Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
monnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Bericht door monnie »

Ik heb ook goede ervaringen met alleen reizen in Amerika! Mijn ervaringen met alleen uit eten gaan zijn goed. Ik voel me niet gek aangekeken, en je kunt aan de bar gaan zitten en dan heb je soms wat aanspraak. Ik ben nu 3 keer zo’n 3,5 week geweest. Ik merk dan wel dat ik geen 3,5 week zin heb om elke avond te gaan uiteten, maar er is ook genoeg af te halen (niet alleen fastfood).

Bij uitzichtpunten enz wordt je echt niet gek aangekeken. Soms maken Amerikanen even een praatje, dat vind ik zelf wel leuk. Ik ben vrouw, maar heb me buiten de steden nooit onveilig gevoeld. Heb ook vaker alleen gekampeerd in de nationale parken, ook daar geen problemen. Alleen in de steden met al die daklozen na corona (vorig jaar seattle en portland met veel daklozen) let ik goed op de recente recensies qua veiligheid/daklozen en dat het een hotel is met receptie waar je langs moet naar de kamers (en geen bijv. Motel 6 waar iedereen zomaar aan je hoteldeur kan komen). Met autorijden heb ik de eerste 2,5-3 weken geen probleem (en leg vaak vrij veel km af die ik alleen moet rijden), alleen op het einde heb ik moeite met lange afstanden rijden, maar daar kan ik bij plannen van route rekening mee houden.

Ik maak wel altijd vooraf een overzicht wat er te doen is, zodat ik dat ter plekke niet nog hoef uit te zoeken. Wel maak ik bijv alleen de iets drukkere wandelingen, zodat stel je slaat je enkel om oid dat er zeker nog wandelaars langskomen om me te kunnen redden :wink: En thuis weten ze ongeveer waarik ben. Ik leg alle overnachtingen van tevoren vast. Ik vind het alleen jammer dat je niet meteen kunt delen wat je ziet of meemaakt.
2014 Washington DC - New York - Boston
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC
Ikverzinnogweliets
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jun 2023, 10:59

Re: Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Bericht door Ikverzinnogweliets »

@Martin & Marianne
Ik ben ook wel benieuwd wat voor route je in gedachten hebt. Als je een route hebt kunnen we wellicht ook wat concretere tips geven voor dingen die in je eentje goed te doen zijn.
Ik wil landen op LA, daar auto ophalen en een nacht verblijven. De volgende dag wil ik naar Palm springs rijden om daar 2 nachten te verblijven. Even goed bijkomen van de reis en Joshua Tree np bezoeken. Daarna wil ik naar Sedona. Twijfel nog of ik het in een keer wil doen of met een overnachting ergens halverwege. Daarna richting Page en Zion np. Wederom twijfel in een keer of met tussenstop. Daarna LV, Death Valley np en weer terug in LA.

Dit is grofweg de route die ik in mijn gedachte heb. Ik kan en zal daar waarschijnlijk van afwijken. Ik ben toch alleen dus ik kan doen en laten wat ik wil.
Maar alle tips hierover zijn uiteraard van harte welkom :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route voor die periode! Je hebt met 3 weken ook wel tijd om het wat uit te breiden met bijvoorbeeld Capitol Reef (via de mooie UT95 en ut12). Maar dat is wellicht al bekend?
Ik begrijp dat flexibiliteit wel fijn is masr als je niets vastlegt moet je er rekening mee houden dat je niet altijd iets kunt vinden en je verder moet rijden of meer moet betalen dan misschien wenselijk is. Ik zou zeker bij Zion iets vastleggen. De meeste accommodatie is gratis tot 24 uur van te voren gratis te annuleren dus je zit dan nog nergens aan vast.
In de parken is het leuk om een rangeractiviteit bij te wonen. Die zijn meestal erg leuk en interessant.

Marianne
Ikverzinnogweliets
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jun 2023, 10:59

Re: Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Bericht door Ikverzinnogweliets »

Ik ben niet van plan om 3 weken te gaan maar pak weer een dag of 12. Is voor de eerste weer wel lang genoeg denk ik.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet waar ik die 3 weken vandaan hebt gehaald ..
Voor 12 dagen is dit heel mooi; ik deed in september 2011 dezelfde route in een kleine 2 weken, zie hier voor mijn verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer