Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
KatyHG
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 mar 2022, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door KatyHG »

Helaas...zowel mij man als ik hebben bij de lottery voor North Pines geen tijdslot voor boeking toegewezen gekregen...dus toch maar op de reguliere manier proberen. Iemand anders wel geluk gehad?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door Galapogos »

Hier ook geen geluk. Maar tot nu toe is het via de reguliere weg altijd gelukt. Dus geen man overboord.
HenrietteR
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 nov 2022, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door HenrietteR »

Wat een pech. Het is mij gelukt. Ik mag morgenavond om 12 uur boeken. Ben benieuwd.
HenrietteR
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 nov 2022, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door HenrietteR »

Wij hebben een kampeerplek voor drie nachten in Yosemite begin juli 😀. Heel blij mee.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door Martin & Marianne »

Fijn dat het op deze manier gelukt is!
En iedereen die vandaag gaat reserveren veel succes gewenst!

Marianne
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door lindat »

Hallo allen,

Ik heb de tips goed opgevolgd, ik ga nu oefenen.....ik heb zelfs aantekeningen voor mezelf gemaakt voor wanneer ik voor het 'echt' moet (dat is 15 maart om 15.00u).

Het is in ieder goed om het volgende te zien. Om ongeveer 14.30u heb ik zo'n 25 campsites op afzonderlijke tabbladen geopend. De benodigde dat stonden toen nog op 'NR'. Ongeveer 45 minuten voor het openen van het tijdslot, heb ik alle tabbladen gerefreshed, en toen stonden de benodigde data op 'A' . DAn kun je dus inderaad deze benodigde data aanklikken. Dan zie je het totaalbedrag op het betreffende tabblad, met daarnaast de knop 'Add to cart'. Als je daar dan op drukt, krijg je de melding dat dat pas om 16.00u kan. Ik heb nu ongeveer 25 campsites in afzonderlijke tabbladen open staan en hoef nu 'alleen nog maar' op de knop 'Add to cart' te drukken direct om 16.00u (middels 'CtRL - TAB' knoppen volgens de tip).

En nu dus afwachten of het inderdaad op deze manier lukt om een campsite in mijn mandje te krijgen....
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door lindat »

Hallo allen,

Het is gelukt, ik had 2 campsites in mijn winkelwagentje.

Wel moest ik daarna nog een aantal gegevens invullen, zoals bv creditcardgegevens, maar ook lengte RV, aantal personen, algemene voorwaarden accepteren. Ik heb eerder al gezocht of ik de creditcardgegevens niet standaard in mijn account kan zetten bij https://www.recreation.gov, maar dat kan ik niet vinden. Kijk ik verkeerd, of klopt het dat je dat pas kunt invullen als je de reservering definitief maakt?

Alvast bedankt voor jullie reactie. Volgende maand weer proberen!

Groeten Linda
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door hemmie »

Hier net geoefend, geen probleem om meerdere sites in het mandje te krijgen. Op naar 15 februari!
Terug in Texas!
KatyHG
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 mar 2022, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door KatyHG »

Hier ook geoefend! Wij hadden er twee in ons winkelwagentje. Het ging wel supersnel!
In februari nog een keertje oefenen en dan in maart voor het echt.
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door lindat »

@KatyHG en @hemmie : moesten jullie ook nog allerlei gegevens invullen nadat de site in het winkelwagentje lag (zie mijn eerdere bericht).

Groeten Linda
KatyHG
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 mar 2022, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door KatyHG »

@lindat Ja, je moet nog behoorlijk wat invullen. Voor Yosemite nu net alleen geoefend, maar laatst bij Mather Campground wel echt geboekt en daar ook ervaren dat ik nog veel moest invullen. De info lijkt niet al aan je account gekoppeld te zijn.
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door Berry »

Wij gaan dit jaar (helaas) niet zelf op reis, wel vrienden geholpen met boeken.
Viel mij op dat het echt absurd snel ging dit jaar. Zullen wereldwijd ook wel veel mensen een 'oefenrondje' doen, maar plekjes krijgen wordt moeilijker en moeilijker.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door Galapogos »

Ik ben benieuwd volgende maand. Het valt me dit jaar op dat het me niet meer lukt om twintig keer tegelijkertijd een site in m’n winkelmandje te stoppen op recreation.gov. Er verschijnt dan doodleuk een melding waarin staat dat ik al bezig ben met een andere handeling. Dit gebeurt zelfs als ik (met hetzelfde account ingelogd) op verschillende devices tegelijkertijd bezig ben.

Voor Yosemite hebben we gelukkig een reserve-optie. Omdat we op onze tweede dag overnachten in de backcountry en we daar een permit voor hebben, mogen we de nacht daarvoor (en de nacht er na) kamperen op de backpackers-camping naast North Pines. Het enige lastige is dat daar de auto niet bij de tent mag staan, dus ik probeer volgende maand alsnog wel een reguliere plek te bemachtigen.
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door SvenV »

SvenV schreef:
20 dec 2022, 08:16
Hoi,
Het gaat qua vraag over campings in Washington, maar ook via recreation.gov.
Ik lees op de site van Mount Rainier camping Ohanapecosh, dat dit de regels zijn:
Changes
If your new stay dates are completely different from your original stay dates, there is a $10 change fee (per reserved site). There are no additional fees for:
Adding or removing nights to your stay.
Changing to a different campsite.
Balances will adjust based on your new stay's nightly rate.
https://www.recreation.gov/camping/camp ... 5?tab=fees

Met andere woorden, kan ik voor een overnachting van bvb 7-9 juli 2023 al boeken op bvb 4 januari, wanneer 4 juli opent? Dan boek ik 4-9 juli en haal nadien gratis de eerste 3 overnachtingen eruit.
Ik dacht dat dit vroeger nooit mocht met de aanvangsnacht, enkel met nachten nadien. Maar lees ik het nu goed dat dit nu wel mag?
Even in opvolging van mijn eigen vraag: dit lukt dus wel degelijk! Ik dacht dat dit enkele jaren geleden niet kon. Voor Yosemite niet van toepassing uiteraard.
Ik heb de afgelopen weken heel wat boekingen gemaakt, soms tot wel 14 dagen voor mijn echte aankomst. Je betaalt uiteraard eerst al die nachten, maar nadien krijg je die volledig terugbetaald. En dus ook nachten die je teveel boekte omdat ze vóór je geplande aankomstdatum plaatsvinden, kan je weghalen.
Wel zo handig want zo heb je eigenlijk elke dag kans om een aantal plekjes te boeken. Lukt het vandaag niet, boek je morgen opnieuw
Er is wel een korte wachttijd die je moet uitzitten.
Meer info hier
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
Inkieo
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2023, 19:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door Inkieo »

Galapogos schreef:
17 jan 2023, 18:07
Ik ben benieuwd volgende maand. Het valt me dit jaar op dat het me niet meer lukt om twintig keer tegelijkertijd een site in m’n winkelmandje te stoppen op recreation.gov. Er verschijnt dan doodleuk een melding waarin staat dat ik al bezig ben met een andere handeling. Dit gebeurt zelfs als ik (met hetzelfde account ingelogd) op verschillende devices tegelijkertijd bezig ben.

Voor Yosemite hebben we gelukkig een reserve-optie. Omdat we op onze tweede dag overnachten in de backcountry en we daar een permit voor hebben, mogen we de nacht daarvoor (en de nacht er na) kamperen op de backpackers-camping naast North Pines. Het enige lastige is dat daar de auto niet bij de tent mag staan, dus ik probeer volgende maand alsnog wel een reguliere plek te bemachtigen.
Ik had vanmiddag precies hetzelfde toen ik een site voor Zion probeerde te boeken en uiteindelijk zat er niks in mijn winkelmandje. Gelukkig waren er een half uur later weer een paar plekjes beschikbaar maar het lukte dus niet om meerdere sites achter elkaar in mijn winkelmandje te stoppen.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ik ga het morgen om 1600 ook proberen voor 4 nachten (19-23 juni) Upper Pines Campground. Kon vorige maand helaas niet oefenen, maar is nu nog wel wat beschikbaar dus kan wel een deel van het proces bekijken en heb in 2021 plaatsen kunnen bemachtigen (ging toen niet door wegens corona), dus fingers crossed.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door TradeMarkNL83 »

Lekker, gelukt hier! Had stuk of 8 tabjes open, waarvan er 1 uiteindelijk in m'n mand belande :thumbup: Nu nog op zoek naar een locatie in de buurt van Yosemite waar ik al m'n tentspullen kan kopen :D
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door Galapogos »

Hier ook gelukt. Uiteindelijk vier sites in het winkelwagentje, waar ik de leukste van heb geboekt. We zijn er als @TradeMarkNL83 er ook is. :lol:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door hemmie »

Hier alleen Wawona gelukt. Was ook een long shot, we hebben een site voor een grote tent nodig, en toevallig in een weekend. Maar goed, Wawona is ok.
Terug in Texas!
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door TradeMarkNL83 »

Galapogos schreef:
15 feb 2023, 16:14
Hier ook gelukt. Uiteindelijk vier sites in het winkelwagentje, waar ik de leukste van heb geboekt. We zijn er als @TradeMarkNL83 er ook is. :lol:
Hoe tof! Ook Upper Pines en die week van juni? Goed gedaan 8) Nu moet ik nog alle spullen gaan kopen, maar zag al dat er op een uur rijden van Yosemite wel Walmarts zijn dus dat moet goed komen denk ik.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer