Jouw mooiste ervaring/herinnering

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door Dutchess »

Wij konden vanwege diverse werkroosters helaas maar een halve tocht doen, dus 1 dag de boten klaarmaken, 6 dagen raften, en 1 dag naar boven hiken vanaf de rivier (in de buurt van Phantom Ranch) naar de South Rim. Tijdens onze hike ontmoetten we het groepje dat onderweg was naar beneden om met ons van plaats te wisselen op de boten. Totaal hebben 8 mensen de hele tocht gemaakt, de anderen hebben gewisseld (8 per helft). Onze schoonzoon was 1 van de "officiële" roeiers, hij heeft wel de hele tocht afgemaakt (nog 8 dagen raften).

Dit was een privé tocht, dus niet via een commercieel bedrijf (die zijn haast onbetaalbaar). Het was vaak hard werken, maar daar stond zoveel tegenover! En we hadden een bijzonder geschikte groep, echt geboft.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door bigoak »

Vanaf Flagstaff over de 180 en 64 door een eindeloos lijkende vlakte te rijden en dan in een keer de diepte van de Grand Canyon zien. Ik had foto's gezien, maar die deden de werkelijkheid geen eer aan. We waren even een paar minuutjes stil. Gelukkig waren we er op een dag dat er weinig overige toeristen waren. Later nog een paar keer terug geweest (en in november weer), maar de eerste indruk was toch de meest betoverende.
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door ronenivonne »

Oosten en Westen van de US geweest en zelfs in Las Vegas getrouwd, stuk voor stuk geweldige ervaringen. Ieder stuk heeft z'n eigen wow factor.
Maar voor mij is de weg naar Key West toch 1 van de mooiste ervaringen. Vooral vanaf het punt Key Largo vind ik deze route erg mooi.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat wij echte "die hard" Florida reizigers zijn. :thumbup:
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door dejong89 »

Beren in Alaska
Oog in oog staan met een enorme eland in Alaska
Huwelijksaanzoek, in Alaska

Alaska. Dat was echt een reis die in alle opzichten fantastisch was.
you should never go to Alaska as a young man because you'll never be satisfied with any other place as long as you live.
And there's a lot of truth to that.

John Muir
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
TonSimone
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 jul 2019, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door TonSimone »

Pfff.... wat een moeilijke keuze... :roll:
In het zuidwesten een bezoek aan Alcatraz, inclusief een prive rondleiding op de ziekenboeg, of het personeel wat compleet uit zijn dak ging tijdens een nummer van de Black Eyed Peas in het Hardrock cafe in LV. Ondertussen werd het eten ergens neergezet wat ze aan het uitserveren waren, maar niemand vond dat erg. :lol:

:offtopic: maar in het algemeen zeker ook:
Het zwemmen met Manatees/zeekoeien in Crystal Rivers staat hoog op dat lijstje, net als de 7 (5 volwassen en 2 jeugd) bultruggen langs de boot bij Stellwagen Bank (vanuit Salem) :-D
Maar de diverse ijshockeywedstrijden geven ook nog steeds een flinke smile. :D
Sorry, mijn lijstje is gewoon te lang...
1999: Boston-Toronto-NY
2009: Florida
2010: LA-LV-GC-Page-DeathValley enz ;) -SDiego
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Boston-NY-Philadelphia-Washington-Memphis-New Orleans
2019: Seattle-Vancouver-SaltLC-Moab-RockyMountains-Denver
Ello
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2023, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door Ello »

Niet zozeer de mooiste herinnering, maar meer aparte herinneringen: Het vergelijken van 30 jaar geleden en 2023! Uiteraard de prijzen voor alles, niet alleen hotels en eten en boodschappen maar ook tripjes en uitstapjes. 3x zo duur geworden. En opvallend: 30 jaar geleden had elk dorp wel 1 of 2 fastfood ketens (MC Donalds en Wendy's 'of Burger King), een enkele keer een Taco Bell. Nu zie je, als rijdt je het kleinste gehucht in, al bij het begin een bord staan met minimaal 6 fastfood ketens en dan zijn er in werkelijkheid een dubbel aantal. Bovendien: het eerste pand wat je bij binnenkomst van elke stad, dorp of gehucht ziet is een cannabis shop (of een "waterwinkel", daar zie je ook veel junks naar binnen gaan). Die had je 30 jaar geleden niet. En werkelijk overal een wietlucht, zelfs een keer midden op de snelweg! En veel meer toeristen, beide keren buiten het seizoen. Dat merk je ook aan de hygiene bij de openbare toiletten...30 jaar geleden was ik hoogst verbaasd over hoe schoon en netjes die waren, nou daarvan heb ik werkelijk niets terug gezien! De zwervers en de rijen tentjes en campers waar mensen in wonen waren er vroeger niet. Maar al met al heb ik ook veel gezien wat niet veranderd is en vond ik het ook grappig de verschillen te zien.
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door RCRD »

De eerste keer naar het Zuidwesten van Amerika. Ons eerste park was Death Valley. Ik heb in principe een hekel aan hitte maar we zijn er sindsdien al een paar keer teruggeweest. Wat een genot om daar te zijn, kan het moeilijk uitleggen.
Daarna reden we door naar Las Vegas. Voor de eerste keer hadden we uitgepakt en hadden we een suite in de Cosmopolitan die net open was met view van de fountains van de Bellagio. Ik keek over de strip vanaf het balkon en het was liefde op het eerste gezicht. :mrgreen:
Heel veel avonturen en heerlijke momenten verder gaan we volgend jaar voor de 15e keer naar Las Vegas. :D
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door Timothy555 »

Bij mij is het toch wel het moment dat ik nét door CBP was in Vegas op het moment dat de grenzen na corona weer ‘open’ waren voor gewone stervelingen. Toen daagde me echt “ik ben eindelijk weer in de VS en geen vort virus, regeltje of whatsoever zal me nu tegen houden van hier 8 dagen plezier te maken”.

Thuis ging alles zowat weer in een halve kramp omwille van Omicron - en ginder kon ik gewoon in een bar zitten pintelieren.

Ik was verliefd geworden op Vegas tijdens m’n eerste reis in 2019. Plannen om in 2020 of 2021 terug te komen gingen niet door. Ik herinner me dat ik in die periode ook vaak dacht ‘waar gaat het nu heen met de mensheid’. Vaak niet eens met beslissingen. En dan mag je plots. Eindelijk. Ik had een zwak momentje toen de limo die ik helemaal voor mezelf alleen geboekt had de strip opdraaide.

Sinds die keer eind 2021 ben ik intussen 5 keer terug naar de VS geweest en volgende week ben ik weer weg naar de F1 in Vegas. Elke reis heeft zijn hoogtepunten, elke reis is weer speciaal geweest. Elke keer kom ik nog zotter van de VS terug dan ik al was.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door Tantelotje »

De allereerste keer (in 2012) toen we Yosemite binnenreden... op slag verliefd! En ondanks alle drukte (en bijbehorende ellende) is Yosemite nog steeds een favoriet.

De allereerste keer dat we gingen whalewatchen en inderdaad whales zagen... tranen in de ogen (ik ben een emotionele dweil, maar dan nog).

Het eerste bezoek aan Mount Rainier... die gigantische berg vol in de zon met strak blauwe lucht. Hopelijk kunnen we dit volgend jaar weer zien.

Crater Lake met sneeuw en een knalblauwe lucht... :love10:

En het bezoek aan Glacier vond ik onvergetelijk, vooral het eindpunt van de wandeling naar Hidden Overlook op de Going to the Sun road. Zo ontzetten mooi en dan ook nog een grizzly aan de overkant van de vallei.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door jojostravelusa »

Nou, hebben jullie even :lol:
Eigenlijk is de eerste reis in 1995 in zijn geheel een heel bijzondere herinnering. Alles was nieuw en het besef dat van alles op tv inderdaad ook in het echt zo is was heel bijzonder. Toen hebben we Yellowstone bezocht en dat is nog steeds een van onze favoriete parken.
Op die reis kwamen we ook door Austin, Nevada waar precies een parade ter ere van ?? was. Heel bijzonder om zo'n klein dorp in vervoering te zien van een kleine parade en een hele kleine re-enectment van de Burgeroorlog. Onze eerste beer in Yosemite.
Daarna hebben we nog vele mooie ervaringen opgedaan. HIeronder een aantal, maar dit zijn ze zeker niet allemaal.
Het whale watchen in Moss Landing met de humpbacks zo dichtbij. Sindsdien zijn we verslingerd aan whale watchen.
Alaska met de overnachting in de Silver Salmon Creek Lodge. Zo dicht tussen de beren, geweldig. Alaska is sowieso een belevenis.
De Amish in Indiana.
Eindeloos over de Texas Plains rijden en dan opeens Palo Duro Canyon SP zien.
Overigens zijn er meer verrassende state parks, waar we graag overnachten met de camper. Zo bv. ook Makoshika SP.
De 1300 langs denderende bizons bij de Buffalo Roundup in Custer SP.
Badlands NP heeft ons aangenaam verrast en we vonden het prachtig.
De Pendleton Roundup (rodeo). Geweldig om dit evenement tussen de "echte" Amerikanen mee te maken. Heerlijk hoe enthousiast die zijn.
En natuurlijk het concept camperreizen in Amerika vinden we top. Het land lijkt ervoor gemaakt. Maar het zal wel andersom zijn :lol:
Fle99
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2024, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door Fle99 »

Moeilijk te kiezen... Er waren zoveel geweldige momenten! We waren er 5 weken dus hebben ook heel wat kunnen doen. Ik vond Monument Valley en Bryce echt geweldig mooi. Ook Monterrey en Big Sur waren hoogtepunten voor mij.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Jouw mooiste ervaring/herinnering

Bericht door gera_r »

Er zijn er door de jaren heen verschillende geweest, waaronder Yellowstone en Yosemite.
Maar zwaar onder de indruk was ik ook van de onverwachte verrassingen, waarover ik van te voren niet echt op ingelezen had. Bij onze eerste keer Amerika in 2008 was dat Providence Canyon (oftewel Little Grand Canyon) in Georgia.
Verder werden we ook erg verrast door de schoonheid van het regenwoud van Olympic National Park in Washington state, in 2019.

En dan herinner ik me een rit door de panhandle van Texas, waarbij we op een gegeven moment 360 graden om ons heen konden kijken met niets tussen ons en de horizon, zelfs geen boom... Wauw...!!

En dan ook niet te vergeten Cumberland Island in Georgia op mijn 60e verjaardag in 2018. Onbewoond en maar een beperkt aantal bezoekers per dag. Hoe indrukwekkend was het om daar te zijn...

Nu stop ik, want er komt van alles naar boven ineens... :?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer