Huidige situatie Highway 1

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
thefreeze
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 20

Huidige situatie Highway 1

Bericht door thefreeze »

Ik ben een beetje lost over wat er nou wel en niet open is op Highway 1. Het gaat me om het stuk ten zuiden van Carmel.

Ik ben er eind volgende week en we rijden vanaf San Francisco naar het zuiden met 2 nachten Carmel en daarna 1 nacht San Luis Obispo.

Voor zover ik weet is tussen Carmel en Morro Bay het stuk waar de meeste aardverschuivingen (en dus afsluitingen zijn) van Highway 1?

1. Wat is de huidige situatie en welke route kan ik het beste nemen (van Carmel naar SanLuis Obispo) om toch wat te rijden van Highway 1?
2. Welke website is het meest actueel?
3. Kunnen we hier een sticky topic van maken? Of dan in ieder geval op momenten dat er afsluitingen zijn? Ik denk dat deze weg voor veel bezoekers een onderdeel is van een rondreis in het Westen, dus voor veel mensen relevant.

Alvast dank voor jullie hulp!
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 zomer FL, 2022 herfst FL/CA/NV, 2023 West
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind voor de huidige situatie https://roads.dot.ca.gov/ een goede site.
Ik zou vanuit Carmel zoveel mogelijk meenemen van het Big Sur deel, wellicht tot aan het afgesloten deel en dan terug en naar de 101 rijden.
Maar het hangt er natuurlijk van af wat je wilt doen. Wil je bijvoorbeeld naar Hearst Castle dan zou ik meteen de 101 nemen.

Marianne
iamColaboy
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2023, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door iamColaboy »

Voor mijn gevoel is op dit moment alleen dit stuk nog afgesloten:

https://mydrive.tomtom.com/nl_nl/#mode= ... 0,-0+ver=3

zie ook:

https://www.bigsurcalifornia.org/highwa ... tions.html
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door hemmie »

Er is nog 5mi dicht, het noordelijke afsluitingspunt is net boven Lucia. Wij waren er de afgelopen dagen.

Je moet zelf kijken wat voor jullie het beste alternatief is. Wij hadden al 3 nachten Big Sur staan (camping gereserveerd), en hebben die laten staan. De dag ervoor al het stuk rond Morro Bay gedaan (we kwamen van SeKi), overnachting in Santa Maria. De volgende ochtend Hearst Castle en toen de omweg naar Big Sur.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
thefreeze
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door thefreeze »

Dank voor die TomTom link, handig!!
iamColaboy schreef:
13 jun 2023, 22:07
Voor mijn gevoel is op dit moment alleen dit stuk nog afgesloten:

https://mydrive.tomtom.com/nl_nl/#mode= ... 0,-0+ver=3
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 zomer FL, 2022 herfst FL/CA/NV, 2023 West
Gebruikersavatar
thefreeze
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door thefreeze »

Sorry voor mijn domme vraag wellicht hoor. Maar als ik van Carmel naar San Luis Obispo rijdt, maar ik wil ook langs Big Sur, welke route moet ik dan nemen?

Vanaf Carmel Highway 1 op, na Big Sur keren, weer terug naar Carmel en van daaraf dan de 101 nemen? Of kan je na Big Sur ergens binnendoor op de 101 komen?
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 zomer FL, 2022 herfst FL/CA/NV, 2023 West
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens mij zijn er geen binnendoorweggetjes, en als die er al zijn dan zullen ze zeker niet sneller zijn dan terugrijden naar Carmel. Googlemaps geeft van Big Sur naar SLO nu de route via Carmel aan.

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door hemmie »

Om van SLO naar Big Sur te komen moet je bij Cambria al naar het binnenland, en dan langs Monterey en dan weer langs de kust naar het zuiden tot Big Sur.
Terug in Texas!
Leut
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2023, 07:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door Leut »

Hierop inhakend, is het geen mogelijkheid om via het binnenland te rijden: Carmel-by-the-sea richting Carmel Valley Village en zo de G16 volgen richting Greenfield? Dat lijkt mij avontuurlijker dan via de "grote" 101. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door Martin & Marianne »

@Leut Welkom op het forum!
Geen ervaring maar het lijkt mij een goed plan! Je moet de nodige tijd hebben, en met een camper is het misschien iets minder, maar het lijkt mij een prachtige route als ik het op streetview bekijk.

Marianne
iamColaboy
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2023, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door iamColaboy »

Geen ervaring mee.

Op zich was er alsnog genoeg te zien op het stuk tussen SF en Montery. Daar zijn we idd dan vier weken geleden de 101 op gegaan...
Leut
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2023, 07:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door Leut »

Martin & Marianne schreef:
15 aug 2023, 12:49
@Leut Welkom op het forum!
Geen ervaring maar het lijkt mij een goed plan! Je moet de nodige tijd hebben, en met een camper is het misschien iets minder, maar het lijkt mij een prachtige route als ik het op streetview bekijk.

Marianne
Zo keek ik er ook naar; een fraaie route door het echte binnenland en niet via een saaie grote interstate. Wij gaan per auto, daarom lijkt mij deze route wel goed geschikt. Het duurt ongetwijfeld langer dan via de 101, maar ach, het is vakantie, alle tijd :wink:
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door goldenhills »

Leut schreef:
15 aug 2023, 07:57
Hierop inhakend, is het geen mogelijkheid om via het binnenland te rijden: Carmel-by-the-sea richting Carmel Valley Village en zo de G16 volgen richting Greenfield? Dat lijkt mij avontuurlijker dan via de "grote" 101. Heeft iemand hier ervaring mee?
Inderdaad tijdrovend, maar prima te doen en lekker landelijk. We doen deze route af en toe met de auto of motor. Carmel Valley is een prima stop voor lunch of boodschappen.
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door jeppiepruts »

Caltrans today announced an estimated date for a full reopening of Highway 1 at Paul’s Slide of late spring 2024.
Mooie update voor de vakantiegangers die er in 2024 in de buurt komen :D

https://www.bigsurcalifornia.org/highwa ... tions.html
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 03 jul 2011, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: randstad

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door mirjamenjasper »

Hoe late zou late spring zijn.... vast nog niet op 29 maart....
tanteto
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door tanteto »

Late spring = eind van de lente. Kan dus pas in juni zijn.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
BjornSnelders
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2023, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door BjornSnelders »

"Een deel van de iconische Highway 1 aan de kust van Californië is zaterdag in de oceaan gestort. Op deze beelden van maandag is de klif te zien die afbrokkelde door een aardverschuiving."

https://www.nu.nl/307401/video/deel-van ... stort.html
iamColaboy
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2023, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door iamColaboy »

Pffffff..... De natuur wil die highway one kostte wat het kost niet prijsgeven.... Pfff....
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door goldenhills »

Highway 1 bij Big Sur is sinds dat het aangelegd is (1937 was het klaar) blijkbaar nooit een jaar onafgebroken open geweest (gelezen in een nieuwsartikel, maar er werd geen bron vermeld). Gedurfd staaltje civiele techniek, en oh zo mooi, maar met z'n problemen...
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door Robbie&Irene »

Huidige afsluitingen of beperkingen zie website https://roads.dot.ca.gov/?roadnumber=1
image.png
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer