Tips gevraagd Pacific Coast Highway

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Tips gevraagd Pacific Coast Highway

Bericht door lindat »

Hallo allemaal,

Voor onze reis naar USA volgende zomer 2023, ben ik op zoek naar een mooie manier om binnen de tijd die gepland staat het beste uit de Pacific Coast Highway te halen. We hebben 3 dagen gepland om vanuit San Francisco richting Los Angeles te rijden. Dag 1 en begin van dag 2 van deze route zijn al min of meer gepland.

Dag 1: San Francisco (South Berkeley) - Monterey (in ochtend vertrekken). Bij aankomst is nu het plan om direct naar het Monterey Bay aquarium te gaan. Verblijf 1 nacht 'Asilomar conference grounds'.

Dag 2: starten om 09.00u whale watch tour met 'Monterey Bay Whale Watch' (reeds geboekt). Idee is dan om daarna via de 17 mile drive in Monterey al een gedeelte van de Pacific Coast Highway te rijden. Dan vertrekken we ongeveer 14.00u.

- Vraag is tot waar is het dan ok om te rijden, waarbij we ook de tijd kunnen nemen om de belangrijkste bezienswaardigheden onderweg te zien. Is San Simeon dan te ver? Of is dat wel prima te doen? Of beter toch niet verder dan bv Pfeiffer Big Sur State park te rijden?

- welke bezienswaardigheden raden jullie dan aan?

- En waar dan het beste overnachten? We rijden met een auto, zijn met 5 personen en hebben al gezien dat we net met 1 gezinslid te veel zijn :wink: we hebben waarschijnlijk 2 hotelkamers nodig omdat de meeste kamer max 4 personen zijn. Dus we zoeken ook nog betaalbare opties!

Dag 3: vanuit de overnachtingsplek dan doorrijden zover mogelijk richting Los Angeles en daar dan een hotel reserveren. De dag erna gaan we namelijk direct naar Anaheim voor Disney, waar we al een hotel hebben geboekt.

- in welke plaats zouden jullie dan overnachten?

- welke betaalbare hotels adviseren jullie?

- welke bezienswaardigheden onderweg zeker doen?

Dag 4: direct naar Disney

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten Linda
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42141
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gevraagd Pacific Coast Highway

Bericht door Martin & Marianne »

Geen camper? Reken dan op hoge prijzen langs de kust.
Even voor de duidelijkheid; ga je op dag 4 al Disneyland bezoeken? Dus op dag 3 aankomst in Anaheim?

Het aquarium kost wel de nodige tijd, dat zou je ook op dag 2 kunnen doen. Je zou die dag dan ook de 17 miles drive kunnen doen. Wij deden dat op de fiets en dat vonden wij erg leuk om te doen. Op dag 1 heb je dan tijd om een kijkje te nemen in Santa Cruz, of om wat vuurtorens te bezoeken.
Overnachten bij Bis Sur is mooi, maar ontzettend duur. Wij hebben er in 2019 2 nachten gekampeerd, en een aantal stateparks bezocht. Zie daarvoor ons reisverslag.
In 2017 hebben we overnacht in Cambria. We hadden daar een ruime kamer, met een luchtbed/matje en slaapzak zou je daar wel met 5 personen kunnen slapen. Ik weet niet of je dat een optie vindt? Dat kun je ook vaker gebruiken natuurlijk.

Bij San Simeon vonden wij een bezoek aan Hearst Castle erg leuk, wij hebben daar zelfs twee keer een tour gedaan. Dat was zonder kinderen, of die zoiets waarderen weet ik niet.

Marianne
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tips gevraagd Pacific Coast Highway

Bericht door lindat »

@Martin & Marianne Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels al 2 hotels gevonden waar we toch met z'n 5-en op 1 kamer kunnen. Eentje in Cambria (voor overnachten dag 2) en eentje in Ventura (voor overnachten dag 3). Prijzen wel aan de hoge kant, maar onder de
€ 280. Daar had ik wel op gerekend aan de kust. En bij 1 overnachting ontbijt erbij. Ik kan deze ook nog annuleren mocht het nodig zijn. Jouw tip mbt luchtbed/slaapzak nog niet aan gedacht. Alleen heb je dan geen probleem als er iets zou gebeuren of als het hotel erachter komt, want vlgs mij voor de verzekering mogen maar het aantal gasten op de kamer waarvoor ook bedden zijn?

We willen dag 1 al redelijk vroeg in de ochtend naar het aquarium gaan in Monterey zodat we in principe daar de rest van de dag de tijd voor hebben. We lazen dat whale watch tour het beste in de ochtend gedaan kan worden voor de grootste kans op het zien van walvissen, vandaar dat we deze op dag 2 in de ochtend hebben geboekt.

Bedankt voor de tip van Hearst Castle. Deze had ik ook al zien staan. En de kids moeten ook soms gewoon mee, net als wij daarna richting Disney gaan voor de kids :wink: . Is het ok te rijden vanuit Monterey naar Cambria op dag 2 vanaf 14.00u? Of ben je daar toch te lang mee bezig als je ook genoeg tijd voor de bezienswaardigheden wilt hebben? Ik zal ook eens naar jullie reisverslagen kijken.

Welke tips zou je geven tussen Cambria en Ventura?

Het was inderdaad de bedoeling dat we op dag 4 al direct naar Disney zouden rijden het al een park zouden doen. Zojuist eens naar de prijzen van Disney gekeken. We zouden 3 dagen Disney doen, maar de prijzen zijn daarvoor wel echt torenhoog. Dus kans is groot dat we daar een dagje van af halen. Dan kunnen we op dag 4 al dingen in LA bezoeken, bv Hollywood, of via de kustlijn langs Malibu en dan in de avond in Anaheim aankomen.

Groeten Linda
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tips gevraagd Pacific Coast Highway

Bericht door BJK2810 »

Hoi,
Wij hebben ook in Cambria overnacht in de sand pebbles Inn, Heel betaalbaar (wii betaalden 190 dollar inclusief ontbijt voor 5 personen), de prijzen gewoon goed in de gaten houden. Wij reisden deze zomer ook met 5 en hebben altijd op 1 kamer geslapen. Soms was er een extra slaapbank en soms hebben we een luchtbed geplaatst. Ik heb altijd de vraag gesteld vooraf of we met 5 mensen mochten verblijven als we aanwezige bedden zouden gebruiken. Dat was nooit een probleem.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Tips gevraagd Pacific Coast Highway

Bericht door paulr »

Na de rit vanuit SF is het aquarium goed te doen. Ik ga er vanuit dat je dan vroeg gaat rijden en denk dat het ca 2,5-3 uur rijden zal zijn vanaf South Berkeley, dus ben je iets voor middag daar. Denk dat wij er een uur of 4 binnen geweest zijn.
De walvistour in de ochtend is een goed idee: de zee is doorgaans (veel) rustiger, dus minder deining, minder zeeziekte en makkelijker de horizon af te speuren.
3 dagen Disney is idd (te)veel: Disney Anaheim is kleiner dan de parken in Florida. Hoe oud zijn de kids ? Wellicht dagje Universal: totaal anders ivm de vele animatie attracties en filmattracties. Wél voor iets oudere kids beter geschikt denk ik. En...het wordt er zeker niet voordeliger door :) .
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tips gevraagd Pacific Coast Highway

Bericht door lindat »

@BJK2810 Dat is inderdaad wel een goede tip, zoals @Martin & Marianne ook al aangaf en jullie hebben het dus als ok ervaren. Zal ik opnieuw eens naar kijken , wellicht bespaart ons dat wel wat kosten ja.

@paulr fijn om te horen dat onze planning in Monterey wel ok is zoals we dat voor ogen hebben. Wij zijn in 2019 in Florida geweest met de kids en hebben daar 5 dagen Universal gedaan. Helemaal geweldig en wat mij betreft gaan we daar nu weer naar toe. Maar ze willen nu graag naar Disney. Ze zijn dan 16, 14, en 11. Maar met name onze zoon heeft zijn zinnen gezet op StarWars. Dus we hebben besloten om 2 dagen naar Disney te gaan.

Nu vraag ik me wel nog steeds af of de rit in de middag op dag 2 rond 14.00u vanuit Monterey naar Cambria niet te lang is, als we ook onderweg alle tijd willen nemen voor de bezienswaardigheden langs dit deel van de Pacific Coast Highway?

En een vraag wat jullie zouden aanraden op het stuk vanuit Cambria naar Ventura qua bezienswaardigheden?

Alweer bedankt!

Groeten Linda
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Tips gevraagd Pacific Coast Highway

Bericht door paulr »

hahaha... 5 dagen Universal Florida is heeel veeel Universal :lol: en voldoende inderdaad dan... (en Universal FL is nóg leuker dan Universal CA, vinden wij...)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42141
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gevraagd Pacific Coast Highway

Bericht door Martin & Marianne »

lindat schreef:
14 okt 2022, 11:35
Nu vraag ik me wel nog steeds af of de rit in de middag op dag 2 rond 14.00u vanuit Monterey naar Cambria niet te lang is, als we ook onderweg alle tijd willen nemen voor de bezienswaardigheden langs dit deel van de Pacific Coast Highway?
Het is nog geen 3 uur rijden, dus je kunt best veel doen. Kijk eens wat je precies zou willen doen. Een korte wandeling bij Julia Pfeiffer kost weinig tijd. Verder is een lunch bij Nepenthe een aanrader. Als je naar Hearst Castle wilt is de planning wat lastiger, kijk eens naar de verschillende tours en tijdstippen. Je kunt natuurlijk ook de volgende ochtend een tour doen.
Wij deden in 2017 de kustroute met maar 1 overnachting omdat het stuk bij Big Sur toen afgesloten was. Qua reistijd is dat prima te doen.
lindat schreef:
14 okt 2022, 11:35
En een vraag wat jullie zouden aanraden op het stuk vanuit Cambria naar Ventura qua bezienswaardigheden?
Santa Barbara is een mooie plaats. Ik zie ook vaak Solvang voorbij komen maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Er heeft een tijd geleden een lijstje gecirculeerd van forumlid SpaceAce met bezienswaardigheden langs de kust. Ik heb hem opgezocht, zie hier:

- De boardwalk bij Santa Cruz
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 2 uurtjes)
- Carmel
- Point Lobos R.P.
- Big Sur
- Koffie bij Nepenthe
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Zee-olifanten bekijken op het strand net voor San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- De rots Morro Rock
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Pismo Beach (eventuele overnachtingstip voor de kampeerders: Pismo Coast Village)
- Solvang
- Santa Barbara (bv de Mission)

Helaas is de site van de stateparks in Californië (www.parks.ca.gov) niet te openen vanuit hier. Met een VPN verbinding lukt het wel.

Marianne
Linda73
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2022, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tips gevraagd Pacific Coast Highway

Bericht door Linda73 »

interessant topic :-)
ik ben ook weer bezig met onze route en nu bezig om het stuk van Highway 1 verder in te vullen.
Wij rijden 'em dus andersom, van LA naar SF.
We hadden bedacht om 's ochtends te vertrekken vanuit LA en dan overnachten in Pismo Beach.
Dag 2 willen we dan naar Monterey rijden. Alleen nu twijfel ik, of we dag 1 niet beter wat verder door kunnen rijden...naar San Simeon bijvoorbeeld. Als ik namelijk zie en lees wat voor stops er allemaal zijn op dag 2, vraag ik me af of het dan niet te ver rijden is die dag van Pismo Beach naar Monterey.
Iemand advies hierover?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42141
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gevraagd Pacific Coast Highway

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat dat niet verkeerd is. Niet dat er op het stuk tussen LA en San Simeon niets te doen is, maar qua natuur is het noordelijke deel het meest interessant.
In 2017 reden wij van Cambria naar LA met een tussenstop in Santa Barbara. Dat was goed te doen in 1 dag. We hebben ook prima gegeten in Cambria.

Marianne
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tips gevraagd Pacific Coast Highway

Bericht door BJK2810 »

wij deden de route ook vanuit LA en reden dag 1 inderdaad naar Cambria met een paar stops onderweg waaronder wat langer in Santa Barbara en Solvang. De tweede dag sliepen we in Monterey, een kortere rit, maar zoveel te zien onderweg!
Linda73
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2022, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tips gevraagd Pacific Coast Highway

Bericht door Linda73 »

ah, dank voor jullie reactie! dat maakt de keuze weer wat makkelijker :wink:
baltar
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2017, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tips gevraagd Pacific Coast Highway

Bericht door baltar »

Wij gaan in juli 2023 ook Highway One rijden. Nu is er een flink stuk niet berijdbaar tussen Ragged Point in San Luis Obispo County en Deetjen’s Inn in Monterey County (https://www.bigsurcalifornia.org/highwa ... tions.html).

Wij komen vanuit San Francisco en overnachten in Monterey. Vraag is nu hoe we de weg vervolgen. Op zich zouden we nog tot Big Sur kunnen rijden en bij de afsluiting omdraaien om dan vervolgens via Monterey maar de 101 naar het zuiden te nemen.

Iemand nog tips of hele recente ervaringen mbt de wegafsluitingen en hoe een alternatieve route te rijden?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42141
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gevraagd Pacific Coast Highway

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk niet dat je heel recente ervaringen vindt hier. Is ook niet zo relevant denk ik; in juli zal het anders zijn.

Wat is je volgende stop? Of rij je na Monterey in een keer door naar LA? Bij voldoende tijd is het wel mooi om nog een deel van Big Sur mee te nemen. Wij bezochten in 2019 een aantal stateparks daar, zie ons verslag daarvoor.

In 2017 was er ook een deel van Hwy1 afgesloten; wij hebben toen Hwy1 gedaan met 1 stop, in Cambria. Dat was goed te doen, maar wij hebben Big Sur overgeslagen. Onze route is hier en hier te vinden.

Marianne
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tips gevraagd Pacific Coast Highway

Bericht door Resetovic »

baltar schreef:
13 mar 2023, 17:34
Wij gaan in juli 2023 ook Highway One rijden. Nu is er een flink stuk niet berijdbaar tussen Ragged Point in San Luis Obispo County en Deetjen’s Inn in Monterey County (https://www.bigsurcalifornia.org/highwa ... tions.html).

Wij komen vanuit San Francisco en overnachten in Monterey. Vraag is nu hoe we de weg vervolgen. Op zich zouden we nog tot Big Sur kunnen rijden en bij de afsluiting omdraaien om dan vervolgens via Monterey maar de 101 naar het zuiden te nemen.

Iemand nog tips of hele recente ervaringen mbt de wegafsluitingen en hoe een alternatieve route te rijden?

Ik heb het idee dat ik de 1e zal zijn binnenkort hier of 1 van de weinigen, ik ga 28/29 maart van SF richting Los Angeles.

Mijn route voorlopig met enkele afsluitingen toegevoegd dan die er al was vanaf Monterey tot Ragged Point. Via Waze komen afsluitingen ook live in de planner.

Zie,

https://shorturl.at/jAIO8

http://shorturl.at/acmx7
eastcoastGirl
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 okt 2019, 17:35

Re: Tips gevraagd Pacific Coast Highway

Bericht door eastcoastGirl »

Hwy 1 is vermoedelijk voor lange tijd gesloten wegens serieuze stormschade - voorlopig geven ze aan dat het maanden zal duren tegendat alles terug open zal zijn. Ik zou hier alvast rekening mee houden en een alternatieve planning voorzien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer