San Francisco - Digitale Clipper kaart (Apple Wallet)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Nikkie72
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 feb 2023, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

San Francisco - Digitale Clipper kaart (Apple Wallet)

Bericht door Nikkie72 »

Ik reis binnenkort naar San Francisco en wil met de metro en trammetje naar het hotel.
Tegenwoordig is de Clipper card ook digitaal beschikbaar en kun je deze toevoegen aan je Wallet (apple).
Dit leek mij ideaal, want dan hoef ik daar op het vliegveld niets meer te regelen en kan ik zo met mijn digitale wallet de BART in stappen.

Echter... ik kan de kaart toevoegen aan mijn wallet. Ik heb ook mijn bankpas in de wallet geactiveerd (Apple Pay - ABN AMRO). Maar het lukt me niet om een saldo op de kaart te zetten. Er komt een melding met "Betaalmethode vereist".

Iemand enige ervaring hiermee? Is het mogelijk om de digitale Clipperkaart op te laden met een bankpas van een euro-rekening? Visa toevoegen aan Wallet lukt helaas nog niet. Ik kan er helaas niets over vinden op internet.

Alvast bedankt voor de reacties!
Arjennn
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 nov 2022, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: San Francisco - Digitale Clipper kaart (Apple Wallet)

Bericht door Arjennn »

Wij hadden hetzelfde probleem. ABN Amro en zowel de betaalpas als creditcard in Apple Pay staan. Werd helaas niet geaccepteerd. En ook op verschillende manieren geprobeerd. Dus wij hebben ter plekke een pas aangeschaft. Geloof 3 dollar. Bij Union square lagen enorm veel gebruikte pasjes op de ticket machine. Wellicht zou je die kunnen gebruiken mocht je niet willen betalen voor de eenmalige pas. Opwaarderen is overigens heel simpel. Maar als het via je Wallet zou werken zou dat ideaal zijn.
Thoomz
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jul 2014, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: San Francisco, CA

Re: San Francisco - Digitale Clipper kaart (Apple Wallet)

Bericht door Thoomz »

Je zou eventueel ook deze app kunnen downloaden en een kaartje kopen:

https://www.sfmta.com/getting-around/mu ... munimobile
peacelord
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 jan 2023, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: San Francisco - Digitale Clipper kaart (Apple Wallet)

Bericht door peacelord »

Het is mij niet helemaal duidelijk wat het verschil is met de Mundi app. Kan iemand me dat uitleggen?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: San Francisco - Digitale Clipper kaart (Apple Wallet)

Bericht door hemmie »

Volgens mij is Muni alleen in SF, Clipper gebruik je in de hele Bay Area. Wij hebben vorige week Clipper gebruikt, mijn man op zijn telefoon in de Google Wallet geloof ik, de andere 4 fysieke kaarten (waarvan 3 youth cards). Werkte prima, we hebben er precies opgezet wat we nodig hadden, bij de automaten kun je exacte bedragen er op laden, dus uiteindelijk lege kaarten.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Raziel
Amerikafan
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Den Helder

Re: San Francisco - Digitale Clipper kaart (Apple Wallet)

Bericht door Raziel »

Wij hadden fysieke Clipperkaarten, maar konden alleen via de automaat opladen.
Je kan namelijk alleen een account bij Clipper aanmaken met een Amerikaans adres. Ik had dat omzeild met een VPN vanuit Nederland en een fictief Amerikaans postadres. Aangekomen in Amerika kon ik nog steeds niet online opladen omdat het adres van de creditkaart een ander adres was als het fictieve Amerikaanse adres. :? Voornamelijk de niet-amerikaanse postcode is het probleem.
Dus maar gewoon via de automaten opgeladen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: San Francisco - Digitale Clipper kaart (Apple Wallet)

Bericht door hemmie »

Nadeel van online opladen is ook sowieso dat het tegoed er pas een dag later opstaat, en ik vermoed dat je dan, net als de clipper via de wallet, alleen hele $ er op kan zetten. Wij hebben dus altijd opgeladen bij de automaat, het exacte bedrag dat we nodig hadden, en het staat er direct op.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer