Universal Studios Hollywood: ervaringen gevraagd.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Universal Studios Hollywood: ervaringen gevraagd.

Bericht door Sevianna »

Dag lieve leden,

Wij zijn dit jaar in augustus in LA; we twijfelen enorm of we iets van parken moeten doen. We hebben een dochter van 11 en ze wil wel iets doen, maar het hoeft niet per se voor haar. Maar na al het natuurgeweld van de National Parken in ons rondje leek het ons leuk voor haar.
Iemand recent geweest en zijn ervaringen wil delen?

Iemand ervaring met dit "koopje"; je krijgt dus twee dagen toegang tot het park als ik het goed begrijp :?:

https://www.getyourguide.nl/los-angeles ... 28&_pc=1,3

Alvast bedankt.
2022 Florida - New Orleans
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: universal studio hollywood

Bericht door Resetovic »

Dit via Getyourguide is gewoon een ticket voor één dag toegang, een express ticket geeft je sneller toegang tot attracties en augustus zal waarschijnlijk zeer druk zijn en voor express betaal je ook weer het dubbele. Denk zo vroeg mogelijk heen en qua openingstijden zijn ze tot laat open.
Voor de nieuwe Nintendo World moet wel apart voor worden betaald.

Disneyland zal bijvoorbeeld veel drukker zijn in vergelijking met Universal.

Wat vindt je dochter leuk qua attracties? Universal heeft meer snelle attracties namelijk....
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Universal Studios Hollywood: ervaringen gevraagd.

Bericht door KW1984 »

Wij zijn afgelopen zondag geweest, met onze dochter van 8. Het was echt heel druk, maar toch heel veel kunnen doen. Vooral in de ochtend vielen de rijen erg mee. We waren er rond 8.30. En om 10 uur hadden we oa Jurassic World en de Harry Potter attracties al gedaan, en zaten we in de studio tour. Ondertussen een virtual line reservation kunnen maken voor Super Nintendo World. Daar mochten we om half 3 in. Daar de Mario Kart ride gedaan. Wachttijd stond op 150 minuten toen we erin gingen, maar na 90 minuten stonden we ‘al’ weer buiten. Die wachttijd vonden we het wel waard.

Wij kregen bij onze tickets ook de 2de dag gratis, maar die zullen we dus niet gebruiken omdat we alles prima in 1 dag hebben kunnen doen (zonder express).

Nb. Voor Nintendo World hoef je niet apart te betalen (in tegenstelling tot wat hier gesteld wordt).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Universal Studios Hollywood: ervaringen gevraagd.

Bericht door Sevianna »

@KW1984

Heerlijk zeg kan niet wachten tot wij er zullen zijn! Geniet er nog maar van.
Bedankt om je ervaring te delen, dus je kunt voor bepaalde attracties al van te voren online "inchecken" ? Hadden jullie ook tickets via de get your guide, omdat er 2e dag gratis bij zat? Wij zijn ook niet van plan om ze te gebruiken want kost natuurlijk hoop tijd en die hebben we niet in LA!
Mag ik vragen of jullie nog bijzondere dingen hebben gedaan met jullie dochter, altijd leuk om te horen wat anderen met kinderen doen.

Alvast bedankt.
2022 Florida - New Orleans
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Universal Studios Hollywood: ervaringen gevraagd.

Bericht door jojostravelusa »

Onze recentste ervaring is van 2018.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
Lennart
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 apr 2009, 16:12

Re: Universal Studios Hollywood: ervaringen gevraagd.

Bericht door Lennart »

Universal Studios Hollwyood kent eigenlijk twee parkdelen: Upper lot en lower lot (hoog gelegen deel, en laag gelegen deel). Beide delen zijn verbonden met een rij hele lange roltrappen.

Om de eerste wachtrijen te skippen zou ik direct na opening gaan naar het lower lot om daar alvast de zeer populaire Jurassic World, The Mummy, Transformers en Nintendo World te bezoeken.

Op deze website zijn de live wachttijden te volgen, als je deze een aantal dagen voor je bezoek bekijkt heb je een indicatie welke attracties op welke tijden het drukste zijn: https://queue-times.com/parks/66/queue_times

Op deze website geven ze een indicatie hoe druk het in het park gaat worden: https://www.isitpacked.com/crowd-calend ... hollywood/

Verder gebruik ik voor het kopen van pretpark tickets vaak 'Undercover Tourist'. Dit is een soort zoekmachine van alle lopende acties. Die GetYour Guide deal van € 96,50 lijkt best prima. Universal Studios Hollywood is een van de duurste pretparken ter wereld. Voor minder dan 100 euro ga je er bijna niet meer komen. 1 dagje was voor ons ruim voldoende. Het is niet zo spectaculair als bijvoorbeeld de Universal parken van Orlando.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Universal Studios Hollywood: ervaringen gevraagd.

Bericht door KW1984 »

Sevianna schreef:
27 apr 2023, 08:39

Bedankt om je ervaring te delen, dus je kunt voor bepaalde attracties al van te voren online "inchecken" ? Hadden jullie ook tickets via de get your guide, omdat er 2e dag gratis bij zat? Wij zijn ook niet van plan om ze te gebruiken want kost natuurlijk hoop tijd en die hebben we niet in LA!
Mag ik vragen of jullie nog bijzondere dingen hebben gedaan met jullie dochter, altijd leuk om te horen wat anderen met kinderen doen.
Wij hadden tickets van attractionticketsdirect, ook met de 2de dag gratis. Al gekocht in 2021 omdat we eigenlijk vorig jaar zouden gaan. Maar die 2de dag dus niet nodig gehad.

In de app van Universal kun je live de wachttijden zijn. Je kunt dat dus ook een paar weken van te voren in de gaten houden, op de dag dat je zelf gaat. Zo wist ik wat de attracties met de langste wachttijden waren, en hebben we die dus sochtends vroeg gedaan. Inderdaad eerst naar lower lot voor Jurassic World en Mummy, daarna naar Harry Potter, de studio tour. Ondertussen konden we in de app een virtual line reservering maken voor Nintento World, daar mochten we om half 3 in (maar niemand die checkte of we wel een reservering hadden). Zodra park opent rent iedereen daar naartoe, waardoor de wachttijd voor Mario Kart direct oploopt naar 180minuten. Wij kozen dus bewust voor die wat later te doen, toen liep de wachttijd weer terug. Verder kun je in de app volgens mij alleen voor de Pets attractie een reservering maken.
Rond 17.00u hadden we alles gedaan wat we wilden (volgens mij alleen Transformers en Simpsons niet), en zijn we weg gegaan.

Wij hadden maar 1 dag in LA, omdat we daarna een paar gingen cruisen. Dat kan ik van harte aanbevelen, juist met kinderen! Maar dat past nu denk niet meer in je planning ;-)

Eind deze week zijn we weer een paar dagen in LA, mocht ik dan tips hebben dan laat ik het weten.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Big-AL
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 24 mei 2017, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Gouda

Re: Universal Studios Hollywood: ervaringen gevraagd.

Bericht door Big-AL »

Helaas zijn de special effect show en de animal actors shows begin dit jaar gestopt helaas.
Ik heb deze in 2019 nog gezien en die waren best leuk.
Nu is de Waterworld show volgens mij nog de enige live-action show die over is, deze is echt heel gaaf.

https://www.insideuniversal.net/2023/01 ... his%20week.
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019 en 2023
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Universal Studios Hollywood: ervaringen gevraagd.

Bericht door SaskiaC »

Let goed op bij de Get your guide aanbieding, op hoelaat je het park in mag.
De aanbieding die ik 2 maanden geleden zag, was vanaf 10 uur, dan is het park al 2 uur open en is het dus al een stuk drukker.
Ik heb daarom deze aanbieding niet gebruikt, omdat ik graag eerder het park ik wil.

@Sevianna Jouw Get your guide aanbieding is ook vanaf 10 uur zie ik nu.
Big-AL
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 24 mei 2017, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Gouda

Re: Universal Studios Hollywood: ervaringen gevraagd.

Bericht door Big-AL »

En let op als je in september en oktober gaat, je rond 17:00 het park moet verlaten omdat ze 's-avonds de Halloween Horror night hebben. En daar moet je een apart (heel duur) ticket voor hebben. Dit is mij in 2019 in Univeral Hollywood en Knott's Berry Farm gebeurt.

https://www.universalstudioshollywood.com/hhn/en/us
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019 en 2023
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Universal Studios Hollywood: ervaringen gevraagd.

Bericht door Sevianna »

@SaskiaC

Bedankt dat had ik dus niet gezien! Ik denk dat ik dat dan ook niet ga doen, 10 uur is toch wel aan de late kant. Mag ik vragen waar u toen wel geboekt heeft?

We zijn er nu uit dat we toch wel het park gaan aandoen, het ziet er zo leuk uit! En jullie ervaringen klinken ook echt heel leuk. We zien ook dat het wat rustiger is in het park in de laatste twee weken van augustus, we verblijven ook van 25 tot 29 augustus in LA dus dacht ik eraan om maandag 28 augustus te gaan hopen dat het dan echt rustig is.

Bedankt allemaal voor de reacties!
2022 Florida - New Orleans
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Universal Studios Hollywood: ervaringen gevraagd.

Bericht door Sevianna »

@KW1984 Cruisen op een cruiseschip, of echt cruisen in de auto hahahahahah? Oh nu ben ik wel benieuwd waar jullie naar toe zijn gevaren...... Je mag me zeker laten weten hoe het allemaal gegaan is verder in LA. Ben ook heel benieuwd hoe jullie het ervaren hebben, onze accommodatie die we op het oog hebben ligt net op de grens van downtown LA en paar blokken van Skidrow (te laat gezien) maar gelukkig nog wel annuleerbaar. Ik zie ook in de recensies niemand klagen daarover......
2022 Florida - New Orleans
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Universal Studios Hollywood: ervaringen gevraagd.

Bericht door SaskiaC »

@Sevianna
Na lang nadenken hebben we nu toch een skip the line pass gekocht.
Heel duur, maar we hebben het toch maar gedaan.
Ik heb ze bij de website van Universal Studio's zelf geboekt.
Ze hebben ook normale tickets, die zijn een heel stuk goedkoper (maar alsnog duur).
Zie ook mijn andere post "Reis SaskiaC: 4 weken Amerika (bij de routes).
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Universal Studios Hollywood: ervaringen gevraagd.

Bericht door KW1984 »

Sevianna schreef:
02 mei 2023, 14:52
@KW1984 Cruisen op een cruiseschip, of echt cruisen in de auto hahahahahah? Oh nu ben ik wel benieuwd waar jullie naar toe zijn gevaren...... Je mag me zeker laten weten hoe het allemaal gegaan is verder in LA.
@Sevianna Sorry ik zie je bericht nu pas. We zijn gaan cruisen naar Catalina Island en Ensenada in Mexico. 4 nachten op de Navigator of the Seas van Royal Caribbean. Onze eerste keer, maar zoals gezegd een hele leuke ervaring!

De laatste dagen van de vakantie verbleven we ook in Glendale. Het Hyatt Place via Hotwire voor $99 per nacht inclusief ontbijt (parkeren om de hoek voor $ 15 per dag). Prima hotel in gezellige en veilige buurt. Mooi winkel-/uitgaangscentrum vlakbij en veel restaurants. Aanrader.
Van daaruit diverse highlights bezocht, redelijk goed aan te rijden. Griffith Park, Hollywood, Santa Monica, Downtown, etc. Onze dochter van 8 vond de attracties op de pier in Santa Monica geweldig. T/m 7 jaar (leugentje om eigen bestwil toegepast) kun je voor $ 20 een bandje kopen om onbeperkt in de attracties te gaan. Oneindig plezier. Maar ook gewoon de speeltuin met lokale kids in Griffith Park en alle hondjes die daar uitgelaten worden vond ze erg leuk.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Pierre le Reynard
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2023, 07:30
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Universal Studios Hollywood: ervaringen gevraagd.

Bericht door Pierre le Reynard »

Hi,

Zijn de kaarten ook persoonsgebonden? En dient de eventuele 2de dag aansluitend te zijn?

Kennissen van ons zijn er een week later dus vroeg me af of we de tickets kunnen delen (echte hollanders he)
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Universal Studios Hollywood: ervaringen gevraagd.

Bericht door Jolanda68 »

Wij waren er in 2008, we vonden het geweldig 👍, hier een link naar het korte verslag: https://fransenjolandawestamerika2008.w ... s-angeles/
Marjolijn
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 feb 2005, 14:11
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Papendrecht

Re: Universal Studios Hollywood: ervaringen gevraagd.

Bericht door Marjolijn »

Pierre le Reynard schreef:
08 jul 2023, 08:53
Hi,

Zijn de kaarten ook persoonsgebonden? En dient de eventuele 2de dag aansluitend te zijn?

Kennissen van ons zijn er een week later dus vroeg me af of we de tickets kunnen delen (echte hollanders he)
De tickets die ik gisteren bij attractiontickets.com gekocht heb (ook 2e dag gratis en volwassenen voor de kinderprijs), zijn inderdaad persoonsgebonden. En het tweede bezoek moet binnen 7 dagen na het eerste bezoek plaatsvinden. Of je ID-bewijs ook daadwerkelijk gecontroleerd wordt weet ik niet, want we zijn nog niet geweest.
2023: Zuid-West USA
2007: West USA
2005: New York en Zuid-West USA
2004: Florida
DebbyvanE
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2024, 11:18

Re: Universal Studios Hollywood: ervaringen gevraagd.

Bericht door DebbyvanE »

SaskiaC schreef:
10 mei 2023, 22:23
@Sevianna
Na lang nadenken hebben we nu toch een skip the line pass gekocht.
Heel duur, maar we hebben het toch maar gedaan.
Ik heb ze bij de website van Universal Studio's zelf geboekt.
Ze hebben ook normale tickets, die zijn een heel stuk goedkoper (maar alsnog duur).
Zie ook mijn andere post "Reis SaskiaC: 4 weken Amerika (bij de routes).
@Sevianna Hoe is dat bevallen? wij gaan deze zomer en wil graag weten of een skip the line pass een aanrader is?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer