Weg tussen Musselman Arch en Corona Arch

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 968
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Weg tussen Musselman Arch en Corona Arch

Bericht door HennyCox »

In oktober ga ik de Shafer Trail rijden van boven naar beneden en vervolgens naar de Musselman Arch. Deze weg is van wat ik begrijp en heb gezien op diverse filmpjes op YouTube goed te doen met een SUV. Mijn vraag hier is: zijn er mensen die de weg (142) van de Musselman Arch via de Potash Ponds naar de verharde weg naar Corona Arch al eens gereden hebben? En wat is jullie ervaring hiermee?
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 538
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Weg tussen Musselman Arch en Corona Arch

Bericht door thebruins »

Ja heb ik een jaar of 8 geleden een keer gedaan. Ik had een Jeep gehuurd in Moab en daarmee was het best goed te doen maar ik moest wel een paar keer uitstappen omdat ik niet zeker wist of de Jeep wel over een rots kon enzo. Het regende best wel op die dag maar ik had nergens echt problemen, op een paar grote plassen water na waar de Jeep wel doorheen kwam. Ik zou het niet doen met een standaard SUV maar alleen in iets met veel high clearance. Volgens mij is die weg niet bedoeld voor een standaard SUV.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5970
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Weg tussen Musselman Arch en Corona Arch

Bericht door Harry »

Ook wij hebben jaren terug de trail gereden en daarvoor speciaal in Moab een Jeep gehuurd, ik zou het nooit met de normale SUV gedaan hebben. Zoals de staat van de weg toen was, dat wisselt volgens mij nog wel eens, had je echt een off-road Jeep nodig, met gewone banden hadden we zeker lek gereden.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 968
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Weg tussen Musselman Arch en Corona Arch

Bericht door HennyCox »

@Harry @thebruins
Oke, bedankt voor de info, ik dacht al dat dit gedeelte TE lastig zou zijn.
Maar de Shafer trail en dan tot Musselman Arch is toch wel te doen?

PS: is van Musselman tot de verharde weg dan erger dan de LongCanyon Road? Die heb ik namelijk wel met een gewone SUV al eens gereden.
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 538
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Weg tussen Musselman Arch en Corona Arch

Bericht door thebruins »

Ik vrees dat mijn ervaring te lang geleden is om daar nu iets zinnigs over te kunnen zeggen. Ik zou gewoon bij Canyonlands NP checken wat de status is van de Shafer Trail en de White Rim Road. Wat ik me herinner was dat stuk naar de arch wel goed te doen. Meestal ligt de Shafer Trail er wel goed bij, zag er afgelopen juni nog iemand op omhoog fietsen op een bepakte touring fiets dus dan zou je denken dat een SUV ook wel moet lukken. ;)

Long Canyon Road heb ik nog nooit gereden dus geen idee of het te vergelijken is.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 968
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Weg tussen Musselman Arch en Corona Arch

Bericht door HennyCox »

Nu net terug van de trip: Schafer trail van top naar bottom, daarna stukje White Rim (permit voor nodig!) naar Musselman Arch en toen terug via de Potash Road. Was allemaal goed te doen met SUV ( Ford Explorer). :thumbup:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Weg tussen Musselman Arch en Corona Arch

Bericht door roelb »

Heb het een aantal jaar geleden ook gewoon met een normale SUV gereden (Explorer). Geen probleem, wel een beetje opletten, er zitten hier en daar wat stukjes met rots waar je overheen moet. Prima te doen zonder high clearance, maar gewoon even opletten en rustig er overheen. Vergeet de diverse locaties met petroglyps langs deze weg niet!.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7948
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weg tussen Musselman Arch en Corona Arch

Bericht door Pete.Z »

Ik heb dat met een gewone Ford Escape gedaan, maar dat is ook al een paar jaar geleden. Ter plekke informeren is het verstandigst, je kan dan altijd nog een Jeep huren.
Het terrein vond ik niet zo uitdagend, wel veel losse scherpe stenen, een reservewiel is echt wel aan te raden.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 968
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Weg tussen Musselman Arch en Corona Arch

Bericht door HennyCox »

Ik had ook bij het visitor's centre gevraagd naar de conditie van de weg. Ze zeidden dat de weg erg slecht was geworden na de hevige regenval de laatste tijd, maar nog redelijk te doen. Dus de gok maar genomen. Die scherpe stenen..tsja ...dat was mijn enige angst, we hadden geen reserve wiel namelijk.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7948
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weg tussen Musselman Arch en Corona Arch

Bericht door Pete.Z »

Oh, dat is link, als je plat rijdt en je hebt hulp nodig, kost dat akelig veel als je daar off-road zit. Dat is een risico wat ik zelf niet zou nemen, ik pak echt altijd een huurauto met minimaal een thuiskomertje.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 968
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Weg tussen Musselman Arch en Corona Arch

Bericht door HennyCox »

@Pete.Z I know...was een behoorlijk risico en ook niet zo slim. Maar adrenaline overwon het weer eens van het verstand :roll:
Maar gelukkig is het goed gegaan en heb ik behoorlijk genoten van deze schitterende weg :clap:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer