Tips voor The Wave

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
KarinU
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 sep 2019, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Tips voor The Wave

Bericht door KarinU »

Wij hebben 4 permits gewonnen voor The Wave in augustus en zijn op zoek naar wat tips.

dit topic (viewtopic.php?f=7&t=77987) al gelezen, maar ontvang toch graag nog wat tips van de experts hier ;-)

Zelf lopen of gids boeken
optie 1: Gids lijkt mij duidelijk, helaas voor ons blijken er niet veel op een zondag te werken en kosten ca 200 USD p.p
optie 2: Toch maar zelf lopen. We hebben een kaart, via een volgeboekte gids kreeg ik de All Trails app (op smartphone) aangeraden met een GPX bestand van The Wave

Is deze route goed zelf te lopen kaart + GPS (telefoon of garmin) of kan je beter een gids boeken?

Vervoer naar The Wave
Wij hebben een SUV gehuurd maatje Ford Explorer, is daarmee met redelijk weer gewoon naar The Wave te rijden. Of moet ik een transfer regelen?

Onze planning is wat krap, 5 augustus rijden wij vanuit Monument Valley richting Page. We kunnen dus niet 1 dag vooraf naar de security brief, op de dag zelf liever ook niet, aangezien we dan tot 8.30 moeten wachten. Dan hopen wij allang bij The Wave te zijn om de hitte voor te zijn. Weet iemand of die security brief ' verplicht is'? Dat is mij niet helemaal duidelijk als ik dat opzoek op de officiële site.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Tips voor The Wave

Bericht door Tipsy_1 »

De weg naar de parking van de Wave kan je onder normale (droge) omstandigheden zeker met die auto rijden hoor!
Ik zou dat simpel zonder gids doen. Er zijn genoeg forummers die je dat hebben voorgedaan. Kan je ook lekker je eigen tempo kiezen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips voor The Wave

Bericht door Martin & Marianne »

Wij gebruikten een garmin - als je een telefoon gebruikt zorg dan dat je hem zo nodig weer kunt opladen - en met de routebeschrijving met coördinaten en foto's van de BLM was het prima te vinden.
Toevallig was er net iemand in het andere zuidwesten forum die met een gids gaat. Ik heb daar eens naar gekeken en dat lijkt - afgezien van de kosten - niet gek. Je hoeft je niet druk te maken over de weg, en je hoeft niet na te denken over de route vanaf de trailhead. Het zou wel mooi zijn als je dan ook nog wat andere bezienswaardigheden kon zien; er is veel meer dan de Wave.
Maar nogmaals; de meeste mensen doen het zonder gids en hoewel er altijd mensen zijn die verdwalen gaat het in verreweg de meeste gevallen natuurlijk goed.
Belangrijkste - zeker in augustus - is dat je voldoende water en snacks bij je hebt.

Zie hier voor mijn ervaring.
En zie ook hier: https://www.ontdek-amerika.nl/amerika/b ... ewave.html. Je kunt daar een routebeschrijving downloaden.

De security brief zegt me niets. Jullie gaan op 6 augustus?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 09 jun 2023, 06:40, 1 keer totaal gewijzigd.
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 269
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tips voor The Wave

Bericht door jeppiepruts »

Ik lees even mee. Heb permits voor the Wave op 15 augustus :clap:

Een opmerking op wat hier boven werd geschreven. Inderdaad kun je met goed weer prima bij wire pass komen.
Ik had echter in 2006 voor 3 dagen permits (jaja, toen was dat nog wat gemakkelijker via loting en gewoon bij het ranger station).
Dag 1 en 2 regende het en was het geen optie om te gaan. De 3e dag was 5 dagen later, na een rondje via Arches, Canyonlands, Bryce etc.
Strakblauwe lucht. Maar tóch gestrand door een wash over de Houserock Valley Road....Zeker een halve meter diep. Dus het ging echt niet.
Ik weet nog precies waar het was: https://www.google.com/maps/search/37.0 ... gF6BAgIEAI

Dat was erg zuur. Als ik nu naar google maps kijk, lijkt er op die locatie een brug te zijn. Iemand die daar meer van weet? Ik vermoed dat dit ook de wash is waar jij op doelt in je verslag @Martin & Marianne .

Het hebben van een gids met geschikte (4x4) auto zou in een dergelijk scenario wel een voordeel kunnen zijn.
Reiziger14
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jun 2023, 22:42

Re: Tips voor The Wave

Bericht door Reiziger14 »

Haha, jullie ook tot je verrassing permits? Voor welke dag?

Wij hebben echt net een week fysiek de permits in huis. Echt op zijn Amerikaans: tig warnings 'weet hoe je moet navigeren' ook kaart erbij bij welke symptomen je wat moet doen en wanneer je 911 moet bellen...

Heb al veel gelezen op TripAdvisor. Daar zie ik algemene strekking: neem een gids. Kan het zelf moeilijk inschatten in hoeverre je kan verdwalen etc (doen de Amerikanen erg overdreven??)

Aardig prijskaartje idd. met gids maar we hebben ook geen zin in dat je niet eens de parking van het beginpunt haalt (dat kan na regen, omdat het zo droog is dat er dan flinke kuilen met water staan waar je niet zomaar doorheen kan rijden. Tja, dat weet je niet van tevoren...

Wij gaan 3 augustus. Super heet natuurlijk. Denk dat een gids dan net weet/wat meer kan inschatten 'daar en daar is plukje schaduw'.
Verder zijn wij echt wel eea gewend qua reizen maar daardoor hebben we ook de ervaring hoe het is dat je 10 meter op een wegrijdt, je keert en dan totaal de weg niet meer weet. Dat was in safaripark in Uganda (wij hebben daar zelf 4 weken met eigen auto gereden). Bizar om mee te maken dat je je niet kan orienteren waar je vandaan kwam. De doorgaande weg lag daar iets hoger dan als je ervan afging: dus die weg kon je niet zien liggen.

Nu in de beschrijving van de permit wat je opgestuurd krijgt staat ook 'als je daar en daar staat, kijk goed naar orientatiepunt en hou in gedachte dat als je iets lager loopt, je deze niet meer ziet. Dat deed me erg denken aan die ene dag in Uganda (nee, we zijn niet hele dag verdwaald, hooguit 10 minuten maar dat gevoel dat je totaal niet kan orienteren... had me nooit kunnen voorstellen dat dat echt kan, je draait je om en je weet niet waar je vandaan komt).

En ja, als je dan onderweg naar Wave in hitte loopt... wil je niet moeten zoeken. Als we een andere maand wat minder heet was deze trip zouden doen, zou ik het denk ik wel aandurven. Maar met 40 graden daar zijn en dan zelf zoeken als je verkeerd loopt??
Reiziger14
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jun 2023, 22:42

Re: Tips voor The Wave

Bericht door Reiziger14 »

KarinU schreef:
08 jun 2023, 19:47
Wij hebben 4 permits gewonnen voor The Wave in augustus en zijn op zoek naar wat tips.

dit topic (viewtopic.php?f=7&t=77987) al gelezen, maar ontvang toch graag nog wat tips van de experts hier ;-)

Zelf lopen of gids boeken
optie 1: Gids lijkt mij duidelijk, helaas voor ons blijken er niet veel op een zondag te werken en kosten ca 200 USD p.p
optie 2: Toch maar zelf lopen. We hebben een kaart, via een volgeboekte gids kreeg ik de All Trails app (op smartphone) aangeraden met een GPX bestand van The Wave

Is deze route goed zelf te lopen kaart + GPS (telefoon of garmin) of kan je beter een gids boeken?

Vervoer naar The Wave
Wij hebben een SUV gehuurd maatje Ford Explorer, is daarmee met redelijk weer gewoon naar The Wave te rijden. Of moet ik een transfer regelen?

Onze planning is wat krap, 5 augustus rijden wij vanuit Monument Valley richting Page. We kunnen dus niet 1 dag vooraf naar de security brief, op de dag zelf liever ook niet, aangezien we dan tot 8.30 moeten wachten. Dan hopen wij allang bij The Wave te zijn om de hitte voor te zijn. Weet iemand of die security brief ' verplicht is'? Dat is mij niet helemaal duidelijk als ik dat opzoek op de officiële site.
Ik zal morgen even de papieren doorlezen of de briefing verplicht is. Dat is wel de reden waarom wij er een dag van tevoren willen zijn om ons rustig voor te bereiden. Gids is nog niet geboekt (maar zagen nog veel opties), had ook van mensen gelezen die dag van te voren nog gids boekten. Dan kan je ook nog afweging maken mbt het weer.

Ze raden aan om in augustus zo vroeg mogelijk te gaan, idd 8:30 ben je er al.

Met gids zie je trouwens meer dan alleen the wave want die brengt je ook nog naar andere plekken als je wil.

Welke gids had jij conttact mee? De volgende gids heeft alle zondagen in augustus nog plek (op TA goede review gelezen):
https://dreamlandtours.net/nl/day-tours ... wave-tour/
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Tips voor The Wave

Bericht door Felicitas »

Wij behoren ook tot de gelukkigen die een keer naar de Wave zijn geweest. Lang geleden alweer, juli 2011. Wij reden zelf (heel vroeg) in een midsize SUV naar de trailhead en hadden de track in de Garmin. Veel plezier! Er was toen geen security briefing voor zover ik weet.
Reiziger14
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jun 2023, 22:42

Re: Tips voor The Wave

Bericht door Reiziger14 »

Je bent niet verplicht om naar de briefing te gaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer