Reservering Yosemite National Park vervalt in 2023.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Reservering Yosemite National Park vervalt in 2023.

Bericht door paulr »

Vandaag is bekend geworden dat reserveren voor entree Yosemite niet nodig is:

Reservations for 2023
Reservations will not be required to visit Yosemite National Park during the summer of 2023. Reservations were required in the summers of 2020 and 2021 due to the pandemic and in summer 2022 when numerous key visitor attractions were closed for critical infrastructure repairs.


bron: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/reservations.htm

Wat denken jullie, goed idee of niet?
Gaan we weer allemaal uren in de file staan op de rondweg en is het vinden van een parkeerplek onmogelijk?
Of zal het mee gaan vallen ...
Wij zijn afgelopen jaar niet in Yosemite geweest, maar wel in Arches en daar vond ik het ''timed entry'' juist een verademing, omdat het niet heel erg druk was en je gewoon overal prima kon parkeren, rondwandelen en foto's maken ...
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reservering Yosemite National Park vervalt in 2023.

Bericht door Tantelotje »

Ik vind het wel jammer... Wij waren afgelopen zomer in Yosemite, achteraf bleek precies dezelfde data als in 2016 met aankomst op zondag, en de drukte was werkelijk niet te vergelijken. Veel rustiger afgelopen jaar.
Ook toen wij er in 2018 in september waren was het behoorlijk drukker dan nu in juli.

Maar goed, we gaan het zien. Ook voor 2023 staat het voor ons op de planning, nu eind juni. Hopelijk valt het allemaal mee. We slapen in de vallei, dat lijkt me zeker zonder reserveringssysteem wel een vereiste!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reservering Yosemite National Park vervalt in 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb het zelf niet ervaren maar te horen naar alle reacties hier was het inderdaad een stuk rustiger dan normaal het geval is. Dat is dus heel prettig voor de mensen die een reservering hebben weten te bemachtigen. Het was wellicht sowieso wel rustiger geweest omdat er door corona toch nog minder toeristen waren. Het zou me niet verbazen als het de komende zomer erg druk gaat worden.

Wij hebben eigenlijk geen plannen voor de zomer maar we gaan wel loten voor de High Sierra Loop. Als we zouden inloten zouden we ook nog wel een bezoek aan de westkant maken waarschijnlijk. Iets in de vallei reserveren is dan zeker een aanrader.

Ik ben wel benieuwd met welke maatregelen ze willen komen. Ik zie niet direct alternatief voor een of ander reserveringssysteem.

@paulr Ik ben wat minder gecharmeerd van die timed entry; het lijkt me jammer als je pas later op de dag een park binnen mag komen. Scheelt wel in drukte bij de ingang, maar bij Yosemite speelt dat minder denk ik, met 4 ingangen.

Marianne
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reservering Yosemite National Park vervalt in 2023.

Bericht door Tipsy_1 »

Door covid minder toeristen in 2021? Nee hoor. Wij hebben in 2020 en 2021 heel intens gereisd in de US en hebben het nooit zo druk geweten in de parken (vanaf ongeveer zomer 2020, daarvoor viel het mee ;-) . Vooral vorig jaar was behoorlijk dramatisch. Ook zonder Europese toersiten was het heel druk in bvb de Utah parken. Denk dat de mindere drukte in Yosemite echt wel te wijten was aan het reservatie systeem.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reservering Yosemite National Park vervalt in 2023.

Bericht door hemmie »

Ja, precies, de amerikanen zijn juist meer in eigen land gaan reizen. Dat kleine percentage europese toeristen dat er nu minder was weegt daar niet tegenop. Wij waren deze zomer blij met de reserveringen in Glacier en RMNP, dat was goed te doen, en ik vwrmoed dat dat door de reserveringen kwam.
Terug in Texas!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reservering Yosemite National Park vervalt in 2023.

Bericht door paulr »

Wij hebben timed entry gehad afgelopen zomer in Arches en RMNP. Bij de entree even wachten, maar daarna prima te doen. Volop parkeerplek en geen file rijden. Denk dat dat de grootste winst is… het gaat m dus vooral om de drukte als je eenmaal binnen bent, dat is veel beter geregeld. Het binnengaan maakte geen verschil…
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reservering Yosemite National Park vervalt in 2023.

Bericht door jill1234 »

Wij vonden het afgelopen augustus heel rustig in Arches en RMNP; of het door de reservering kwam weet ik niet zeker; we zijn afgelopen zomer bijna geen Nederlanders tegengekomen tijdens onze reis; in 2019 stonden we op elke camping wel naast Nederlanders. Dus ik denk ook dat er minder toeristen waren; maar aan de andere kant waren er misschien wel meer binnenlandse toeristen. In elk geval vonden wij het afgelopen zomer heerlijk rustig (ook in Yellowstone)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reservering Yosemite National Park vervalt in 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Voor een aantal weekenden in februari is een reservering nodig. Dit in verband met de drukte bij de Horsetail Fall die in februari zo verlicht wordt door de zon dat het lijkt of hij in brand staat.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer