Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
KatyHG
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 mar 2022, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door KatyHG »

Dank voor het delen @Martin & Marianne !
Goed om te weten.
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door SaskiaC »

Dank je wel @Martin & Marianne !
Books&things
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 feb 2022, 09:37
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door Books&things »

Duidelijk kaartje! Bedankt @Martin & Marianne
Ik heb vorige week de Glacier Point bus geboekt, maar weet niet goed of de reservering goed is 'doorgekomen'.
Tijdens het boeken blokkeerde de website, achteraf kreeg ik een bevestiging via mail en de reservering staat op 'actief', maar de boeking is dus nog niet betaald. Ik vraag me af of iemand anders dit ook heeft voorgehad?
Ik heb vorige week al een contactformulier ingevuld, maar tot heden nog geen respons...
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door redeye »

Geen idee of het wat waard is, maar bij ons werd direct na het boeken het geld afgeschreven op de creditcard.

Is er nog beschikbaarheid voor jouw gewenste dag/tijd? Anders opnieuw boeken en oude reservering annuleren?
Books&things
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 feb 2022, 09:37
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door Books&things »

Bedankt voor het advies!
Heb inderdaad opnieuw geboekt en de vorige boeking geannuleerd.
Lijkt nu wel in orde te zijn :thumbup:
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door redeye »

@Books&things Fijn dat het gelukt is!
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door jeppiepruts »

Ik krijg net een annulering voor mijn reservering eind augustus. Dat is wel jammer.
En als ik kijk op de site, dan is de gehele busrit daar ook verdwenen :-(
Zou de rit voor het gehele seizoen eruit gehaald zijn?

edit: hier staat bevestigd dat alle ritten voor 2023 eruit zijn https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/glacierpoint.htm
Tonieroen
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jan 2023, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door Tonieroen »

Zojuist ook annulering voor de bus gehad. Jammer had graag de panorama route gelopen :sadcry: .
Iemand een goed alternatief? We verblijven in Curry village in sept voor 2 nachten.
2022 New York city
2023 Rondreis Zuid west Amerika
Miesss
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 mar 2020, 11:42

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door Miesss »

We hebben de annulering inmiddels ook ontvangen helaas..

We zijn het laatste weekend van augustus in Yosemite en we overwegen nu om de Four Mile Trail omhoog te lopen en via de Panorama Trail weer naar beneden te gaan. Dit zal pittig zijn, maar een beetje uitdaging vinden we wel leuk. Hopelijk laten de weersomstandigheden het ook toe.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42058
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door Martin & Marianne »

Tonieroen schreef:
28 jun 2023, 21:15
Iemand een goed alternatief? We verblijven in Curry village in sept voor 2 nachten.
Je geeft wat te weinig informatie om een goed advies te kunnen geven. Ga je al naar de Mariposa grove? en neem je de Tioga Pass?
Je kunt je prima een hele dag in de vallei vermaken, met wandelingen als de Mist trail, naar Mirror Lake,of (een deel van) de 4 MT of naar de Yosemite Falls. Of zoals hierboven aangegeven: de 4MT omhoog en de PT naar beneden lopen. In september betekent dat wel vroeg vertrekken; zodat je voor het donker weer beneden bent.
Maar je kunt ook naar Glacier Point rijden en op weg daarnaartoe de wandeling naar Sentinel Dome of Taft Point maken. Mooier zou zijn als je dat onderweg mee kunt nemen, en niet vanuit de vallei hoeft te doen, zodat je de overnachting in Curry Village optimaal kunt benutten voor activiteiten in de vallei.
Zie hier voor onze ervaring met Taft Point.

Marianne
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door redeye »

Ik heb nog geen annulering binnen voor de bustickets van midden september? Maar ik lees inderdaad dat de bus heel 2023 niet rijdt. Pfff dit is echt balen!! We hadden ons hier zo op verheugd.
Zijn er nog andere opties om deze wandeling toch te doen van boven naar beneden? Via Four Mile Trail omhoog en daarna naar beneden is voor ons geen optie.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42058
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door Martin & Marianne »

Kijken of iemand jullie naar boven wil rijden. :wink:
Of met de auto naar boven, dan de PT naar beneden lopen, en de volgende dag via de 4MT omhoog en met de auto weer beneden.

Een lift naar omhoog is misschien best te doen, maar dan moet je wel iemand vinden die redelijk vroeg in de ochtend omhoog rijdt en vanuit de vallei vertrekt. Als je meerdere dagen in de vallei bent kun je de dienst ook andersom verlenen.

Marianne
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door redeye »

Bedankt voor de tip, Marianne. Dan moeten we dat maar proberen. Moet bekennen dat we echt enorm teleurgesteld zijn. Dit was echt de trail waar we, met dank aan jullie, het meest naar uitkeken.

Is er überhaupt bekend waarom ze hiervoor gekozen hebben? Ik kan nergens een reden vinden.
Tonieroen
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jan 2023, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door Tonieroen »

Martin & Marianne schreef:
28 jun 2023, 23:31
Tonieroen schreef:
28 jun 2023, 21:15
Iemand een goed alternatief? We verblijven in Curry village in sept voor 2 nachten.
Je geeft wat te weinig informatie om een goed advies te kunnen geven. Ga je al naar de Mariposa grove? en neem je de Tioga Pass?
Je kunt je prima een hele dag in de vallei vermaken, met wandelingen als de Mist trail, naar Mirror Lake,of (een deel van) de 4 MT of naar de Yosemite Falls. Of zoals hierboven aangegeven: de 4MT omhoog en de PT naar beneden lopen. In september betekent dat wel vroeg vertrekken; zodat je voor het donker weer beneden bent.
Maar je kunt ook naar Glacier Point rijden en op weg daarnaartoe de wandeling naar Sentinel Dome of Taft Point maken. Mooier zou zijn als je dat onderweg mee kunt nemen, en niet vanuit de vallei hoeft te doen, zodat je de overnachting in Curry Village optimaal kunt benutten voor activiteiten in de vallei.
Zie hier voor onze ervaring met Taft Point.

Marianne
Bedankt voor je bericht Marianne.
We komen van san Francisco en wil eigenlijk onderlangs rijden en dan die reis dag ook direct Mariposa grove mee pakken. Daarna door naar curry village om daar de nacht door te brengen.
Bedoeling was dan vroeg de bus te nemen en PT te lopen. Dat worden nu de auto naar boven pakken en daar beide trails lopen denk ik. Lijkt me heerlijk om die weg zelf omhoog te rijden al baal ik wel dat we de PT nu niet lopen. Goede reden om nog eens terug te komen als het bevalt.
Volgende dag vertrekken we via de tioga pas naar Mammoth lake. Hopelijk kunnen we de auto kwijt bij Tuolumne Meadows om daar nog een korte hike te doen. Mogelijk voor het avond wordt nog even langs Willi's Hot Spring.
2022 New York city
2023 Rondreis Zuid west Amerika
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42058
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door Martin & Marianne »

redeye schreef:
29 jun 2023, 13:09
Bedankt voor de tip, Marianne. Dan moeten we dat maar proberen. Moet bekennen dat we echt enorm teleurgesteld zijn. Dit was echt de trail waar we, met dank aan jullie, het meest naar uitkeken.

Is er überhaupt bekend waarom ze hiervoor gekozen hebben? Ik kan nergens een reden vinden.
Ja, het is wel bijzonder jammer! En de reden is nog onduidelijk. Zie ook de link in dit topic, wellicht komt daar nog meer informatie.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42058
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door Martin & Marianne »

@Tonieroen Het zou mooi zijn als je Glacier Point kon doen op weg naar Curry Village. Vanuit de vallei kost het veel tijd en dat is eigenlijk jammer van de dag die je daar hebt. Maar met ook de Mariposa Grove wordt het wel veel op die aamkomstdag. Je kunt nog overwegen om vanuit SF naar Glacier Point te rijden en dan naar Curry Village. De volgende dag de vallei en dan op weg naar Mammoth Lakes naar de Merced Grove of Tuolumne Grove. Ik zou die laatste sowieso meer doen dan alleen Tuolumne Meadows. Vergeet ook Mono Lake niet.

Marianne
eric&japke
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 aug 2010, 18:05
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door eric&japke »

wij hebben een reservering voor maandag 31 juli, maar nog geen annulering ontvangen... wel vreemd??
2008 - CA-NV-UT-AZ
2009 - OR-WA-BC-AB-MT-WY-ID
2010 - AZ-UT-NV
2012 - CO-SD-MT-WY
2013 - CA-NV-UT
2014 - FL
2018 - CO-UT-ID-WY-SD-NB
2019 - BC-WA-OR-MT-AB
2023 - NV-UT-ID-MT-WY-CA
2024 - CA-AZ-UT-CO-WY
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42058
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, dat is wel vreemd. :wink: Niet in je spam? En heb je ook nog geen geld teruggekregen?

Marianne
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door redeye »

@eric&japke Wij hebben ook nog geen annulering binnen voor onze tickets van midden september en ook nog geen geld terug.

Overigens kunnen wij al een paar dagen onze reservering ook niet ophalen via de website van travelyosemite vanwege ‘maintenance’.
eric&japke
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 aug 2010, 18:05
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door eric&japke »

Martin & Marianne schreef:
02 jul 2023, 12:15
Ja, dat is wel vreemd. :wink: Niet in je spam? En heb je ook nog geen geld teruggekregen?

Marianne
Ook nog geen geld terug ontvangen. Heb zojuist een mailtje gestuurd, dus ik zal wel vandaag/morgen een antwoord krijgen...
Misschien nog 1% hoop, maar dat is als ik het zo lees op hun site al eigenlijk te veel.
Eric
2008 - CA-NV-UT-AZ
2009 - OR-WA-BC-AB-MT-WY-ID
2010 - AZ-UT-NV
2012 - CO-SD-MT-WY
2013 - CA-NV-UT
2014 - FL
2018 - CO-UT-ID-WY-SD-NB
2019 - BC-WA-OR-MT-AB
2023 - NV-UT-ID-MT-WY-CA
2024 - CA-AZ-UT-CO-WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer