Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Toegankelijkheid Capitol Reef NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
thefreeze
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Toegankelijkheid Capitol Reef NP.

Bericht door thefreeze »

Wij zitten in juli 2 nachten bij Capitol Reef (Skyview hotel in Torrey, zeer benieuwd hoe dat hotel is!).

Voor het bezoeken van Capitol Reef ben ik me aan het orienteren wat we daar gaan doen en wil graag jullie ervaringen gebruiken.

Voor zover ik heb begrepen is Capitol Reef via verharde wegen maar deels toegankelijk maar zijn er vele mogelijkheden om het park met een Jeep te bezoeken. Heeft iemand daar ervaring mee en zou je me daar wat advies over kunnen geven? Ik wil in Torrey een Jeep huren.
Is het park via de onverharde wegen makkelijk te navigeren? Ik heb wel eens een route gereden ergens anders waarbij je "bij het gele huis linksaf de onverharde weg op moest, dan na 9.6 mijl bij de fork links aanhouden, dan na 3.5 mijl weer links, etc etc" en dat is mij iets te avontuurlijk.

Als jullie ook nog een tip hebben voor een goeie Jeepverhuur in of rond Torrey dan ben ik helemaal blij.

ps. wij zijn geen hikers dus zullen niet veel kunnen wandelen.
Laatst gewijzigd door markro op 04 apr 2023, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ter verduidelijking topictitel aangepast.
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
goldenhills
Amerika-expert

Re: Capitol Reef

Bericht door goldenhills »

Je kunt zgn geo-referenced PDFs gebruiken via de Avenza app, dan zie je op je telefoon precies waar je op de kaart bent. Avenza app installeren (gratis), en via die app de Capital Reef NP map downloaden (ook gratis; diverse kaarten kosten geld, maar veel kaarten van NP, BLM, NF, USGS, etc zijn gratis). Je kunt ook Gaia, OnX, etc gebruiken, maar die kosten geld. Google vantevoren de route om een idee te krijgen hoe uitdagend de route is. Verder zijn er nogal eens overstromingen daar, dus controleer vlak van te voren wat open is. Ik neem aan de Jeep rental ook wel info heeft over routes die bij je ervaringsnivo passen.

Capitol Reef en omgeving zijn zeker een aanrader!
thefreeze
Amerikafan

Bericht door thefreeze »

Dankjewel Goldenhills, ik ga me er eens in verdiepen!
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Op www.ontdek-amerika.nl vind je informatie. En er zijn meer forumleden die - zelfs met een huurauto - dirt roads hebben gereden daar, zoals forumlid Michelly.
Als je naar Cathedral Valley Loop zoekt met de zoekfunctie op het forum vind je ook wel de nodige informatie.

Marianne
thefreeze
Amerikafan

Re: Toegankelijkheid Capitol Reef NP.

Bericht door thefreeze »

Dankjewel Marianne, ik zat al te wachten op je reactie! :-)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

De scenic drive is onverhard, maar zover ik me herinner prima te doen (wij reden hem met onze eigen Ford Expedition). Reden ook gewoon sedans volgens mij.
Terug in Texas!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Denk om spraakverwarring voor wat betreft de Scenic Drive in het park.

De Scenic Drive in het Capitol Reef NP is verhard, dit is de zijweg die van de hoofdweg (Highway 24, komt vanaf de plaats Torrey) bij het Visitor Center door het park naar het zuiden loopt.
Aan het einde van het asfalt gaat die weg over in onverhard. Dan is dat onverharde deel soms begaanbaar met een personenauto (met hoge bodemvrijheid), afhankelijk van de toestand van de weg met kuilen en ribbels, tot aan een (kleine) parkeerplaats bij de Capitol Gorge.
Deze kloof kan men bij goed weer inwandelen en o.a. op zoek gaan naar inscripties van de pioneers.

De wegen in het deel van het park ten noorden van Highway 24, naar de Cathedral Valley Loop, zijn onverhard en er moet door een rivier gereden worden (Fremont River), hetgeen bij hoog water niet met alle auto's mogelijk is.

Voor de landkaart van het park.
Website van de National Park Service: https://www.nps.gov/care/index.htm
Klik rechtsboven op de tab "Maps", kies dan "Brochure Map" en zoom-in.

Wij zijn diverse keren in dit park geweest, echter alleen in het zuidelijke deel.
De laatste keer was in 2018 en toen hebben wij o.a. gewandeld in de Grand Wash.
Hierbij de link naar ons reisverslag. Zie dag 21 en 22.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Cobert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Cobert »

Afgelopen september hebben wij een jeep gehuurd bij Thousand Lakes RV Park in Torrey. ‘S morgens om 8.00 opgehaald en in de avond weer terug gebracht.
De bedoeling was om Cathedral Valley te rijden, maar het was zeer slecht weer geweest en op de dag dat we de jeep ophaalden regende het ook nog.
We mochten annuleren vanwege het slechte weer (hadden thuis al gereserveerd) maar zijn toch op pad gegaan. We besloten om Cathedral Valley te laten vallen en hebben gekozen voor de Burr Trail. (Deels verhard en deels onverhard). Geen spijt van gehad, want we vonden het prachtig! We hadden deels zonneschijn maar ook hele donkere luchten wat een heel apart contrast gaf met de gekleurde rotsen.
Je kunt kiezen uit een tweedeurs en een vierdeurs Jeep. Reserveren kan tegenwoordig via hun website.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Ik zou me niet te veel zorgen maken ivm toegankelijkheid.
Je kan je dagen vermaken in capitol reef zonder te gekke dirt roads te moeten rijden.
De grote watch out is het weer. Als er flash floods geweest zijn of verwacht worden veranderd dat alles in heel korte tijd.
Dus even stoppen bij visitor center.
Als je een sowieso al een SUV huurt, dan kan je allicht (vraag even na bij visitor center) de Cathedral valley loop rijden zonder te veel problemen (ja er zit altijd risico op natuurlijk want officieel mag het niet).
Als je niet door de rivier durft rijden (wij deden het wel al eens met een cross over, een hele kleine SUV, ging goed) kan je ook bij het andere einde beginnen en one way rijden to the grote monolieten. Dat is een prachtige rit. Ligt ook meestal goed en smooth. Wel niet rijden bij nat wegdek want dan is de grond plakkerig.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Bull trail, Notom Bulfrog,... en dergelijke kan je ook gewoon met je normale rental SUV rijden trouwens. Wij doen dat alleszins :lol:
De dirt roads rondom Factory Butt en Moonscape overlook (moonscape overlook is ook gewoon op google maps te vinden) ten oosten van het park zijn trouwens nog mooier met name rondom sunset en ook goed te doen met bvb een standard SUV of zo.

Ivm "kaart" : wij gebruiken gewoon google maps en onze geocaching (onze hobby) app kaart. Volstaat prima. Wel offline zetten ingeval bereik wegvalt.
Cobert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Cobert »

Onderstaande website geeft zeer veel informatie over de Burr trail en Cathedral Valley (en heel veel andere bezienswaardigheden )

http://www.backroadswest.com/blog/burr-trail-utah/

http://www.backroadswest.com/blog/cathedral-valley/
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
thefreeze
Amerikafan

Bericht door thefreeze »

Super, enorm bedankt voor jullie zeer nuttige tips!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer