Jouw mooiste ervaring/herinnering

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door redeye »

Als je terugdenkt aan jouw eigen reis/reizen in Zuidwest Amerika, wat was dan je mooie ervaring of herinnering?
Dit mag van alles zijn. Een bepaalde stad, de rust vroeg in de ochtend in een NP, een kopje koffie op een mooie plek, de sfeer bij een sportwedstrijd, een excursie. Noem maar op!
Waar denk je graag aan terug en zou je weer doen en/of anderen aanraden?
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4373
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door Ruud2004 »

Al weer heeeeel wat jaartjes terug, maar in NYC vanuit de Metro omhooglopen en je vergapen aan al die belachelijk hoge gebouwen :shock: (blijft trouwens mooi en hoog)

Ook verbluffend mooi/spannend, in Ocala Forrest een Florida Panther tegenkomen. Fijn voor ons was, dat het dier onverstoorbaar doorliep :roll:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door Felicitas »

Leuk topic! Het meest denk ik terug aan de prachtige Devils Causeway Loop Trail. Een absolute TOP hike in de Flat Tops Wilderness (Colorado) met een superspannende oversteek over de Devils Causeway. Zie dit filmpje. In dit filmpje ziet het er nog enger uit dan het in werkelijkheid was, maar spannend was het. Qua schoonheid een absolute aanrader, maar ik denk niet dat we het lot gaan tarten en het nog eens gaan doen. Zie ons verslag.
aronneke
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door aronneke »

Mijn mooiste herinnering is dat ik ten huwelijk ben gevraagd bovenaan de top van Angles Landing in Zion :D Mijn vriend dacht lekker rustig en romantisch zijn aanzoek te kunnen doen, maar eenmaal boven was het een drukte van jewelste. Hij wilde met mij op de foto, en gaf de camera aan een andere toerist om de foto te maken. Toen die toerist eenmaal doorhad dat hij bezig was met een aanzoek, heeft hij de video aangezet. Een mooie visuele herinnering dus!
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door Tipsy_1 »

Balloon Fiesta in Albuquerque
Met een bush plane over de gletsjers in Alaska vliegen en verblijf in het afgelegen Kennicott
De eindeloze ritten door verlaten highways in het SW
De Inside Passage
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door BonnyR »

Oei, dat wordt een lijstje...
- helemaal alleen uitkijken over Horseshoe Bend
- de ontmoeting met m'n eerste zwarte beer
- " shark alert" nou ja niet mooi, maar schrikken...snorkelend in een school vissen, die opeens alle kanten opstoven werd er vanaf de pier shark alert geroepen 😅
- de lekkerste zalm ooit gegeten in Alaska bij een zalm restaurantje
- New Orleans, leuke gesprekken gehad met mensen , die dachten dat mijn man ( in rolstoel) Vietnam veteraan was.
- Canada, wakker worden camper deur open en er lopen een stuk of 8 elken ( weet niet hoe ze heten in Nederlands) over je site.
- Death Valley- star wars canyon.
- varen bij de Gletsjers bij Alaska op de oude MS.Rotterdam
En nog veel veel meer....😊
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
roendo
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jun 2022, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door roendo »

Leuk topic! :) Een van m'n leukste herinneringen is dat mijn man en ik in 2019 een show van Jimmy Fallon mochten bijwonen in New York! Dat was echt een onvergetelijke ervaring. O.a. Dr. Phil was te gast daar die dag haha. Aan het einde van de show heb ik nog een high five gekregen van Jimmy Fallon. :lol:

Edit: Oeps! Het moest natuurlijk over het Zuidwesten gaan. Wie weet kan ik in augustus hier nog een herinnering toevoegen dan whaha.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door BonnyR »

roendo schreef:
20 jan 2023, 23:41
Edit: Oeps! Het moest natuurlijk over het Zuidwesten gaan. Wie weet kan ik in augustus hier nog een herinnering toevoegen dan whaha.
Ooh, heb ook heel Usa en Canada erbij gepakt...😁
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door sharon-vb »

Tijdens onze eerste reis vond ik vooral het rijden van A naar B met tussenin enorme leegtes en af en toe thumbleweed erg indrukwekkend. De natuur in de gehele VS heeft mij doen verbazen en had dat van tevoren niet verwacht.

Ook een ervaring, niet de mooiste maar heeft wel het meeste indruk gemaakt, is dat mijn man op de official missing persons lijst terecht kwam in New York. Uiteindelijk na vele uren (lang leve de spits in New York) kwam hij het hotel weer binnengelopen maar ik heb heel wat tranen gelaten in die tussentijd hahaha.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door Corv »

Wat Sharon zegt. De enorme leegtes en inderdaad thumbleweeds, ik dacht vroeger dat het een film ding was😂. Wat mij betreft dat je uren country roads rijdt en ineens in the middle of nowhere een weiland ziet met 100+ classic American cars die staan weg te roesten, maar waar van het chroom nog steeds blinkt. Een van de indrukwekkendste was toen mijn moeder(73 jaar toen) op onze rv roadtrip van Chicago naar LA voor het eerst de Grand Canyon zag en moest huilen omdat ze het zo onrealistisch mooi vond.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4373
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door Ruud2004 »

Ruud2004 schreef:
20 jan 2023, 13:13
Al weer heeeeel wat jaartjes terug, maar in NYC vanuit de Metro omhooglopen en je vergapen aan al die belachelijk hoge gebouwen :shock: (blijft trouwens mooi en hoog)

Ook verbluffend mooi/spannend, in Ocala Forrest een Florida Panther tegenkomen. Fijn voor ons was, dat het dier onverstoorbaar doorliep :roll:
Mmmm, ik had even over het hoofd gezien dat het om het Zuidwesten ging :mrgreen:

Naast Angels Landing, vond ik Death Valley ontzettend mooi.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Peterentruus
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2013, 16:41
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Midden Limburg
Contacteer:

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door Peterentruus »

Powwow in Cody. Ik zat achter de drums en de zingende indianen. Maakte zoveel indruk op me, dat ik de tranen in de ogen had staan. Krijg er weer kippenvel van.
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door mikekiwi »

sharon-vb schreef:
21 jan 2023, 12:29
Tijdens onze eerste reis vond ik vooral het rijden van A naar B met tussenin enorme leegtes en af en toe thumbleweed erg indrukwekkend. De natuur in de gehele VS heeft mij doen verbazen en had dat van tevoren niet verwacht.
Precies dit, de wijdsheid, grandeur en afwisseling van landschappen. Het gevoel dat je in een rit van 2 uur evenveel variatie ziet als mogelijk in een rit door half europa.

Verder zaten we afgelopen zomer in een enorrume regenbui in Death Valley (één van de vele) en dat was erg memorabel en toch ook wel spannend.

Ook mooi: een heuse Baywatch reddingsactie op ons stukje strand tussen Venice en Santa Monica. Allemaal niet zo heel spannend, maar we konden wel wat herkenbare tv-momentjes afvinken
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door BonnyR »

Peterentruus schreef:
23 feb 2023, 13:43
Powwow in Cody. Ik zat achter de drums en de zingende indianen. Maakte zoveel indruk op me, dat ik de tranen in de ogen had staan. Krijg er weer kippenvel van.
Wij kwamen ook op Vancouver Island onverwacht een groot evenement binnen rollen. Ontzettend veel verschillende indianen stammen. Prachtig! Nog steeds een foto van in de gang hangen.
20230223_163527.jpg
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door redeye »

Wat een prachtige foto!
Mazzy
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 aug 2023, 15:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door Mazzy »

Concert van Matchbox20, Semisonic en Souls Asylum @ Amphitheater in The Red Rocks in Colorado in 1998.
1997 Orlando Florida
1998 Rondreis Colorado
2008 One-way trip Ohio-Texas-New Mexico-Colorado-Utah-Arizona-Nevada-California
2019 Texas-Oklahoma
2024 ...
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door IngridZw »

De reizen die wij gemaakt hebben naar Amerika waren een aaneenschakeling van mooie ervaringen dus is het best lastig om er één uit te kiezen waar we de mooiste herinneringen aan hebben. Maar goed laat ik er dan maar eentje kiezen en dat was op een avond in Cody tijdens een rondje Denver in 2015.
Zoals zovelen gingen wij ook naar de welbekende rodeo. In het begin was het leuk maar toen op een gegeven moment op een dieronvriendelijke manier de kalfjes met lasso's werden opgejaagd en gevangen werden genomen kon onze (volwassen) dochter het niet meer aanzien en zijn we halverwege vertrokken.
Eenmaal terug bij het hotel vroegen we aan de eigenaar of er ergens anders nog iets te beleven viel want het was nog vroeg in de avond. Hij raadde ons Cassie's Café aan, een kroeg ca. 100 meter van het hotel. We hebben daar een geweldige avond beleefd tussen de plaatselijke locals. We hebben met ze gedanst, gedronken en gepraat onder het spelen van een fantastische live band. En dit ging door tot in de kleine uurtjes. Gelukkig hadden we nog een extra dag in Cody zodat we de volgende ochtend niet al te vroeg het bed uit moesten.

Naast al het prachtige natuurschoon wat we hebben gezien was dit toch ook een hele bijzondere belevenis.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Ello
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2023, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door Ello »

Zo veel! Mijn eerste keer was 30 jaar geleden. Er was nog geen internet hier en je moest het doen met een boek en een reisfolder waar je je info uithaalde. Dus er waren een hoop verrassingen! Nu met internet is alles te zien, te lezen en uit te pluizen, tips, ideeën, e.d. Zo wisten we niets van de seals op Fischermans wharf, dat was een verrassing, hadden we in Nederland alleen maar 2 of hooguit 3 baans wegen, Billboards kenden we niet, Outlet Centers waren een nieuw fenomeen, Ben & Jerry"s was onbekend (we hadden alleen Hertog ijs en met kerst keus uit 1 soort Vienetta), frisdrank automaten met blikjes en candy bars, kleurige gedecoreerde kindertaarten met figuurtjes erop, zoveel soorten cereal's voor in de yoghurt, de donuts in alle soorten en maten. Ik denk dat ik dat alles nog het meest spectaculair vond, naast alle bezienswaardigheden. En het feit dat je eigenlijk nogal onwetend was en dat alles dus nieuw was i.p.v dat je min of meer alles al op voorhand weet dankzij het internet.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door Dutchess »

Ik woon hier inmiddels alles bij elkaar al meer dan 40 jaar, dus al heel wat indrukwekkends gezien in al die jaren. Maar de allermooiste ervaring was toch onze rafting tocht door de Grand Canyon vorig jaar. Life changing.

Afbeelding
Marble Canyon by DutchRosie, on Flickr

Afbeelding
PJC_2320 (1) by PJC, on Flickr
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42058
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door Martin & Marianne »

@Dutchess Ik kan me voorstellen dat dat een geweldige ervaring is geweest! Heel bijzonder!
Hoe lang duurde die trip?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer