Hulp met planning bezoek aan Yosemite NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
pectoradin
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 apr 2007, 09:58
Locatie: Delft
Contacteer:

Hulp met planning bezoek aan Yosemite NP.

Bericht door pectoradin »

Hoi Allemaal,

Over 2 weken zitten we in het vliegtuig naar San Francisco!
Na 3 dagen (op 14 Juli dus) zullen wij naar Yosemite national park gaan. Ik ben wel een beetje geschrokken van alle berichtgeving omtrent de verkeersdrukte en aangezien wij in het weekend er zullen zijn (ik weet niet de meest handige datums) heb ik een aantal opties in overweging genomen, welke lijkt jullie de beste optie? Of hebben jullie nog verbeterpunten?

OPTIE 1 (DAG 1)
07:00 Rijden vanaf San Francisco naar Yosemite view lodge
13:00 YARTS bus naar Yosemite
15:00 Yosemite Lower falls trail
18:00 Valley floor guided tour
21:00 YARTS bus naar Yosemite view lodge

OPTIE 1 (DAG 2)
06:00 Richting Mirror lake trail
07:00 Mirror trail lopen
08:30 Richting Hetch Hetchy
10:00 Wapama falls trail
13:00 Terug naar hotel of scenic route door Yosemite rijden
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OPTIE 2 (DAG 1)
07:00 Rijden richting Hetch Hetchy
13:00 Aankomst Hetch Hetchy
13:30 Wapama Falls trail
16:00 Naar hotel

OPTIE 2 (DAG 2)
06:00 Rijden richting Yosemite village
07:00 Yosemite Lower falls
08:00 Shuttlebus naar Mirror lake
10:00 Mirror Lake trail
14:00 Yosemite Valley floor tour
___________________________________________________________________________________________

Alvast bedankt voor het meedenken!!
Laatst gewijzigd door pectoradin op 27 jun 2023, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Hulp met planning bezoek aan Yosemite NP.

Bericht door hemmie »

Het is volgens mij Hetch Hetchy😉

Zie ik het goed dat het om een vrijdag en zaterdag gaat? Kijk eens naar de FB posts van afgelopen weekend van Yosemite, ik geloof dat de parkeerplaats van Hetch Hetchy ook vol was in de loop van de ochtend, dus daar zou je ook echt vroeg moeten aankomen.

Hoewel ik het veel te druk in de Valley vond in het weekend vorige week, en het dus logistiek best lastig is, zou ik toch een hele dag proberen te plannen voor de Valley, want het is toch echt de moeite waard (al kan ik niet vergelijken met Herch Hetchy). Zeker ondat de shuttles toen wij er waren niet echt bruikbaar waren, dus veel moeten lopen, dat kost tijd.
Terug in Texas!
pectoradin
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 apr 2007, 09:58
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Hulp met planning Yosemite

Bericht door pectoradin »

Je hebt gelijk, het is natuurlijk inderdaad Hetch Hetchy :wink: , spelfoutje :D .

Ik heb zeker het afgelopen weekend met grote ogen de berichtgeving op FB gezien en inderdaad ook gezien dat de parkeerplaats bij Hetch Hetchy (wat een geweldige naam trouwens) in de loop van de ochtend ook vol loopt. Ik had alleen in gedachte dat er in de loop van de middag dan misschien weer wat plek vrij zou komen, vandaar optie 2.

Wat betreft optie 1, ik zat te denken om de YARTS bus te nemen en dan de file voor lief te nemen waar de bus uiteraard ook in verzeild raakt maar op deze manier het parkeerprobleem te omzeilen. De volgende ochtend zouden we dan extreem vroeg (ja wij vinden 06:00 extreem vroeg :lol: ) het park binnen rijden in de hoop nog op tijd te zijn voor wat parkeerplek bij zowel mirror lake als Hetch Hetchy.

We gaan het e.e.a. in elk geval weer heroverwegen maar wat een gepuzzel zeg, ergens toch nog stille hoop dat er bijv. Glacier Point nog open komt in de komende 2 weken zodat de drukte in de vallei wellicht ietsje afneemt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hulp met planning bezoek aan Yosemite NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Normaal gesproken zou ik Yarts afraden maar als parkeren een probleem wordt is het wellicht toch een optie. Die guided tour lijkt mij jammer van het geld. Doe een wandeling of kijk of er een leuke rangeractiviteit is.

Misschien nog kijken of er accommodatie in het park vrij komt?

Wat doen jullie de volgende dag, de Tioga Pass? Of naar het zuiden? Ik mis een sequoia grove in je planning.
En geen Mist Trail?

Marianne
pectoradin
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 apr 2007, 09:58
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Hulp met planning bezoek aan Yosemite NP.

Bericht door pectoradin »

We zijn Vrijdag en zaterdag in yosemite. De sequoias staan op de planning voor Zondag als we via sequoia n.p. afreizen naar Visalia voor een overnachting.

De Yarts en valley loop trail combinatie op dag 1 werdt eerlijk gezegd een beetje uit nood geboren toen ik zag hoe snel de parkeerplaatsen volstroomde afgelopen weekend en het feit dat we echt niet de eerste dag vroeg het park in kunnen. Zo leek mij een optie om evt. Toch nog iets van het park te kunnen meekrijgen de eerste dag.

De mist trail lijkt me een schitterende hike, echter ben ik niet zo'n held op hoogtes (lopend dan) en lijken mij de natuur-trappen zonder railing/houvast geen prettig idee. Vandaar dat we deze trail achterwege laten al geeft het de schitterendste plaatjes.

Wat betreft de tioga pass, deze willen we heel graag afrijden maar heb er weinig hoop op dat hij open is over 2 weken, maar wie weet!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hulp met planning bezoek aan Yosemite NP.

Bericht door Martin & Marianne »

De Glacier Point Road gaat per 1 juli deels open dus dat is ook nog een optie.

En je zou tot onderaan de Vernal Fall kunnen lopen, vanaf de brug heb je al een prachtig uitzicht op de waterval.

Marianne
pectoradin
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 apr 2007, 09:58
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Hulp met planning bezoek aan Yosemite NP.

Bericht door pectoradin »

Ik lees het net van Glacier point. Wat een fantastisch nieuws!

Nu zijn we Inderdaad van plan om dag 1 rustig aan vanuit SF te vetrekken richting Hetch Hetchy zodat we daar ergens tegen zeg 16:00 aankomen...Wellicht dat er dan inmiddels weer een parkeerplekje vrij is voor ons zodat we naar wapama falls kunnen wandelen.

Dag 2: Vroeg in de ochtend trails in de valley en dan einde van de dag richting Glacier point mocht er toevallig nog een plekje vrij komen aan het eind van de middag.

Redden we glacier point niet op Zaterdag, dan proberen we deze de volgende ochtend alsnog te bezoeken en slaan we sequoia forest over. Wellicht dat er dan eind van de ochtend nog een plekje vrij komt om de bomen bij Mariposa te bezoeken.

De guided tour en yarts kunnen in elk geval achterwege blijven zoals het er nu uit ziet
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer