Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Matala
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 feb 2022, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Matala »

Ooh wat balen, dan is het weer flink duurder geworden. Ze zijn wel aan het renoveren, misschien dat ze daarom de prijzen verhogen?
Meniles
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2022, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Meniles »

Roning schreef:
25 sep 2022, 13:35
over en The Garland moeten we nog steeds met de auto volgens mij want dat is nog best een eind lopen.
The Garland zijn wij een paar jaar terug geweest en een prima uitval basis voor Universal. Heeft ook een shuttlebus (die ook stopt bij een Red Line halte) voor gasten die de hele dag door rijdt (tot 22.00 dus zelfs diner bij City Walk is nog een optie. Dus loop afstand zou hier geen issues hoeven zijn.
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Roning »

Super! bedankt voor je reactie. Dat klinkt goed. Het ziet er ook leuk uit.
En zitten er ook nog wat voordelige ontbijtopties in de buurt of een supermarkt toevallig?
Meniles
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2022, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Meniles »

Een vrij forse Ralphs op loopafstand voor alle ‘dagelijkse’ boodschappen. Ontbijt hebben wij toen 2 dagen bij CityWalk gedaan omdat we vroeg in het park wilden zijn, dus kan geen tips geven mbt tentjes in de buurt van het hotel.
AstridenCo
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 feb 2020, 21:42
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door AstridenCo »

Wij verbleven 3 nachten in Park Plaza Lodge afgelopen augustus. Heel net hotel met uiterst vriendelijke mensen. Gratis parkeren en goede uitvalbasis om LA te ontdekken. Ik zou er zo weer naar toe gaan.
Linda73
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2022, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Linda73 »

@AstridenCo Park Plaza Lodge hebben wij ook op het oog. Fijn te horen dat het jullie goed bevallen is. Prima ligging tov dagje sightseeing & Universal studio's?

Kent iemand het Dunes Inn Sunset? die kregen we als tip van het reisbureau. Heeft wel goede recensies, maar wij twijfelen nog een beetje. We zullen er 3 nachten slapen en dan is misschien iets meer 'comfort/zwembad' (met name voor de kids) ook wel fijn....
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door BJK2810 »

wij zaten deze zomer met 5 personen (op 1 kamer want slaapbank) in glendale (vagabond inn). Heel betaalbaar (120 per nacht). Glendale beviel ons heel goed. Veilig, vlakbij een enorm winkelcentrum, veel restaurantjes op loopafstand. En alle bezienswaardigheden prima met de auto te doen.
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Roning »

@BJK2810

Dank voor de tip! Het lijkt met wel wat, de buurt ziet er leuk uit. Geen file rijden van en naar Universal?
En hoe beviel het hotel? recensies zijn wisselend. Oude kamers en veel herrie van de straat? Herkennen jullie dat?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk voor eventuele files eens op Google Maps, op verschillende tijdstippen. Of vul een weekdag en tijdstip in bij Vertrek. Dan krijg je een idee van de reistijd.
En misschien oordopjes mee voor de geluidsoverlast. Dat zul je ongetwijfeld bij meer hotels nodig hebben.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2181
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn in de Safari Inn in Burbank geweest. 4 mijl van Universal en ze hebben ook een shuttleservice, al is deze niet gratis. Meteen ernaast kun je eten bij Olive's Bistro.
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Roning »

Safari Inn ziet er inderdaad ook erg leuk uit. Alleen niet gratig annuleren helaas dus dat vind ik lastig.
Het kost ons 883 euro voor 2 kamers, 2 nachten. Is dat een beetje een nette gangbare prijs voor dit hotel?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie kamers voor 168 dollar incl tax (met AAA-korting).
Over annuleren zie ik niet direct iets staan.

Marianne
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Roning »

Ja inderdaad ik zie het nu ook. Het is voor het eerst dat het op de eigen site van hotel goedkoper is dan bij Booking.com dus ik had eigenlijk niet meer gekeken. Heb geboekt :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Martin & Marianne »

Die AAA korting krijg je als je ANWB lid bent. Daarmee ben je meestal goedkoper uit dan bij booking.com. Dus altijd even checken bij het hotel of ze korting geven.

Marianne
Erikkp
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 jul 2022, 09:34
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Erikkp »

Hyatt placa Pasasen zaten wij
Perfecte uitvalslocatie. Zeer goed hotel (en ohhhh.... dat ontbijt) en in onze tijd goed geprijsd
Pasadena is een leuk en veilig gebied om 's avonds even te wandelen en ergens te eten
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Roning »

Ik merk dat toch veel mensen kiezen voor een hotel in de buitenwijken zoals Glendale, Burbank en Pasadena. Gezien de prijzen daar en de mooie rustige wijken snap ik dat helemaal.

Ja dat hotel ziet er ook heel erg mooi uit @erikkp maar wij komen boven de 1.000 euro uit voor 2 kamers dus dan ben ik niet veel voordeliger uit dan wat ik geboekt heb bij The Garland. Ik ben echt op zoek naar een goedkoper alternatief anders blijf ik gewoon daarbij :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt eens nar een Motel6 kijken. Check dan de buurt wel even. Als je alleen iets zoekt om te voernachten en je bent de hele dag op stap dan is dat een zeer betaalbare optie. De kamers zijn niet groot, maar het is wel netjes altijd.

Marianne
Erikkp
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 jul 2022, 09:34
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Erikkp »

En het Rest Haven Motel?
Daar zijn wij ook geweest. Perfect bij Santa Monica Beach, iets verder rijden naar Universal en Hollywood, maar wij vonden dat goed te doen. En Santa Monica is erg leuk.
Prima kamers. En leuk ontbijtstekjes tegenover en op de boulevard.
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door marcie216 »

Wat ik me altijd afvraag is de tijd die het extra kost in LA om in Glendale of Pasadena te gaan zitten. Het is druk in LA met rijden, dus het zal hoe dan ook veel tijd kosten.

Wij kiezen er zelf voor om een hotel in Beverly Hills te pakken. Stukje duurder, maar wel redelijk centraal voor de meeste bezienswaardigheden. En ook bij het hotel is nog het een en ander te doen.
Erikkp
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 jul 2022, 09:34
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Erikkp »

Wij waren in mid september maar vonden het goed te overzien ondanks de drukke tijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer