's Ochtends lekker vroeg naar Yosemite, iemand ervaring?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
thefreeze
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 20

's Ochtends lekker vroeg naar Yosemite, iemand ervaring?

Bericht door thefreeze »

Hallo allemaal,

Wij komen op dag 1 in Las Vegas aan, rijden dag twee naar Bishop en rijden dan op dag 3 door Yosemite.

Dat is dus na de tweede nacht en ik weet nu al dat het dus vroeg opstaan wordt vanwege de jetlag.
De zon komt in die periode om 05:36 op, dus waarom niet met het krieken van de dag Yosemite in rijden om nog zoveel mogelijk van de rust te genieten.

Iemand eerder voeg in Yosemite geweest? Kan je dan bij de ingang gewoon doorrijden?
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 zomer FL, 2022 herfst FL/CA/NV, 2023 West
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: 's ochtends Lekker vroeg naar Yosemite, iemand ervaring?

Bericht door Tipsy_1 »

Je route is dus:
dag 1: > Las Vegas
dag 2: Las Vegas > Bishop (door Death Valley heenracen? dit is best wel een end). In Owen's Valley (waar Bishop ligt is trouwens enorm veel te doen. Mono Lake, Bodie, hot springs, diverse filmlocaties,...
dag 3: Bishop>Yosemite over de Tioga pas? ga je in de zomer.

Wij hebben al wel eens op een vroege ochtend voor zonsopkomst door Yosemite Valley gereden, maar jouw geval is anders, je route gaat allicht over de Tioga Pas dus het is niet zo dat je meteen in Yosemite Valley bent maar je rijdt eigenlijk een panoramische route. Vroeg opstaan is niet verkeerd maar ik denk dat je je nog niet goed verdiept hebt in de kaart.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 's Ochtends lekker vroeg naar Yosemite, iemand ervaring?

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt op elk moment het park binnen rijden. Er zal wellicht nog niemand bij de ingang zitten Dus je kunt dan gewoon doorrijden.

Het is denk ik ik wel mooi om eerst te stoppen bij Mono Lake, dat lijkt me prachtig als het net licht wordt.
Ga dan naar de zuidkant, aan de 120.

Ik zat even te zoeken wanneer je gaat maar ik zie het ook niet in je andere topic staan. Juni? Hou er rekening mee dat de Tioga Pass laat open zal gaan dit jaar.

Marianne
Gebruikersavatar
thefreeze
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: 's Ochtends lekker vroeg naar Yosemite, iemand ervaring?

Bericht door thefreeze »

We zijn er op 23 juni... fingers crossed!
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 zomer FL, 2022 herfst FL/CA/NV, 2023 West
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: 's Ochtends lekker vroeg naar Yosemite, iemand ervaring?

Bericht door jojostravelusa »

In 1995, op onze eerste Amerikareis, waren we op 18/19 juni in Yosemite en toen was bijna alles dicht. De Tioga sowieso, dus zijn we over de Sonora Pass gegaan, die overigens ook prachtig is. In het park waren maar 2 campings open en dus vol. Het grootste deel van het park konden we niet bezoeken, alleen het zuid-westen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: 's Ochtends lekker vroeg naar Yosemite, iemand ervaring?

Bericht door hemmie »

Dat wilde ik dus niet horen :D . Wij gaan meestal in juli op vakantie, deze keer al in juni omdat we naar California gaan en bosbranden wilden ontlopen. Maar nu zijn we 16-19 juni in Yosemite, hoopten de 19e over de Tioga Pass te gaan. Hard hoofd in met al die sneeuw. En dan nog die afsluifingen op HWy 1, we gaan het allemaal zien.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer