Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ikverzinnogweliets
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jun 2023, 10:59

Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Bericht door Ikverzinnogweliets »

Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt, ik ben van plan om in september dit jaar ongeveer 12 dagen naar het zuidwesten van Amerika te gaan.
Het zal voor de eerste keer zijn dat ik alleen naar en door het zuidwesten van Amerika ga reizen, het is überhaupt de eerste keer dat ik alleen op reis ga. Het is overigens niet de eerste keer dat ik die regio ga bezoeken. Ik denk dat ik alles bij elkaar een keer of 5 daar ben geweest, al is de laatste keer zo'n 9 jaar geleden.

Ik wil dus ongeveer 12 dagen gaan. Minder dan dat vind ik te kort, langer dan 12 dagen weet ik niet of het ga trekken in mij eentje en het wordt ook echt te duur. Ik heb al wel een paar plekken/plaatsen in mijn hoofd die ik wil bezoeken en verblijven, maar exacte route heb ik nog niet vastgezet. Ik wil vooral de mooie natuur zien en het hoeft niet perse de bekende np te zijn. Ik heb er al een paar bezocht namelijk. Zeker omdat ik alleen reis wil ik proberen zoveel mogelijk de grote steden te vermijden. Ik wil een auto huren en verblijven in hotel/motels.
Het zullen wel kilometers worden in de auto maar dat vind ik (denk ik) niet erg. Laatste keer heb ik ook best veel gereden en ik vond het, in tegenstelling met Nederland/Europa, echt geweldig. Muziekje op en lekker genieten van het uitzicht. En natuurlijk stoppen waar ik wil omdat ik toch alleen ben.

Ik twijfel nog omdat ik het simpelweg dood eng, of in ieder geval ontzettend spannend vind zo in mij eentje. Ik kan prima alleen zijn, maar ik weet niet of ik het 12 dagen trek. Ik weet dat Amerikanen graag een praatje maken en vind het ook niet erg om er mee te praten, maar het is ook niet zo dat ik graag mensen wil ontmoeten en leren kennen enzo, iets wat vaak de intenties is als mensen solo gaan reizen.

Mijn eigenlijke doel van dit is vragen of jullie tips/adviezen hebben. Ik weet dat er hier genoeg te vinden is en heb ook van alles gelezen, maar echt over alleen reizen lees ik niet veel over. Alles is welkom en mocht er nog vragen zijn dan hoor ik het uiteraard graag.

Alvast bedankt voor de moeite.
Ikverzinnogweliets
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jun 2023, 10:59

Re: Eerst keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika

Bericht door Ikverzinnogweliets »

Vergeten te vermelden. Ik ben een man en ruim oud genoeg om een auto te mogen huren.
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Eerst keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika

Bericht door thebruins »

Ik ga de laatste jaren ook vrijwel altijd alleen. Mijn ervaring is (zoals je zelf ook al aangeeft) dat je er van kunt maken wat je zelf wilt. Als je op jezelf wilt zijn, spreek je gewoon niemand aan en als je wel wat conversatie wilt, spreek je wel iemand aan. :)

Ik houd van camperen en als ik laat in het seizoen of in de winter ga, vind ik het vroege donker zijn nooit zo fijn. Je wordt dan min of meer gedwongen je tent in te gaan en wat te lezen of muziek te luisteren of zo aangezien je buiten dan niet veel meer kunt doen. Als je in hotels en motels verblijft, is dat een wat minder groot probleem want dan zet je de tv aan.

Als je van plan bent om 12 dagen te gaan, zou ik er voor gaan. Als het je tegenvalt, ben je na 12 dagen weer thuis en weer een ervaring rijker.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Bericht door markro »

Hartelijk welkom bij AllesAmerika op het forum.

Over alleen reizen door Amerika is al regelmatig geschreven op het forum.
Hierbij een paar topics, misschien heb jij daar al iets aan.

Volgende maand alleen op reis - 1e keer Amerika:
viewtopic.php?f=10&t=77389

Voor het eerst alleen naar Amerika (wie heeft er ervaringen mee?):
viewtopic.php?f=10&t=78279&p=1292673
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Ikverzinnogweliets
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jun 2023, 10:59

Re: Eerst keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika

Bericht door Ikverzinnogweliets »

thebruins schreef:
09 jun 2023, 11:58
Ik ga de laatste jaren ook vrijwel altijd alleen. Mijn ervaring is (zoals je zelf ook al aangeeft) dat je er van kunt maken wat je zelf wilt. Als je op jezelf wilt zijn, spreek je gewoon niemand aan en als je wel wat conversatie wilt, spreek je wel iemand aan. :)

Ik houd van camperen en als ik laat in het seizoen of in de winter ga, vind ik het vroege donker zijn nooit zo fijn. Je wordt dan min of meer gedwongen je tent in te gaan en wat te lezen of muziek te luisteren of zo aangezien je buiten dan niet veel meer kunt doen. Als je in hotels en motels verblijft, is dat een wat minder groot probleem want dan zet je de tv aan.
Hoewel ik graag een keer wil ervaren hoe het is om daar te kamperen, denk ik dat een hotel/motel tijdens deze reis beter bij mij past. Om de redenen jij iets ook al aangeeft. Daarnaast ben ik iemand die toch vroeg naar bed ga en het helemaal niet erg vindt om in mijn hotelkamer (met name in de airco) te verblijven en lekker naar de Amerikaanse tv kijkt. Ik verwacht na het avondeten, en misschien wel met avondeten, terug te trekken in mijn hotelkamer tot de volgende ochtend. Heb ook geen behoefte om in de avond de boel te gaan verkennen.
Als je van plan bent om 12 dagen te gaan, zou ik er voor gaan. Als het je tegenvalt, ben je na 12 dagen weer thuis en weer een ervaring rijker.
Ik ben wel heel blij dat je dit zegt, met name de ervaring rijker. Ik ben hier wat dat betreft niet om mij te laten overhalen, ik vind dat het echt een keuze is die ik zelf moet maken, maar ik vind je beredenering wel heel goed wat dat betreft gewoon gaan.

Dank voor je reactie.
Ikverzinnogweliets
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jun 2023, 10:59

Re: Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Bericht door Ikverzinnogweliets »

markro schreef:
09 jun 2023, 12:04
Hartelijk welkom bij AllesAmerika op het forum.

Over alleen reizen door Amerika is al regelmatig geschreven op het forum.
Hierbij een paar topics, misschien heb jij daar al iets aan.

Volgende maand alleen op reis - 1e keer Amerika:
viewtopic.php?f=10&t=77389

Voor het eerst alleen naar Amerika (wie heeft er ervaringen mee?):
viewtopic.php?f=10&t=78279&p=1292673
Dank je wel voor de welkom en tips :thumbup:

De eerste heb ik gezien. Behalve het feit dat zij alleen naar Amerika reist vind ik dat wij voor de rest weinig tot geen overeenkomsten hebben.
Voor het eerst naar Amerika, nog nooit gevlogen, is een vrouw, veel jonger, mag en gaat geen auto huren, gaat daar mensen bezoeken, slaapt bij mensen, gaat niet rondreizen. Tips voor de douane zijn dan wel goed om te lezen.

De tweede ga ik zeker lezen.

Ik snap dat je als moderator wilt voorkomen dat iedere keer dezelfde vragen/topics terugkomen. Ik wil alleen wel aangeven dat ik wel degelijk heb gezocht en niet veel topics heb gezien die overeenkomen met mijn situatie. Uiteraard denkt iedereen dat van hun eigen topic :wink:

Excuses als het wel zo is en ik gewoon niet goed heb gezocht. Maar nogmaals bedankt voor de tips.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1628
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Bericht door BonnyR »

Snap je dillema, ben zelf samen met mijn man vele keren naar Amerika geweest. Hij is vorig jaar overleden, maar Amerika blijft trekken. Altijd met een grote camper op stap geweest, maar dat zou ik nu niet meer willen. Dus het wordt een keer met een kleine, want als je gewend bent om altijd in natuurparken te staan ga je niet zou gauw in een motel zitten. Tenminste ikke niet...😁

Ik denk dat 12 dagen een mooi uitgangspunt is om uit te proberen.

Ik zie solo reizen niet perse iets als mensen leren kennen. Ben dan ook benieuwd waarom je denkt dat je het misschien niet gaat trekken.

Gaat het dan bijvoorbeeld over lang alleen moeten rijden, of bang voor heimwee, of de angst van alleen er op uit te moeten?
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Ikverzinnogweliets
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jun 2023, 10:59

Re: Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Bericht door Ikverzinnogweliets »

@BonnyR

Ik kan je bericht niet quoten dus dan maar zo.
Gaat het dan bijvoorbeeld over lang alleen moeten rijden, of bang voor heimwee, of de angst van alleen er op uit te moeten?
Bedankt voor je goede vraag.

Over dat lang alleen moeten rijden maak ik mij nog het minst zorgen. Het lijkt mij wel lekker om alleen in de auto met muziek of een podcast de prachtige wegen en omgeving daar te verkennen. Waar ik mij hooguit "zorgen" over maak is of ik het nog steeds zo chill vind na een dag of 7 en duizend kilometer verder.

Heimwee denk ik niet. Hoewel ik nog nooit 12 dagen alleen ben geweest, dus zonder familie of vrienden, denk ik niet dat het een probleem zal zijn.

Dat laatste is wel mijn grootste zorg. Ga ik er wel op uit en durf ik er wel alleen op uit te gaan. Er spookt al van alles door mijn hoofd. Mensen kijken mij aan als ik alleen bij een uitzichtpunt sta of als ik alleen moet eten (slaat natuurlijk helemaal nergens op want nobody gives a f*). Ben ik misschien een makkelijke doelwit voor weet ik veel wat voor gespuis.
Voel ik mij niet dusdanig zielig dat ik alleen op mijn hotelkamer zit en zielig loopt te wezen dat ik helemaal alleen ben. Duizenden euro's betaal voor een reis om vervolgens niks te doen.
En toch wel de prachtige moment niet kunnen delen met iemand die je kent.

Antwoord is natuurlijk, je komt er alleen maar achter als je gaat. En als het zo is, zielig doen omdat ik alleen ben, dan weet ik dat dit niks voor mij is en kan het uit mijn hoofd zetten. En als het ik het echt leuk vind dan is het natuurlijk helemaal geweldig.
Laatst gewijzigd door Ikverzinnogweliets op 09 jun 2023, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Bericht door thebruins »

slaat natuurlijk helemaal nergens op want nobody gives a f*
Houd dat in je achterhoofd en neem zelf ook die houding aan. Je moet doen op aarde wat je leuk vindt, en als je graag een wandeling doet en daarna een hapje eet, dan doe je dat gewoon. Ja, ik voel me soms ook niet op m'n gemak als ik in de US in een Mexicaans restaurant zit waar alle tafels vol met gezinnen zitten, maar dat bedenk ik me altijd maar 'verkeerde keuze, volgende keer iets anders proberen, maar nu ff eten'.

Probeer juist dingen te plannen als je in een stad of zo verblijft. Loop 's avonds eens over Main Street (kleinere stad), en in grote steden bezoek eens een sport wedstrijd of car show of wat je maar leuk lijkt. Dan voorkom je natuurlijk dat je alleen op je hotel kamer zit. Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar ik put altijd energie uit de wetenschap dat ik de dag erna weer iets mooi ga (proberen) te bezoeken of iets leuks ga doen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Bericht door mtl »

Ik reis al tientallen jaren alleen. Uit eten in restaurants doe ik niet meer aangezien ik me als alleenstaande daar niet welkom voel. En ik ben ook niet iemand die het uitgaansleven opzoek, verre van dat. Ik bezoek sportwedstrijden in Amerika maar als er een dag geen wedstrijd is dan vind ik het fijn om een hele avond voor de tv te zitten in de hotelkamer.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1628
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Bericht door BonnyR »

thebruins schreef:
09 jun 2023, 13:45
slaat natuurlijk helemaal nergens op want nobody gives a f*
Probeer juist dingen te plannen als je in een stad of zo verblijft. Loop 's avonds eens over Main Street (kleinere stad), en in grote steden bezoek eens een sport wedstrijd of car show of wat je maar leuk lijkt. Dan voorkom je natuurlijk dat je alleen op je hotel kamer zit. Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar ik put altijd energie uit de wetenschap dat ik de dag erna weer iets mooi ga (proberen) te bezoeken of iets leuks ga doen.
Mee eens!
En je zegt 7000 km in 12 dagen ??? Misschien daar ook nog eens naar kijken? Want dat is echt elke dag rijden en weinig zien. Persoonlijk zou ik minder kilometers maken en ter plekke meerdere leuke activiteiten noteren. Kun je mooi een keuze maken om iets te doen waar je hoofd op dat moment naar staat. En toch tussendoor eens iets georganiseerd doen al is het maar een wandeling met een ranger. Doorbreekt toch een beetje het alles "alleen doen"
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1628
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Bericht door BonnyR »

mtl schreef:
09 jun 2023, 16:24
Ik reis al tientallen jaren alleen. Uit eten in restaurants doe ik niet meer aangezien ik me als alleenstaande daar niet welkom voel.
Is dat jouw gevoel?
Ik merkte wel zelf in het buitenland ( dit geval Frankrijk) , na het overlijden van mijn man dat ik het meer zag als "eten" , dan als "uit eten" en smartphone was 'my best friend' :lol:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Ikverzinnogweliets
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jun 2023, 10:59

Re: Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Bericht door Ikverzinnogweliets »

mtl schreef:
09 jun 2023, 16:24
Ik reis al tientallen jaren alleen. Uit eten in restaurants doe ik niet meer aangezien ik me als alleenstaande daar niet welkom voel. En ik ben ook niet iemand die het uitgaansleven opzoek, verre van dat. Ik bezoek sportwedstrijden in Amerika maar als er een dag geen wedstrijd is dan vind ik het fijn om een hele avond voor de tv te zitten in de hotelkamer.
Hoe doe je het dan met het avondeten? 12 dagen langs fastfood restaurant zie ik ook niet zitten. Ontbijt en middageten dat zal nog wel gaan door iets makkelijks te eten, maar avondeten moet voor mij toch wel goed zijn.

En kan en wil je misschien een paar voorbeelden geven waarom je niet meer in een restaurant ga eten als alleenstaande? Zijn er vervelende dingen voorgevallen?
Ikverzinnogweliets
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jun 2023, 10:59

Re: Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Bericht door Ikverzinnogweliets »

BonnyR schreef:
09 jun 2023, 16:31
thebruins schreef:
09 jun 2023, 13:45


Probeer juist dingen te plannen als je in een stad of zo verblijft. Loop 's avonds eens over Main Street (kleinere stad), en in grote steden bezoek eens een sport wedstrijd of car show of wat je maar leuk lijkt. Dan voorkom je natuurlijk dat je alleen op je hotel kamer zit. Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar ik put altijd energie uit de wetenschap dat ik de dag erna weer iets mooi ga (proberen) te bezoeken of iets leuks ga doen.
Mee eens!
En je zegt 7000 km in 12 dagen ??? Misschien daar ook nog eens naar kijken? Want dat is echt elke dag rijden en weinig zien. Persoonlijk zou ik minder kilometers maken en ter plekke meerdere leuke activiteiten noteren. Kun je mooi een keuze maken om iets te doen waar je hoofd op dat moment naar staat. En toch tussendoor eens iets georganiseerd doen al is het maar een wandeling met een ranger. Doorbreekt toch een beetje het alles "alleen doen"
Sorry, ik was wat vergeten. Ik bodoel dus: of ik het nog steeds zo chill vind na een dag of 7 en duizend kilometer verder.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1628
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Bericht door BonnyR »

Ikverzinnogweliets schreef:
09 jun 2023, 18:23

Sorry, ik was wat vergeten. Ik bodoel dus: of ik het nog steeds zo chill vind na een dag of 7 en duizend kilometer verder.
Ooh dat scheelt een paar kilometer.... :lol: 8) :lol:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Bericht door Elendan »

Volgens mij is Amerika nu juist een van de landen waar je prima alleen kunt reizen. Zelf ben ik jaren geleden voor een langere tijd in Amerika geweest en overal raak je makkelijk in gesprek met anderen. Amerikanen spreken je veel sneller aan dan hier in Europa, vind ik.

Nu reis ik met mijn man en ben elke keer aangenaam verrast als we weer mensen tegenkomen die er alleen op uit trekken. Jonge meiden alleen aan het hiken in parken, ouderen die met een auto of busje rondtrekken. Geweldig!

Ik kan mij niet voorstellen dat je je daar ergens ongemakkelijk gaat voelen, zeker niet in de nationale parken. Ik zou zeggen trek je stoute ‘wandelschoenen’ aan en gewoon gaan!
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

@
Ikverzinnogweliets schreef:
09 jun 2023, 13:25
Ik kan je bericht niet quoten dus dan maar zo.
Dat is omdat het niet nodig en ook niet toegestaan is om bovenliggende berichten te quoten. Wees ook terughoudend in het quoten van volledige berichten. Een naam vermelden of alleen het stuk waarop je reageert quoten is voldoende.

Alleen eten is wellicht wat minder gezellig, maar toch niet iets om tegenop te zien lijkt me. En wil je niet elke dag uit eten zoek dan eens een hotel met een magnetron; dan kun je op je kamer eten. Wij nemen altijd (plastic) borden en bestek meet, en kopen ter plekke ene koelbox voor het ontbijt of de lunch.

Ik ben ook wel benieuwd wat voor route je in gedachten hebt. Als je een route hebt kunnen we wellicht ook wat concretere tips geven voor dingen die in je eentje goed te doen zijn.

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Bericht door Coyote »

Welkom op het forum! :D

Ik reis al bijna 25 jaar alleen naar Amerika. Dat mag een indicatie zijn dat Amerika uiterst geschikt is om in je eentje te verkennen. :wink:
Ikverzinnogweliets schreef:
09 jun 2023, 13:25
Dat laatste is wel mijn grootste zorg. Ga ik er wel op uit en durf ik er wel alleen op uit te gaan. Er spookt al van alles door mijn hoofd. Mensen kijken mij aan als ik alleen bij een uitzichtpunt sta of als ik alleen moet eten (slaat natuurlijk helemaal nergens op want nobody gives a f*). Ben ik misschien een makkelijke doelwit voor weet ik veel wat voor gespuis.
Voel ik mij niet dusdanig zielig dat ik alleen op mijn hotelkamer zit en zielig loopt te wezen dat ik helemaal alleen ben. Duizenden euro's betaal voor een reis om vervolgens niks te doen.
En toch wel de prachtige moment niet kunnen delen met iemand die je kent.
Bovenstaande is goed dat je het aangeeft. Echter, over al deze zaken hoef je je echt niet druk te maken.

In je eentje bij een uitkijkpunt kijken? Waarom zou men dat raar vinden? Alleen eten? Ik heb nog nooit 'blikken' gehad (sowieso maak ik mij daar totaal niet druk over). Makkelijk doelwit? Houd gewoon goed in de gaten in welke buurten je komt. Alleen op de hotelkamer? Het is maar net wat je fijn vindt. Ik vind het zelf nl. ook heerlijk om 's avonds tot rust te komen op de motelkamer, wat tv-kijken, reisverslag bijwerken zodat ik de andere ochtend weer vroeg op kan staan.

Tip: Werk je route van te voren helemaal uit, bekijk wat je op een dag allemaal kunt ondernemen. Indien je dat zelf prettig vindt, leg de overnachtingen vooraf vast. Een reis begint dan veel meer te leven.

Na 28 reizen naar Amerika kan ik echt wel zeggen dat Amerika absoluut aantrekkelijk is voor een alleenreizende vakantieganger. 8) Veel hangt echter ook af van je eigen kunnen, doen en laten. Als je hier in Nederland alleenstaand bent, zal dat het reizen in Amerika in je eentje, ook veel makkelijker maken.

Het gevoel om je ervaring niet met iemand te kunnen delen had ik in het begin ook. Ik ben daarom reisverslagen gaan maken. Eerst na afloop van de vakantie, later liveverslagen en sinds enkele jaren houd ik mijn dagelijkse belevenissen in Amerika via FB bij. Lees die verslagen anders eens, wellicht doe je leuke ideeën op. Volgende week ga ik weer naar Amerika, wil je mij volgen dan mag je mij altijd op FB volgen.

Succes met de planning! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Bericht door Timothy555 »

Ik ben inmiddels drie keer alleen naar de VS geweest. Het ongemakkelijke gevoel dat je beschrijft ken ik maar al te goed maar verdween eens ik op het vliegtuig stapte. Ik heb nooit meer achterom gekeken.

Nu ga ik naar de VS voor een andere reden dan velen (ik ga eigenlijk gewoon naar Vegas voor 10 nachten iedereen keer), maar ik kan je alvast wel zeggen dat je alleen eten heel snel gewoon bent. Ik ga elke dag 2, soms 3 keer uit eten en nooit heeft iemand een opmerking gemaakt of me raar bekeken. Soms vroeg ik een stoel aan de bar, dan kan je makkelijk aan de praat raken met de buren of de bartender. Heb ik zin om wat op m’n gsm te tokkelen, dan vraag ik me een tafel.

Aan het zwembad liggen, strip afwandelen, gewoon wat chillen in de kamer, lekker lang uitslapen, alleen uit eten… hoewel ik het heel gelukkig getrouwd ben en twee schatten van kinderen heb, is dat voor mij genieten in zijn meest pure en egoïstische vorm - en die éne keer per jaar doet dat zoveel deugd. Ik heb redelijk wat contact met het thuisfront tot pakweg 14u, daarna gaat men thuis slapen en in de VS word ik helemaal niet meer ‘gestoord’. Met niks of niemand rekening houden. Heerlijk.

Overigens zijn Amerikanen zeer sociaal. Heb er inmiddels vrienden aan overgehouden, die echt ook naar Vegas komen als ik er (alleen of met m’n vrouw) ben. Alleen maar goede ervaringen!
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7933
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eerste keer alleen naar Amerika, maar niet de eerste keer Amerika.

Bericht door Pete.Z »

Hier ook alleen goede ervaringen met alleen reizen in Amerika.
Alleen eten is niks raars aan, ik voel me nooit aangekeken, en ook bij uitzichtpunten of andere dingen is er niemand die je raar aankijkt.
Ik heb er wel lol in om in de avond nog wat te drinken, of nog even wat rond te lopen, dus daar probeer ik rekening mee te houden met overnachtings plaatsen, er moet wel iets te doen zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer