Advies hotels Los Angeles en San Francisco.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Advies hotels Los Angeles en San Francisco.

Bericht door Resetovic »

Beste mede-Amerika liefhebbers,

Vorig jaar mei voor het eerst in Amerika geweest, in 19 dagen had ik zo veel gedaan dat het eigenlijk als een droom voelde nadien en veel gewoon ben vergeten :blink:, 4/5 maanden geleden nogmaals besloten om weer te gaan in maart dit jaar.

Mijn gezelschap vorig jaar was mijn partner en ik ga nu met mijn broertje en een neef.
Voor hun wordt het 1e keer en ik zal hun gids zijn, wij zullen vooral buiten zijn en alleen slapen in hotels, dit laatste moest ik dus qua budget opletten.
Gelukkig had ik veel vastgezet via Booking en wat ik heb geboekt is nu of vol of veel duurder geworden, ik zit eigenlijk met de hotels in twijfel omdat reviews zoveel uiteen lopen en negatieve feedback lijkt alsof het eerder aan de gast ligt dan aan hotels, natuurlijk zijn bepaalde hotels ook echt niet perfect.

Ik zit nu eigenlijk alleen met San Francisco en Los Angeles te worstelen en hoop dat anderen mij tips kan geven welke hotels ik kan nemen dus puur om 's avonds te slapen en dat de hygiene van hotels in orde is, de kans dat dit minder is bij budget hotels is gewoon meer aanwezig dan mij duurdere hotels.

In Los Angeles is ligging belangrijk. Vlakbij Hollywood, Cryto.com Arena (voorheen Staples) en SoFi Stadion.

5 nachten in Los Angeles

Ramada by Wyndham Los Angeles/Wilshire Center-Koreatown voor 706 dollar via Booking
LA Crystal Hotel -Los Angeles-Long Beach Area voor 608 dollar via Booking (minst ideale boeking)
Travelodge by Wyndham in Lynwood voor 555 euro via Stayforlong

3 nachten in San Francisco
Civic Center Motor Inn in het centrum voor 266 dollar (exclusief parkeren 11 dollar per dag) via Booking
Greenwich Inn -Marina District voor 386 dollar via Booking.

Hoop dat anderen gezien de budget mij toch kan adviseren op basis van bovenstaande :). Ik neig wel het meest naar Booking.com hotels omdat ik nog 8 boekingen nodig ben voor Genius level 3.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Advies Hotels Los Angeles en San Francisco

Bericht door Almere vak V »

Wellicht beter deze vraag in het ZuidWesten forum stellen.

Note. Als je in de buurt van SoFi wil zitten voor de sport/football dan heeft dat weinig zin. Dat wordt in maart niet gespeeld.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Advies Hotels Los Angeles en San Francisco

Bericht door Resetovic »

Misschien dat het dan inderdaad verplaatst kan worden door een moderator nu je het zegt.

Ik ga naar WWE Wrestlemania op 1 en 2 april 🙃
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Advies hotels Los Angeles en San Francisco.

Bericht door Berry »

Resetovic schreef:
19 jan 2023, 14:32

Ik ga naar WWE Wrestlemania op 1 en 2 april 🙃
Haa, wat cool! Hier ook een fan :wink:

Voor hotel San Francisco is Grant Hotel nog een aanrader. Paar minuutjes van Union Square vandaan, maar wel nog aan de goede kant gelegen :wink:. Dichterbij Nob Hill dan Tenderloin dus.
Wij betaalden afgelopen mei $110 per nacht. Als je bij inchecken vraagt om een kamer aan de achterkant heb je ook geen last van de straatgeluiden. Let wel, het is geen luxe hotel maar voor een budget hotel echt dikke prima
BFTE
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2014, 20:53
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Southern California

Re: Advies hotels Los Angeles en San Francisco.

Bericht door BFTE »

Wij (wonend in Californie) nemen familie uit NL volgende maand mee naar het Hollywood Celebrity Hotel dat zo ongeveer aan Sunset Blvd ligt en nemen ze ook mee naar Town House Motel in San Fransisco. Ben op beide hotels uitgekomen na hier zorgvuldig het forum door te spitten.

Beide zijn budgethotels die normaliter zouden moeten voldoen aan je voorwaarden van 'alleen overnachten'.
Voordeel van het Town House Motel in SF is dat parkeren is inbegrepen.
Volgens mij is dit $16 per dag voor het Celebrity Hotel. Zij hebben echter suites die redelijk geprijsd zijn mocht je met het gehele gezelschap in 1 suite met 2 kamers en slaapmogelijkheden willen slapen.
Afbeelding
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Advies hotels Los Angeles en San Francisco.

Bericht door Resetovic »

@Berry

Heb er erg veel zin in en zal een 1e keer voor mij zijn, kan helaas RAW after Mania niet bijwonen omdat ik die maandag vertrek, zo raar ingepland 🤪
Grand Hotel zit halverwege voor 3 nachten vrij hoog in vergelijking met andere opties, goedkoopste is 137 per nacht.

@BFTE

Ik had Town House Hotel gezien, maar reviews lopen echt zoveel uiteen en maakt het echt lastig.
Dit maakt mijn keuze dan eigenlijk zo lastig vooral als het om hygiëne gaat.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Advies hotels Los Angeles en San Francisco.

Bericht door Elendan »

We zaten in Town House Motel in 2019 en het is ons prima bevallen. Het was schoon, maar ontbijt stelt niets voor, pluspunt de auto kun je er gratis parkeren en we hebben vandaar echt alles gelopen. Maar mocht je dat niet willen de bus stopt praktisch voor de deur. Ik zou er de volgende keer zo weer boeken. In de stad kom je toch alleen op de kamer om te slapen.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Advies hotels Los Angeles en San Francisco.

Bericht door Resetovic »

@Elendan

Na jouw bericht toch maar ook een reservering hier geplaatst :thumbup: en nu snel even beslissen welke ik ga annuleren.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Advies hotels Los Angeles en San Francisco.

Bericht door Resetovic »

Volgens mij heb ik gisteren bij toevallig best een mooi hotel geboekt en qua ligging ook perfect is.

Betreft de Royal Pagoda Motel in Chinatown,

https://www.google.com/search?q=Royal+P ... e&ie=UTF-8

Was ook vrij snel volgeboekt via Booking en alleen via Booking beschikbaar geweest, was hier in de ochtend eerst 720 dollar en in de middag plots 660 dollar voor 5 nachten.

Dus Ramada in Koreatown, LA Crystal onder Compton in Travelodge in Lynwood maar geannuleerd. Beter zal ik het qua budget denk ik niet krijgen, prijzen schommelen echt veel of alles raakt volgeboekt.

San Francisco heb ik dus Greenwich Inn, Civic Center Inn en Town House Motel staan, op advies van Elandan en BFTE zal ik Town House behouden nu.
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Advies hotels Los Angeles en San Francisco.

Bericht door SaskiaC »

Wij blijven op het einde van onze reis 3 nachten in Los Angeles.
Ik heb na best lang zoeken het Marina del Rey Hotel geboekt. Het heeft een hoge rating op booking.com (een 8,2 ), een zwembad, heerlijk ontbijtbuffet (wens van onze pubers). Het hotel is kort geleden vernieuwd en ligt heel mooi in de haven. Zie https://www.booking.com/hotel/us/marina ... ype=total& Het ligt ook dicht bij de luchthaven en bij de stranden. Je kunt bij het hotel fietsen huren. Het ligt wel iets verder van bijvoorbeeld Universal Studio's (een half uur rijden), maar nog goed te doen.

Wil je dichterbij Universal Studio's zitten, dan is het Comfort Inn hotel ook een goed hotel. Het heeft ook een hoge score bij booking.com. Zie https://www.booking.com/hotel/us/comfor ... ype=total&
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7926
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Advies hotels Los Angeles en San Francisco.

Bericht door Pete.Z »

Town House hebben wij een aantal keren overnacht, en dat was echt wel in orde. Wel weer een aantl jaar geleden, dus hoe het nu is durf ik niet te zeggen, maar ligging is ideaal.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Advies hotels Los Angeles en San Francisco.

Bericht door SuzieQ »

Voor San Francisco echt een hotel nemen met gegarandeerd parkeren.
Van daaruit kun je dan makkelijk uberen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Arjennn
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 nov 2022, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Advies hotels Los Angeles en San Francisco.

Bericht door Arjennn »

Ik heb eigenlijk precies hetzelfde probleem, maar dan enkel in Los Angeles. We zijn er één volle dag. Twee nachten. Na de tweede nacht halen we de huurauto pas op. In LA willen we Venice, Santa Monica, Hollywood en eventueel Beverly Hills aandoen. Heeft iemand tips voor een accomodatie die hier centraal bij ligt (eventueel met OV bereikbaar)? Ik heb zelf al veel gezocht, maar misschien hebben jullie nog pareltjes!

Omdat we er 1 dag zijn had ik ook al als optie om 1 dag een Hop On Hop Off ticket te nemen en zo deze bezienswaardigheden te bezoeken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies hotels Los Angeles en San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Zonder auto is dat een flinke uitdaging. Ik zou meteen na aankomt een auto huren. Dat geeft je voor een hotel ook meer mogelijkheden. En anders inderdaad de hop on hop off bus.

Marianne
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Advies hotels Los Angeles en San Francisco.

Bericht door Harry »

Ik zou meteen een auto huren, dat geeft je zoveel meer vrijheid, LA is een echte autostad. Zeker gezien de wensen wat je allemaal wil zien.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Advies hotels Los Angeles en San Francisco.

Bericht door Resetovic »

Zonals anderen zeggen is LA zonder huurauto echt niet te doen, hop on hop off was in San Francisco echt ideaal of dit in LA ook zo is kan ik weer niet zeggen.
Arjennn
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 nov 2022, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Advies hotels Los Angeles en San Francisco.

Bericht door Arjennn »

Dank voor de reacties. Ik ga toch maar kijken of ik de huurauto eerder kan ophalen. Jullie ervaringen zeggen genoeg, haha :-)

Dank!
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Advies hotels Los Angeles en San Francisco.

Bericht door Resetovic »

Toevallig personen met ervaring met Nob Hill Hotel te San Francisco?


https://www.google.com/search?q=nob+hil ... e&ie=UTF-8
rick76
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2021, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Advies hotels Los Angeles en San Francisco.

Bericht door rick76 »

https://becksmotorlodge.com/ ligt in de wijk Castro. Direct voor het hotel stop de cable car. Rustige buurt en gratis parkeren. Ik heb hier met mijn gezin geslapen en nooit onveilig gevoeld
Gebruikersavatar
Fiesta68
Amerikakenner
Berichten: 505
Lid geworden op: 23 aug 2010, 12:31
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Gent

Re: Advies hotels Los Angeles en San Francisco.

Bericht door Fiesta68 »

Wij hebben al gelogeerd in Buena Vista Motor Inn https://www.buenavistainnsf.com/, (Includes Parking and Daily Continental Breakfast).
Gratis parkeren en ontbijt, geen luxehotel maar wij waren tevreden, gaan dit jaar terug.
Kan je tevens ook boeken bij booking (Genius korting beschikbaar).
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer