Actueel topic (winter)omstandigheden Yosemite National Park

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Actueel topic (winter)omstandigheden Yosemite National Park

Bericht door Mrvanilla »

Opmerking moderator

Omdat er een aantal losse topics over dit onderwerp waren, hierbij een (sticky) verzameltopic waarbij alle vragen, opmerkingen en nieuwsberichten kunnen worden gedeeld aangaande de winterse omstandigheden in Yosemite National Park.

Denk hierbij aan nieuws over de toestand van wegen, trails en het park zelf. Maar ook aan ervaringen van reizigers die er onlangs geweest zijn.

  • Big Oak Flat Road is closed; no access to most of Yosemite via Highway 120 from the west
    Big Oak Flat Road is closed west of Merced Grove; there is no access to Yosemite via Hwy 120 from the west (except to Hodgdon Meadow and Hetch Hetchy) until mid-June or July. Yosemite Valley and other areas of the park are accessible via Hwys 41 and 140.
  • Yosemite Valley Flooding
    Housekeeping Camp and Lower and North Pines Campgrounds will close on Monday, May 15. Additional closures are possible. This alert will be updated by Monday evening.
  • Tioga Road and Glacier Point Road are closed for the winter
    Tioga Road (continuation of Highway 120 through the park) and Glacier Point Road are closed for the season due to snow. They will both reopen later than usual this summer. Call 209/372-0200 (then 1, 1) for road conditions and tire chain requirements.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Actueel topic (winter)omstandigheden Yosemite National Park

Bericht door Mrvanilla »

Laatste nieuws en beelden over het schoonvegen van de Tioga Pass:

Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Actueel topic (winter)omstandigheden Yosemite National Park

Bericht door Martin & Marianne »

Van Facebook:

Lower and North Pines Campgrounds, along with Housekeeping Camp, will remain closed through Sunday night. Based on current forecasting, we are not planning any additional closures this weekend. This could change if the river rises more than forecast.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Actueel topic (winter)omstandigheden Yosemite National Park

Bericht door Pete.Z »

Ook van Facebook:

Thanks to our road crews, avalanche team, mechanices, and other support staff as they work hard to plow through very deep snow. Plows are currently working in the White Wolf area. Avalanche crews have gone ahead via snowcat to Olmsted Point to do blasting of the avalanche zone.

In previous heavy snowfall years, Tioga Road has opened in late June or early July, however, there is no esimated opening date for this year.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Actueel topic (winter)omstandigheden Yosemite National Park

Bericht door Martin & Marianne »

May 18, 2023 (updated every Friday)

Plows are 14 miles from the Crane Flat gate (just west of White Wolf), plowing through 8 to 11 feet of snow. Avalanche crews (ahead of the plows) are blasting at Olmsted Point but are seeing very thick ice there.

Bron: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tioga.htm

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Actueel topic (winter)omstandigheden Yosemite National Park

Bericht door Mrvanilla »

Dat het nat kan zijn op de Mist Trail wisten we al. Maar dit is next level :O

Wel nog steeds prachtig maar een paar extra sokken en schoenen in de pack kan geen kwaad.

En een hoes voor de pack uiteraard.

Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Actueel topic (winter)omstandigheden Yosemite National Park

Bericht door Mrvanilla »

De 4 Mile Trail is geopend.

Groetjes,
Daniel
Books&things
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 feb 2022, 09:37
Aantal x V.S. bezocht: 0

Route closures Mist trail/John Muir trail

Bericht door Books&things »

In september maken we onze eerste reis door Amerika. We zouden graag de panorama-trail wandelen maar ik kwam gisteren deze info tegen op de nps.gov:

The Mist Trail from the John Muir Trail junction just uphill from the Vernal Fall footbridge to the top of Vernal Fall will be closed Mondays through Thursdays from 7 am to 3:30 pm from July 10 through November 2 (dates subject to change). The trail will be open Fridays, Saturdays, and Sundays and will usually be open from 3:30 pm to 7 am (there may be some nights when the trail must remain closed). Vernal Fall, Nevada Fall, and beyond are reachable during the closure via the John Muir Trail and Clark Point cutoff trail. This closure is due to trail work.
The John Muir Trail is closed between Clark Point and Panorama Trail junction (near the top of Nevada Fall) because the trail is unstable and may fail. Do not enter this area. It is possible to hike to the top of Nevada Fall via the Mist Trail.


Als ik het goed begrijp kunnen we:
1. Met de bus (met reservering) naar Glacier point
2. Wandelen naar Nevada falls
3. Via de Mist-trail naar beneden
4. Via Clark point naar de John Muir trail tot aan Happy Isles (en daarna wandelen naar Curry village).

Of maak ik ergens een denkfout? We zouden het erg jammer vinden moest we deze trail niet kunnen wandelen...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route closures Mist trail/John Muir trail

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals ik het lees heb je dat goed verwoord zo.
Mocht je vanaf Clark Point de Mist Trail naar beneden willen lopen, dan kan dat ook, maar dan moet je wachten tot na 3.30 uur. (Zelf zou dat voor mij geen issue zijn, want ik zou er toch niet voor 3.30 uur zijn :wink: ).

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Actueel topic (winter)omstandigheden Yosemite National Park

Bericht door Martin & Marianne »

@Books&things Ik heb in dit topic ook nog iets geschreven over de afsluitingen met een kaartje erbij:
viewtopic.php?p=1311248#p1311248

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Actueel topic (winter)omstandigheden Yosemite National Park

Bericht door Martin & Marianne »

De Big Oak Flat Road is open.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Actueel topic (winter)omstandigheden Yosemite National Park

Bericht door Martin & Marianne »

Een bezoek klinkt niet zo aantrekkelijk nu. Van de facebookpagina:
image.png
image.png (60.46 KiB) 3741 keer bekeken
Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Actueel topic (winter)omstandigheden Yosemite National Park

Bericht door hemmie »

Wij waren er afgelopen weekend, het was drama. Vieze overbelaste wc's, veel te weinig shuttlebussen die geen plek hadden als ze al kwamen, parkeerellende, en enorme verkeersopstoppingen. Toen wij zondag rond 13u de vallei uit wilden een uur in de file gestaan vlak voor Bridalvail Falls door alle mensen die daar wilden keren en terug de valley in, en toen wij eenmaal konden rijden aan de andere kant van de weg nog ellenlange file de valley in. Maandagochtend reden we rond 9u het park uit richting Oakhurst, toen stond er een file voor de ingang ver voorbij het bordje dat 90min wachttijd aangeeft.

Ik hoop dat het doordeweeks beter is, en dit was voor sommigen een lang weekend (19juni is tegenwoordig een feestdag, maar m.n. voor ambtenaren, lang niet iedereen heeft vrij), maar zeker als je in het weekend gaat, zorg dat je heel vroeg de valley inrijdt, of juist pas eind van de dag, en hetzelfde zal ook gelden voor de parkingangen (wij reden rond 16u op vrijdag het park in, dat was geen probleem). En plan iets waarbij je de shuttles niet nodig hebt.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Actueel topic (winter)omstandigheden Yosemite National Park

Bericht door Martin & Marianne »

Dat klinkt inderdaad dramatisch, Memorial Day weekend-achtige toestanden!

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Actueel topic (winter)omstandigheden Yosemite National Park

Bericht door hemmie »

Achteraf gezien hebben we nog best wat kunnen doen, heel wat meer dan de mensen die we zondagmiddag in de file zagen staan denk ik. Maar leuk is anders. Zag op FB als reactie op een post van Yosemite ook overal de oproep om terug te gaan naar het reserveringssysteem (toen ik onze vakantie plande ging ik er eigenlijk ook wel van uit dat dat er nog zou zijn), daar zijn wij het helemaal mee eens uiteraard. Tot die tijd zal ik absoluut nooit meer in het hoogseizoen Yosemite bezoeken.
Terug in Texas!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Actueel topic (winter)omstandigheden Yosemite National Park

Bericht door paulr »

Wij zijn vandaag zo rond 10.00 uur Yellowstone uit gereden (zaterdagochtend dus…). West Yellowstone stond toen helemaal vast met mensen die erin wilden. Ik denk dat zij er zeker een uurtje (of 2) over gedaan hebben. Wij hebben overigens afgelopen week geen echte drukte in YS en GT ervaren, maar dat kwam ook omdat we erg vroeg op de juiste parkeerplekken waren….
Vorig jaar hebben we een rondje zuid west gedaan en dus timed entry bij Arches en RMNP gehad: ideaal !!! Geen lange rijen, voldoende parkeerplaatsen (zelfs voor 2 30ft campers). Het haalt de charme uit het “spontaan” reizen weg, maar je krijgt er zoveel voor terug. Wat mij betreft gaan dus alle (drukke) parken hiertoe over !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Actueel topic (winter)omstandigheden Yosemite National Park

Bericht door Martin & Marianne »

Goed nieuws! De Glacier Point Road gaat per 1 juli deels en per 15 juli volledig open.
Zie www.nps.gov/yose

Marianne
Books&things
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 feb 2022, 09:37
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Actueel topic (winter)omstandigheden Yosemite National Park

Bericht door Books&things »

Net een annulering binnengekregen voor de Glacier Point bus tour begin oktober. Ik heb al een mailtje gestuurd met de vraag naar de reden. Volgens mij is de tour ondertussen ook niet meer boekbaar op de website :sadcry:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Actueel topic (winter)omstandigheden Yosemite National Park

Bericht door Martin & Marianne »

De bus rijdt het hele seizoen niet, zie ook dit topic.
De reden is niet duidelijk, op www.travelyosemite.com staat:
Glacier Point Tour will not be occurring for the 2023 season. Please check back for future announcements.
Bron: https://www.travelyosemite.com/things-t ... bus-tours/

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Actueel topic (winter)omstandigheden Yosemite National Park

Bericht door Martin & Marianne »

Veel Amerikanen hebben nu een lang weekend, dus drukte in Yosemite. Van hun Facebook-pagina:
image.png
image.png (32.23 KiB) 3056 keer bekeken
image.png
image.png (15.28 KiB) 3057 keer bekeken
Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer