Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
KatyHG
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 mar 2022, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door KatyHG »

Opmerking moderator

Afgesplitst van topic: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.
Hier kunnen alle vragen over het reserveren van een camping in het Yosemite National Park gesteld worden.

Hoi @paul-s83 ,
Ik kwam jouw tips tegen voor het boeken van de populaire campings, zoals die in Yosemite.
Superfijn dat je het zo hebt uitgewerkt.
Ik vroeg mij alleen iets af over stap 3:
Daar staat "indien nodig pas ik dan op elke pagina nog even de exacte datums aan die ik wil reserveren".
Maar als ik kijk, kan ik niet op die datums klikken, omdat daar dan nog 'NR' staat.
Ik kan de datum toch pas kiezen als er 'A' staat, dus nadat de plekken worden vrijgegeven?
In dat geval ben ik vast te laat, want het kost natuurlijk tijd om op al die tabbladen de juiste datum aan te vinken.
Of begrijp ik dan iets verkeerd? Ik ga nog oefenen op de 15e, zodat ik kan zien hoe het werkt.
paul-s83 schreef:
11 jan 2022, 23:37
Naar mijn weten moet je die refresh knop juist niet gebruiken. Want als je pas daarna een site vanuit de tabel selecteert ben je zo goed als te laat. Ik hanteer deze tactiek:

1) Ruim van tevoren kijk ik welke plekken geschikt zijn voor mijn RV, en beschikbaar komen als het boekingswindow open gaat op de desbetreffende dag.

--> Deze informatie kan je dus al zien via de algemene tabel. De plekken & data waar staat N/A gaan beschikbaar komen op dag X. Alles met een R is al gereserveerd en heeft dus geen zin om te proberen.

2) Deze plekken noteer ik in mijn Excelsheet. Hierbij kopieer ik ook de directe link naar de pagina van de plek die ik wil boeken, en zet deze in Excel.
bijv. als je plek 001 op de lower pines in Yosemite wilt boeken ga je direct naar pagina https://www.recreation.gov/camping/campsites/934.

3) Op de datum van boeken open ik dan rond 15.00 CET al de pagina's van mijn favoriete plekken. Indien nodig pas ik dan op elke pagina nog even de exacte datums aan die ik wil reserveren. Open deze in allemaal losse vensters!

4) De knop om de plek te boeken komt meestal ergens tussen 15.00 en 15.30 tevoorschijn. Refresh de pagina's regelmatig totdat je de knop "Add to Cart ziet verschijnen". Zodra je de knop "add to Cart" eenmaal zichtbaar is moet je de pagina niet meer refreshen!

5) Open op je telefoon, iPad of een ander scherm de site "https://time.is" Hiermee kan je dus heel nauwkeurig zien wat de exacte tijd is. Op 15.59.59 en een beetje moet je op de "Add to cart knoppen gaan drukken. Er zit altijd iets vertraging in, dus niet klikken als het al ruim 16.00.00 is geweest.

Elke milliseconde dat je sneller bent dan een ander vergroot je kans.
Wil je als een echte ninja te werk gaan, dan kan je de losse vensters zo positioneren dat je zo snel mogelijk op alle Add to cart knoppen kan drukken Je wilt niet handmatig schakelen tussen de tabbladen of vensters...

Afbeelding

6) Nadat je op alle Add to cart knoppen hebt gedrukt, en je hartslag naar 130 is gestegen van de spanning vergroot je alle vensters weer. Als je geluk hebt kan je nu voor 1 of meerdere sites het boekingsproces doorlopen. Hier heb je 15 minuten de tijd voor.

Succes!
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door paul-s83 »

@KatyHG

Je kan op de hoofdpagina van een Campground in de kalender inderdaad nog geen datum kiezen, omdat deze op NR staat. De truc is dan ook om alvast voor een specifieke site de pagina te openen. Daar kan je dan wel alvast je gewenste datums selecteren, ook al kan je de plek nog niet reserveren. Half uurtje voor de deadline verschijnt dan de knop " add to cart", en kan je verdergaan met stap 4.

Suc6!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien goed om hier ook te wijzen op het boekingsschema voor Yosemite. Zie daarvoor op de NPS-site.
Zorg dat je op de 15e op tijd klaar zit; 7 AM Pacific tIme is 16.00 uur hier. Behalve op 15 maart; dan is het om 15.00 uur hier.

Een maand eerder oefenen is zeer aan te raden; dan heb je nog tijd om eventuele onduidelijkheden na te vragen.

Marianne
KatyHG
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 mar 2022, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door KatyHG »

Dank voor de tips. Ik ga zeker oefenen! Ook in de maanden ervoor.
KatyHG
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 mar 2022, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door KatyHG »

Voor North Pines Campground in Yosemite kan je je vanaf 28 november tot 13 december inschrijven voor de lottery.
Als je ingeloot wordt, krijg je een datum+tijdsslot toegewezen, waarin je je reservering kunt maken.
Hoe eerder je tijdsslot, hoe meer kans op een plek.

Afbeelding

https://www.recreation.gov/camping/camp ... learn-more
Bijlagen
Schermafbeelding 2022-11-16 om 09.41.25.png
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door hemmie »

Bedankt voor de tip, ik ga dit zeler proberen!
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door Galapogos »

paul-s83 schreef:
11 jan 2022, 23:37
Wil je als een echte ninja te werk gaan, dan kan je de losse vensters zo positioneren dat je zo snel mogelijk op alle Add to cart knoppen kan drukken Je wilt niet handmatig schakelen tussen de tabbladen of vensters...
Mijn tactiek is juist om een stuk of dertig opties open te hebben staan in even zoveel verschillende tabbladen. Vanaf 15:59:59 begin ik dan een voor een bij al die tabbladen op de boek-button te klikken, waarbij ik tussen de tabbladen wissel met de daarvoor bedoelde toetsenbordcombinatie (ctrl-tab). Op die manier hoef je je muis niet te bewegen en kun je met gemak vijf tabbladen per seconde doen, en dat dus 30 (of meer) tabbladen achter elkaar. Ik heb op die manier nog nooit achter het net gevist. Niet bij Yosemite (meermaals) en ook niet bij nog lastigere locaties zoals Many Glacier Campground. Iedere keer weer had ik na afloop meerdere opties in mijn winkelmandje zitten waar ik dan nog een keus uit kon maken.
Laatst gewijzigd door Galapogos op 09 dec 2022, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door paul-s83 »

Dat is inderdaad een hele mooie toevoeging, nog niet aangedacht dat je ook met toetsenbordje tussen de tabs kan schakelen. Zou helemaal mooi zijn als er een scriptje is die je kan aftrappen die dat automatisch voor je doet :).
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door Galapogos »

Er zijn ongetwijfeld browser extensions te vinden waarmee je die handelingen (klik --> ctrl-tab --> klik --> ctrl tab --> etc) in een macro kunt opnemen inderdaad.
KatyHG
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 mar 2022, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door KatyHG »

paul-s83 schreef:
31 okt 2022, 23:26
@KatyHG

Je kan op de hoofdpagina van een Campground in de kalender inderdaad nog geen datum kiezen, omdat deze op NR staat. De truc is dan ook om alvast voor een specifieke site de pagina te openen. Daar kan je dan wel alvast je gewenste datums selecteren, ook al kan je de plek nog niet reserveren. Half uurtje voor de deadline verschijnt dan de knop " add to cart", en kan je verdergaan met stap 4.

Suc6!
Hoi @paul-s83
Als ik een specifieke kampeerplek open, dan kan ik niet een datum selecteren, zoals jij aangeeft in je tip.
Ondanks dat ik de hoofdpagina oversla, krijg ik niet de mogelijkheid zoals in jouw voorbeeld om toch een datum te selecteren, het is niet aanklikbaar.

Ik heb dit getest bij 'Upper Pines' en bij 'Mather campground', maar bij beide lukt dit mij niet.
Weet jij wat ik fout doe?
Bijlagen
Schermafbeelding 2022-12-10 om 12.34.07.png
Schermafbeelding 2022-12-10 om 12.34.07.png (233.86 KiB) 3648 keer bekeken
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door Martin & Marianne »

@KatyHG
Ik kan je niet helpen met je vraag - hoewel je voor Yosemite misschien nog te vroeg bent; misschien kan dat pas op de 15e? - maar wellicht heb je nog iets aan deze site: https://outdoorblueprint.com/blog/how-t ... ervations/

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door hemmie »

Volgens mij kun je die datum pas een half uur ofzo voordat hij vrij wordt gegeven aanklikken (tenminste, zo was het bij andere parken, ga zelf voor het eerst dit jaar Yosemite boeken).
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door Galapogos »

Dat klopt inderdaad. De datum komt pas op Available te staan vlak voor de reserveringen geopend worden.
KatyHG
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 mar 2022, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door KatyHG »

@Galapogos @hemmie en @Martin & Marianne , dank voor jullie tips. Fijn!! Ik ga de 15e testen, staat al in de agenda :)
KatyHG
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 mar 2022, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door KatyHG »

Getest, het ging goed! Ik had 2 plekken in Lower Pines mijn winkelwagentje. Volgende maand nog een keertje oefenen, maar volgens mij heb ik nu wel door hoe het werkt.
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door paul-s83 »

Zo te zien hebben anderen idd al antwoord gegeven op jouw vraag. Daarnaast gaan ze ook werken met een lottery voor early access mbt het maken van een boeking. Ik denk dat ze bij dit soort campsites ook wel in de gaten hebben dat mensen die niet zo tech savvy zijn eigenlijk geen kans maken:

https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/ ... -pilot.htm
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door Galapogos »

Inschrijven voor die loterij is inmiddels niet meer mogelijk. Wij doen mee. Ik ben benieuwd naar de uitslag volgende week.

Anders heb ik er sowieso wel alle vertrouwen in dat ik via de normale route alsnog kan boeken. Al moet je dat natuurlijk nooit te hard zeggen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door Martin & Marianne »

KatyHG schreef:
15 dec 2022, 16:12
Getest, het ging goed!
Mooi dat het gelukt is!
Hou er wel rekening mee dat het in juni en juli een stuk drukker is. Dan zal het dus wel sneller gaan.

Marianne
KatyHG
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 mar 2022, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door KatyHG »

Wij hebben ons ook ingeschreven voor de lottery van North Pines.
En inderdaad @Martin & Marianne , voor het hoogseizoen gaat het natuurlijk een stuk sneller.
Best spannend! Hoop echt dat we een plekje kunnen bemachtigen, we gaan het zien!
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door SvenV »

Hoi,
Het gaat qua vraag over campings in Washington, maar ook via recreation.gov.
Ik lees op de site van Mount Rainier camping Ohanapecosh, dat dit de regels zijn:
Changes
If your new stay dates are completely different from your original stay dates, there is a $10 change fee (per reserved site). There are no additional fees for:
Adding or removing nights to your stay.
Changing to a different campsite.
Balances will adjust based on your new stay's nightly rate.
https://www.recreation.gov/camping/camp ... 5?tab=fees

Met andere woorden, kan ik voor een overnachting van bvb 7-9 juli 2023 al boeken op bvb 4 januari, wanneer 4 juli opent? Dan boek ik 4-9 juli en haal nadien gratis de eerste 3 overnachtingen eruit.
Ik dacht dat dit vroeger nooit mocht met de aanvangsnacht, enkel met nachten nadien. Maar lees ik het nu goed dat dit nu wel mag?
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer