Welke tour raden jullie aan om de Hooverdam te bezoeken?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Welke tour raden jullie aan om de Hooverdam te bezoeken?

Bericht door frouke »

Hoi, welke tour raden jullie aan om een mooi beeld te krijgen van de Hooverdam? Iemand ervaring met de verschillende tours die ze aanbieden? Iets met een gids lijkt me sowieso interessant maar twijfel tussen de Guided Dam Tour die een uur duurt of de Guided Power Plant Tour die een half uurtje duurt... Zit er veel verschil in beide tours aub? Alvast bedankt.

Frouke
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Welke tour raden jullie aan om de Hooverdam te bezoeken?

Bericht door paulr »

Wij hebben vorig jaar de Dam tour gedaan, die van een uurtje dus. Tot aan de “plant” is die dus gelijk, vervolgens werd de groep gesplitst. De “plant” tour ging dezelfde weg terug, wij via een deur richting de volgende liften. Het was wel aardig om helemaal tot het midden van de muur te gaan en er dwars doorheen te lopen. Je kan ook via een lange, smalle en lage gang “naar buiten kijken”. Vervolgens kom je aan het einde met een lift weer bovenop buiten uit. Wij hadden zoiets van “je doet dit maar 1 keer” en dus voor de langere gekozen. Geen spijt van gehad….
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Welke tour raden jullie aan om de Hooverdam te bezoeken?

Bericht door frouke »

@paulr klinkt goed! Ik lees wel dat die langste tour niet online te reserveren is? Heb ik dat goed? Waren jullie er op tijd bij om nog tickets te bemachtigen ter plaatse of loopt dit zo'n vaart niet. Ik reserveer zulke dingen graag op voorhand om zeker te zijn van een plek nl. :wink: Dankjewel alvast :thumbup:

Frouke
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Welke tour raden jullie aan om de Hooverdam te bezoeken?

Bericht door paulr »

Klopt ! Wellicht hadden we gewoon geluk: we konden na 20 minuten wachten met de volgende tour mee. Let op: je gaat door een security poortje, dus zorg dat je niet per ongeluk een zakmes in je rugzak hebt…. (Hadden wij wel, dus die moesten we ff ergens buiten verstoppen hahahaha)…
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Welke tour raden jullie aan om de Hooverdam te bezoeken?

Bericht door frouke »

Oh, maar van de strenge security controle had ik al gelezen hoor dus ik laat mijn scherpe voorwerpen sowieso thuis :lol:
Ps: Om hoe laat waren jullie daar als ik vragen mag? Is dit enkel 's morgens dat je de langere tour kan doen en de rest van de dag enkel de korte? Of worden die langere tour tickets om het uur opnieuw vrijgegeven, of wat moet ik mij daar bij voorstellen? Want dit staat niet heel erg duidelijk op hun website... Ik zie ook dat je bij de kortere tour geen tijdstip kan kiezen? Kom je dan aan en ga je met de eerstvolgende groep mee dan?? Thanks alvast hoor :thumbup:

Frouke
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Welke tour raden jullie aan om de Hooverdam te bezoeken?

Bericht door paulr »

Wij kwamen uit de Valley of Fire en ik meen mij te herinneren dat wij rond 14.00 uur bij de Hooverdam waren. Toen snel wat eten gescoord en ik dacht dat wij de laatste ''lange'' tour van de dag hadden rond 15.00 uur. Ja, de site is nog steeds net zo onduidelijk als vorig jaar :lol: Omdat wij niet wisten hoe laat we uit de VoF zouden komen (en of we uberhaupt wel de omweg terug naar LV wilden doen) dachten we toen ook van ''we zien het wel''. Ik adviseer jullie hetzelfde te doen, mocht het uiteindelijk niet doorgaan bekijk je het visitor center en doe je een rondje wandelen op de dam...
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Welke tour raden jullie aan om de Hooverdam te bezoeken?

Bericht door frouke »

Da's waar :wink: Ik ga er vanuit dat er 's morgens nog wel enkele plekken vrij zullen zijn zeker :) Wij zouden dit op de dag van vertrek uit Las Vegas naar Joshua Tree doen dus passeren er dan zo goed als. Dankjewel voor de snelle info hoor :thumbup:

Frouke
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke tour raden jullie aan om de Hooverdam te bezoeken?

Bericht door stegeman »

Ik lees even mee, want wij willen ook zo'n tour doen dit keer, omdat het nu voor mijn man gezien zijn werk heel interessant is.Willen dan ook de lange tour van een uur doen waarschijnlijk. Zoals ik lees, kun je het er in september wel op gokken dat er nog plek is en is de lange tour sowieso niet vooraf te reserveren?. Vooraf is soms zo lastig, omdat je niet nu al weet wanneer we hierheen gaan.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Welke tour raden jullie aan om de Hooverdam te bezoeken?

Bericht door frouke »

@stegeman

Zoals ik het begrijp op hun website is de lange tour van 1 uur niet op voorhand te reserveren. (is op een first come first served basis) Die van 30 minuten kan je wél reserveren en ter plaatse upgraden naar een tour van 1 uur als daar nog plekjes vrij zijn. Mij is het alleen niet duidelijk op welke tijdstippen deze tours van 1 uur doorgaan. Ik ga ervan uit dat als een lange tour volzet is, je een uurtje kan wachten en met de volgende mee kan? Maar dit staat niet duidelijk op hun website. Ikzelf ga ook niet op voorhand reserveren denk ik. Wij zouden in juli gaan, redelijk op tijd in de voormiddag dus moet wel goedkomen denk ik. :wink:

Frouke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer