Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

San Francisco (SF) citytrip - hulp nodig!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Vicky1984
Amerika-newbie

San Francisco (SF) citytrip - hulp nodig!

Bericht door Vicky1984 »

Hallo,
Mijn echtgenoot heeft jaren geleden zijn hart verloren aan SF en voor zijn verjaardag wil ik hem in april 23 een citytrip naar SF organiseren. Nu stel ik me alleen de vraag of dit haalbaar is? Rekening houdend met het tijdverschil en de duur van de vlucht, lijkt 5 dagen SF erg vermoeiend. Wat denken jullie? Best combineren met een ander bezoek? Of toch doen? Wetende dat ik ook geen ongelimiteerd budget heb natuurlijk. :roll:
Bedankt!
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Re: SF citytrip - hulp nodig!

Bericht door tomaat85 »

Mijn 5 ct, onwijs gaaf idee..ik weet wel dat ik bij zo'n kado uit mijn spreekwoordelijke dak zou gaan!
5 dagen zou ik makkelijk kunnen doorbrengen in SF (San Francisco toch? ff zeker stellen).
Budget is wel een dingetje, de dollar is op dit moment duur (op zijn minst) en het leven is echt een fors stuk duurder geworden.
Voorbeeld; NYC oktober 2022 in een supermarkt ver in Brooklyn, liter kwark $10, ananas $6, 6 rollen toiletpapier $15 :shock: etc.
Of het leven in SF minder duur is? Daar kan je misschien wat research op doen (komt vast nog een reactie op je vraag) en of de dollar gunstiger zal zijn in april 23...ik heb geen idee en ook geen glazen bol. :wink:
Wij hebben 6 jaar terug in een AirBnb in Sausalito verbleven en onwijs genoten. Je hoeft natuurlijk geen 5 dagen volle bak programma te draaien en kan met een relaxed programma net zo goed samen genieten. Immers, je bent samen en in, en beleeft, SF....wat wil je nog meer?
Ik weet niet of jullie fietsers zijn maar wij hebben een hele dag op de fiets gezeten en zijn (helemaal?) naar Tiburon gefietst en daar de ferry terug genomen. Van belang, fietsen gehuurd in SF en eerst over "de brug" richting Tiburon en uiteraard onderweg de inwendige mens niet laten versoberen en in Tiburon heerlijk geluncht. En er zitten best wel een paar pittige klimmetjes in maar zijn het meer dan waard.
Of de vlucht en de kosten het jullie waard zijn? Dat kan je mijns inziens alleen maar zelf bepalen
NB, onze AirBnB was onderstaande maar nu niet meer beschikbaar
https://www.airbnb.nl/rooms/716360?sour ... 0&adults=1
Grote Amerika fan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom 5 dagen? Zit je daaraan vast of kun je het uitbreiden? Om voor 5 dagen naar SF te vliegen kan op zich wel, maar als je er toch bent is het wel mooi om nog wat andere plaatsen te bezoeken. Misschien heb je iets aan dit topic.

Marianne
Vicky1984
Amerika-newbie

Bericht door Vicky1984 »

Daar kan ik nog van afwijken. 5 dagen voor een citytrip leek me gewoon ideaal.
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

5 dagen SF is natuurlijk hartstikke leuk. Je hebt ook nog tijd om iets buiten de stad te doen.
Ik heb geen hekel aan vliegen, maar persoonlijk zou ik het voor maar 5 dagen niet de moeite vinden om zo lang heen en weer te vliegen (in business class zou dat anders zijn). Ik zou toch minimaal een week gaan, eventueel door het te combineren met wat anders. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke afweging.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Vicky1984 schreef:
11 nov 2022, 20:12
Daar kan ik nog van afwijken. 5 dagen voor een citytrip leek me gewoon ideaal.
Dan zou ik dat zeker doen en je op het forum beetje inlezen over de mogelijkheden. Maar eerder had je het over budget..dat moet natuurlijk ruimer wanneer je langer gaat...Heel veel plezier met uitwerken en als t allemaal lukt, laat weten hoe het bevallen is :wink:
Grote Amerika fan
Vicky1984
Amerika-newbie

Bericht door Vicky1984 »

Bedankt iedereen! :wink:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: San Francisco (SF) citytrip - hulp nodig!

Bericht door Marcopstal »

Het is inderdaad een erg verre trip om dan maar 5 dagen weg te zijn.
Op zich kan het uiteraard.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: San Francisco (SF) citytrip - hulp nodig!

Bericht door Pete.Z »

Kan prima, wij gaan wel vaker minder dan een week, voor familiebezoek maar b.v. ook voor werk. je hebt in 5 dagen natuurlijk 2 reisdagen en 3 volle dagen in SF, meer dan de geiddelde vakantieganger er doorbrengt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer