Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
eric&japke
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 aug 2010, 18:05
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail

Bericht door eric&japke »

Het is gelukt te reserveren voor 31 juli 08:30 uur. Super blij mee.
Wij gaan met zn vieren waarvan 2 kinderen van 8 en 13 jaar.

Veel plezier iedereen dit jaar met deze prachtige tocht!

Gr Eric
2008 - CA-NV-UT-AZ
2009 - OR-WA-BC-AB-MT-WY-ID
2010 - AZ-UT-NV
2012 - CO-SD-MT-WY
2013 - CA-NV-UT
2014 - FL
2018 - CO-UT-ID-WY-SD-NB
2019 - BC-WA-OR-MT-AB
2023 - NV-UT-ID-MT-WY-CA
2024 - CA-AZ-UT-CO-WY
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail

Bericht door marcie216 »

Martin & Marianne schreef:
17 mar 2023, 00:26
marcie216 schreef:
16 mar 2023, 14:58
Shit zeg, onze dag dat we deze wilden lopen (15 juni) is alleen de middagsessie nog open (13;30 vertrek).

Hebben mensen dit al vaker gedaan, heb je genoeg tijd om voor het donker terug te zijn? Of kan ik beter wachten en hopen dat er nog tickets beschikbaar komen voor de ochtendbus.
Je kunt dit tijdstip boeken en regelmatig kijken of er op een eerder tijdstip nog kaarten vrijkomen. Je kunt ook ter plekke kijken of er mensen niet op komen dagen: zo heeft onze dochter nog een plaats gekregen op de eerste bus.

Als jullie vlotte wandelaars zijn is het ook met de laatste bus nog wel te doen om voor het donker terug te zijn. Het is lang licht in juni. Ideaal is het niet vind ik, maar het kan

Is een dag eerder of later niet mogelijk?

Marianne .
We gaan er inderdaad voor kiezen om het zo veel mogelijk in de gaten te houden. We hebben gister ook gebeld maar er was helaas niks mogelijk. We gaan het proberen voor dat we vertrekken te regelen, anders inderdaad daar proberen via de reservelijst. Mocht dat niet lukken kiezen wij er toch voor om een andere wandeling te gaan doen die dag ipv de middagsessie.

Nee wij kunnen helaas geen andere dag. De eerste dag komen we rond een uur of 10:00-11:00 aan in Yosemite op zijn vroegst. De 2e dag zou dan de panorama trail zijn en de 3e dag gaan we de tioga pass rijden
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail

Bericht door Martin & Marianne »

@marcie216 Zijn jullie vlotte wandelaars? Onze dochters liepen de PT in iets minder dan 5 uur. Als je tegen 3 uur vertrekt zou je dus om 8 uur terug kunnen zijn. Dan is de zon nog niet onder. Maar een zaklantaarn mee is wel heel erg verstandig. En op het laatst zou ik dan de John Muit Trail nemen en niet de Mist Trail. Iets langer maar loopt makkelijker.

Je kunt je ook afvragen of je wel de PT wilt doen als je maar 1 dag voor het park hebt. Je kunt ook op weg naar Yosemite met de auto naar Glacier Point rijden voor het uitzicht, en voor de wandeling naar Taft Point of Sentinel dome.
En dn de volgende dag de Mist Trail en bijvoorbeeld naar Mirror Lake en de Yosemite Falls. Fietsen of raften in ook erg leuk, maar misschien staat het water nog te hoog.
Denk er aan dat de kans bestaat dat de Tioga Pass nog niet open is op 16 juni.

Marianne
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail

Bericht door redeye »

Yes!! Wij hebben ook de bus van 08.30 uur geboekt voor 15 september. Heel veel zin om deze route te gaan doen. Jullie ook allemaal veel plezier!
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail

Bericht door marcie216 »

We zijn redelijk vlotte wandelaars, maar nemen wel onze tijd om foto's te maken. Zijn dus bang dat we bij de PT in de middag moeten haasten en dat vinden we zonde.

We wilde graag de PT doen, omdat we een aantal jaar geleden ook in Yosemite zijn geweest en ik niet meer weet wat we al wel en wat we niet gezien hadden. Ik weet zeker dat we de PT trail niet gedaan hadden en die ziet er erg mooi uit.

Bedankt voor de suggesties, ik schrijf ze allemaal op voor het geval dat we de PT niet kunnen.
Laatst gewijzigd door markro op 19 mar 2023, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door SaskiaC »

Is de bus reserveren hetzelfde als de Glacier Point Tour? (57 dollar voor volwassenen en 36,50 voor kinderen)

O, ik geloof dat ik het al begrijp, je kunt ook een one-way ticket naar Glacier Point boeken. De prijzen zijn dan lager.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door Martin & Marianne »

@SaskiaC Klopt!

@marcie216 Ik zou het ook jammer vinden om me te moeten haasten. Dus dan maar kijken of er nog wat vrijkomt. Of je loopt via de Four Mile Trail omhoog en dan via de Panorama Trail naar beneden. Wij waren dat eens van plan maar zijn toen ook - wegens een dreigend onweer - via de kortere en snellere 4MT weer naar beneden gelopen. Zie ons 2013-verslag daarvoor. Misschien heb je iets aan dat verslag en dat van 2015:, wij waren er toen ook in juni.
Maar ik denk dat de Mist Trail tot aan de Vernal Fall en bijvoorbeeld Taft Point prachtige alternatieven zijn voor de Panorama Trail.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 20 mar 2023, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door marcie216 »

@Martin & Marianne Super bedankt voor je suggesties. Heb even wat opgezocht en inderdaad de Mist Trail tot de Vernal Fall is een erg mooie wandeling. De Taft point kon ik minder over vinden, is dat de route op Alltrails 'Taft point and The Fissures' of is dat een andere route?

Misschien dat hier zelfs onze voorkeur naar uit gaat omdat we dan gewoon lekker om een uur of 7 aan onze hike kunnen beginnen in plaats van tot 08:30 te wachten op de bus. We zijn altijd erg vroeg wakker, kunnen de zonsopkomst meepakken en daarna gaan hiken.

Dan zouden we dus ipv de Panorama Trail de volgende routes lopen:
- Mist Trail tot de Vernall Falls
- Taft point
- Glacier point uitkijkpunt (naar toe rijden)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, Taft Point is met de fissures.
Je kunt het ook op mijn wandelsite vinden, zie hier.
En ja, ik denk dat dit een mooi alternatief is zoals ik al eerder aangaf.
Voor Taft Point (en/of Sentinel Dome) rij je richting Glacier Point. Misschien eerst doorrijden tot aan Glacier Point en dan op de terugweg stoppen bij de trailhead voor Taft Point en Sentinel Dome (is hetzelfde startpunt).
Je kunt dit doen vanuit de vallei, maar het scheelt je heen en weer rijden als je dit doet op weg naar Yosemite. Zeker als je eerst naar de Mariposa Grove gaat; dan kun je daarna naar Glacier Point en dan doorrijden naar de vallei. Maar vanuit de 120 of 140 kun je ook eerst naar Glacier Point rijden voordat je de vallei binnen rijdt. Je hebt dan de volgende dag de hele dag voor de vallei.

De Mist Trail is prachtig, maar wel steil. Je kunt tot aan de top van de Vernal Fall lopen, of nog verder, tot boven aan de Nevada Fall. Vervolgens kun je via dezelfde route terug, of je kunt de John Muir Trail naar beneden nemen. dit is, zeker in juni, wel aan te raden omdat de stenen langs de waterval erg glad kunnen zijn.
Deze route (via de Mist Trail of de John Muir Trail) is ook het laatste deel van de Panorama Trail.

Marianne
eastcoastGirl
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 okt 2019, 17:35

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door eastcoastGirl »

Voor de bezoekers van Yosemite - geen idee wat de hoeveelheden sneeuw zijn in Yosemite en Tioga pass maar het ziet er naar uit dat er diverse records zullen worden gebroken. Mammoth Mountain Resort heeft zonet aangekondigd open te blijven tot eind JULI :shock: - met meer dan 620 inch totale sneewval en een snowpack van 250 inch aan de main lodge op dit moment...
Er is dus n dikke kans dat het even zal duren tegen dat de Tioga Pass open is :wink:
Of Glacier Road minder sneeuw ziet en dus sneller geruimd kan worden, is dus afwachten maar in voorbije record jaren (2010-2011) bleek deze tegen juni toch open te zijn.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door Martin & Marianne »

De Glacier Point Raod is meestal veel eerder open dan de Tioga Road, maar het kan dit jaar inderdaad wel eens laat worden. Ook bij Tuolumne Meadows ligt erg veel sneeuw. Zie hier voor wat foto's en meer informatie.

Hier kun je zien wat de openingsdata in de afgelopen jaren waren van zowel de Tioga Pass als de Glacier Point Road..

Marianne
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door marcie216 »

Pff dat zal onze planning toch flink overhoop gooien. Wij zouden de 16e de tioga pass willen rijden en dan overnachten in Bishop en vanaf daar naar Death Valley. Als de Tioga road niet open is, moeten we die dag maar gebruiken als rij-dag richting death valley, zou wel zonde zijn. Hoeveel dagen van te voren wordt er aangekondigd of die open gaat zijn, of is dat niet een aantal dagen bekend (ivm met omboeken hotel Bishop)
Gebruikersavatar
Fiesta68
Amerikakenner
Berichten: 505
Lid geworden op: 23 aug 2010, 12:31
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Gent

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door Fiesta68 »

Er zou ook een alternatief zijn voor een stuk van de 4-mile trail.
Ik vraag me af of deze te overwegen waard is en of deze beter geschikt is voor de moderate wandelaar?

https://www.yosemitehikes.com/yosemite- ... -trail.htm

Another alternative is to start at the top, hike down to the trail gate (where the trail gets closed in the winter), and then return. Except for the walking-under-Sentinel-Rock experience and the Yosemite Falls full monty, this will let you see all the best views on the trail in roughly a 3-mile (4.8 km) round trip (and though you miss the full monty, you do still get impressive views of Yosemite Falls). This route has the added advantage of sparing you the trouble of securing a seat on the bus.

https://www.yosemitehikes.com/yosemite- ... l-gate.htm

This trail gate on the Four-Mile Trail is about a mile and a half (2.5 km) down the hill from Glacier Point. If you're looking for an abridged version of the 4-Mile Trail, start from Glacier Point and make this your turnaround point. You'll still get to see most of the highlights of this trail, but just not from as many different points of view as you would by hiking the entire trail.

Though this looks like an ordinary stretch of trail, turn to the right here and you'll have spectacular views up Tenaya Canyon to Half Dome, Clouds Rest, and North Dome.


Idd de planning zal mss wel moeten wijzigen. Wij zijn in Mammoth Lakes van 24-06 tem 26-06 en daarna normaal gezien de Tioga Pass :roll:

Gtjs
F68
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door Martin & Marianne »

marcie216 schreef:
23 mar 2023, 07:59
Pff dat zal onze planning toch flink overhoop gooien. Wij zouden de 16e de tioga pass willen rijden en dan overnachten in Bishop en vanaf daar naar Death Valley. Als de Tioga road niet open is, moeten we die dag maar gebruiken als rij-dag richting death valley, zou wel zonde zijn. Hoeveel dagen van te voren wordt er aangekondigd of die open gaat zijn, of is dat niet een aantal dagen bekend (ivm met omboeken hotel Bishop)
Ik had je er al in je routetopic voor gewaarschuwd. :wink:
Een alternatief is de Sonora Pass, die is meestal enkele weken eerder open. Ik dacht dat je een overnachting had in Lee Vining en in Death Valley?

Ze kondigen meestal heel kort van te voren aan wanneer de weg open gaat, maar je kunt in mei al wel een redelijke voorspelling doen. Ik maak altijd een prognose begin april, zie bijvoorbeeld dit topic.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door Martin & Marianne »

@Fiesta68 Het voordeel is dat je geen bus hoeft te nemen, en dat je alleen het mooiste deel doet. Je kunt ook met de bus naar boven en dan via de 4MT naar beneden.

In 2013 deden wij de 4MT op en neer vanuit de vallei. Dat was ook voor wat oudere en niet echt geoefende wandelaars te doen (wel met de nodige pauzes :wink: ).

Erg leuke site, die Yosemitehikes.com!

Marianne
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door marcie216 »

Martin & Marianne schreef:
23 mar 2023, 12:44
marcie216 schreef:
23 mar 2023, 07:59
Pff dat zal onze planning toch flink overhoop gooien. Wij zouden de 16e de tioga pass willen rijden en dan overnachten in Bishop en vanaf daar naar Death Valley. Als de Tioga road niet open is, moeten we die dag maar gebruiken als rij-dag richting death valley, zou wel zonde zijn. Hoeveel dagen van te voren wordt er aangekondigd of die open gaat zijn, of is dat niet een aantal dagen bekend (ivm met omboeken hotel Bishop)
Ik had je er al in je routetopic voor gewaarschuwd. :wink:
Een alternatief is de Sonora Pass, die is meestal enkele weken eerder open. Ik dacht dat je een overnachting had in Lee Vining en in Death Valley?

Ze kondigen meestal heel kort van te voren aan wanneer de weg open gaat, maar je kunt in mei al wel een redelijke voorspelling doen. Ik maak altijd een prognose begin april, zie bijvoorbeeld dit topic.

Marianne
Ik weet het, op basis van jouw advies zijn we ook een week later gegaan, maar als het niet zo is dan wordt het een reisdag. Lee vining was de bedoeling, maar hier kregen wij geen betaalbaar hotel gevonden, dus voor gekozen om iets verder door te rijden naar Bishop.
Miesss
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 mar 2020, 11:42

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door Miesss »

Ik lees aandachtig mee met dit topic aangezien we komende zomer ook voor het eerst richting het zuidwesten gaan.

Wij hebben in augustus 3 overnachtingen in Yosemite. We komen vanuit Bishop en willen dan de Tioga Pass nemen richting Yosemite. Daarna hebben we dus eigenlijk twee volle dagen. Een van deze twee dagen willen we richting Mariposa Grove en de andere dag is nog in te vullen. Is het een goed idee om dan de bus voor de Panorama Trail/Mist trail te reserveren of adviseren jullie dan toch iets anders in Yosemite?

Bedankt voor jullie hulp.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door Martin & Marianne »

@Miesss Ik denk dat je beter een apart topic had kunnen openen hiervoor, want dit gaat wat off topic. Maar goed, dat laten we maar aan de moderators over.
Ik denk dat je zelf moet kijken wat de mogelijkheden zijn en wat je het meeste aanspreekt. De PT is een lange wandeling, en met de busrit erbij kost het je de nodige tijd. Ik had hier eerder al aangegeven dat de combinatie van de Mist Trail (vanuit de vallei) en een bezoek aan Glacier Point met bijvoorbeeld de wandeling naar Taft Point of Sentinel Dome ook prachtig is als alternatief voor de PT.
Je kunt natuurlijk voor de zekerheid de bus reserveren, en mocht je toch niet voor de PT gaan, dan weer annuleren.

Ik weet niet waar jullie overnachten, maar als dat in de vallei is zou ik niet vanuit de vallei naar de Mariposa Grove gaan, want dan rij je veel heen en weer. Je zou het kunnen doen als je naar SF rijdt, maar goed, het is wat lastig adviseren zonder te rest van de route en de overnachtingsplaatsen te kennen. Voor de Tioga Road heb je niet heel veel tijd; als jullie van lange wandelingen houden kun je daar ook je hart ophalen. En het is er minder heet en minder druk dan in de vallei.
In de vallei heb je naast de verschillende wandelmogelijkheden ook nog andere activiteiten zoals fietsen of raften (ik vermoed dat dat begin augustus nog wel kan gezien de enorme hoeveelheden sneeuw die er gevallen zijn). Kijk ook eens naar rangeractiviteiten. Voor een mooi overzicht kun je de Yosemite Guide eens bekijken (zie hier die van vorig jaar). En natuurlijk de NPS-site.

Marianne
Miesss
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 mar 2020, 11:42

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door Miesss »

Je hebt gelijk Marianne. Het is inderdaad handiger om een apart topic te openen om hier wat dieper op in te gaan.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door Tantelotje »

Een update:

Vanmorgen zat er in de mailbox een e-mail met annulering van de bus naar Glacier Point.
En ik heb niet geannuleerd. Het lijkt er op dat 'Yosemite zelf' geen vertrouwen heeft dat de GPR op 28 juni geopend is.
Ik ben wel benieuwd of mede boekers deze annulering ook hebben ontvangen?

Aan de ene kant baal ik enorm; we gaan nu juist (voor de 4e keer) naar Yosemite om de Panorama Trail 'eindelijk' eens te lopen.
Maar als die niet kan (heen-en-weer is niet echt een realistische optie vind ik), dan blijft er weinig aan goed redenen over om Yosemite te bezoeken. En dan bestaat er ook nog risico op allerlei toestanden met teveel smeltwater.

Dus de andere kant van het verhaal is dat Yosemite nu voor ons beslist en dat we ons gaan richten op plan B. En zekerheid is ook wel lekker.
We hebben nu 3 nachten 'over' die we ergens tussen SF en SeKi in kunnen zetten (ik ga er vanuit dat we daar wel terecht kunnen).

Engizinds off topic is plan B als volgt:
We hadden Redwoods NP al op de planning, we schuiven daar wat in en voegen een overnachting toe net boven SF zodat we Point Reyes, John Muir NM enzo kunnen bezoeken, dan Eureka, dan Crescent City. Dan Burney, Lake Tahoe en Arnold voor Big Cavalers SP.
Twijfel nog of we 2 nachten Crescent City zullen doen om daar wat meer tijd te hebben, of 2 nachten Lake Tahoe. Maar dat laten we afhangen van beschikbaarheid.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer