Welk pretpark in de buurt van LA geschikt voor kind van 9?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Welk pretpark in de buurt van LA geschikt voor kind van 9?

Bericht door sharon-vb »

We willen met de kinderen tijdens de vakantie naar een pretpark. We weten eigenlijk niet zo goed welke het leukst is voor hen. Disney, Universal of Knott's. De oudste is 15 qua kalenderleeftijd maar soc emo zit zij rond de 7, de jongste is 9. Beide kinderen zijn geen durfal. Wat raden jullie aan? We willen 1 dag gaan vanuit LA.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welk pretpark in de buurt van LA geschikt voor kind van 9?

Bericht door Resetovic »

Hmmm Disney(park hopper is een aanrader) denk ik dan voor beiden en allen genoeg leuke attracties. Ik was er eind mei en drukte was echt enorm en behoorlijk vermoeiend, dus enige nadeel zal dit zijn.
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Welk pretpark in de buurt van LA geschikt voor kind van 9?

Bericht door sharon-vb »

Dank je wel. Wij vrezen inderdaad dat het druk zal zijn maar dat zal het overal zijn ivm de vakantie.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welk pretpark in de buurt van LA geschikt voor kind van 9?

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt ook Knott's Berry Farm. Geen idee of dat iets is. Het werd hier in het verleden wel aangeraden voor jongere kinderen. Maar Disneyland is natuurlijk geweldig. Het is wel handig om dan in Anaheim te overnachten.

Marianne
JohanR91
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2022, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Welk pretpark in de buurt van LA geschikt voor kind van 9?

Bericht door JohanR91 »

Je hebt in de LA regio een aantal pretparken:

- Six Flags Magic Mountain: Dit park heeft vooral grote achtbanen, tenzij je kind daarvan houd niet de beste keuze.
- Knott's Berry Farm: Dit is een redelijk leuk "kleiner" park. Het heeft een goede combinatie tussen achtbanen, water attracties en andere attracties. Je kan er met het hele gezin wel terecht. Een aandachtpunt is wel dat de operations best gericht zijn op de verkoop van fastpasses. Het kan ook meevallen, maar op drukkere dagen werken ze niet erg efficiënt. Het leuke is wel dat er een erg leuk waterpark tegenover ligt, mocht je van grote waterglijbanen houden is dat ook leuk.
- Disneyland resort Anaheim: Dit is de moeder van alle Disney parken, een geweldig mooi park met enorm veel attracties voor iedereen. Het kan er echt heel heel druk zijn. Koop zeker voor $25,- de genie+ service erbij. Als je kinderen van rustigere attracties houden bij verreweg de beste keuze.
- Universal Hollywood: Erg leuk film park, wel een groter aantal "heftige" attracties tegenover Disney. Bekende merken als Harry Potter zijn er te vinden, wat echt indrukwekkend is.

Ik denk dat, als ze niet direct van grotere achtbanen houden, Disney wel de veiligste keuze is. Zorg wel dat je echt de hele dag neemt en houd rekening met hele hoge entreeprijzen.
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Welk pretpark in de buurt van LA geschikt voor kind van 9?

Bericht door sharon-vb »

Ja, ik begreep inderdaad dat Knott's een optie was, vandaar mijn vraag. Echter zag ik daar op de website vooral achtbanen dus begon ik te twijfelen over welk pretpark geschikt zou zijn.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Welk pretpark in de buurt van LA geschikt voor kind van 9?

Bericht door KW1984 »

Of Legoland, ook niet heel ver van LA en misschien wel in te passen? Leuke attracties die niet al te spannend zijn.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Welk pretpark in de buurt van LA geschikt voor kind van 9?

Bericht door Almere vak V »

Als je het niet erg vindt om een stukje te rijden? San Diego Zoo!! Fantastische dierentuin!

Sowieso is San Diego een aanrader.
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Welk pretpark in de buurt van LA geschikt voor kind van 9?

Bericht door mpaauwe »

Ik zou toch de keuze maken voor Disney ook qua sfeer natuurlijk erg leuk.

Ben 25 jaar geleden naar Knotts geweest, ik kan me nog herinneren dat dit vooral veel (heftige) achtbanen waren, maar weinig sfeer in het park. Het was voor mij toen wij 5 jar geleden opnieuw naar LA gingen geen must do. Zeker nog inmiddels nog 4 in LA geweest en er eigenlijk niet meer geweest. Wel meerdere keren Disney en een keer Universal gedaan.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Welk pretpark in de buurt van LA geschikt voor kind van 9?

Bericht door Galapogos »

Wij zijn in de volgende parken geweest:
- Disneyland Park
- Disney California Adventure
- Universal Studios Hollywood
- San Diego Zoo
- San Diego Zoo Safari Park

Alhoewel dit allemaal mooie parken zijn, zijn San Diego Zoo en San Diego Zoo Safari Park natuurlijk geen pretparken. Wel hele mooie dierenparken.

Van de overige drie parken is Disneyland Park het meest compleet in de zin van dat er heel veel te doen is, en er voor ieder wat wils is. Het park lijkt enigszins op Disneyland Parijs, maar daar is niet alles mee gezegd want Disneyland Park in Anaheim heeft allerlei hele mooie attracties die Parijs niet heeft. Denk aan Jungle Cruise, Splash Mountain, Indiana Jones Adventure, Star Wars Rise of the Resistance, en meer. En in 2023 opent Mickey & Minnie's Runaway Railway. Disney California Adventure heeft ook hele mooie attracties, maar wint het bij mij niet van Disneyland Park. Universal Studios Hollywood viel mij wat tegen. Er zijn niet heel veel attracties, en 80% van de attracties zijn simulatoren. Waarbij je dus de hele ride naar een scherm aan het kijken bent. Dit park zou niet mijn eerst keus zijn, zeker niet met een kind van 9.
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Welk pretpark in de buurt van LA geschikt voor kind van 9?

Bericht door sharon-vb »

Almere vak V schreef:
29 nov 2022, 18:43
Als je het niet erg vindt om een stukje te rijden? San Diego Zoo!! Fantastische dierentuin!

Sowieso is San Diego een aanrader.
Ik ben het helemaal met je eens. Wij zijn daar in 2011 geweest en was aangenaam verrast. We willen nu echter naar een pretpark.

Legoland hadden we helemaal niet aan gedacht, wist niet eens dat het daar (relatief) in de buurt zat. Maar ik zie eigenlijk vooral toch Disneyland terugkomen als favoriet. Ik denk dat onze keus dan daar zal liggen.
KatyHG
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 mar 2022, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Welk pretpark in de buurt van LA geschikt voor kind van 9?

Bericht door KatyHG »

Aangezien San Diego net ook nog even werd genoemd:
Misschien is Sea World een optie?
Behalve dieren zijn er ook een paar attracties.
Wij hebben onze kinderen (14 en 11) laten kiezen uit:
Disney, Universal of Sea World en ze waren het (bij wijze van uitzondering) met elkaar eens: Sea World!
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Welk pretpark in de buurt van LA geschikt voor kind van 9?

Bericht door sharon-vb »

Tijdens ons bezoek aan San Diego hebben we Sea World bezocht. Toentertijd zat Shamu nog daar en wilden we die show graag zien. Sea world hebben we dus al gehad en we zijn op zoek naar iets nieuws. Maar zeker bedankt voor het meedenken.
Lennart
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 apr 2009, 16:12

Re: Welk pretpark in de buurt van LA geschikt voor kind van 9?

Bericht door Lennart »

Als de kinderen niet staan te springen om grote achtbanen en draaiende bakjes zou ik Six Flags Magic Mountain en Knott's Berry Farm links laten liggen.

Six Flags mag dan wel een GEWELDIG pretpark zijn voor achtbaanliefhebbers, maar kwa thematisering is het allemaal erg karig. Daarnaast zal je in Knott's Berry Farm weinig exclusieve attracties vinden. Het gros staat ook gewoon in en rondom Nederland (op enkele achtbanen na).

Ik zou aanraden om naar Disney of Universal te gaan. Ik zou dan vooral kiezen voor het thema wat jullie het meeste aanspreekt. Zo stap je bij Disney in de wereld van Star Wars, Marvel, Toy Story en Goofy en vind je in Universal de wereld van Harry Potter, Jurassic World, The Mummy en Transformers.

Disney bestaat daarbij wel uit twee parken. Het 'hoofdpark' met het roze kasteel (Disneyland Park) en een bij-park (Disney California Adventure Park).
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Welk pretpark in de buurt van LA geschikt voor kind van 9?

Bericht door sharon-vb »

1 park vinden we wel voldoende. Wat is het verschil tussen het hoofdpark en het "bij" park? Of zijn de attracties voor alle leeftijden gewoon verdeeld over de 2 parken?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Welk pretpark in de buurt van LA geschikt voor kind van 9?

Bericht door Galapogos »

Dat laatste, maar het hoofdpark heeft wel veel meer attracties en naar mijn mening ook meer sfeer. Het zijn beide topparken, niet daarvan,
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Welk pretpark in de buurt van LA geschikt voor kind van 9?

Bericht door sharon-vb »

Oke, bedankt.
Lennart
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 apr 2009, 16:12

Re: Welk pretpark in de buurt van LA geschikt voor kind van 9?

Bericht door Lennart »

Disneyland heeft vooral de klassieke attracties en thema's in het park staan zoals Space Mountain, Dumbo, Big Thunder Mountain Railroad en een redelijk nieuw geopende Star Wars wereld. Het park is beetje zoals het park in Parijs, maar dan net iets anders. Disneyland Park is wel het allereerste Disneypark.

Disney California Adventure Park gaat meer richting het modernere The Avengers, Pixar, Guardians of the galaxy en een achtbaan met een looping.
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Welk pretpark in de buurt van LA geschikt voor kind van 9?

Bericht door sharon-vb »

Je had het in jouw eerdere bericht over Marvel. Is dat ook in dit park? Of is dat dan net in het andere Disneypark?
Lennart
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 apr 2009, 16:12

Re: Welk pretpark in de buurt van LA geschikt voor kind van 9?

Bericht door Lennart »

Marvel zit in het Disney California Adventure Park. Het heet daar 'Avengers Campus'. Daar lopen wat superhelden rond, heb je wat themerestaurantjes, winkeltjes en twee attracties:

- Guardians of the Galaxy (De tower of terror attractie van Parijs met een ander thema)
- WEB SLINGERS: A Spider-Man Adventure (bewegende simulator)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer