en iets compacters zoekt, dan kun je een Bubblebum overwegen.
Terug in Texas!
NaMiSe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door NaMiSe »

Hier ook goede ervaringen met de Bubblebum! Compact mee te nemen, lekker je eigen spullen bij je
Dieuw
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Dieuw »

Wij reizen met 2 meiden van 7 en 9 jaar. Wat ik zo kan vinden op internet zullen zij nog in een boosterseat moeten. Nu hebben we er nog 2 thuis staan. Deze hebben we altijd gebruikt in de eigen auto, nu weet ik niet of deze goedgekeurd zijn voor gebruik in Amerika. Heeft iemand ervaring met het meenemen van de eigen boosterseat? Mochten we nog ruimte hebben in de koffer, dan heeft dit mijn voorkeur. En niet ter plekke nog op zoek moeten gaan....
Sanoicia
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Sanoicia »

Eigen boosterzitjes gewoon los meenemen in het vliegtuig. Hebben wij afgelopen 3 jaar gedaan bij onze kids voor vluchten van United en Brussel airlines. Wordt nooit moeilijk over gedaan.
Dieuw
Amerika-ontdekker

Bericht door Dieuw »

Dat is ook nog een optie! Heb ij toevallig gekeken of uitgezocht of ze waren goedgekeurd voor Amerika? Ik heb ze in Nederland ook gewoon gebruikt, dus ze zijn hier veilig en goedgekeurd. Ik vraag me alleen af dat stel je raakt betrokken bij een ongeluk, hoe zit het dan?

En ik weet de reis kost al veel geld, dus geef dan die paar tientjes uit aan een booster die je ter plekke daar koopt....Maar ik vind het zonde en onnodig om spullen aan te schaffen die daarna niet meer gebruikt worden.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Of ze verplicht zijn hangt waarschijnlijk van de staat af. Hier in Texas is vanaf 8 jaar niets meer verplicht, t/m 7 jaar wel, tenzij ze langer zijn dan ik geloof omgerekend ongeveer 1.45m.

Je kunt een bubblebum overwegen, compact om mee te nemen, heeft voor ons altijd goed gewerkt.
Terug in Texas!
Highwerf
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zitverhoger in auto verplicht of niet?

Bericht door Highwerf »

Ik volg deze post met veel interesse aangezien ik ook over een paar maanden met een kind van 6 naar Amerika ga.
De opties die ik overweeg zijn zelf een verhoger mee te nemen (alleen eu goedgekeurd) of de Bubblebum.
De laatste heeft de voorkeur gezien de compacte maat. Ik kan hem helaas nog niet vinden hier in Nederland > nieuw of marktplaats maakt mij niet uit.

@hemmie en @NaMiSe hoe zijn jullie aan de Bubblebum gekomen?
Dieuw
Amerika-ontdekker

Bericht door Dieuw »

Ik kan de Bubblebum online ook niet vinden, en op marktplaats wordt er meer naar gevraagd dan er wordt aangeboden.

Mij gaat het er vooral om dat er in geval van een ongeluk geen gedoe is. Mijn eigen zitverhogers zijn veilig, anders zou ik er nu ook niet mee rijden.

Ik heb de eigen zitverhogers net gepast in de koffer en dat gaat. We hebben voor iedereen ruimbagage, dus dan offeren we een halve koffer op en hebben we in ieder geval iets voor de eerste paar kilometers.
Highwerf
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Highwerf »

Dan ligt het niet aan mij, dat ik de Bubblebum niet kan vinden :D

Ik snap je punt met aansprakelijkheid wel, maar zou de 'gok' met mijn eigen (veilige) zitverhoger wel durven nemen.
Ik las wel dat de meeste vliegtuigmaatschappijen de zitverhoger ook toestaan in het vliegtuig om op te zitten. Scheelt toch weer kofferruimte ook al reis je met 4 koffers.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Normaal gesproken wordt het sterk afgeraden een verhoger met alleen een heupgordel te gebruiken, zo te lezen mag het ook niet van de FAA.

Hey is voor ons alweer wat jaren geleden dat we een bubblebum kochten, én we wonen in de VS, dus ik kan je niet helpen.
Terug in Texas!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik vond dit bericht van een paar maanden geleden op de britse bubblebum FB pagina:

And now for the news:

We always to like to hear the bad news first, so here it comes:

BAD NEWS

Due to the change in regulation in the EU switching from R44 to R129, BubbleBum will no longer be sold into the EU as it is an R44 seat.
BubbleBum will continue to be sold in GB, as GB continues to follow the R44 regulation.

The new R129 seats (from height 125cm) are MUCH bigger than the R44 seats, so definitely a challenge to travel with.

I know….we are sad too.

GOOD NEWS

R44 seats continue to be both safe and legal to use in the EU so there is no need to buy a new seat. Keep that money in your pocket.

We have been so busy over the last two years creating a solution for you and are delighted to announce that we have a new PORTABLE R129 booster seat coming later this year!!!!

Yes…we are impatient too
Terug in Texas!
Sanoicia
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Sanoicia »

Dieuw schreef:
21 jan 2025, 10:39
Dat is ook nog een optie! Heb ij toevallig gekeken of uitgezocht of ze waren goedgekeurd voor Amerika? Ik heb ze in Nederland ook gewoon gebruikt, dus ze zijn hier veilig en goedgekeurd. Ik vraag me alleen af dat stel je raakt betrokken bij een ongeluk, hoe zit het dan?

En ik weet de reis kost al veel geld, dus geef dan die paar tientjes uit aan een booster die je ter plekke daar koopt....Maar ik vind het zonde en onnodig om spullen aan te schaffen die daarna niet meer gebruikt worden.
Hoe het precies zit met goedkeuringen/certificeringen/verzekering in de US weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat de "Europese" boosterzitjes die wij zelf hebben op het eerste oog exact hetzelfde zijn qua maat en vorm als de boosterzitjes die onze familie in Wisconsin heeft.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ja, het is inderdaad ook onze ervaring dat onze amerikaanse boosters precies hetzelfde ogen als de europese (in tegenstelling tot stoeltjes voor jongere kinderen die echt anders zijn). Maar toch staat er dan alleen een amerikaanse (of europese goedkeuring op). Ik twijfel er dus niet aan dat beide even veilig zijn, de vraag is alleen of je als toerist in de problemen zou kunnen komen als je in de VS een europese verhoger gebruikt. Dat is me nog nooit echt duidelijk geworden.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer