Hoelang Yosemite Valley Lodge op voorhand boeken?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Hoelang Yosemite Valley Lodge op voorhand boeken?

Bericht door Liesbethds11 »

Hallo,
Wij plannen een rondreis voor juli 2024 door het zuidwesten. Wij willen graag in enkele parken zelf verblijven (yosemite valley lodge of curry village voor yosemite, grant cabins of John muir lodge voor kings canyon, death valley enz) en we weten dat deze boekingen starten vanaf 1 jaar en 1 dag van tevoren, en ook dat deze snel vol zitten.
Hoewel ik de reis volledig zelf heb uitgestippeld, lijkt het ons veiliger deze via een reisagentschap te boeken (naar annulatie toe, bij problemen op vakantie etc.). Maar deze schikken pas een offerte en boekingen te kunnen maken 11 maanden op voorhand (aug 2023 dus) omdat dan pas de hotels en vluchten vrijkomen. Echter, dit bureau richt zich denk ik voornamelijk op hotels buiten de parken. Is dit nog voldoende op tijd voor bvb yosemite valley lodge?
Groetjes & bedankt!
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 278
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Hoelang yosemite valley lodge op voorhand boeken?

Bericht door jeppiepruts »

Los van de vraag of het echt veiliger is via een reisagentschap; moet je de hele reis daar boeken?
Volgens mij kun je vaak een aantal nachten zelf wel regelen, ook binnen een geboekte (pakket)reis. Voor veel overnachtingen in parken geldt dat je ze sowieso zonder kosten kunt annuleren. Dus je kunt er ook voor kiezen om zelf het e.e.a. aan overnachtingen vast te leggen, en dat mee te nemen in je gesprek met de reisagent toch?
Annuleren kan altijd nog.
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hoelang yosemite valley lodge op voorhand boeken?

Bericht door Liesbethds11 »

Dank je wel, goede tip!
Ik denk dat het trouwens al te laat is: op nationale lodge reservations staat yosemite valley lodge al vol van half mei 2024 tot eind juli 2024.
Ergens een mailadres waar ik deze kan bereiken?
Ik zie enkel een telefoonnummer....
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoelang yosemite valley lodge op voorhand boeken?

Bericht door Martin & Marianne »

De enige officiële site voor het reserveren van accommodatie in Yosemite is www.travelyosemite.com.

En waarom niet alles zelf boeken? Waarom zou het via een reisbureau veiliger zijn? Vrijwel alle accommodatie is gratis te annuleren. Wil je iets wijzigen dat via een reisbureau is geboekt dan zal dat niet lukken zonder extra kosten. Zelfs niet als je bijvoorbeeld door overstromingen of bosbranden je route moet omgooien.

Dat het in juli vol zou zitten kan niet kloppen als er pas een jaar van te voren gereserveerd kan worden. Maar hou er rekening mee dat de meeste kamers in de Lodge heel snel weg zijn. Net als de cabins en de Stoneman Room in Curry Village. Kies je voor een tent in Curry Village neem dan ene heated tent; dan heb je een stopcontact n de tent.

Marianne
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hoelang yosemite valley lodge op voorhand boeken?

Bericht door Liesbethds11 »

Idd, goed idee.
En de rest dan via booking.com?
En grant grove cabins/John muir?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoelang yosemite valley lodge op voorhand boeken?

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt via de NPS-sites zien hoe je de accommodatie in de parken kunt boeken. Zie www.nps.gov/seki onder lodging voor de mogelijkheden in Grant grove
De rest kan via booking, maar wij kijken ook altijd rechtsreeks bij het hotel. Soms is dat goedkoper, of heb je meer mogelijkheden wat kamerindeling betreft.

Marianne
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 278
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Hoelang yosemite valley lodge op voorhand boeken?

Bericht door jeppiepruts »

De Expedia group (expedia.com of beter expedia.nl, hotels.com, hotwire.com etc) is van oorsprong meer op de Amerikaanse markt gericht. Je vindt daar dan ook erg veel keuze.
En als je aanmeldt op abnsave (https://www.abnsave.com/discounts/hotels/) krijg je interessante korting of betere annuleringsvoorwaarden bij zo'n beetje alle hotelketens als je rechtstreeks boekt. Ik haal daar ook vaak heel goede deals vandaan. Je kunt via de zoekfunctie op het forum daar elders ook wel meer informatie over vinden.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Hoelang Yosemite Valley Lodge op voorhand boeken?

Bericht door Old Faithful »

Liesbethds11 schreef:
21 jun 2023, 17:18
Hoewel ik de reis volledig zelf heb uitgestippeld, lijkt het ons veiliger deze via een reisagentschap te boeken (naar annulatie toe, bij problemen op vakantie etc.).
Ik ben het met de reacties eens. Dat heeft m.i. geen toegevoegde waarde. Als je overdag iets wilt regelen is het in Nederland meestal buiten kantooruren en is er niemand op het reisbureau. Om van het weekend maar niet te spreken.
Een kennis van mij heeft die ervaring zelf. Zij kwam midden in de nacht op straat te staan, toen er een drugslab ontplofte in het motel waar zij verbleef. Zij heeft helemaal geen hulp gehad van het reisbureau waar zij geboekt had. Niet bij het zoeken naar vervangende accommodatie op dat moment, noch bij de afhandeling van de schade later.

Annuleren kun je heel goed zelf, evenals het boeken van accommodatie. Als er niets meer vrij mocht zijn, kun je zelf nog regelmatig kijken of er toch iets vrijkomt. Een reisbureau zal dat niet voor je doen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hoelang Yosemite Valley Lodge op voorhand boeken?

Bericht door Liesbethds11 »

Ok, alles zelf boeken dus.
Bedankt voor de tips! Spannend.
Weer iemand hoe snel je moet zijn voor de parken in yosemite? 366 dagen op voorhand? Met dat tijdsverschil weet je ook niet om hoelaat die reserveringen open komen he.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoelang Yosemite Valley Lodge op voorhand boeken?

Bericht door Martin & Marianne »

Je gaf dat zelf al aan in je eerste bericht. Je kunt het natuurlijk eens uitproberen de komende dagen.
Wat je ook kunt doen is een dag eerder boeken voor meerdere nachten en dan later de eerste nacht annuleren. Zo heb je meer kans.
Ik weet niet hoe laat de reserveringen open gaan, dat staat natuurlijk los van het tijdverschil. Ik zou denken 7 uur in de ochtend plaatselijke tijd (dus om 16.00 uur hier) maar ik zou het zeker al eerder proberen.

Marianne
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hoelang Yosemite Valley Lodge op voorhand boeken?

Bericht door Liesbethds11 »

Ik heb gezien dat je sequoia idd best boekt op visitsequoia.com, maar dat de prijzen op national park reservations goedkoper zijn. Ik denk dat die national park reservation niet up to date is..
Best niet via deze weg boeken?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoelang Yosemite Valley Lodge op voorhand boeken?

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt al de tip gekregen om daar NIET te boeken. Google eens naar reviews en kijk eens naar hun administratiekosten en annuleringsvoorwaarden. Als je daar gaat reserveren vul je alleen een verzoek in, je ziet geen beschikbaarheid. Is er niets beschikbaar dan ben je wel je administratiekosten kwijt.

Van hun eigen site:
National Park Reservations is a reservation service providing lodging and activity reservations. National Park Reservations is not an authorized concessionaire of any National Park nor are we in any way affiliated with the National Park Service of the Federal Government. For this service, National Park Reservations charges a ten percent non-refundable reservation fee based on the total dollar amount of reservations made.

National Park Reservations provides the ability for its customers to make reservations through a toll-free telephone number or by submitting an online request form. By using National Park Reservations, the customer authorizes National Park Reservations to charge their credit card. This reservation fee will be billed separately to your credit card and will be billed under the memo “National Park Reservations”.
Make Your Reservations Today!.
Dus: altijd via de sites boeken die op de NPS-sites aangegeven worden.
Annuleringsvoorwaarden kunnen per accommodatie verschillen, maar in het algemeen kun je tot een dag of week voor aankomst gratis annuleren. Je betaalt de eerste nacht aan; dat bedrag (in dollars) krijg je bij annulering volledig teruggestort (met als enig verschil een mogelijke koerswinst of -verlies).

Marianne
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hoelang Yosemite Valley Lodge op voorhand boeken?

Bericht door Liesbethds11 »

Welke route + steden volg je van yosemite over tioga pass over death valley naar las vegas? We gaan hier 3 dagen over doen, maar wil graag de uren & de volledige route eens zien.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoelang Yosemite Valley Lodge op voorhand boeken?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp de vraag niet zo goed. Je kunt dat toch op Google Maps zien? Voor de reistijd van Yosemite Village naar bijvoorbeeld Lee Vining moet je in Google Maps de datum aanpassen naar bijvoorbeeld ergens in juli zodat hij wel de Tioga Pass neemt. Waar gaan jullie overnachten?
Er zijn geen steden op het stuk maar achtereenvolgens kom je langs Lee Vining, Bishop, Lone Pine, Stovepipe Wells, Furnace Creek en Pahrump.
Bij Lee Vining heb je Mono Lake en Bodie wat allebei de moeite waard is. Bij Lone Pine heb je de Alabama Hills.
Kijk eens in onze laatste 4 reisverslagen voor de route en bezienswaardigheden.

Ook leuk en handig: koop een Hallwag kaart, nr 5.

Edit: ik zie dat ik in je andere topic ook al gewezen had op onze verslagen. Wij hebben daar per dag ook een kaartje staan.
Reistijden staan er niet bij, maar je krijgt wel een beeld daarvan uit de verslagen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer